PDA

Bekijk de volledige versie : Schijf niet geformatteerd



Saari
28-12-2006, 07:46
Als ik een lege DVD invoeg, Philips DVD-R, geeft hij de vermelding dat de schijf geformatteerd moet worden of de schijf niet compatibel is met Windows. Weet er iemand wat ik hiervoor moet doen? Ik weet hier echt helemaal niets van af
Danke

8t88
28-12-2006, 07:50
Je bent niet echt duidelijk met je vraag stelling....

Gebruik je een PC? Zo ja dan ben je hier helemaal verkeerd
Gebruik je een DVD recorder? Welk merk/type

Hoe meer info je verstrekt, hoe meer info je ervoor terugkrijgt!

Veel succes

evilll_nelus
28-12-2006, 07:54
Je bent niet echt duidelijk met je vraag stelling....

Gebruik je een PC? Zo ja dan ben je hier helemaal verkeerd
Gebruik je een DVD recorder? Welk merk/type

Hoe meer info je verstrekt, hoe meer info je ervoor terugkrijgt!

Veel succes

sinds wanneer heb je windows op een dvd speler?

hstadman
28-12-2006, 07:59
Je bent niet echt duidelijk met je vraag stelling....

Gebruik je een PC? Zo ja dan ben je hier helemaal verkeerd
Gebruik je een DVD recorder? Welk merk/type

Hoe meer info je verstrekt, hoe meer info je ervoor terugkrijgt!

Veel succes

sinds wanneer heb je windows op een dvd speler?

PC dvdspeler/recorder. Sommige pc's worden als home entertainment system gebruikt.

Philips is meer voorstander van + dvd schijfjes maar - schijfjes moet ook willen. Probeer eens een bios upgrade?

Saari
28-12-2006, 08:32
ow, srr ik zei toch dat ik er niets van kende :oops:
ik werk met een toshiba laptop, steek er een lege DVD-R Philips(16X speed) in, als ik dubbelklik op E(dus de CD) bij deze computer, geeft hij de foutmelding dat deze schijf niet geformatteerd is of niet compatibel is met windows. De bedoeling van de lege DVD is om met Nero 7 te gaan branden, maar aangezien de laptop hem bij deze computer niet vindt, geeft ook Nero de foutmelding dat hij geen schijf kan terugvinden

hstadman
28-12-2006, 08:35
ow, srr ik zei toch dat ik er niets van kende :oops:
ik werk met een toshiba laptop, steek er een lege DVD-R Philips(16X speed) in, als ik dubbelklik op E(dus de CD) bij deze computer, geeft hij de foutmelding dat deze schijf niet geformatteerd is of niet compatibel is met windows. De bedoeling van de lege DVD is om met Nero 7 te gaan branden, maar aangezien de laptop hem bij deze computer niet vindt, geeft ook Nero de foutmelding dat hij geen schijf kan terugvinden

Start Nero eens op en laat nero een nieuwe dvd aanmaken? Je kunt aangeven wat voor dvd je wilt branden in nero, een film dvd, of data dvd, dus dat moet je wel aangeven, gaat helaas niet vanzelf. Wil je een film op schijf zetten, moet je zowel alle bestanden in de videots map plaatsen en nero de dvd laten branden.

Maar geloof me dat het een stuk makkelijker gaat met dvd + schijfjes op een philips brander. Philips was eerst alleen supporter van dvd= en heeft later pas dvd- funtionaliteit toegevoegd. De meeste standalone dvdspleers, met name de wat oudere kunnen meestal alleen met dvd- of met dvd plus overweg! Houdt hier dus rekening mee!

Voor philips is het dus safer om volgende keer dvd+ schijfjes te kopen, zijn ook nog eens wat goedkoper!

P.s.
het is logisch dat windows niets kan zien in E; eerst moet het schijfje geformateerd worden en dat zal Nero voor je doen...

P.P.s. maak je gebruik van de functie van nero om een dvdschijf als gewone hd te kunnen gebruiken? dus drag &drop? Hiervoor gebruikt nero een apart programmaatje en start meestal appart op als een schijf wordt gedetecteerd.

P.P.P.s.
tip: laad eerst nero, dan pas doe je een dvdschijf erin en laat nero zoeken naar de schijf. Mocht je echt niets metd e dvdschijfjes kunnen doen, zou ik dvd+ schijfjes halen, moet lukken. :wink:

Saari
28-12-2006, 08:58
ja dat doe ik ook, ik voeg al mijn bestanden erin (dus een dataDVD anders heb ik geen ondertiteling), ik doe mij DVD erin en duw op burn, waarna er staat : wait until driver is ready, maar dat duurt dus uren !

hstadman
28-12-2006, 09:02
ja dat doe ik ook, ik voeg al mijn bestanden erin (dus een dataDVD anders heb ik geen ondertiteling), ik doe mij DVD erin en duw op burn, waarna er staat : wait until driver is ready, maar dat duurt dus uren !

Installeer Nero eens opnieuw?! En als je een video dvd wilt branden moeten alle bestanden, de de iso of vob en geluidsbestanden toch echt in de video_ts map geplaatst worden!!! :wink:

Hij wacht voor de driver omdat het niet goed doet!

probeer eerst eens alle bestanden naar de video_TS map te verplaatsen en dan een film dvd te branden! Je moet wel eerst in het begin bij het opstarten van Nero aangeven dat je een FILM-DVD wilt branden!

De ondertiteling zit bij de vob bestanden in hoor! :? :wink:

8t88
28-12-2006, 10:23
Krijg het idee dat het hier niet om legale praktijken gaat........ :twisted:

Annemie
28-12-2006, 10:24
ja dat doe ik ook, ik voeg al mijn bestanden erin (dus een dataDVD anders heb ik geen ondertiteling), ik doe mij DVD erin en duw op burn, waarna er staat : wait until driver is ready, maar dat duurt dus uren !
Data DVD heeft niets met video te maken. Data DVD is wanneer je gewoon bestandjes wil gaan backuppen ofzo. Wil je een film branden MOET je voor video kiezen en zoals hierboven gezegd, ondertiteling zit in de vob.
Ondersteunt je recorder wel DVD-R ?

P.P.s. maak je gebruik van de functie van nero om een dvdschijf als gewone hd te kunnen gebruiken? dus drag &drop? Hiervoor gebruikt nero een apart programmaatje en start meestal appart op als een schijf wordt gedetecteerd.
DVD op deze manier gebruiken gaat toch enkel bij een RW ? Dat is de enige schijf waar je kan plaatsen en wissen... R = eenmaal geschreven, nooit meer te wissen.

Oscar P.
28-12-2006, 10:55
Krijg het idee dat het hier niet om legale praktijken gaat........ :twisted:

Ik dacht dat ik de enige was. Dit is ook de eerste keer dat er zoveel hulp geboden wordt bij een dergelijke vraag... ;)

Herjan
28-12-2006, 11:02
ja dat doe ik ook, ik voeg al mijn bestanden erin (dus een dataDVD anders heb ik geen ondertiteling), ik doe mij DVD erin en duw op burn, waarna er staat : wait until driver is ready, maar dat duurt dus uren !
Sorry. Hulp vragen bij het uitvoeren van illegale praktijken is op dit forum taboe.