PDA

Bekijk de volledige versie : Welke combinatie met Rel Quake



El Greco
02-01-2007, 19:43
Ik zit ook met een dilemma! :? Voorbij mijn al iets oudere Denon AVR 1802 ben ik op zoek naar geschikte luidsprekers die de (bijna) perfecte combinatie aankunnen voor muziek en surround. In eerste gedachten ging mijn keuze naar de volledige set van Mordaunt Short Genie (nu sterk in prijs verlaagd), maar zou de subwoofer willen vervangen door de Rel Quake. Nu heb ik al veel positiefs gehoord en gelezen over Monitor Audio Radius. Hier valt mijn keuze op 4 x R90 + de R180 als centerspeaker en de Rel als subwoofer.
Weet het, moet ze gaan beluisteren maar nergens kan ik de bovengenoemde combinatie vinden hier in het Antwerpse.
Aan de kenners op dit forum: wie helpt me met de juiste keuze te maken :!: [/i]

Gerco Stuivenberg
14-01-2007, 20:45
De Mordaunt Short Premiere set lijkt mij de beste keus. Deze zullen de Denon het beste aanvullen.

Mocht je voor de Radius-serie van Monitor Audio gaan, dan denk ik dat wanneer je ook muziek wilt weergeven, je beter een type kan kiezen met een groter kastvolume zoals de R225. Deze hebben meestal een breder dynamisch bereik waardoor het gat tussen sat en sub beter gevuld wordt.

Als centre speaker zou ik ook een R225 nemen omdat deze een D'Appolitto configuratie heeft waardoor je bij horizontale plaatsing, een beter spreiding van de hoge midden tonen hebt zoals dit bij de meeste centre speakers het geval is.

erik_van_meer
14-01-2007, 22:29
Ik heb zelf toevallig ook de Mordaunt-Short Genie luidsprekers in mijn woonkamer staan en persoonlijk vind ik de subwoofer geheel in lijn liggen qua kwaliteit vergeleken met de rest van het systeem. Deze subwoofer is speciaal afgestemd op de totale set natuurlijk dus waarom zou je dat evenwicht willen verstoren door er een subwoofer van een ander merk mee te combineren. Niks ten nadele van REL, maar qua specs (afmetingen, gewicht, formaat driver en vermogen) komt hij niet in de buurt van de Genie subwoofer. Waarom zou je dan extra geld erop toe willen leggen??? Misschien dat jij een heel sterk argument hebt om de REL boven de Mordaunt-Short te verkiezen, maar als je het aan mij vraagt dan zou ik de Genie set gewoon intact laten. Heb hem nu iets langer als 1 jaar en geniet er nog steeds van, zowel op de eerste plaats van het geluid naast natuurlijk het superdesign.