PDA

Bekijk de volledige versie : Pioneer DVR-645 HS, problemen opnemen van videorecorder



Rude
29-12-2006, 22:07
Prima DVD recorder, heb hem voor de kerst aangeschaft.
Ik heb alles goed aangesloten, mijn TV,Videorecorder,Satelliet reciever en mijn Pioneer DVD recorder d.m.v. 4 scartkabels.
Via L-1 neem ik dus op mijn sataeliet op, dat klopt.
Als ik een een videoband probeer op te nemen, neemt tie de betreffende TV zender via de reciever van mijn schotel op. alsof het toch niet via juiste kanaal gaat, terwiijl L-1 toch mijn opnamekanaal is?
Als ik L-2 uitprobeer gebeurt er tevens niets.
Ik heb alles goed doorgelust via de scartkabels.
Qua instellingen staan AV 1 en AV 2 beide op video, dat is toch goed?
Ik ben echt door mijn ideeen heen hoe dit toch nu kan.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

DVDProfilersFilmgek
30-12-2006, 15:26
Prima DVD recorder, heb hem voor de kerst aangeschaft.
Ik heb alles goed aangesloten, mijn TV,Videorecorder,Satelliet reciever en mijn Pioneer DVD recorder d.m.v. 4 scartkabels.
Via L-1 neem ik dus op mijn sataeliet op, dat klopt.
Als ik een een videoband probeer op te nemen, neemt tie de betreffende TV zender via de reciever van mijn schotel op. alsof het toch niet via juiste kanaal gaat, terwiijl L-1 toch mijn opnamekanaal is?
Als ik L-2 uitprobeer gebeurt er tevens niets.
Ik heb alles goed doorgelust via de scartkabels.
Qua instellingen staan AV 1 en AV 2 beide op video, dat is toch goed?
Ik ben echt door mijn ideeen heen hoe dit toch nu kan.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Je zegt dat je het goed hebt aangesloten, doch daaraan twijfel ik wel.

Je schrijft dat je alles goed hebt doorgelust via de scart, doch in sommige gevallen kun je via scart niet doorlussen omdat de plek waarin je de aansluiting daarvoor denkt te maken daarvoor niet geschikt is :!:

Je zult om antwoord te krijgen, de verbindingen die je hebt gemaakt even moeten beschrijven, of in schema zetten. Heb het vermoeden dat je bij de aansluiting van je sat naar vcr een vergissing hebt gemaakt en vanuit je VCR naar de dvdrec.

Mogelijk vanuit de sat: 1 scart naar TV of VCR(aangezien je de VCR minder zult gaan gebruiken om op te nemen lijkt mij de TV de verstandige keuze) en 1 scart naar DVDrec.
Mogelijk vanuit de DVDrec: 1 scart naar de TV -1 scart ontvangen van SAT - 1 scart ontvangen van VCR
Mogelijk vanuit de VCR: 1 scart naar de TV OF IN JOUW GEVAL OM OP TE KUNNEN NEMEN naar de DVDrec - 1 scart ontvangen van de sat of leeg omdat je er voor gekozen hebt je sat met je tv te verbinden.

In bovenstaand geval moet het mogelijk zijn om met je DVD rec op te nemen van je VCR.(mits geen copyprotect materiaal)

Rude
30-12-2006, 18:27
Bedankt voor je antwoord!
Ik ga er nog eens goed naar kijken.
Damn je moet er echt universitair geschoold voor zijn en ik heb nog niet eens een versterker en speakers erbij of home cinema set om het nog mooier te maken (en ingewikkelder).
ja idd, ik heb het gevoel dat alles via die L-1/AV 2 loopt terwijl een Videorecorder toch een ander kanaal moet zijn en ik heb het geveoel dat mijn DVD recorder maar een kanaal ziet en dat is L-1.
Er moet toch een logische oplossing zijn, maar goed ik vind de techniek niet altijd even logisch....
Misschien moet ik maar eens iemand regelen die het voor mij kan aansluiten allemaal (tegen betaling uiteraard)....
Misschien biedt zich iemand via marktplaats aan? :roll:

DVDProfilersFilmgek
30-12-2006, 19:11
Bedankt voor je antwoord!
Ik ga er nog eens goed naar kijken.
Damn je moet er echt universitair geschoold voor zijn en ik heb nog niet eens een versterker en speakers erbij of home cinema set om het nog mooier te maken (en ingewikkelder).
ja idd, ik heb het gevoel dat alles via die L-1/AV 2 loopt terwijl een Videorecorder toch een ander kanaal moet zijn en ik heb het geveoel dat mijn DVD recorder maar een kanaal ziet en dat is L-1.
Er moet toch een logische oplossing zijn, maar goed ik vind de techniek niet altijd even logisch....
Misschien moet ik maar eens iemand regelen die het voor mij kan aansluiten allemaal (tegen betaling uiteraard)....
Misschien biedt zich iemand via marktplaats aan? :roll:

Er zijn genoeg mensen die je hier uit mee uit de nood willen helpen, ik vermoed dat de meesten daar zelfs niets voor vragen. De meer ervaren hier zullen het spul bij wijze van spreken met de ogen dicht kunnen aansluiten, zeker met alleen de scart aansluiting...

Heb al meer mensen geholpen, doch ga er geen wereldreis voor maken :wink: in je profiel kun je kenbaar maken waar je ongeveer woont... een PM naar wat meer geregelde forum bezoekers kan ook helpen.

Voor een kist bier kun je al een hoop voor elkaar krijgen :wink:

Rude
10-01-2007, 22:35
Ik kreeg deze mail nog van Pioneer.
Heb hem inmiddels omgeruild omdat ik toch oor Home Cinema Set ga.

Wij hebben uw mail aangaande DVR-645 HS goed ontvangen.


DVD AV1 out-->TV met scart

SAT--> DVR op AV2/L1 input (Scart)

Video-->DVR op INPUT3 met cinch of S-video.Selecteer met input selector L3.


Als u dan video wil kijken moet u de juiste input kiezen en zou u dit wel op de tv moeten kunnen bekijken.

Wat de satelliet betreft zal u een moeten contact opnemen met de firma gemstar.


Input 3??? en L3?
Dat stond lekker aangegeven in die handleiding.....(niet dus)

DVDProfilersFilmgek
10-01-2007, 23:19
Ik kreeg deze mail nog van Pioneer.
Heb hem inmiddels omgeruild omdat ik toch oor Home Cinema Set ga.

Wij hebben uw mail aangaande DVR-645 HS goed ontvangen.


DVD AV1 out-->TV met scart

SAT--> DVR op AV2/L1 input (Scart)

Video-->DVR op INPUT3 met cinch of S-video.Selecteer met input selector L3.


Als u dan video wil kijken moet u de juiste input kiezen en zou u dit wel op de tv moeten kunnen bekijken.

Wat de satelliet betreft zal u een moeten contact opnemen met de firma gemstar.


Input 3??? en L3?
Dat stond lekker aangegeven in die handleiding.....(niet dus)

Een home cinema set kan heel veel beperkingen opleveren,als je daar zo'n alles in 1 set mee bedoeld, bezint eer gij begint :idea:

Psych
11-01-2007, 07:04
Aangezien je al aangegeven hebt dat je de recorder al van de hand hebt gedaan, zal het waarschijnlijk geen zin meer hebben, al denk ik ook dat je het snel hebt opgegeven. Anyway, in deze thread (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=48968)staat als ik het goed heb begrepen, jouw probleem ook beschreven, inclusief de oplossing, als je tenminste even de moeite wilt nemen om de thread even door te lezen. 8) :wink:

Rude
11-01-2007, 14:19
Aangezien je al aangegeven hebt dat je de recorder al van de hand hebt gedaan, zal het waarschijnlijk geen zin meer hebben, al denk ik ook dat je het snel hebt opgegeven. Anyway, in deze thread (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=48968)staat als ik het goed heb begrepen, jouw probleem ook beschreven, inclusief de oplossing, als je tenminste even de moeite wilt nemen om de thread even door te lezen. 8) :wink:

Even voor de duidelijkheid, ik heb hem bij Mediamarkt weer geretourneerd voor mijn geld omdat hij maar liefst daar 650 euro kost, terwijl sommige internetwinkels deze verkopen voor 100 a 130 euro goedkoper.
Het is een perfect apparaat maar te duur in de gewone winkels, dus daarom overweeg ik voor ietsje meer geld een Homecinema set te kopen.

Psych
11-01-2007, 14:40
My mistake! :wink:

Prima apparaat, tenminste ik ben zelf al geruime tijd een zeer tevreden gebruiker van de 530H 8)

Adri van de Velde
14-01-2007, 16:36
Ik heb vanmiddag met de Pioneer 645 dvdrecorder een video opgenomen vanaf een JVC videorecorder met als ingang L1.
En dat gaat prima. :lol:
De decoder zit in de AVin van de videorecorder
de AV/uit van de videorec. in de AV/in van de dvdrec.
En de AV/uit van de dvdrec. naar de TV
Ik heb ook nog vanuit de decoder een rechtstreekse scartkabel verbonden met de TV zodat die buitenom alles gaat.
Alles werkt ook de G-link van dvdrec. naar decoder
Als je wilt opnemen van de decoder naar de dvdrec. moet wel de videorec. uit :!:
Al met al heb je wel een reeks afstandbedieningen nodig zodat het niet overzichtelijker wordt maar het werkt wel.
Wat ik nog mis is de mogelijkheid om digitaal op te nemen en digitaal naar iets anders te kijken maar dat kan alleen met een twintuner of en extra decoder.
Het probleem om op te nemen van de zenders die niet in de EPG staan is volgens mij oplosbaar door zowel de decoder te timen alswel de dvdrecorder op L1 :idea:

Rude
16-01-2007, 21:51
Ik heb schotel en kijk dus alles via L-1 en geen twin tuner bij schotel met dubbele kop.
Dat hele Guide Plus kan mij gestolen worden, dat is wel duidelijk. 8)

Avalan
17-01-2007, 08:02
Het probleem om op te nemen van de zenders die niet in de EPG staan is volgens mij oplosbaar door zowel de decoder te timen alswel de dvdrecorder op L1 :idea:

Niet noodzakelijk. Je kan in Guide+ ook een opname manueel programmeren. Ga gewoon naar Schema, en druk dan op de groene knop 'manueel'. Daar kun je de gebruikelijke zaken ingeven, alsook de zender. Als je bij de zender niet Tuner kiest maar AV1 of AV2 (of whatever je toegekend hebt als decoder) dan ga je voor die input ook 3-cijferige kanalen kunnen ingeven. De G-Link zal dan op het juiste tijdstip ook die 3 cijfers doorgeven naar de decoder, zelfs al is het een kanaal dat Guide+ niet kent.

Adri van de Velde
28-01-2007, 11:41
Dat werkt inderdaad,had ik nog niet gezien.
bedankt!