PDA

Bekijk de volledige versie : afspeel probleem met Cars: geen signaal!



XtC-Ron
29-12-2006, 19:42
Mede filmliefhebbers ik heb een probleem.

Net de film Cars aangeschaft en vol frisse moed :D plaatsgenomen voor de TV met de kinderen op schoot. Filmpje gestart en die begint vrolijk maar al snel wordt het beeld blauw en verschijnt de opmerking "geen signaal!" in beeld :shock: . Het geluid gaat vrolijk door en even later is er weer beeld :) . En dat spelletje gaat dan de hele tijd door :evil: (ben tot circa 39 minuten gekomen maar het is echt geen doen). Filmpje teruggebracht want alle andere DVD's doen het wel gewoon.
Vol goede moed alles weer rond de TV geschaard met chips en drinken om Cars te kijken en ... helaas :cry: ; zelfde verhaal.
Als test de DVD even in de DVD-speler in de auto (ja ik weet het, het is een beetje té maar het houdt ze wel rustig...) gestopt en daar doet hij het wel!

Heeft iemand op dit forum een idee hoe dit kan?

Achtergrond info:
DVD-speler: Samsung E234
TV: Loewe Xelos
aan elkaar geknoopt met een scart-kabel

Richard B.
29-12-2006, 22:38
Het klinkt toch wel als een hardware-probleem. M'n eerste Philips-speler slikte soms specifieke dvd's niet (waarmee niets aan de hand was) terwijl ie vrijwel alle andere dvd's gewoon normaal afspeelde. Misschien dat dit iets vergelijkbaars is. Een soort compatibiliteitsprobleem dus.

Werner
29-12-2006, 22:58
Het is misschien een stomme opmerking, maar de simpelste oplossing is vaak de eenvoudigste: is je scartkabel niet kapot? Als je er ergens een andere hebt steken, probeer die dan eerst eens uit?

intexor
30-12-2006, 02:08
Overlaatst op een weekendje met kameraden had ik iets gelijkaardigs. Pak je mooi een selectie DVD's mee, en net na de start van de film viel de DVD-speler telkens uit met vermelding "no signal". O ironie, de gekopieerde schijfjes van een kameraad werkten wel zonder problemen :roll: Volgens mij kan dat toch geen scart-probleem zijn, hoort hij dan niet bij iedere film uit te vallen? Maar ben hier absoluut geen kenner in, al zou ik wel graag weten waar dit aan kan liggen.

Johan van den D.
30-12-2006, 13:43
Ik heb hetzelfde als ik Cars over component afspeel, maak ik gebruik van scart heb ik geen enkel probleem.

Michael Hamers
30-12-2006, 21:20
Ik denk dat dit met de laatste nieuwe Puppetlock kopieerbeveiliging heeft te maken. Je ziet dat de laatste tijd de beveiligingen op dvd's steeds weer worden geupdate en dit gaat in sommige zeldzame gevallen ten koste van de compatibiliteit. Sommige dvd spelers hebben meer problemen met die beveiligingen dan andere...

XtC-Ron
02-01-2007, 21:07
Ook al snap ik er geen hout van: HET IS GELUKT!!!! :D :D :D
Ik heb de scartkabels van de DVD en de video omgewisseld in het slot van de TV en nu werkt het ineens wel. Snap jij het / snap ik het!
In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

Groet en veel filmplezier.
Ron

Werner
02-01-2007, 23:37
Mijn suggestie was dus zo slecht nog niet :)