PDA

Bekijk de volledige versie : Bestaat er een HDD Rec.met digitale decoder met deze spec: ?



Danielson
27-12-2006, 10:55
Ik heb nu een LG Plasma en een samsung 360R decoder, via compenent aangesloten.

Nu wil ik graag een HDD recorder aanschaffen en terwijl ik digitaal kijk op een ander kanaal digitaal opnemen op een ander kanaal (aanschaf 2de digitale kaartje is geen probleem)

Wat ik graag zou willen is:

HDD recorder met 2 digi tuners (of 1) erin en een component(1080i) op HDMI uitgang.

Bestaat dit?

Thnx voor de hulp

Marcellow
27-12-2006, 11:35
tsja, je zou eigenlijk een site moeten hebben waar je dit soort dingen kan bekijken en vergelijken... En dat je dan ook nog gebruikerserveringen van anderen kunt lezen/ die van jou kunt plaatsen... En weet je wat?? We noemen het www.kieskeurig.nl

Ruud Vorstermans
27-12-2006, 12:02
Misschien heb ik het niet goed gelezen, maar én digitaal opnemen én digitaal kijken vergt of een decoder met twintuner, of 2 decoders.
Met alleen een 2e smartcard kom je er niet.

In je HDD zit (normaal gesproken :wink: ) geen digitale tuner.

Dus je kunt alleen digitaal kijken wat je op dat moment digitaal opneemt.

Danielson
27-12-2006, 13:26
Dit is dus ook mijn vraag of er bv een HD recorder is met twintuner (decoder) zodat ik dat allemaal tegelijk kan doen en dan component of HDMI uitgang, heb zitten zoeken bij de bekende merken maar vind niet wat ik wil.


Misschien heb ik het niet goed gelezen, maar én digitaal opnemen én digitaal kijken vergt of een decoder met twintuner, of 2 decoders.
Met alleen een 2e smartcard kom je er niet.

In je HDD zit (normaal gesproken :wink: ) geen digitale tuner.

Dus je kunt alleen digitaal kijken wat je op dat moment digitaal opneemt.

DVDProfilersFilmgek
29-12-2006, 13:28
Dit is dus ook mijn vraag of er bv een HD recorder is met twintuner (decoder) zodat ik dat allemaal tegelijk kan doen en dan component of HDMI uitgang, heb zitten zoeken bij de bekende merken maar vind niet wat ik wil.


Misschien heb ik het niet goed gelezen, maar én digitaal opnemen én digitaal kijken vergt of een decoder met twintuner, of 2 decoders.
Met alleen een 2e smartcard kom je er niet.

In je HDD zit (normaal gesproken :wink: ) geen digitale tuner.

Dus je kunt alleen digitaal kijken wat je op dat moment digitaal opneemt.

De Samsung DCB-P850R heeft weliswaar een twintuner en een HDD, maar beschikt niet over een HDMI of component uitgang. Het kind heeft wat kinderziekstes en is schijnbaar ook niet de stilste....

Je verhaal vermeld niet naar welk soort decoder met HDD je op zoek bent, in zowel T S als C twintuner decoders zijn er wel met HDD te vinden. Voor de S schijn je met de Dreambox met 1 kaartje wel 2 verschillende kanalen te kunnen bekijken, de eerstgenoemde kan ook 2 kanalen gelijktijdig opnemen terwijl je dan naar 1 daarvan kunt kijken. Er zijn decoders met een HDMI uitgang, maar deze hebben weer geen HDD aan boord, voor zover ik weet bestaan er momenteel nog geen decoders met ingebouwde HDD en die daar dan een HD signaal mee op zouden kunnen nemen.

Mr_Parker
30-12-2006, 08:21
Als ik het zo lees heb je digitale tv via de kabel.\Daar is de Samsung h360R immers de HD box van.
op dit moment is dit meteen ook de enige box die een HDMI en / of component aansluiting heeft.
Daarbij komt ook nog eens dat wanneer je de HDMI of component aansluiting gebruikt er uitsluitend een composite signaal over de SCART gaat en dus geen RGB.

De situatie die jij beschrijft, zender A opnemen en B bekijken, en beide van het digitale pakket, en dan ook alles via HDMI verbinden zou op dit moment alleen kunnen door middel van 2 H360R's te gebruiken met 2 smart cards. 1 knoop je aan je recorder en een rechstreeks aan je tv. Je recorder dient dan wel een HDMI in of Component in te hebben, niet alleen uit dus zo als vele hebben.
Tevens gebruiken beide decoders natuurlijk het zelfde afstandsbediening signaal, bij de opname decoder moet je er dus voor zorgen dat deze het signaal niet ongewenst ontvangt, anders gaat je opname nog mis.

Wil je meer info, ik ben zelf niet goed op de hoogte van de 2 twintuners, Samsung en Siemens, die er beschikbaar zijn voor de kabelaars (@Home, Casema etc..) kun je terecht bij www.tvhomeforum.tk welk uitsluitend over digitale kabel tv gaat, met veel gebruikers info.

Herjan
30-12-2006, 13:56
Ooit gedacht om een HTPC te bouwen?