PDA

Bekijk de volledige versie : DVD/HD-recorder met VHS?



cocico
29-12-2006, 15:14
Hey,

Na wat onderzoek gedaan te hebben kom ik er niet uit. Noch Sony noch Philips hebben een DVD/HD-recorder met ingebouwde VHS. Waarom? Wij kopen een nieuwe flatscreen van Philips en willen dan graag één apparaat waarmee we onze +- 150 VHS-C-cassette's kunnen afspelen en digitaliseren.

Ik heb een dergelijk toestel gevonden van Panasonic, kost rond de 500 EUR en heeft 'maar' 80GB HD.

Weet iemand of Philips/Sony deze toestellen binnenkort op de markt zal zetten?

Avalan
29-12-2006, 15:34
Als je al zoveel videocassettes hebt, neem ik aan dat je toch ook nog een oude videorecorder hebt ?
Waarom dan niet gewoon die aansluiten aan een ingang (bvb SCART of S-Video) van een gewone HDD/DVD-recorder en zo je tapes omzetten ?

Dit werkt perfect... Ben zelf zo bezig oude tapes om te zetten. Het is zelfs zeer gemakkelijk:
* zet de DVD/HDD op de input waar je je VCR aan gehangen hebt.
* druk op de record knop op de DVD/HDD
* druk op Play op de VCR
* doe iets nuttig gedurende enkele uren
* wanneer je ziet/hoort dat de video-cassette geëindigd is (bvb vanzelf uitgeworpen of teruggespoeld), druk op je de DVD/HDD op Stop.
* daarna kan je met alle gemak die ene lange opname gaan editeren: de pauzes uitknippen, verschillende opnames opsplitsen, enz...

cocico
29-12-2006, 15:47
Hallo,

Tuurlijk weet ik dat dat kan. Maar wij hebben geen VHS-recorder: wij hebben op dit moment een Sony tv met ingebouwde VHS die het begeven heeft.

Dus is voor ons de optie: DVD/HDD-recorder kopen mèt aparte VHS. Tenzij mijn pa dan alsnog kiest om een DVD/VHS-recorder te kopen. Die bestaan wèl (maar m.i. is die ingebouwde HD een groot pluspunt...)

Avalan
29-12-2006, 16:22
Ah ok ;)

Nu, eens die 150 cassettes overgezet zijn, is de VHS functie ineens waardeloos. Ik denk dat het dan ook voordeliger is om een gewone HDD-recorder met voldoend grote disk te kopen, en gewoon ergens goedkoop een tweedehands VCR op de kop te tikken. Nadat de cassettes omgezet zijn, kun je die gewoon weer wegdoen. Ik vermoed dat VCRs bijna niets meer kosten op de tweedehandsmarkt.

cocico
29-12-2006, 16:29
Je hebt gelijk natuurlijk. Maar ja, mijn vader houdt het graag 'clean' en zo weinig mogelijk electronica ;)

Andere optie is de cassette's elke keer via de cam afspelen via de front-in van de HDD recorder en systematisch overnemen...

Avalan
29-12-2006, 16:52
Tenzij mijn pa dan alsnog kiest om een DVD/VHS-recorder te kopen. Die bestaan wèl (maar m.i. is die ingebouwde HD een groot pluspunt...)

PS: absoluut zeker voor een HDD-recorder gaan. Ze zijn wel duurder, maar voor videocassettes over te zetten is het een zegen. Zoals ik al zei kan je dan gewoon in ene keer een hele cassette (of zelfs meerdere) op harddisk pompen en dan achteraf gemakkelijk gaan editeren vooraleer je ze uiteindelijk op DVD schrijft.

Rude
29-12-2006, 22:20
Je hebt gelijk natuurlijk. Maar ja, mijn vader houdt het graag 'clean' en zo weinig mogelijk electronica ;)

Andere optie is de cassette's elke keer via de cam afspelen via de front-in van de HDD recorder en systematisch overnemen...

Ik heb nog een een goede Sharp Videorecorder over dus!
Als je interesse hebt?

Werner
29-12-2006, 23:01
PS: absoluut zeker voor een HDD-recorder gaan. Ze zijn wel duurder, maar voor videocassettes over te zetten is het een zegen.

Sinds een paar maanden in het bezit van een HDD-recorder kan ik dit alleen maar beamen! Vooral voor oude video-opnamen van tv-series die nog nooit op dvd zijn uitgekomen en waar een release nog lang op staat te wachten is dit een zegen, omdat je geen schrik meer moet hebben dat je video-masters gaan verslijten, blokkeren o.i.d. Eén keer opnemen, even de editeerfunctie gebruiken om de reclameblokken er uit te flikkeren, en hopla! Digitaal kijkplezier.