PDA

Bekijk de volledige versie : HT-set advies gevraagd



joostbosmans
04-01-2007, 19:36
Hallo,

Ik heb de Denon 2802(denk dat ik een Denon AVR-1907 ga kopen) nu wil ik er natuurlijk ook luidsprekers bij,liefst in een set.
Ik dacht zelf aan de KEF KHT-3005.Is dit wat?
Budget:€2000
Adviezen zijn welkom.

Een vriend van mij heeft de Tannoy-set bestaande uit 4 sataliet 1 sub 1 center(center is 50w continu, sataliet 50 w conyinu en sub 115 w continu) aan mij aangeboden voor €350.
Is dit wat? Of kan ik beter verder horen?

Ik woon in Arnhem, is Hobo de enige rolstoeltoegankelijke hifi-winkel met een goede luisterruimte

Gerco Stuivenberg
04-01-2007, 20:36
Een vriend van mij heeft de Tannoy-set bestaande uit 4 sataliet 1 sub 1 center(center is 50w continu, sataliet 50 w continu en sub 115 w continu) aan mij aangeboden voor €350.
Is dit wat? Of kan ik beter verder horen?

Waarschijnlijk bedoel je de FX 5.1 set van Tannoy. :?

Voor een Denon zou je volgens mij, klankmatig gezien, beter luidsprekers van boekenplank-formaat kunnen gebruiken i.p.v. satelitieten met een gegoten behuizing.

De combinatie van Denon met Tannoy vind ik zelf minder geslaagd. Het geluid heeft naar mijn mening, dan te veel dynamiek. maar ik ken genoeg mensen die daar anders over denken. Ik zou zelf daarom voor Energy, Mirage of Wharfedale kiezen. Deze klinken i.c.m. Denon ook wat "warmer" en zorgen ook voor voldoende dynamiek. Kefs zouden er voor kunnen zorgen dat het weer "kouder" klinkt.

Het beste kun je eerst die luidsprekers eens thuis op de AVC 2802 uitproberen. Kwa klankeigenschappen zal de 1907 niet veel anders zijn de 2802.

Smaak blijft in ieder geval persoonlijk. :wink:

Hakkie
02-02-2007, 13:54
Ik zou zelf daarom voor Energy, Mirage of Wharfedale kiezen. Deze klinken i.c.m. Denon ook wat "warmer" en zorgen ook voor voldoende dynamiek. Kefs zouden er voor kunnen zorgen dat het weer "kouder" klinkt.
Ik zit ook een beetje met dezelfde vraag als de topicstarter, maar bedoel je met Energy deze (http://www.hifix.co.uk/sku2.lasso?item=ae01b189c872013290ec99e60968e821fb 5cf721984d541b#) bijvoorbeeld. Ik kan ze helaas nog niet in NL vinden, maar ga nog ff zoeken.

reason
02-02-2007, 21:38
Ik woon in Arnhem, is Hobo de enige rolstoeltoegankelijke hifi-winkel met een goede luisterruimte

Kijk eens op www.hifi.nl op "winkels" en dan op je regio. Er zijn nog veel meer winkels, maar ik heb ze zelf nog nooit bezocht. Met wat telefoontjes ben je er snel achter of het een bezoekje waard is.
Succes!

Gerco Stuivenberg
04-02-2007, 15:53
Ik zit ook een beetje met dezelfde vraag , maar bedoel je met Energy bijvoorbeeld Acoustic Energy?. Dat merk zou ook kunnen, maar ik bedoelde eigenlijk het merk Energy (http://www.lookenlisten.nl/merkenartikelen.asp?merkid=8&orderby=art) .