PDA

Bekijk de volledige versie : Nieuwe receiver voor B&W 300 speakers



Avalan
27-12-2006, 13:02
Hallo,
heb momenteel een HT setup met een Yamaha DSP-A5 en B&W 300 Series speakers (DM305 fronts, DM302 surr, CC3 center).
Ik dacht er tijdje terug al eens aan om de A5 te upgraden. Nu heb ik een probleem met hoog-frequent gekraak uit het linkerkanaal waardoor de upgrade dan toch misschien concreet wordt.
Alhoewel ik eigenlijk nog geen andere HT setups gehoord heb, vond ik mijn setup nogal aan de scherpe kant klinken (ahw teveel detail), wellicht door de combinatie Yamaha - B&W ? Daarom: naar welke merken zou ik best kijken voor een match met die B&W's ?

Tnx

Edgar Smit
27-12-2006, 13:16
Je kunt twee dingen doen:
ander merk versterking, denk in jouw geval aan Marantz of wellicht Denon.

Andere speakerkabels, VandenHul schijnt een wat warme klankbeeld te hebben wat jouw scherpe randje eraf kan halen.

Bij Marantz/B&W zou het wel wat wollig/warm kunnen wordne, helemaal omdat je toch en wat scherp hoog gewend bent. In dat geval kun je dat weer iets scherper krijgen door Bijv QED SA te gebruiken.

Verder gewoon eens goed en uitgebreid gaan luisteren naar diverse merken. Misschien is een pioneer wat.

xander32
07-01-2007, 10:59
Stereo draai ik; Marantz versterker(en cd), B&W(7se) speakers en Van Den Hul kabels(speakers & interlink); resultaat >>> warm, maar toch ook een gedetailleerde sound.

Toen ik de set net had draaien(ruimschoots na het inspelen), vond ik het hoog nog te scherp. Op advies toen Van Den Hul kabels(CS 122) gekocht, en dat maakte idd. een boel verschil(het scherpe randje ging van het hoog af).

Resume; hoe je een sound ervaart is zeer persoonlijk. De keuze van de hardware heeft daar grote invloed op(kies deze dus zorgvuldig, ga dus echt zelf luisteren voor aanschaf!!!), indien nodig kan je fine-tunen met behulp van kabels...

Succes met de keuze.

Sander.

Johan van den D.
07-01-2007, 11:25
Alhoewel ik eigenlijk nog geen andere HT setups gehoord hebDit is wel de beste ervaring die je kan opdoen dus als je de mogelijkheid heb om bij andere liefhebbers te luisteren moet je dat zeker doen.

raampie
26-01-2007, 23:26
Ik heb bij verschillende mensen een Yamaha en B&W combinatie gehoord (met de 302's en de 602's en vindt dit zelf erg goed klinken. Heb het zelf ook overwogen, maar ben toch maar bij sony gebleven. Heb nu een 940 QS (met onderdelen uit de ES serie) en hoewel dit goed klinkt twijfel ik soms toch nog wel eens.

Maar ach, smaken verschillen :D