PDA

Bekijk de volledige versie : hoe krijg ik op guideplus bbc 1 en bbc 2



walther
01-01-2007, 10:55
Heb sinds afgelopen zaterdag een sony dvd recorder HX725 met guideplus. Een dag later hadden kanalen zich zelf geinstalleerd. Alle nederlandse, belgische zenders + BBC world.

Wij kijken erg veel naar BBC1 en BBC2 hoe krijg ik deze geinstalleerd in guideplus.

Wie kan mij helpen,

groetjes,

walther

Ruud Vorstermans
01-01-2007, 13:32
Ik neem aan dat je "digitaal" kijkt.

Mogelijk moet je bij de zenders even aangeven dat BBC 1 en 2 via AV-kanaal binnenkomen?

Ik heb ze nl. gewoon er in Guide+ gewoon bij zitten

P@trick_DVD
03-01-2007, 13:31
Mogelijk moet je bij de zenders even aangeven dat BBC 1 en 2 via AV-kanaal binnenkomen?
Dat lijkt me sterk. De bron bepaalt nl. niet of de zenders wel of niet in de lijst voorkomen, maar is alleen bedoeld om de recorder naar het juiste kanaal te laten switchen bij een opname. Wat wel van invloed is of je de zender aan of uit hebt staan in Guide Plus+. Bij mij stonden deze allemaal standaard op AAN na de eerste data download, dus dat zou ik dan wel vreemd vinden.

JeroentjeW
08-01-2007, 11:01
Ik ben ook aan de slag gegaan met de eerste configuratie van Guide+.
Bij mij stonden niet alle zenders standaard "aan", dus daar zou het probleem inderdaad kunnen liggen.

Succes :D

Psych
08-01-2007, 14:06
Zover ik weet moet je bij het Guideplus systeem inderdaad zelf aangeven (onder EDIT) welke zenders je wel en welke je niet wil zien in je Guideplus. Let er daar ook op dat je je Host kanaal niet uit zet (Eurosport).

Ruud Vorstermans
10-01-2007, 07:00
Mogelijk moet je bij de zenders even aangeven dat BBC 1 en 2 via AV-kanaal binnenkomen?
Dat lijkt me sterk. De bron bepaalt nl. niet of de zenders wel of niet in de lijst voorkomen, maar is alleen bedoeld om de recorder naar het juiste kanaal te laten switchen bij een opname. Wat wel van invloed is of je de zender aan of uit hebt staan in Guide Plus+. Bij mij stonden deze allemaal standaard op AAN na de eerste data download, dus dat zou ik dan wel vreemd vinden.

Dat is wat ik bedoelde, maar het was wat cryptisch verwoord :?

Avalan
10-01-2007, 12:51
Het is bij mij overigens zo dat Guide+ gewoon niet alle zenders bevat.
Ik had eerst analoge TV via Telenet. Sommige stonden standaard af in Guide+ maar andere ontbreken zelfs ronduit. Ik moet nog effen verder zoeken hoe ik mijn Pioneer 540 moet instellen om die zenders toch in het lijstje te krijgen (al is het dan evident dat ik geen EPG zal hebben voor die zenders).
Met nu digitale TV is het net hetzelfde. In Guide+ ingesteld dat ik Telenet decoder heb en er komen wat kanalen bij, maar zeker niet allemaal (en binnenkort nemen we nog wat extra zenders ook). Hier is het dan absoluut een must om te kunnen instellen dat een zender niet via de ingebouwde tuner moet ontvangen worden maar op kanaal xyz op de decoder en dat de G-Link dat kanaalnummer aanstuurt.
Zal vanavond eens dieper moeten gaan zoeken... De menu's in Guide+ leken niet direct toe te laten van extra kanalen te definiëren.

Psych
10-01-2007, 12:57
Het is bij mij overigens zo dat Guide+ gewoon niet alle zenders bevat.
Ik had eerst analoge TV via Telenet. Sommige stonden standaard af in Guide+ maar andere ontbreken zelfs ronduit. Ik moet nog effen verder zoeken hoe ik mijn Pioneer 540 moet instellen om die zenders toch in het lijstje te krijgen (al is het dan evident dat ik geen EPG zal hebben voor die zenders).
Met nu digitale TV is het net hetzelfde. In Guide+ ingesteld dat ik Telenet decoder heb en er komen wat kanalen bij, maar zeker niet allemaal (en binnenkort nemen we nog wat extra zenders ook). Hier is het dan absoluut een must om te kunnen instellen dat een zender niet via de ingebouwde tuner moet ontvangen worden maar op kanaal xyz op de decoder en dat de G-Link dat kanaalnummer aanstuurt.
Zal vanavond eens dieper moeten gaan zoeken... De menu's in Guide+ leken niet direct toe te laten van extra kanalen te definiëren.

Dus als jij in je Guideplus scherm zit en je zorgt dat je "Rooster" geselecteerd hebt en mbv de afstandbediening ga je 1 stap naar rechts naar "zoeken"en dan naar "Mijn TV" en dan "Schema" en dan "Info" en daarna "Editor" dan kun jij onder Editor niet die zenders vinden die je zoekt??? Als dat zo is dan weet ik het niet meer sorry :oops:

Avalan
10-01-2007, 13:27
Dus als jij in je Guideplus scherm zit en je zorgt dat je "Rooster" geselecteerd hebt en mbv de afstandbediening ga je 1 stap naar rechts naar "zoeken"en dan naar "Mijn TV" en dan "Schema" en dan "Info" en daarna "Editor" dan kun jij onder Editor niet die zenders vinden die je zoekt??? Als dat zo is dan weet ik het niet meer sorry :oops:

Idd, onder Editor staan niet alle zenders die ik kan ontvangen. Dat is ook vrij logisch, aangezien Guide+ niet van alle zenders data heeft. Zie : http://www.europe.guideplus.com/En/help/clu.html . Op zich geen probleem, omdat je nog altijd je recorder manueel kunt programmeren om op te nemen. Maar wat ik niet vond is hoe je dan een bepaald kanaal op de decoder kunt laten selecteren adhv G-Link. Ik begin nu wat te vrezen dat het niet kan, omdat G-Link deel van Guide+ is. Dat zou wel balen zijn :(.

Psych
10-01-2007, 13:43
Dus als jij in je Guideplus scherm zit en je zorgt dat je "Rooster" geselecteerd hebt en mbv de afstandbediening ga je 1 stap naar rechts naar "zoeken"en dan naar "Mijn TV" en dan "Schema" en dan "Info" en daarna "Editor" dan kun jij onder Editor niet die zenders vinden die je zoekt??? Als dat zo is dan weet ik het niet meer sorry :oops:

Idd, onder Editor staan niet alle zenders die ik kan ontvangen. Dat is ook vrij logisch, aangezien Guide+ niet van alle zenders data heeft. Zie : http://www.europe.guideplus.com/En/help/clu.html . Op zich geen probleem, omdat je nog altijd je recorder manueel kunt programmeren om op te nemen. Maar wat ik niet vond is hoe je dan een bepaald kanaal op de decoder kunt laten selecteren adhv G-Link. Ik begin nu wat te vrezen dat het niet kan, omdat G-Link deel van Guide+ is. Dat zou wel balen zijn :(.
Dat klinkt inderdaad logisch Avalan. Maar tegelijkertijd vind ik dat het document van Guideplus hoe de boel aan te sluiten toch duidelijk de indruk wekt dat het wel mogelijk zou moeten zijn. Aangezien ik zelf geen gebruik maak van G-Link kan ik je helaas niet verder helpen met praktijk-kennis. Suc6 ermee. Ik zou er eventueel gewoon eens een telefoontje aan wagen :roll:

Avalan
11-01-2007, 17:28
Dat klinkt inderdaad logisch Avalan. Maar tegelijkertijd vind ik dat het document van Guideplus hoe de boel aan te sluiten toch duidelijk de indruk wekt dat het wel mogelijk zou moeten zijn.

Neen, wat Guide+ beschrijft is dat je Guide+ meerdere kanalen kan bevatten dan die die je normaal kunt zien. De andere zijn dan niet-geselecteerd, en in de editor kun je er vooralsnog voor zorgen dat je die dan toch te zien krijgt. Ik vermoed dat de reden hiervoor is dat Guide+ via een host-kanaal doorgestuurd wordt. Bvb in België is dat RTL-TVI. RTL/Guide+ kunnen echter niet weten bij welke kabelprovider je zit (Telenet/MixtICS, UPC, ...) en daardoor krijg je dus alle kanalen die ergens in België ter beschikking zijn. Sommige zetten ze echter standaard af. God knows why, misschien zetten ze alleen die kanalen aan die iedereen in België te zien krijgt, en moet je zelf die enablen die specifiek voor jouw kabel zijn. Het heeft immers weinig zin van in je Guide+ rooster kanalen te zien die je niet eens hebt, dan spelen ze op safe door sommige kanalen af te zetten die je mogelijks wél hebt.

Avalan
11-01-2007, 17:32
Maar wat ik niet vond is hoe je dan een bepaald kanaal op de decoder kunt laten selecteren adhv G-Link. Ik begin nu wat te vrezen dat het niet kan, omdat G-Link deel van Guide+ is. Dat zou wel balen zijn :(.

Gisteren nog eens gezocht en gevonden hoe je het wel kan doen. Eerst ga je naar Schema (waar je je opname schema te zien krijgt). Nu kun je op de groene knop drukken voor 'Manueel'. Dan kun je dus start- en eindstip van de opname ingeven alsook het kanaal. Als je een externe decoder ingesteld hebt, kun je hier nu de lijn-ingang voor de decoder selecteren (bvb L1/AV) en kan je dan gewoon een zender nummer ingeven. Dat nummer wordt dan op het moment van de opname naar de decoder gestuurd via G-Link.
Heb hier echter wel een bug ontdekt: het kanaal van de decoder kun je niet ingeven dmv cijfertoetsen. De cursor verspringt wel alsof je een input gedaan hebt, maar de cijfers blijven op 0 staan. Je moet dus de pijltjes gebruiken. Geen idee of dat een Guide+ dan wel een Pioneer 540 bug is.