PDA

Bekijk de volledige versie : Problemen combinatie pioneer DVR-545H-S + Samsung decoder



Braindamage
03-01-2007, 00:09
Hallo,

Ik heb vandaag mijn DVD/HDD recorder van pioneer gekregen (DVR-545H-S), natuurlijk zo blij als een klein kind, maar zit al met problemen

Ik heb mijn Decoder van In-Di aangesloten op de recorder (een samsung, ondersteund door het Guide+ systeem en de G-Link), maar wanneer ik in het Guide+ systeem wil aangeven op welke aansluiting de decoder hangt, dan krijg ik de L1 ingang vaak zelfs niet te zien, en het is dan ook onmogelijk om via de recoder af te stemmen op deze ingang.

Ik vraag me ook af hoe je via de G-Link kan zorgen dat de zenders van de decoder worden opgenomen in de zenderlijst van de recorder (niet Guide+, gewoon standaard) hij switcht niet van kanaal tijdens het zoeken (ook niet als de L1 ingang wel eens werkt).
Heb bij de basisinstellingen opgeven dat op de L1 de decoder zit, maar dit veranderd niets.
Heb al een andere scartkabel geprobeerd, maar dit maakt ook niets uit.

Ik krijg de guide+ mss wel aan het werk via de gewone tuner, maar heb die In-Di box juist gekocht omdat ik zo'n recorder ging aanschaffen.

Nogal frustrerend zo'n duur toestel kopen en dan zien dat het niet goed doet wat het moet doen

Iemand die informatie heeft voor mij?

Alvast bedankt

Iwan M
03-01-2007, 08:50
Ik weet niet welke Decoder je hebt ?

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=48528

P@trick_DVD
03-01-2007, 09:33
Bij het instellen van Guide Plus+ dien je na het ingeven van de postcode de 'External Receiver 1' op te geven. Hierna moet je de ontvangstmethode (terrestrial, cable, satellite), provider, merk en aangesloten ingang opgegeven. Hierna gaat de recorder testen of kanalen van de decoder geswitched kunnen worden via G-link. Als alle tests niet werken, dien je de decoder een nacht op het host kanaal te zetten en kun je het een dag later nog eens proberen.

Het gebruik van een Samsung decoder is geen garantie voor succes. Op mijn standaard kabel decoder van Samsung werkt het, maar ik heb al verschillende berichten gelezen dat het op de HD decoder van Samsung niet zou werken.

Wat betreft jouw andere vraag... de zenders van de decoder worden niet opgenomen in de zenderlijst van de recorder. Als je wilt opnemen van de decoder moet gewoon AV2/L1 gebruiken. Guide Plus+ en G-link zorgen er wel voor dat de decoder op het juiste kanaal wordt gezet, mits je dat aan het werken krijgt natuurlijk... :wink:

Braindamage
03-01-2007, 13:58
Ik weet niet welke Decoder je hebt ?

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=48528

Heb een standaard decoder (Samsung DCB-9401R)


Wat betreft jouw andere vraag... de zenders van de decoder worden niet opgenomen in de zenderlijst van de recorder. Als je wilt opnemen van de decoder moet gewoon AV2/L1 gebruiken. Guide Plus+ en G-link zorgen er wel voor dat de decoder op het juiste kanaal wordt gezet, mits je dat aan het werken krijgt natuurlijk...

Thx voor je antwoord.
Het binnenhalen van de zenderlijst is ondertussen gelukt, al is er geen enkele zender opgenomen die extra in mijn Digitaal Tv abonnement inbegrepen is (zoals "extreme sports", "motors tv", ...) terwijl deze zenders wel EPG informatie krijgen in de decoder zelf.
Hoe kan je ervoor zorgen dat het Guide+ systeem ook op deze zenders afstemd ookal is er geen EPG info over? Want zonder de Guide+ kan mijn recorder het kanaal van de decoder niet wijzigen zeker. Heb wel alle kanalen van het Guide+ systeem handmatig moeten aanpassen omdat deze niet overeenkwamen met die van de decoder (of gebruik maakte van de tuner).
Kan je manueel zenders toevoegen? Heb wel het kanaal van een zender die ik niet nodig had veranderd naar het kanaal van Extreme sports, maar dat veranderd niet veel, de EPG info blijft op dat van die andere zender staan, dus die tijden komen niet overeen

Alvast bedankt voor je antwoord, ik hoop dat het nog in orde komt :?

P@trick_DVD
03-01-2007, 18:08
Met deze decoder zou Guide Plus+ i.c.m. G-link gewoon moeten werken (heb zelf nl. dezelfde).

Wat betreft de zenderlijst in Guide Plus+... erg vreemd... de zenders die je noemt zouden wel gewoon in Guide Plus+ moeten zitten (bij mij zitten ze er in ieder geval wel in). Op deze pagina staan de zenders die Guide Plus+ ondersteunt in Nederland:
http://www.europe.guideplus.com/En/help/clu_nl.html

Dat je de kanaalnummers moest aanpassen is normaal voor de 'digitale' kanalen. Helaas is dit ook nodig bij elke 'reset' van het Guide Plus+ systeem (dit is wel eens nodig als de EPG data corrupt is geraakt).

Het manuaal toevoegen van zenders aan Guide Plus+ gaat helaas niet. Je kunt wel gewoon handmatig de timer programmeren, waarbij je aangeeft dat je van AV2/L1 opneemt en welk kanaalnummer van de decoder moet worden gebruikt. G-link werkt dan ook gewoon. Je hebt dan alleen niet het gemak van programmeren via 1 druk op de knop.

Braindamage
03-01-2007, 21:10
Bedankt voor je antwoord, deze zenders staan blijkbaar inderdaad vernoemd in de lijst van Nederland, maar ontbreken in die van Belgiƫ.
In mijn recorder de Guide+ lijst van Nederland gebruiken zou spijtig genoeg betekenen dat er andere vlaamse zenders ontbreken, dus dit is niet zo interessant. Dat manueel programmeren ga ik alvast is proberen en heb ook een mailtje gestuurd naar de mensen van GuidePlus om te vragen of deze zenders toegevoegd kunnen worden (daar ze toch al verstuurd worden naar andere landen), heb gewoon gestuurd naar info@guideplus.com, zal wel zien of het aankomt en of ik reactie krijg.
Het vreemde is dat de EPG info van deze zenders wel in de EPG van mijn decoder terecht komt, maar ik zou niet weten van welk kanaal de decoder deze info haalt

Ik ga nog wat prullen, mss kom ik een oplossing tegen

En nog eens bedankt :wink:

P@trick_DVD
05-01-2007, 10:41
De EPG gegevens in je decoder worden door je kabel provider verzorgt. Dit heeft totaal geen verband met Guide Plus+.

Braindamage
05-01-2007, 22:58
De EPG gegevens in je decoder worden door je kabel provider verzorgt. Dit heeft totaal geen verband met Guide Plus+.

Thx :)

Die mail aan guideplus is trouwens teruggekeerd, blijkbaar gebruiken ze het emailadres dat ik probeerde niet