PDA

Bekijk de volledige versie : EPG uitzetten op Pioneer dvd recorder ???



RAT-1
26-12-2006, 09:56
Ik heb mijn Pioneer 540hs nu maandje in gebruik, en heb nog nooit
gebruik gemaakt van de EPG.
Het handmatig instellen bevalt me prima, en ben dus niet van plan de
EPG ooit te gaan gebruiken.

Ik neem aan omdat de EPG 3x per etmaal de update uitvoert,
de HD wel in werking is ?
In dien dit zo is zou ik liever de mogelijkheid hebben om deze
functie uit te schakelen...

heeft iemand hier info over ?

Ruud Vorstermans
26-12-2006, 10:45
Bij mijn weten wordt de HD niet gebruikt bij laden EPG.

Het is me overigens eem raadsel dat je kiest voor handmatig programmeren (Begintijd, eindtijd, net etz.) terwijl één druk op de knop, de opname ook nog eens voorziet van de juiste titel :roll:

starbuck
26-12-2006, 11:02
Bij mijn weten wordt de HD niet gebruikt bij laden EPG.

Het is me overigens eem raadsel dat je kiest voor handmatig programmeren (Begintijd, eindtijd, net etz.) terwijl één druk op de knop, de opname ook nog eens voorziet van de juiste titel :roll:

Eens, EPG is naar mijn mening 1 van de uitvindingen van de laatste tijd op dit gebied. Onbegrijpelijk dat je het niet gebruikt???

RAT-1
26-12-2006, 12:07
ik neem alleen maar op via de digitale decoder, niet via de interne
tuner...dus heb ik niet veel aan de EPG...
Ik heb het nog niet voorelkaar gekregen om de EPG mijn decoder
van kanalen te laten verwisselen..
dat is dus mijn voornaamste reden...

maar kan de EPG dus uit of niet ???
of kan het geen kwaad als hij gewoon aan blijft..

de EPG gebruikt de HD dus niet en geen extra stroom ???

Ruud Vorstermans
26-12-2006, 14:53
ik neem alleen maar op via de digitale decoder, niet via de interne
tuner...dus heb ik niet veel aan de EPG...
Ik heb het nog niet voorelkaar gekregen om de EPG mijn decoder
van kanalen te laten verwisselen..
dat is dus mijn voornaamste reden...

maar kan de EPG dus uit of niet ???
of kan het geen kwaad als hij gewoon aan blijft..

de EPG gebruikt de HD dus niet en geen extra stroom ???

Wat voor decoder gebruik je.
De "oude" Samsung en Panasonic werken beiden probleemloos

RAT-1
26-12-2006, 16:55
ik neem alleen maar op via de digitale decoder, niet via de interne
tuner...dus heb ik niet veel aan de EPG...
Ik heb het nog niet voorelkaar gekregen om de EPG mijn decoder
van kanalen te laten verwisselen..
dat is dus mijn voornaamste reden...

maar kan de EPG dus uit of niet ???
of kan het geen kwaad als hij gewoon aan blijft..

de EPG gebruikt de HD dus niet en geen extra stroom ???

Wat voor decoder gebruik je.
De "oude" Samsung en Panasonic werken beiden probleemloos

ik gebruik nu ruim een jaar een samsung...daarvoor de sagem.
is dat dan de "ouwe" ???

ik heb wel ff ge-experimenteerd...maar het lukte me niet om via de EPG
de decoder aan te sturen zodat deze automatisch de kanalen om zou schakelen.
of is dit wel degelijk mogelijk ???
ik wil wel de digitale kanalen opnemen...niet van de interne tuner !!!

Ruud Vorstermans
26-12-2006, 19:26
Als de Samsung niet de HD-uitvoering is, maar de Samsung decoder DCB-9401R, dan kun je via G-Link de decoder aansturen.
Je kunt dan ook alle programma's digitaal opnemen.

Uiteraard kun je tijdens het opnemen, alleen digitaal kijken naar de zender die opgenomen wordt (je hebt immers maar één digitaal signaal).

RAT-1
26-12-2006, 20:54
Als de Samsung niet de HD-uitvoering is, maar de Samsung decoder DCB-9401R, dan kun je via G-Link de decoder aansturen.
Je kunt dan ook alle programma's digitaal opnemen.

Uiteraard kun je tijdens het opnemen, alleen digitaal kijken naar de zender die opgenomen wordt (je hebt immers maar één digitaal signaal).

ik heb de gewone..niet de HD...
maar ik heb dat rare kabeltje in de recorder gestopt en toen voor de decoder gehouden op verschillende plekken....
ik kan t me niet precies meer herinneren, maar in de lijst van de EPG
stonden de kanalen die uit de decoder kwamen bv bbc3 en 4 niet aangegeven als digitaal, en sommige kanalen had ie helemaal niet gevonden...
laat de recorder de decoder dan ook de kanalen omschakelen
als je verschillende hebt geprogrammeerd via de EPG ???
ik vond t allemaal een beetje onduidelijk...

Ruud Vorstermans
26-12-2006, 22:06
Niet alle zenders worden dmv EPG getoond

RAT-1
26-12-2006, 22:14
Niet alle zenders worden dmv EPG getoond

als dus niet alle digitale zenders worden gezien door de EPG
heeft ie dus voor mij geen nut...
ik neem vooral van die zenders op...

Herjan
26-12-2006, 23:23
Guide+ leek mij ook makkelijk, maar nadat enkele opnames mislukt zijn, omdat het programma uitliep (en Guide+ daar dus niet op aanstuurde), programmeer ik toch maar handmatig en ruim.

Ik zit er ook over te denken om EPG af te schaffen, aangezien volgens wel de HDD gebruikt wordt. Althans: hij draait wel tijden het downloaden en bovendien gebruikt het apparaat wel meer stroom t.o.v. standby.

RAT-1
27-12-2006, 00:42
Guide+ leek mij ook makkelijk, maar nadat enkele opnames mislukt zijn, omdat het programma uitliep (en Guide+ daar dus niet op aanstuurde), programmeer ik toch maar handmatig en ruim.

Ik zit er ook over te denken om EPG af te schaffen, aangezien volgens wel de HDD gebruikt wordt. Althans: hij draait wel tijden het downloaden en bovendien gebruikt het apparaat wel meer stroom t.o.v. standby.

Is er een manier om de EPG af te zetten ???
misschien door bv een verkeerd land op te geven ipv nederland ???

Ruud Vorstermans
27-12-2006, 07:05
Guide+ leek mij ook makkelijk, maar nadat enkele opnames mislukt zijn, omdat het programma uitliep (en Guide+ daar dus niet op aanstuurde), programmeer ik toch maar handmatig en ruim..

Je kunt (althans bij mijn Pioneer) d.m.v. één druk op een knop in blokken van 10 minuten de eindtijd verlengen!


Althans: hij draait wel tijden het downloaden en bovendien gebruikt het apparaat wel meer stroom t.o.v. standby.

De recorder moet standby staan en blijft tijdens het inladen van EPG ook standby staan, dus ik snap niet waar dan het vermeende extra stroomverbruik vandaan komt.

Herjan
27-12-2006, 11:38
Guide+ leek mij ook makkelijk, maar nadat enkele opnames mislukt zijn, omdat het programma uitliep (en Guide+ daar dus niet op aanstuurde), programmeer ik toch maar handmatig en ruim..
Je kunt (althans bij mijn Pioneer) d.m.v. één druk op een knop in blokken van 10 minuten de eindtijd verlengen!
Ah, okee. Dat zou ik even na moeten kijken dan. Ik heb de 640, daar zou het toch wel mee moeten kunnen.



Althans: hij draait wel tijden het downloaden en bovendien gebruikt het apparaat wel meer stroom t.o.v. standby.
De recorder moet standby staan en blijft tijdens het inladen van EPG ook standby staan, dus ik snap niet waar dan het vermeende extra stroomverbruik vandaan komt.
Het in inderdaad niet zo dat hij echt aanschakelt, maar je hoort 'm wel e.e.a. aanschakelen (relais schakelingen). Maar goed. Zal niet veel schelen met standby inderdaad.

P@trick_DVD
27-12-2006, 13:49
ik heb de gewone..niet de HD...
maar ik heb dat rare kabeltje in de recorder gestopt en toen voor de decoder gehouden op verschillende plekken....
ik kan t me niet precies meer herinneren, maar in de lijst van de EPG
stonden de kanalen die uit de decoder kwamen bv bbc3 en 4 niet aangegeven als digitaal, en sommige kanalen had ie helemaal niet gevonden...
laat de recorder de decoder dan ook de kanalen omschakelen
als je verschillende hebt geprogrammeerd via de EPG ???
ik vond t allemaal een beetje onduidelijk...
Het aanbod van digitale kanalen via Guide Plus+ is best uitgebreid. De meeste digitale kanalen staan er gewoon in, ook BBC3 en BBC4. Dat de kanalen niet als digitaal aangemerkt staan maakt niets uit. Je moet deze gewoon zelf even aanpassen (kiezen voor bron extern met het juiste kanaalnummer).

Via G-link worden de kanalen inderdaad gewoon omgeschakeld, dus ook als je van verschillende kanalen achter elkaar opneemt.

Ik heb het infra-rode oogje gewoon aan de voorkant linksonder onder de Samsung decoder geschoven (met het bolletje aan de buitenzijde). Hij blijft dan netjes op z'n plaats liggen en het omschakelen van de decoder werkt prima vanaf deze plek.

Mocht je toch besluiten om de EPG niet te gebruiken, dan kun je deze gewoon 'uitschakelen' door geen postcode in te vullen (of je zet Country op Other).

P@trick_DVD
27-12-2006, 13:59
Guide+ leek mij ook makkelijk, maar nadat enkele opnames mislukt zijn, omdat het programma uitliep (en Guide+ daar dus niet op aanstuurde), programmeer ik toch maar handmatig en ruim.
Naast de al genoemde +10 minuten optie via één druk op de knop kun je ook gewoon de begin -en eindtijd even met de hand aanpassen. Dit gaat nog steeds vele malen sneller als volledig handmatig de recorder programmeren, zeker als je ook een opname titel wilt opslaan bij je opname.

martwout
27-12-2006, 18:04
Naast de al genoemde +10 minuten optie via één druk op de knop kun je ook gewoon de begin -en eindtijd even met de hand aanpassen. Dit gaat nog steeds vele malen sneller als volledig handmatig de recorder programmeren, zeker als je ook een opname titel wilt opslaan bij je opname.

Klopt, ik heb de Pioneer 540 en daar kan je na de rode toets in de EPG via de toets van schema het gewenste programma even aanpassen qua begin- en eindtijd of dat het wekelijks moet worden opgenomen.

RAT-1
29-12-2006, 09:27
Bedankt voor alle info !!!
ik zal er toch nog eens naar kijken...