PDA

Bekijk de volledige versie : Welk soort kabels voor Mission speakers?



Alex1975
01-01-2007, 21:54
Hallo,

Heeft iemand een tip voor een type kabel dat goed matcht met de Mission M33i speakers? Ik lees heel vaak over matches tussen bepaalde receivers en speakers en tussen speakers en bekabeling, maar ik heb daar verder helemaal geen ervaring mee. Wel weet ik dat ik nog niet tevreden bent over het geluid dat er uit de speakers komt...Het is beter dan wat ik vroeger had, maar op de een of andere manier klinkt het nog te gedempt en niet echt open.
Nu wil ik QED silver anniversary gaan gebruiken. Is dat een goede match voor mijn Mission M33i?
Ik heb trouwens een Pioneer VSX-D2011.

Alvast bedankt!

Gr. Alex

Edgar Smit
01-01-2007, 22:55
Alex, hoe oud zijn je speakers? Speakers zijn gemaakt van meestal eenm flexibel materiaal en indien ze niet een x aantal uren hebben gespeeld, is het materiaal ngo niet helemaal lekker soepel. Hert lkan dan zijn dat ze inderdaad nog wat strak/dof klinken. Na het x aantal uur zou dat echter over moeten zijn, omdat het materiaal dan zijn flexibiliteit hjeeft.

QEDSA is overigens een zeer open maar ook wat scherpe kabel. Juist omdta Pioneer een wat scherpe toon heeft kan dat net iets te swcherp worden.

Dus, zijn je speakers net 1 maand oud, gun ze nog een maandja, en laat ze lekker veel maar niet te hard spelen. ZXijn ze wel al ingespeeld, probeer daqn of je ergens wat QED SA kan lenen zodat je eerst kunt testen of het niet te scherp wordt.

Alex1975
01-01-2007, 23:09
Hoi Edgar,

de speakers zijn al een paar maanden oud. Ik heb er nu gewoon kabels tussenzitten van de mediamarkt. Gewoon zo'n rolletje en dan zelf de stukken geknipt die ik nodig had.
Ik heb ze daarnaast gebiwired. Tenminste, ik heb de pioneer zo ingesteld dat de aansluitingen voor de rear speakers gebruikt worden voor extra front.
Zoals je weet krijg ik binnenkort ook een subwoofer en mss dat dan het totale klankbeeld ook beter wordt....
Ik heb al eens QED geprobeerd. Het was toen vlgs mij wel beter, maar ik vond de lage tonen minder aanwezig....echter als ik een sub heb lijkt me dat geen probleem.

joostpolletje
02-01-2007, 08:41
Dan is de Spellbinder ook een optie voor je.
controleert wat meer dan de QED.