PDA

Bekijk de volledige versie : DVD afspelen op Pioneer DVR-540H



MarcelG
02-01-2007, 21:36
Hoi. Ik heb vandaag dan toch maar 'ns geregistreerd, na al veel gelezen te hebben op deze site. Erg handig allemaal.
Er is toch nog één dingetje waar ik niks van snap.
Wij hebben dus nu zo'n half jaar 'n Pioneer DVR540H, en we maken er gretig gebruik van. Nou, vooral m'n vrouw dan, gezien de 'dinsdag-avond serieavond', Bones, Medium, Ghost Wisperer, House, 'Van Etter tot Engel', America's Next Top Model......tja.

Anyway ; we lopen regelmatig tegen het volgende aan : als we de recorder gebruiken als DVD speler, en we beginnen met afspelen vóór 'n geprogrammeerde opname, dan begint de opname niet, ook al staat er ingepland dat ie naar de harddisk moet opnemen.
Als de opname eenmaal gestart is, kunnen we zonder problemen 'n DVD gaan afspelen....

In het boekje kan ik er niks over vinden, en online ook niets.

Ter info: we nemen altijd in XP op, naar de harddisk (nog geen enkele DVD-R gebruikt...), en als we 'n DVD willen afspelen, drukken we eerst op de HDD/DVD knop, om naar de DVD te gaan. Vervolgens laatje open, disk er in, 'play'. That's it.

Doen wij iets verkeerd? :? Alvast bedankt.

P@trick_DVD
03-01-2007, 09:47
Vreemd... voor zover ik weet treedt dit 'fenomeen' alleen op als je een DVD afspeelt die het NTSC formaat heeft. De recorder kan niet NTSC weergeven en tegelijkertijd PAL opnemen. Maar... dan zou het ook niet moeten werken als de opname eenmaal loopt.

Het lijkt er dan ook op dat je recorder een probleem heeft. Heb je het probleem al eens aan Pioneer zelf voorgelegd?

MarcelG
03-01-2007, 16:10
Ik heb 't nog niet bij Pioneer aangemeld, maar dat zal ik maar ns gaan doen. Het gebeurd dus ook als we gewoon 'n CD'tje aan hebben staan....dus met NTSC zou het inderdaad niets te maken kunnen hebben.

Overigens ; is het ook normaal dat ik geen DIVX op 'n DVD+R kan afspelen ? Ik krijg doodleuk de melding 'No disc', terwijl dezelfde DIVX op 'n CD gewoon af te spelen is.

Avalan
03-01-2007, 16:58
Overigens ; is het ook normaal dat ik geen DIVX op 'n DVD+R kan afspelen ? Ik krijg doodleuk de melding 'No disc', terwijl dezelfde DIVX op 'n CD gewoon af te spelen is.

Dat is 'normaal' en een groot gemis van die speler. Is overigens ook zo met MP3, wat nog absurder is. Ik was destijds toen vrij actief een engelstalig forum aan het volgen, en daar waren dan meldingen dat data (divx of mp3) vanop een DVD-R wel werkten.
Had zelf Pioneer gecontacteerd en daar zeiden ze dat MP3 op DVD niet konden en ook niet gepland waren.

MarcelG
04-01-2007, 21:46
mmm...mijn DVD brander in de PC kan ook DVD-R branden. Ik zal eens kijken of dat soelaas biedt. Bedankt voor de reactie.

Overigens nog niets vernomen van Pioneer. Die heb ik gisteren een mail gestuurd.
Overigens ; ik dácht dat het met CD's afspelen ook mis ging, maar dat blijkt bij nader inzien niet zo te zijn. Alleen bij het afspelen van DVD's dus. We hebben alleen maar PAL DVD's, dus aan het NTSC verhaal kan het nog steeds niet liggen.

P@trick_DVD
05-01-2007, 10:37
Misschien heeft het wel iets met het beeldformaat te maken? Ik kan me nog een melding van de recorder herinneren dat een bepaalde actie niet mogelijk was omdat het beeld dat moest worden opgenomen een ander formaat had (16:9 tov 4:3) dan wat moest worden afgespeeld.

MarcelG
05-01-2007, 10:59
Mmm... misschien is het dat wel. Ik neem altijd op in 4:3 (Essent geeft alleen maar 4:3 door, en alle 'breedbeeld' is letterboxed 4:3.
De DVD's die ik afspeel zijn allemaal 16:9, of anamorphic widescreen.
Dus, dat zou wel hout snijden. Maar, het blijft apart dat deze speler er niet mee overweg kan.