PDA

Bekijk de volledige versie : Scart kabels verbinden



arjanmol
03-01-2007, 16:18
Ik zit met het volgende probleem. Mijn dvd-speler staat tegenwoordig in de andere hoek van de kamer dan mijn tv. Nu heb ik zowel bij de tv als bij dvd-speler een gat in de grond met pvc pijp van zo'n 2.5cm diameter naar de kruipruimte onder mijn woonkamer. Nu zou ik graag een scart verbinding willen realiseren tussen tv en dvd-speler, maar een scart-stekker gaat natuurlijk nooit door mijn pvc-pijpen.

Nu dacht ik er eerst aan om een losse scart kabel te kopen met twee scart-stekkers en deze zelf in elkaar te zetten, maar dat schijnt nogal een lastig karweitje te zijn voor iemand die zelden soldeert. Een online elektronica shop adviseerde mij om een complete scart kabel te kopen, hiervan 1 stekker af te slopen, en er na ondergronds doorvoeren weer een nieuwe stekker aan te zetten, zodat er nog maar 1 soldeeractie nodig is, maar ook dat zie ik nog niet zo zitten.

Is er misschien een andere oplossing mogelijk? Of zijn boven genoemde oplossingen toch het beste en toch redelijk goed zelf uit te voeren? Ik dacht ook nog aan de mogelijkheid om de kabel gewoon door te knippen en de losse draden (bijvoorbeeld in de kruipruimte) met een elektriciteitsblokje aan elkaar te knopen? Of gaat dat ten koste van veel kwaliteit? Is draadloos misschien ook een optie, of is dit vrij kostbaar voor goede kwaliteit?

rveldhuizen
03-01-2007, 16:20
koop een s-video kabel oid, duw deze door de pijp en verbind de uiteinden met een losse scartkop (gewoon inpluggen). Lijkt me het snelste...

rveldhuizen
03-01-2007, 16:22
overigens, dit bedoel ik met een scartkop :)

http://www.stegen.com/images/avw082.jpg

Avalan
03-01-2007, 18:47
koop een s-video kabel oid, duw deze door de pijp en verbind de uiteinden met een losse scartkop (gewoon inpluggen). Lijkt me het snelste...

Dan kun je even goed gewoon de S-Video connectors gebruiken, de meeste DVD-spelers en TVs hebben wel zulke in- resp output.
Tenzij voor de TS het geen must is om RGB te hebben...

arjanmol
03-01-2007, 19:37
bedankt voor de tips tot dusver. Ik vrees echter wel voor het doorvoeren van de s-video connector door de buis. Niet omdat deze er niet in zou passen, maar de buis maakt ergens een haakse bocht en ik hoop dat ik hem daar doorheen krijg getrokken... Bovendien wil ik ook graag het audio signaal van mijn dvd naar tv sturen, dan zou ik dus ook nog eens twee tulp-stekkers (met kabel) er doorheen moeten trekken. Stel dat al deze stekkertjes er niet doorheen kunnen, zijn deze dan wel gemakkelijk van de kabel los te koppelen (en er weer aan te monteren) zodat ik slechts de kabels door de buizen hoef te trekken?[/quote]

rveldhuizen
03-01-2007, 21:13
de buis is 2.5 cm, dat moet makkelijk kunnen (zorg er wel voor dat de stekkers niet naast elkaar geplakt zijn als je begint te trekken, maar iets achter elkaar. Gewoon 3 tulpstekkers (1 video en 2 voor geluid), dan ben je al een heel eind...

Edgar Smit
07-01-2007, 00:51
geloof mij, dat wordt een rotklus, ook met s-video en twee tulpjes. De eerste 2 gaan wel, maar de laatste wordt een ramp.
Je moet namelijk echt kabel voor kabel trekken, tegelijk gaat niet lukken. Je hebt wel losse tulp stekkers die je kunt solderen of knijpen, maar wil je die moeite allemaal doen?

Snelst, makkelijkst en goedkoopst is om je dvd speler dichterbij bij je TV te zetten.

Johan van den D.
07-01-2007, 00:53
Dit (http://www.hear.nl/news/news.php?id=3359&P=3) is DE oplossing voor jouw. :wink: