PDA

Bekijk de volledige versie : Harddisk/DVD recorder als muziekbibliotheek?



JeroentjeW
27-12-2006, 10:44
Hallo,

Ik overweeg om binnenkort een (basic) home cinema system aan te schaffen en deze te combineren met een HD-DVD recorder.

Ik vergelijk op dit moment de Sony HTD-725SS (alles in 1)
of de Philips combi HTS3115 + DVDR3460H.

Iemand een aanbeveling? (of juist niet!)

Ik vraag me af of het mogelijk is om mijn muziekcollectie over te zetten op de harde schijf. Dan kan ik ook een avondje muziek opzetten zonder CDtjes te wissellen.

(het alternatief is natuurlijk om de CD's via de PC om te zetten naar MP3's, deze te branden en als "verzamelCD" te gebruiken)

Ik hoor het graag!

P@trick_DVD
27-12-2006, 14:14
Nog een optie, de Pioneer RCS-505H.
http://www.pioneer.nl/nl/products/42/100/42/RCS-505H/index.html

Dit is ook een complete set. De recorder die bij deze set hoort bevat een zogenaamde Jukebox functie. Hiermee kun je audio CD's en MP3's naar je harddisk kopieëren en afspelen vanaf de HD.

De door jou genoemde sets kan ik weinig over zeggen. Alleen Philips heeft niet zo'n goede naam op het gebied van recorders en Sony was goed... totdat ze Philips onderdelen gingen gebruiken...

JeroentjeW
27-12-2006, 15:30
Nog een optie, de Pioneer RCS-505H.
http://www.pioneer.nl/nl/products/42/100/42/RCS-505H/index.html

Dit is ook een complete set. De recorder die bij deze set hoort bevat een zogenaamde Jukebox functie. Hiermee kun je audio CD's en MP3's naar je harddisk kopieëren en afspelen vanaf de HD.



Dank je voor de input, ik zal ook deze eens bekijken. In een eerste scan zie ik al dat deze toch weer € 100,- / 150,- duurder uit komt, maar wellicht weegt dit niet op tegen de voordelen.

Nog meer input is uiteraard welkom!

JeroentjeW
27-12-2006, 15:31
...Alleen Philips heeft niet zo'n goede naam op het gebied van recorders en Sony was goed... totdat ze Philips onderdelen gingen gebruiken...

Is Philips hierin echt zo slecht, ik ben in principe namelijk prima te spreken over Philips :oops:
Onterecht? :?

P@trick_DVD
27-12-2006, 18:13
Is Philips hierin echt zo slecht, ik ben in principe namelijk prima te spreken over Philips :oops:
Onterecht? :?
Ik heb zelf eerst een DVD-recorder (zonder HD) van Philips gehad en dat ding was echt een drama (traag in de bediening, disc errors, etc.). De eerste generaties DVD-recorders met harddisk van Philips waren al niet veel beter. Hoe het zit met de huidige generatie weet ik niet. Panasonic en Pioneer hebben altijd een voorsprong gehad en je hoort zelden of nooit mensen klagen over deze merken. Ook Sony maakte goede DVD-HD recorders, tot men opeens Philips onderdelen in hun recorders gingen gebruiken. Toeval? Misschien kunnnen mensen die recentelijk een Philips recorder hebben gekocht dit verhaal bevestigen of ontkennen?

Philips is zeker geen slecht merk. Ik heb zelf een TV van Philips (inmiddels 3 jaar oud) en dit is een prima apparaat.

Heb je dit topic al eens gelezen?
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=32787&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

JeroentjeW
30-12-2006, 13:59
OK, 1 ding is duidelijk, na alle posts eens goed gelezen te hebben wordt het dus geen Philips (ook al vind ik persoonlijk het design van de nieuwe serie erg mooi :roll: )

Mijn selectiekeuze beperkt zich nu tot:
- Sony HTD-725SS (€ 580 - 650)
- JVC QP D11300 (combi van QP-D11 en DR-MH300S) Nu bij BCC voor € 579,- (!)
- Pioneer RCS-505H (€700 - €750) Wel mooi systeem, maar wat duurder :?

Ik lees weinig / geen JVC recencies. Deze combo staat zelfs op de JVC site niet verder uitgewerkt. JVC heeft wel een actieve subwoofer; hoe goed merk je dat verschil?

Of is die Pioneer toch zó goed dat hij € 150,- meer waard is? Ik heb natuurlijk geen zin om na 2 weken weer met spijt in de winkel te staan.

Ideën of tips, ik hoor ze graag!!!!

DVDProfilersFilmgek
31-12-2006, 23:35
OK, 1 ding is duidelijk, na alle posts eens goed gelezen te hebben wordt het dus geen Philips (ook al vind ik persoonlijk het design van de nieuwe serie erg mooi :roll: )

Mijn selectiekeuze beperkt zich nu tot:
- Sony HTD-725SS (€ 580 - 650)
- JVC QP D11300 (combi van QP-D11 en DR-MH300S) Nu bij BCC voor € 579,- (!)
- Pioneer RCS-505H (€700 - €750) Wel mooi systeem, maar wat duurder :?

Ik lees weinig / geen JVC recencies. Deze combo staat zelfs op de JVC site niet verder uitgewerkt. JVC heeft wel een actieve subwoofer; hoe goed merk je dat verschil?

Of is die Pioneer toch zó goed dat hij € 150,- meer waard is? Ik heb natuurlijk geen zin om na 2 weken weer met spijt in de winkel te staan.

Ideën of tips, ik hoor ze graag!!!!

Mijn tip.... koop geen alles in 1 :!:

Wat is je reden dat je tot aanschaf van een alles in 1 over wilt gaan :?:

JeroentjeW
02-01-2007, 09:12
Tsja, het voordeel van een alles in 1 systeem, of in ieder geval van hetzelde merk, is dat je dan minder kans hebt op compatibiliteits problemen en 1 afstandsbediening lijkt me wel handig.

en eh... dat ziet er wel mooi uit? :roll:

DVDProfilersFilmgek
02-01-2007, 15:46
Tsja, het voordeel van een alles in 1 systeem, of in ieder geval van hetzelde merk, is dat je dan minder kans hebt op compatibiliteits problemen en 1 afstandsbediening lijkt me wel handig.

en eh... dat ziet er wel mooi uit? :roll:

Je noemt een paar pluspunten op die niet echt sterk zijn, compatibiliteits problemen kennen de doorsnee apparaten tegenwoordig bijna niet, iedere fabrikant wil bijvoorbeeld dat zijn DVD speler/recorder bij iedereen zal werken. Ook receiver fabrikanten willen dat zij alle randappatuur van allerlei merken kunnen verwerken, het zou niet slim zijn van fabrikanten om niet compatible te zijn, ze zouden zichzelf eerder uit de markt werken lijkt mij.

Dan die ene afstandsbediening..... je hebt echt mooie universele gevallen als het je te doen is om 1 afstandsbediening :idea:

Ja, dan de vormgeving, daar heb je gelijk in, de fabrikanten maken er soms echt iets verschrikkelijk moois van, dat kan ik niet ontkennen, soms klinkt het ook niet eens onredelijk.

Het grote nadeel van zo'n setje is dat er een mechanisch apparaat is ingebouwd in een omgeving die een veel langere levensduur kan hebben dan dat mechanische apparaat. Als het stuk gaat, dan ben je het gehele apparaat kwijt als het gerepareerd moet worden. Heb je een reparatie aan de speler/recorder, dan kan dat best wel eens flink in de papieren gaan lopen. In de meeste gevallen passen de speakers alleen op die set(ze zijn daar helemaal op afgestemd) en kun je er met goed fatsoen soms niet eens een betere speaker op aansluiten omdat het geheel met een speciale stekker op de set is aangesloten. Gaat de DVD speler/recorder defect en is hij niet meer te repareren, dan mag je blij zijn als je er nog een losse op kunt aan sluiten, je voordeel van alles in 1 is nu helemaal weg. Wil je iets anders, dan ben je gelijk aan een hele nieuwe set toe.
Alles los heeft veel voordelen, als je wilt upgraden, dan kun je dat per onderdeel doen. Bij aanschaf kun je alles naar je eigen wensen samenstellen en het in je eigen klank nemen. Het kost natuurlijk wel veel meer moeite dan een voorgebakken set, maar als je alles los weloverwogen hebt aangeschaft, en het staat er dan, zeg met een aantal maanden(je moet zoiets niet overhaast aanschaffen), dan heb je wel wat :!:

JeroentjeW
02-01-2007, 18:20
DVDProfilersFilmgek -> bedankt voor de input.

Vooral het "stel dat het kapot gaat..." vind ik een erg goed punt.

Ik zal er nog eens rustig naar kijken en uiteindelijk de keuze maken.
Grote kans dat het dan "toch" een homecinemasetje wordt, met los daarbij een HD/DVD recorder. Dan kan ik op een later tijdstip alsnog mijn homecinemasetje inruilen voor een stapje meer :wink: .

Ik heb hier veel mogen leren, hulde voor dvd.nl :!:


Greetz

DVDProfilersFilmgek
02-01-2007, 19:41
DVDProfilersFilmgek -> bedankt voor de input.

Vooral het "stel dat het kapot gaat..." vind ik een erg goed punt.

Ik zal er nog eens rustig naar kijken en uiteindelijk de keuze maken.
Grote kans dat het dan "toch" een homecinemasetje wordt, met los daarbij een HD/DVD recorder. Dan kan ik op een later tijdstip alsnog mijn homecinemasetje inruilen voor een stapje meer :wink: .

Ik heb hier veel mogen leren, hulde voor dvd.nl :!:


Greetz

Graag gedaan.

Neem de tijd voor een weloverwogen beslissing, je kunt jaren en jaren plezier hebben van de juiste aanschaf, maar bij een verkeerde keuze je daar keer op keer aan ergeren.

En als je vragen over iets hebt, er zijn hier genoeg mensen die je op weg willen helpen.

P@trick_DVD
03-01-2007, 10:03
Wat betreft losse onderdelen vs een compleet systeem. Volgens mij is de Pioneer DVD/HD-recorder die bij zit systeem zit (DVR-640H) er eentje die je ook 'los' kunt gebruiken. Het receiver/versterker gedeelte zit nl. in de bijgeleverde subwoofer en hier wordt een los display bij geleverd dat je bovenop de recorder kunt zetten. Mocht je in de toekomst een keer een andere versterker/receiver en/of speakersysteem willen gaan gebruiken, dan kun je de recorder gewoon blijven gebruiken volgens mij (zou dit wel even laten bevestigen door de winkel of Pioneer).

Op de Pioneer site kun je de handleiding vinden van dit systeem, mocht je nog meer willen weten.

Nog een tip (die vaker voorbij komt).... ga luisteren.... een systeem kan er qua specificaties fantastisch uitzien, maar het geluid dat er uiteindelijk uitkomt is minstens zo belangrijk. Probleem is wel dat luisteren in een winkel vaak niet mogelijk is omdat ze het systeem gewoon niet aangesloten hebben staan of zelfs op voorraad hebben.