PDA

Bekijk de volledige versie : Verdwijnen Slipcases En Sleeves



Boersmaster
04-01-2007, 22:46
Sinds enige tijd zie ik in winkels waar dvd's verkocht worden, steeds meer de uitgeklede versies liggen van films. Geen sleeves meer, geen slipcases.

Bijvoorbeeld Pulp Fiction (die ik gelukkig nog met de mooie zwarte hoes heb) , De Dominee (heb ik dan helaas zonder), maar nog veel meer. Ben ik de enige die dit ziet en weet iemand de reden hiervan?

mercapto
04-01-2007, 22:47
De kosten moeten omlaag naar 9,99 per 1-disc en 11,99-14,99 voor 2-Discs. Althans dat denk ik.

slindenau
04-01-2007, 23:18
Wat de poll betreft: eens

Een slipcase, boekje, beeldje etc. etc. kan je niet downloaden...een bijna onbedrukt schijfje in een keepcase met een lelijke cover kan je zelf ook wel in elkaar flansen.

Toegevoegde waarde heeft het dus zeker wel!

Dennis Kuijper
04-01-2007, 23:24
Ik vind het niet echt een pre eigenlijk,dus al ze verdwijnen lig ik er niet wakker van.

intexor
05-01-2007, 00:05
Ik lig er ook niet wakker van als dat betekent dat de prijs van een DVD nog wat naar omlaag kan. Maar ik moet wel zeggen dat de sleeves en andere omhulsels die ik heb wel allemaal erg mooi zijn, en ik er dus zeker blij mee ben als er wel eentje rond zit. Maar het is zeker niet essentieel voor mij.

Dennis Oosterhuis
05-01-2007, 00:09
Ik heb op eens gestemd. Het geeft m'n collectie nog even wat meer glans in mijn ogen. Ik ga dan ook voor de mooist mogelijke uitgave en een sleeve of slipcase versta ik daar ook onder.
Verder ben ik het ook eens met wat Slindenau zegt...

Hugo R
05-01-2007, 00:56
Ik vind een boekje of inlay altijd wel leuk, maar een slipcase of ander soort hoes zal ik niet echt missen.

Sneaker
05-01-2007, 01:14
Eens. Ik vind een slipcase of sleeve altijd een meerwaarde aan een product geven. Een digipack is vaak voor mij zelfs een reden om een dvd te kopen, ongeacht de film :oops:, al wacht ik dan wel vaak tot de prijs wat gedaald is.

Yu
05-01-2007, 08:53
Ik ben het er wel mee eens. Ik vind het altijd wel jammer als ik een dvd koop zonder slipcase/sleeve en er later een zie liggen met.

Mich
05-01-2007, 09:03
Eens

In eerste instantie ga ik voor de film. En dan wil ik wel de mooiste versie van die film hebben. Een slipsleeve of digipack is dan wel kwetsbaar. Het is wel heel mooi om op die eenzame avonden eens in je collectie te duiken en te genieten van al die pracht.

Maar ik kan ook best genieten van een gewone keepcase met een mooie cover.

Erik Hagen
05-01-2007, 09:31
Eens.

Als ik weet dat een DVD met sleeve is verschenen, zal ik nooit de versie zonder sleeve kopen. Ik heb dat één keer gedaan, met "Finding Nemo". Ben vervolgens meer dan een maand bezig geweest met het zoeken naar een losse sleeve ervan. :?

Een sleeve of slipcase maakt het allemaal toch net weer iets mooier, in mijn ogen.

Tim Wiselaar
05-01-2007, 11:22
Oneens.

Als ik een film zoek ga ik ook echt voor de film. Als het dan een keepcase is pak ik hem, maar als het nou met sleeve ofzo is pak ik hem ook.
Ik denk dat het voor ieder persoonlijk is of het wel of niet van waarde is voor je collectie

Tuvok
05-01-2007, 11:33
Ik koop al een hele tijd geen 'kale' dvd's meer, lees: doodnormale keepcases. Enkel voor Disney klassiekers uit de Platinum reeks maak ik een uitzondering. Gelukkig dat die sinds kort ook allemaal sleeves hebben, maar eerdere uitgaves hadden dat niet. Voor alle andere films geld dat ik de dvd alleen koop als er op z'n minst een sleeve omheen zit. Ik heb een afkeer gekregen van dat standaard plastic geneuzel. Filmmaatschappijen kunnen heel wat aan mij verdienen en vind het maakt mij niet uit wat het kost, maar als ze een sullige 1-disc keepcase uitgave uitbrengen dan kijk ik die film wel via de 'overige kanalen'. Als ze die dvd's dan alsnog in een degelijke uitvoering uitbrengen, dan koop ik ze uiteraard alsnog.

Dus, lieve vrienden van de filmmaatschappijen, laat die luxe uitgaves maar komen en ik zal ze aanschaffen! :D

Oscar P.
05-01-2007, 12:49
Eens, ik vind het zeker een toegevoegde waarde. Het maakt het allemaal toch iets specialer. Alleen veel van de sleeves die tegenwoordig geproduceerd worden vind ik helaas weinig voorstellen. Ik ben meer een fan van de dikke sleeves (zoals bijvoorbeeld The Sin Eater).

Nog mooier zijn natuurlijk de oude digipacks maar die lijken steeds minder te komen voor mooie films. Steelbooks mogen ze wat mij betreft schrappen. Te meer omdat er van die films nogal onfatsoenlijke 1 discs uitkomen...

Rotterdam5314
05-01-2007, 13:13
Oneens. Het gaat tenslotte om de film zelf. En zo bijzonder zijn ze meestal niet. Heel soms zitten er uitzonderingen tussen. Dat ze echt een stuk mooier zijn, maar vaak is het precies hetzelfde als de hoes van de keepcase. Ze staan bij mij tenslotte toch in een kast in een kamer waar ik zelden kom. (logeerkamer)

jan_tran
05-01-2007, 13:49
Eens, maar ga geen film niet aanschaffen omdat die geen slipcase of dergelijk heeft. Elke film die ik goed vind en in mijn collectie wil hebben komt er wel, ongeacht welke editie. Anders zou mijn huidige collectie maar uit 10 DVD's bestaan als ik elke mooiste editie wou.

Erik Hagen
05-01-2007, 13:53
Eens, maar ga geen film niet aanschaffen omdat die geen slipcase of dergelijk heeft. Elke film die ik goed vind en in mijn collectie wil hebben komt er wel, ongeacht welke editie. Anders zou mijn huidige collectie maar uit 10 DVD's bestaan als ik elke mooiste editie wou.
Uiteraard. Maar als je weet dat bijvoorbeeld "Once Upon a Time in America" of "One Flew over the Cuckoo's Nest" oorspronkelijk in digipack is uitgebracht, zou je dan snel de andere versie kopen of juist doorzoeken naar de digipack? ;)

Bob Hiemstra
05-01-2007, 14:01
Eens, maar ga geen film niet aanschaffen omdat die geen slipcase of dergelijk heeft. Elke film die ik goed vind en in mijn collectie wil hebben komt er wel, ongeacht welke editie. Anders zou mijn huidige collectie maar uit 10 DVD's bestaan als ik elke mooiste editie wou.
Uiteraard. Maar als je weet dat bijvoorbeeld "Once Upon a Time in America" of "One Flew over the Cuckoo's Nest" oorspronkelijk in digipack is uitgebracht, zou je dan snel de andere versie kopen of juist doorzoeken naar de digipack? ;)

Ik heb bijvoorbeeld speciaal de R1 gekocht van Casablanca omdat deze nog steeds in een digipack zat.

jan_tran
05-01-2007, 14:13
Uiteraard. Maar als je weet dat bijvoorbeeld "Once Upon a Time in America" of "One Flew over the Cuckoo's Nest" oorspronkelijk in digipack is uitgebracht, zou je dan snel de andere versie kopen of juist doorzoeken naar de digipack? ;)

Kopen niet, maar tijdje geleden kreeg ik gratis One Flew S.E bij de Filmvalley dus ga zeker niet verzoeken naar de digipack ;) . Once Upon heb ik wel in digipack, maar deze had ik 'toevallig' nog indertijd aangeschaft toen die alleen nog in deze verpakking was uitgebracht. Misschien koop ik inderdaad wel eens films in de mooiste verpakking, maar dat zijn dan daadwerkelijk films die ik echt geweldig vind zoals Once Upon, waartegenover ik One Flew juist niet zo super vond en dus ook niet verder zal zoeken.

Avalan
05-01-2007, 15:43
Beetje een verkeerde vraag, vind ik. Mijn antwoord is ook 'eens' omdat het nu eenmaal mooiere doosjes zijn. Maar gezien ze vaak ook meer geld kosten, ga ik er nooit expliciet naar op zoek en ben ik al tevreden met een simpele keepcase.
Zo vind ik die superspeciale edities met bijhorende prullaria (poppekes e.d.) ook een verrijking maar toch heb ik het geld er niet voor over.

Hmm, zal dan toch maar 'oneens' antwoorden zeker ? ;)

theThinWhiteDuke
05-01-2007, 15:53
Totaal mee oneens.
Een simpel stukje karton heeft imo geen extra waarde.
Om een film niet aan te schaffen omdat hij in een normale keepcase zit kan er bij mij niet in.

DWE
05-01-2007, 18:01
Ik zal een film niet laten staan omdat de verpakking mij niet aanstaat, in de eerste plaats gaat het bij mij nog altijd over de film, wel zou ik hem laten als blijkt dat er een betere versie van uit komt.
Maar ik ben aan de andere kant wel bereid iets meer uit te geven aan een dvd indien deze verpakt is in een mooie digipack, dus van mij moeten ze niet stoppen met mooie uitgaves om zo de prijzen te drukken.

Cor van S.
05-01-2007, 20:42
Ik heb van bijna al mijn films digipacks/slipcases of giftsets :)

Als ik een film echt goed vind wil ik dus de mooiste versie hebben (ook al koop ik niet zo snel giftsets meer omdat er maar eigenlijk heel weinig zijn met meerwaarde)

Alleen van films als Blade, American History X, Star Wars heb ik keepcases dit omdat er gewoon weg geen andere versies bestaan.

Ik doe ook regelmatig een simpele versie weg als ik (voor een goede prijs) een mooiere versie kan kopen.

Ben wel gestopt met meerdere versies van een film te kopen of hij moet echt inhoudelijk zoveel beter zijn (Clerks X b.v.)

Heb gelukkig een vrij selectieve smaak wat films betreft en vind niet snel een film goed genoeg om op DVD te kopen dus vallen de kosten wel mee :)

Pieter V
05-01-2007, 20:51
Wat de poll betreft: eens

Een slipcase, boekje, beeldje etc. etc. kan je niet downloaden...een bijna onbedrukt schijfje in een keepcase met een lelijke cover kan je zelf ook wel in elkaar flansen.

Toegevoegde waarde heeft het dus zeker wel!
Ja maar wie heeft het hier weer over downloaden.

Ik vind het juist een meerwaarde geven aan je collectie. Sowieso weet je dat er altijd een kans in zit, dat een digipack wordt vervangen voor een keepcase, of dat de slipcase ook na een tijdje zal verdwijnen. Als ik weet dat er van die bepaalde uitgave ooit eens een digipack is verschenen of er een slipcase bij zat. Zal ik zeker proberen op zoek te gaan, om hem alsnog te krijgen.

TheGodfather
05-01-2007, 21:39
Eens met de poll. Geeft toch een wat mooiere uitstraling aan `t geheel. Vind `t best jammer dat je steeds vaker "uitgekledere versies" ziet

slindenau
05-01-2007, 22:47
Wat de poll betreft: eens

Een slipcase, boekje, beeldje etc. etc. kan je niet downloaden...een bijna onbedrukt schijfje in een keepcase met een lelijke cover kan je zelf ook wel in elkaar flansen.

Toegevoegde waarde heeft het dus zeker wel!
Ja maar wie heeft het hier weer over downloaden.

Ik vind het juist een meerwaarde geven aan je collectie. Sowieso weet je dat er altijd een kans in zit, dat een digipack wordt vervangen voor een keepcase, of dat de slipcase ook na een tijdje zal verdwijnen. Als ik weet dat er van die bepaalde uitgave ooit eens een digipack is verschenen of er een slipcase bij zat. Zal ik zeker proberen op zoek te gaan, om hem alsnog te krijgen.
Ik, dat zie je toch :P.

Als het je alleen maar om de film gaat is er niks wat je weerhoudt om een 100% rip te downloaden.

Rob van Kempen
05-01-2007, 22:48
Ik ben het eens met de stelling. Een mooiere, meer verzorgde verpakking geeft meerwaarde aan "het product film". Een film dient om een bepaalde beleving over te brengen en een goed verzorgde dvd-uitgave draagt daar (wat mij betreft) aan bij.

Consumenten kunnen tegenwoordig vaak kiezen tussen een budget versie (1-disc) en een uitgebreidere versie (vaak 2-disc). Dit is harstikke mooi natuurlijk, want dan blijft de keuze bij de consument.

Vanwege de kosten (neem ik aan) worden digipacks niet zoveel toegepast. Dit scheelt echter wel per maatschappij, want ik heb het idee dat er maatschappijen zijn die vaker digipacks uitgeven dan anderen (bijv. A-Film, Universal). Het is jammer dat hier op bespaard word, want ik vind het toch wel de moeite waard om net dat kleine beetje extra te willen betalen voor een 2-disc editie.

Sleeves vind ik minder aantrekkelijk dan digipacks.

Dennis Oosterhuis
05-01-2007, 23:37
Sleeves vind ik minder aantrekkelijk dan digipacks.
Ja, maar een sleeve óm een digipack... :P :D

Peterlippe
06-01-2007, 08:13
Hoe denken we dan over de bedrukking van de dvd zelf.
Soms is de dvd helemaal zilver met wat zwarte tekst of enkel met een steunkleur (zoals RCV) of hij is full colour bedrukt.

Geeft dat nog een toegevoegde waarde ?, ik vind namelijk het wel kicken als het een mooie full colour print is.

Bob Hiemstra
06-01-2007, 09:16
Hoe denken we dan over de bedrukking van de dvd zelf.
Soms is de dvd helemaal zilver met wat zwarte tekst of enkel met een steunkleur (zoals RCV) of hij is full colour bedrukt.

Geeft dat nog een toegevoegde waarde ?, ik vind namelijk het wel kicken als het een mooie full colour print is.

Ja dat vind ik ook mooier. Ik vind dat zilver met zwarte text echt lelijk en daar kunnen ook nog eens gemakkelijk vingerafdrukken en krassen op komen.

Cor van S.
06-01-2007, 09:57
Hoe denken we dan over de bedrukking van de dvd zelf.
Soms is de dvd helemaal zilver met wat zwarte tekst of enkel met een steunkleur (zoals RCV) of hij is full colour bedrukt.

Geeft dat nog een toegevoegde waarde ?, ik vind namelijk het wel kicken als het een mooie full colour print is.

Ja dat vind ik ook mooier. Ik vind dat zilver met zwarte text echt lelijk en daar kunnen ook nog eens gemakkelijk vingerafdrukken en krassen op komen.

RCV is sowieso een verschrikkelijke distribiteur in mijn ogen. Wat een hoop troep hebben die al afgeleverd in der leven zeg.

Heb sowieso ook veelal buitenlandse releases. Pas nog een digipack van de regio 3 van Hotel Rwanda gekocht. Prachtige uitgave.

Boersmaster
06-01-2007, 10:30
De hoesjes vind ik belangrijker dan het schijfje. Bijvoorbeeld bij de Pelican Brief en Trainspotting (1-disc) is het schijfje niet mooi, maar wel functioneel, want aan 2 kanten beschreven.

Zelf koop ik ook dvd's met sleeve ter vervanging van een zonder sleeve (of slipcase). Daarom valt het me ook zo op dat ze verdwijnen. Gelukkig blijven er nog wel redelijk wat giftsets over en kun je op het forum af en toe nog iets leuks overnemen van een ander forumlid.

RobinB
06-01-2007, 11:22
Het liefst heb ik een mooi boekje erbij met fotos van een film. Bepaalde slipcases en hoesen geven meer uitstraling en empahise van een Film dan een keepcase bijv. van Pirates of the Caribean / Pulp Fiction/ The Punisher.

RJ75
06-01-2007, 11:39
Ik vind een slipcase, qua uitstraling, wel een toegevoegde waarde hebben maar een mooier hoesje rechtvaardigt mi niet een hoge(re) prijs.

Boersmaster
26-01-2007, 16:58
Toch blijf ik het raar vinden. Er zijn vaak 2 edities van (betere) films. Dan wil ik voor de duurdere editie toch ook een mooier hoesje. Daar betaal ik dan graag voor, maar kennelijk stappen winkels of fabrikanten er vanaf.

Fontane
27-01-2007, 13:39
Sinds enige tijd zie ik in winkels waar dvd's verkocht worden, steeds meer de uitgeklede versies liggen van films. Geen sleeves meer, geen slipcases.

Bijvoorbeeld Pulp Fiction (die ik gelukkig nog met de mooie zwarte hoes heb) , De Dominee (heb ik dan helaas zonder), maar nog veel meer. Ben ik de enige die dit ziet en weet iemand de reden hiervan?

De Dominee heb ik dan weer wel! Gelukkig! Het is echt zonde dat ze dat steeds minder doen, maarja dalende kosten en dus lagere prijzen vindt ik ook OK!