PDA

Bekijk de volledige versie : [Slotje]



Rob van Hout
05-01-2007, 00:55
.

Seth__Gekko
05-01-2007, 07:14
Hallo Rob,

Heerlijk om te lezen hoe je de jongste telg aan de tand voelt.
Als ik het zo lees is de SB12 net even wat sneller en accurater in muziek dan je PB12-plus.

Ik ben nu zeer benieuwd hoe deze sub zich gaat profileren in de zwaarste LFE proeven van je :wink: Als de SB12 zich enigzins met je PB12-plus zou kunnen meten, dan denk ik dat SVS wederom een super sub heeft gemaakt. Door de gesloten kast ben ik benieuwd of hij nog wel de echte impact kan produceren die je wilt hebben bij een echte filmervaring (mijn smaak :wink: )

Rob Eric Blank
05-01-2007, 09:07
Hi Rob,

Dus zeker een sub die muzikaal een stukje mee kan doen. Ik hou je review goed in de gaten, want mogelijk toch een sub upgrade...........

Alexander D
05-01-2007, 09:15
Leuke review Rob!

Dit maakt me zeer nieuwsgierig naar zondag. :wink:

Alexander D
05-01-2007, 09:55
Waar staat de SB12 nu?

Aan de voorkant van het huis bij de rechterfront?

Dat lijkt me namelijk wel de beste plek.

Seth__Gekko
05-01-2007, 13:43
Allereerst nog even mijn complimenten voor je recentie Rob, komt wel heel erg mooi van pas voor me.

Zeg eens Rob, die PB-12plus van je heb je die nog met de port-plugs getuned? Die PB12plus van je is ook wel echt een monsterlijke sub (in prestaties en ook in omvang en power) dus wel logisch dat deze sub iets inlevert in kracht.

Ik ga dan ook wanneer mijn Quake 2 is verkocht deze sub beluisteren en ook de andere svs'sen beluiseren. Eens even voelen of deze sub genoeg druk levert die naar mijn smaak is (al denk ik niet dat ik überhaupt het PB12-plus hondenhok in mijn huis krijg...WAF.....had ik zelf wel zien zitten als bijzettafel!)

Seth__Gekko
05-01-2007, 14:42
N.a.v. je review is de SB12-plus dus een dijk van een sub.

Zou de Velodyne spl-1200r er wel eens naast willen horen spelen.

deejay1970
05-01-2007, 16:58
Dank je Rob....voor de moeite en tijd!

Greetz,
Mario

Alexander D
05-01-2007, 19:23
Luitjes,

Rob zet het er maar even tussen 'neus en lippen door' bij maar vergeet niet dat Rob een redelijk grote woonkamer heeft met een open keuken als ik me dat goed voor de geest haal. Ik weet niet of die opgegeven oppervlakte inclusief die keuken is maar het blijft veel ruimte voor zo'n kleine sub.

Dat in gedachten houdende zet deze sub naar mijn mening een nog betere prestatie neer (zeker voor film) dan Rob uit de test laat doorschemeren.

Ik ben dan ook erg nieuwsgierig. :D

Alexander D
06-01-2007, 10:12
Rob zet het er maar even tussen 'neus en lippen door' bij maar vergeet niet dat Rob een redelijk grote woonkamer heeft met een open keuken als ik me dat goed voor de geest haal. Ik weet niet of die opgegeven oppervlakte inclusief die keuken is maar het blijft veel ruimte voor zo'n kleine sub.
Ik heb een L-vormige woonkamer met open keuken inderdaad. Die 42m2 is inclusief. (bruto 52m2 minus 7m2 voor de hal en 3m2 voor het keukenblok).

Okay.

Het blijft behoorlijk veel ruimte voor zo'n kleine sub en dus een grootse prestatie. 8)

Herjan
06-01-2007, 12:10
Interessant dit. Mijn woonkamer is vergelijkbaar geloof ik qua grootte en vorm. Dus deze sub heeft mijn aandacht!

hstadman
06-01-2007, 12:57
Rob, heb even je foto's wat aangepast zodat we ook kunnen zien waar we het over hebben. :wink:

Edit: zo, zonder de foto's blijft het wat overzichtelijker. :wink:

Ik denk dat veel mensen een klein maar groot presterende subwoofer preferen. Ik denk dat SVS in dat opzicht erg goed op weg is! :wink:

Alexander D
06-01-2007, 13:03
Hey, licht in de duisternis. :wink:

Seth__Gekko
06-01-2007, 13:35
Is die grille van de sb12plus met normale belichting ook zo doorzichtig? Je ziet de driver zo erg nadrukkelijk zitten.

hstadman
06-01-2007, 13:40
Is die grille van de sb12plus met normale belichting ook zo doorzichtig? Je ziet de driver zo erg nadrukkelijk zitten.

Wat je ziet is de contour van de driver maar niet de driver zelf. :wink:

Seth__Gekko
06-01-2007, 15:11
Aha, het wordt hoog tijd dat ik ook eens de SB12plus (en de PB12plus) ga beluisteren.

Johan van den D.
06-01-2007, 17:33
Mooi review Rob. :wink:

Je oordeel dat ie uitstekend presteerd bij muziek en wat minder slam heeft bij films was al te verwachten vanwege de gesloten kast.
Dit heeft wel als voordeel dat het laag vaak strakker en droger is maar hierdoor zal ook minder druk ervaren worden, iets wat juist bij films een must is eigenlijk.
Deze sub maar dan wat groter en krachtiger zal inderdaad wel eens een ultieme sub kunnen zijn.

Mocht je een sub zoeken die voor beide ingezet moet worden ben je met een dergelijke sub als deze toch het beste uit denk ik omdat je dan met name zijn prestaties bij muziek moet beoordelen.
Is ie alleen voor of muziek of films dan is het weer een geheel ander verhaal.

Kortom, leuk om te lezen dit en ook het formaat zal velen aanspreken en ik verwacht dan ook dat dit een verkoop topper gaat worden voor SVS.

El-Jorge
07-01-2007, 15:56
Geweldige review, ik was al erg geinteresseerd in deze sub, en die interesse wordt alleen maar groter zo. Als ik genoeg spaarcenten heb wil ik misschien wel overwegen om mijn normale PB12 voor deze in te ruilen!

Alexander D
07-01-2007, 16:07
Hallo,

Vanmiddag van de gastvrijheid van Rob mogen genieten om naar de sub te komen luisteren. Waarvoor nogmaals hartelijk dank Rob. :wink:

De SB12 is in ieder geval een sub met een hoge WAF. Dat is wel even wat anders in vergelijking met het monster dat standaard bij Rob staat. De SB12 past daar ongeveer drie keer in en het was voor mij wederom schrikken hoe groot deze sub toch is.

Vanmiddag een aantal filmstukken gehoord. En de SB12 maakt indruk, een echte kleine krachtpatser. Zeker bij Finding nemo's 'Tapping the tank' merk je dat de sub bij het hoge volume heel hard moet werken. Er is enorm veel laag maar het is niet meer superstrak. Maar zoals ik al schreef voor ik de sub had gehoord; het blijft een indrukwekkende prestatie als je kijkt naar de ruimte (huiskamer dus) en de omvang van de sub.

Ik deel zonder meer de (film)conclusies van Rob (geen muziek getest vanmiddag) en kan deze SB12 zeker aanbevelen. Een topper voor de prijs en in vergelijking met een Velodyne SPL moet ik nog zien of bijvoorbeeld een 1200 de meerprijs waard is.

Absolute aanrader zeg ik als bezitter van een andere concurrent (REL Strata V) 8)

darkraver
07-01-2007, 18:23
Dag Alexander,

Leuk om te lezen dat de tests en de indrukken positief zijn.
De SB12 is zeerzekers in het segment van klein formaat (14x14x14inch) subs een serieuze aanvulling aan de Nederlandse subwoofermarkt en staat serieus zijn mannetje 8) verder is de prijs in de praktijk vaak goedkoper dan de officiele verkoopsprijs :idea:

Het is natuurlijk een klein formaat subwoofer en daarbij gesloten en dan is het best een hele opgave om hem serieus te laten functioneren, inderdaad de amp en het chassis moeten hard werken maar dit doet ie graag en ondanks het kleine formaat en het gesloten systeem is het serieus een krachtpatsertje geworden

SVS heeft hem ontwikkeld om mensen die geen groot formaat SVS sub willen of kunnen plaatsen tegemoet te komem.

Dank je voor het geven van de indruk....... 8)

Marcel

Johan van den D.
07-01-2007, 19:41
SVS heeft hem ontwikkeld om mensen die geen groot formaat SVS sub willen of kunnen plaatsen tegemoet te komem.
En dat hebben ze goed gedaan denk ik zo.
Bij films schiet ie wellicht heel soms tekort maar bij muziek zal ie een perfecte aanvulling kunnen zijn.

SVS heeft er in ieder geval goed aan gedaan om deze sub op de markt te zetten.

darkraver
07-01-2007, 20:08
Dag Vandendool,

Geef ik je helemaal gelijk in !

De SB12 als kleinformaat sub, hoe goed ie ook presteerd, zal nooit zijn groot formaat SVS broertjes kunnen bijhouden wat betreft diepgang en bassperfomance.
Dat is tevens het officiele standpunt van onze collega's in de VS :lol:

Wil je echt een daverende bass performance en je huis op zijn funderingen laten dansen en je huiskat verjagen dan heeft SVS nog sterkere subs in petto.......

Wil je echter een kleiner subje met power dan zou de SB12 wie weet wel een leuke partner wezen......

Leuke is dat mensen hem wilden testen ( Rob en vrienden )
Toekomstig wil ik graag dit thuis organiseren voor de forumliefhebbers vaker gaan doen, vind het wel een leuk idee en het brengt SVS natuurlijk dichter bij de liefhebbers en geinteresseerden.

Marcel

Seth__Gekko
08-01-2007, 07:42
Goed initatief hoor!

Alexander D
08-01-2007, 09:42
Ik had Madeleine Peyroux op staan toen je binnenkwam, maar daarna is het er inderdaad niet meer van gekomen helaas.

En klinkt ze nu beter met je nieuwe kabel..... :wink:

rveldhuizen
08-01-2007, 10:07
Ach, zelfs de kleine PB10 van SVS presteert bij mij thuis uitstekend, hoewel de woonkamer + open keuken een vrij grote ruimte is (75m2).

Alexander D
08-01-2007, 16:03
Ik had Madeleine Peyroux op staan toen je binnenkwam, maar daarna is het er inderdaad niet meer van gekomen helaas.En klinkt ze nu beter met je nieuwe kabel..... :wink:
Ze klinkt heerlijk 8) ... maar dat deed ze toch al ;).

Hmm, wil je ons iets vertellen..... :lol: :wink:

darkraver
08-01-2007, 17:09
We adviseren de SB12 voor ruimtes tot ongeveer 25m2
Natuurlijk ook rekening houdend dat er dan nog voldoende slam en power aanwezig is op de SVS manier !
Natuurlijk stelt iedereen zijn eigen eisen aan wat een sub moet kunnen......

Seth__Gekko
08-01-2007, 18:13
25m2 is niet heel erg groot.

darkraver
08-01-2007, 18:25
Maar wij stellen wel erg hoge eisen aan de subs :lol:

Echter persoonlijk als powerfreak en aan mensen met mijn smaak, dus broekengefladder enz adviseer ik 25m2 ( full power ) voor de SB12.
Dan heb je een ultieme prestatie............

Zijn je eisen nu niet zo hoog als die van mij nou dan kan ie makkelijk misschien nog wel 40 of 50 m2 vullen :idea:

Alexander D
08-01-2007, 18:38
Maar wij stellen wel erg hoge eisen aan de subs :lol:

Echter persoonlijk als powerfreak en aan mensen met mijn smaak, dus broekengefladder enz adviseer ik 25m2 ( full power ) voor de SB12.
Dan heb je een ultieme prestatie............

Zijn je eisen nu niet zo hoog als die van mij nou dan kan ie makkelijk misschien nog wel 40 of 50 m2 vullen :idea:

Zo blijkt ook uit de test bij Rob.

Muziek gaat makkelijker in die ruimte dan HT maar dat gaat nog steeds in die ruimte veel beter dan heel wat andere subs. :wink:

tand
08-01-2007, 20:06
PB12 voor 25m2? Lol weet je het zeker? Volgens de SVS website in VS kan het veel makkelijker grotere ruimtes aan datn dat.Zeker op volle kracht.

Anyway als de SVS voor maximaal 25m2 is...dan gebruik je zeker de Rel Quakes voor de toilet?LOL
Er zijn mensen onwel geworden bij het afspelen van U571 en mijn SVS is nooit boven 1/3 geweest. Sub is zo zuiver...mijn buren denken dat er in het verte aan het donderen is. LOL.

Btw als je echt de subwoofer in zijn volle glorie wil testen...dan moet je de laatste gevechtsscene van SPR afspelen.Er wordt allerlei soorten sublaag gebruikt en de SVS is instaat om het allemaal aftespelen.Van zacht in het verte gerommel totdat de tank bovenop je komt.

darkraver
08-01-2007, 20:10
tand,

we hebben het over de SB12plus :P en niet over de PB12plus

Seth__Gekko
09-01-2007, 08:36
Ach de PB12-plus doet het ook prima in een 25m2.....hehehe

Nee inderdaad het betrefd hier het advies voor de SB12-plus

joostpolletje
21-01-2007, 12:08
Ja, Na het lezen van al deze reviews is het duidelijk voor me..
Ik zat eerst te denken aan de REL QUAKE 2, en wilde altijd dan eens een SVS of Velodyne luisteren..
Maar na dit alles. Neig ik zeer sterk naar de SVS. Het is in een kamer van 12m2, budget is goed!

Seth__Gekko
21-01-2007, 13:36
Ja ga gewoon eens van alles luisteren, ik ben gewoon heel erg lui, 1 sub geluisterd, gelijk gekocht.

Liefde op het eerste gezicht.

darkraver
02-02-2007, 18:25
saampjes,

areadvd.de heeft de SB12 onderhanden genomen !!

hstadman
02-02-2007, 18:52
Maar wij stellen wel erg hoge eisen aan de subs :lol:

Echter persoonlijk als powerfreak en aan mensen met mijn smaak, dus broekengefladder enz adviseer ik 25m2 ( full power ) voor de SB12.
Dan heb je een ultieme prestatie............

Zijn je eisen nu niet zo hoog als die van mij nou dan kan ie makkelijk misschien nog wel 40 of 50 m2 vullen :idea:

Zo blijkt ook uit de test bij Rob.

Muziek gaat makkelijker in die ruimte dan HT maar dat gaat nog steeds in die ruimte veel beter dan heel wat andere subs. :wink:

Geen wonder..dts is in vergelijking met een cd veel zachter opgenomen..zeker nu de laatste cd's erg hard worden opgenomen, tegen clipping aan...dus voor ht moet je je versterker verder opendraaien voor hetzelfde volume.

nog even voor de duidelijkheid:

tot 25m2 de sb12...daarboven de pb12..die groter is... :wink:

darkraver
02-02-2007, 19:03
25 / 30 M2 is absoluut geen probleem voor de SB12 !!

Iemand die niet extreem luid draait kan hem ook op 50 of 60 m2 inzetten.
Audioholics heeft 116 DB gehaald met de SB12.......dus het is geen slap kastje. Veel gebruikers van de SB12 hebben grotere ruimtes dan 25 / 30 m2 en niemand klaagt in welk opzicht dan ook.

Is maar net welk volume en hoe luid in het sublaag je het wilt hebben.
Het SVS advies van 25/30 m2 is bedoeld om zelfs de meest doorgewinterde bassfreak niet teleur te stellen met de SB12.


Een plus / +2 doet grote ruimtes natuurlijk veel gemakkelijker maar dat is een ander verhaal

Seth__Gekko
02-02-2007, 19:44
mijn ruimte met 5 x 7 open keuken staat inderdaad lekker te trillen hoor op zijn grondvesten.

darkraver
02-02-2007, 21:18
cool

Herjan
02-02-2007, 21:48
mijn ruimte met 5 x 7 open keuken staat inderdaad lekker te trillen hoor op zijn grondvesten.
Jij bent een paar keer bij mij geweest. Is mijn huiskamer vergelijkbaar met de jouwe? Met andere woorden: is de SB goed genoeg voor mij?

darkraver
03-02-2007, 08:44
Hoi Rob,

Klein en mini formaat subs hebben zeerzeker natuurkundige beperkingen.
Kastformaat enz "seriously does matter".
Andere fabrikanten zullen dit officieel niet toegeven maar het is en blijft een feit.

Zou je de SB12 absurde diepgang willen laten halen dan zou je nodig hebben iets in de geest van:
-woofer excursie van 8 cm
-3000 watt rms
-Passieve radiator

Sunfire True subs hebben deze insteek, 30x30x30 cm groot, 2700 watt, 7.6 cm excursie 12 inch woofer en 12 inch passief chassis en nog lukt het niet (vaak kapot, subs die zo staan te rammelen dat ze vanzelf weglopen ) en komt men nog niet eens in de buurt van een SVS Plus serie wat betreft power en diepgang. Size does matter..........

Rekening houdend met het formaat en de scherpe prijs is de SB12 een knaller.
SB presteerd buitengewoon in deze subklasse (formaat) en is hoogst betaalbaar gebleven.

Denk dat de concurrentie hem als een serieus geduchte tegenstander ziet in deze subklasse :wink:

Johan van den D.
03-02-2007, 10:34
Denk dat de concurrentie hem als een serieus geduchte tegenstander ziet in deze subklasse :wink:Dat is een feit inderdaad en terecht denk ik dan ook.

Alexander D
03-02-2007, 11:55
Geen wonder..dts is in vergelijking met een cd veel zachter opgenomen..zeker nu de laatste cd's erg hard worden opgenomen, tegen clipping aan...dus voor ht moet je je versterker verder opendraaien voor hetzelfde volume.
Okay, maar dat verschil vang je dus op door de versterker harder te zetten. De sub krijgt netto evenveel signaal. Alleen voor LFE is meestal wat meer dynamiek vereist dan sub-bas bij muziek (LFE wordt daarom ook 10dB zachter opgenomen en door de versterker weer 10dB extra versterkt).

Op wat hoger volume kwam de SB12 met films in mijn woonkamer duidelijk tegen zijn grenzen aan, terwijl de PB12 de indruk geeft het allemaal nog zogezegd met twee vingers in de neus aan te kunnen. Maar goed, de PB12 zit dan ook een (prijs)klasse hoger al is die ruimte dan wel gecreeerd door de prijs van de PB12 met ruim 20% te verhogen :(.

Die € 1.599,- is 20% hoger bedoel je?

Johan van den D.
03-02-2007, 12:16
Die € 1.599,- is 20% hoger bedoel je?
Yep. De PB12-Plus was voorheen € 1.299,-.Dat zijn slechte zaken waar svs toch voorzichte mee moet zijn om zichzelf niet buiten spel te zetten.
Ze leveren immers super prestaties maar ze zijn niet de enigen en het groote voordeel dat ze hadden t.o.v de andere was/is hun prijs.

Alexander D
03-02-2007, 13:28
Dat zijn slechte zaken waar svs toch voorzichte mee moet zijn om zichzelf niet buiten spel te zetten.
Ze leveren immers super prestaties maar ze zijn niet de enigen en het groote voordeel dat ze hadden t.o.v de andere was/is hun prijs.
E.e.a. is overigens al langer bekend. De prijzen zijn in de VS overigens ook omhoog gegaan, en bovendien heeft men hier inmiddels een retailer netwerk opgezet. Neemt niet weg dat m.n. in het geval van de PB12 de prijsstijging wel erg fors is. Ik vermoed dat dit vooral is omdat er anders te weinig prijsdifferentiatie mogelijk was met de PB12-NSD en SB12.

Er is natuurlijk ook een stuk differentiatie naar omvang van de sub.

Ik kan met niet voorstellen dat iemand twijfelt tussen PB12plus en een SB12. :wink:

darkraver
03-02-2007, 14:29
Vergeet niet dat winkels kortingen kunnen en mogen geven.
Je moet het zien als een adviesprijs.

Verder vergeet niet dat andere merken waar we sterk mee concurreren in de VS ook flink goedkoper zijn.

Dat is iets wat men snel vergeet of NIET wil horen.

Surf gewoon eens op het internet op bepaalde zoektermen en je staat verbaasd !!!!!

Johan van den D.
03-02-2007, 14:44
Hoe dan ook, een verhoging van 1299 naar 1599 is niet goed te praten en blijft een extreme verhoging helaas.
Dit staat verders los van de goede kwaliteiten van svs.

darkraver
03-02-2007, 14:48
vindt de uitspraak : "niet goed te praten" helaas een beetje te ver gaan eerlijk gezegd :)

In de praktijk komt het erop neer dat de prijzen haast gelijk gebleven zijn dus ga luisteren en informeer.

darkraver
03-02-2007, 14:50
Wat vinden jullie dan van de prijsverhogingen van andere merken ?
ook niet goed te praten ?

Alexander D
03-02-2007, 15:50
Vergeet niet dat winkels kortingen kunnen en mogen geven.
Je moet het zien als een adviesprijs.

Verder vergeet niet dat andere merken waar we sterk mee concurreren in de VS ook flink goedkoper zijn.

Dat is iets wat men snel vergeet of NIET wil horen.

Surf gewoon eens op het internet op bepaalde zoektermen en je staat verbaasd !!!!!

Een dealer gaat echt geen € 300,- korting geven.

Verder zou mijn voorkeur op dit moment uitgaan naar bestellen via jullie ipv via de dealer (reden is duidelijk denk ik) en dan krijg ik geen korting. :wink:

Alexander D
03-02-2007, 15:55
Ik kan met niet voorstellen dat iemand twijfelt tussen PB12plus en een SB12. :wink:
Ik ook niet :twisted:

@Johan: ook voor 1599 is de PB12+ nog steeds een prima sub. En zoals Marcel al aangeeft, is het slechts een adviesprijs, en is er bij de retailers nog best wat mee te doen.

En het is natuurlijk prima voor de resale value ingeval ik ooit eens wil gaan upgraden :twisted:

Naar een REL.... 8)

darkraver
03-02-2007, 16:02
Rel ?

deejay1970
03-02-2007, 18:20
Hoi allemaal,

Over de prijsstijgingen van September 2006 werd reeds uitvoerig geschreven...ondertussen zijn idd ook de SVS prijzen in de US gestegen (onze prijzen echter niet).
Er werd toen ook uitgelegd waarom de PB12Plus het meest in prijs gestegen was.

Doch, een heel groot voordeel voor SVS kopers is dat hun SVS-je zijn waarde blijft behouden en je dus niet plotseling je pas gekochte SVS een maand later in de winkel aan -50% korting aangeboden ziet...

Toch vind ik persoonlijk dat onze prijsstelling nog steeds competitief is tov onze concurrenten....en dat merken we ook aan de reacties van de tevreden kopers.

Vr.Gr.
Mario

Johan van den D.
03-02-2007, 19:42
Wat vinden jullie dan van de prijsverhogingen van andere merken ?
ook niet goed te praten ?Inderdaad, de verhogingen zijn vaak "te veel".
Overigens zijn er ook merken met een flinke verlaging al is dat niet op het gebied van subwoofers.
Neemt overigens niet weg dat svs nog steeds bovenaan mijn lijstje staat hoor.

Echter ik volg de svs subs al vanaf het moment dat er nog maar enkele in NL waren en sindsdien is er toch wel het één en andere veranderd en dan met name in negatieve zin en dat is jammer en tevens de reden dat ik me eraan stoor en je moet met me eens zijn dat een verhoging van €300,- op een bedrag van 1299 wel veel is. :?

Maar zoals ik al zei staan ze nog steeds boven mijn lijstje.

Johan van den D.
03-02-2007, 19:45
@Johan: ook voor 1599 is de PB12+ nog steeds een prima sub. Dat spreek ik ook niet tegen.
Al voordat de subs in NL geleverd werden riep ik al dat svsubwoofers zijn prijzen in een meervoud waard zijn gezien de prima kwaliteiten.

deejay1970
03-02-2007, 20:15
[quote="j.vandendooleen verhoging van €300,- op een bedrag van 1299 wel veel is. :? .[/quote]

Dag Johan,

Ik herinner me maar al te goed je uitspraak van toen, dat die SVS-jes best een stuk duurder mogen zijn, voor de prestaties die ze neerzetten :)

Had ik ze van begin af misschien ineens hoger moeten prijzen? :roll:

Vr.gr.
Mario

Johan van den D.
03-02-2007, 20:26
Moet je het wel goed omschrijven.
Ze presteerden op een niveau die hun prijzen van toen ruim overstegen en die mening heb ik nog steeds.
Dit wil dus niet zeggen dat men ze duurder moet maken omdat juist die relatief lage prijzen een zeer sterke kant was van svs...... :wink:

Zijn dus twee verschillende dingen.

ps. deze opmerking maakte ik al zo,n 3 a 4 jaar geleden. :wink:

Johan van den D.
03-02-2007, 20:31
Ik wil overigens niet te negatief overkomen hoor als het om svs gaat, zoals ik al zei heb ik het merk altijd zeer kunnen waarderen en staat het ook nu nog als eerste keuze op mijn lijstje.
Men moet mij dus niet verkeerd begrijpen maar een verhoging van 300 euro vind ik niet normaal, ongeacht de reden die hiervoor is.

deejay1970
03-02-2007, 21:08
Dag Johan,

Helaas bepaal ik de prijzen niet, maar de 'markt' in z'n geheel.

Van de week m'n plaatselijke doe-het-zelf boer binnengestapt.
Zag er plotseling de MDF panelen aan € 27,5 per stuk...terwijl ik ze vorig jaar aan € 19 kocht of zelfs aan € 11 in promotie....

Ik reageerde er op en kreeg als antwoord....ze gaan binnenkort zelfs € 40 kosten....

Dan mag ik het daar nog mee eens zijn of niet....ze kosten nu verdorie wel bijna het dubbele....

Dan denk ik dat we met 'SVS gaat van online naar winkel' het met onze €300 (en je haalt nu het extreemste voorbeeld aan) wel goed doen....want ook in die SVS-jes zit wel een blokje hout:- :lol:

En neen, je bent niet negatief...je verdedigt je standpunt...en ik probeer het te begrijpen....maar.....overal is een maar aan hé.

Vr.Gr.
Mario

darkraver
03-02-2007, 21:16
Hoi Johan,

Vrees dat je dan geen enkel bekend sub merk mag kopen ? Immers alles wordt duurder met de dag.........of het nu SVS of welk merk / product dan ook betreft.
SVS is een merk dat de prijzen en de prijsverschillen duidelijk op tafel legt en dit niet ontkend of zich voor verstopt. Zelfde SVS prijzen als in Amerika zijn niet mogelijk voor producten hier in Europa......

Je kunt eventueel ook kiezen voor andere goede merken.
Dan koop je waarschijnlijk een product voor 2699 euro en volgend jaar gaat ie in de aanbieding weg voor 1500 euro en dan verdient de winkel er nog wel aan. Dan krab je je toch wel achter je flappers denk ik ?

Of een ander bekend concurrent merk hier in Nederland voor meer dan 3000 euro, iedereen vind dat een normaal bedrag voor zo'n kwaliteitsapparaat maar een klant van mij koopt het zelfde product in Parijs voor een schokkende 1800 euro en in de VS in de uitverkoop gaat deze sub weg voor ja wel hoor 1500 USD.

Vervolgens zijn dat dan de mensen die zo'n product / merk kopen die de meerprijs van een SVS niet willen betalen of accepteren en eventueel naar de concurrentie overstappen met de gedachte daar is het niet geval.

Als dat wel acceptabel is nou dan is dat jouw mening en leg ik me erbij neer.



Marcel

Johan van den D.
03-02-2007, 21:30
Dan denk ik dat we met 'SVS gaat van online naar winkel' het met onze €300 (en je haalt nu het extreemste voorbeeld aan) wel goed doen....want ook in die SVS-jes zit wel een blokje hout:- :lol: Ik haal niet het extreemste voorbeeld aan, het kwam al ter sprake dus ik ging er rustig op door. :wink:

En neen, je bent niet negatief...je verdedigt je standpunt...en ik probeer het te begrijpen....maar.....overal is een maar aan hé.
Er is altijd een maar maar ook zaken als dit moeten besproken kunnen worden en daarbij geeft ik niet direct jullie de schuld.
Vind het alleen jammer dat dit soort dingen gebeuren of het nu over subwoofers en platen hout gaat.
Ander voorbeeld is Nordost, die hebben een flinke prijs verlaging achter de rug dus het kan wel.

darkraver
03-02-2007, 21:32
Nordost = niet SVS
Bij ons gaat het helaas niet
:cry:

Konden we dealers maar zulke winstmarges aanbieden als onze concurrenten kunnen aanbieden, dan had ik nu al 20 dealers gehad :wink: en 20x zoveel verkocht :D

Johan van den D.
03-02-2007, 21:38
Hoi Johan,

Vrees dat je dan geen enkel bekend sub merk mag kopen ? Immers alles wordt duurder met de dag.........of het nu SVS of welk merk / product dan ook betreft.
SVS is een merk dat de prijzen en de prijsverschillen duidelijk op tafel legt en dit niet ontkend of zich voor verstopt. Zelfde SVS prijzen als in Amerika zijn niet mogelijk voor producten hier in Europa......

Je kunt eventueel ook kiezen voor andere goede merken.
Dan koop je waarschijnlijk een product voor 2699 euro en volgend jaar gaat ie in de aanbieding weg voor 1500 euro en dan verdient de winkel er nog wel aan. Dan krab je je toch wel achter je flappers denk ik ?

Of een ander bekend concurrent merk hier in Nederland voor meer dan 3000 euro, iedereen vind dat een normaal bedrag voor zo'n kwaliteitsapparaat maar een klant van mij koopt het zelfde product in Parijs voor een schokkende 1800 euro en in de VS in de uitverkoop gaat deze sub weg voor ja wel hoor 1500 USD.

Vervolgens zijn dat dan de mensen die zo'n product / merk kopen die de meerprijs van een SVS niet willen betalen of accepteren en eventueel naar de concurrentie overstappen met de gedachte daar is het niet geval.

Als dat wel acceptabel is nou dan is dat jouw mening en leg ik me erbij neer.



MarcelIk vrees dat je me niet wilt begrijpen...... :?
Maargoed om even op deze post te reageren, ik kan je geen ongelijk geven met je stelling en dat is ook een reden waarom ik in principe geen nieuwe spullen koop op audiogebied.
In grote lijnen ben ik het dus zeker met je eens maar je blijft wel om mijn punt heen draaien ook al ben je het er niet mee eens (dat mag uiteraard)
Ook leg ik het probleem niet bij jullie, immers heeft svs zelf deze weg gekozen om te kiezen voor een dealer netwerk.
Dit heeft zeker voordelen maar evengoed nadelen.

Johan van den D.
03-02-2007, 21:40
Nordost = niet SVS
Bij ons gaat het helaas niet
:cry:

Konden we dealers maar zulke winstmarges aanbieden als onze concurrenten kunnen aanbieden, dan had ik nu al 20 dealers gehad :wink: en 20x zoveel verkocht :DDit bedoel ik dus, het is niet tegen jullie persoonlijk bedoeld.
Wat wel voor jullie van belang is is om goede service blijven te verlenen zoals jullie nu ook al doen voor zover ik hoor en lees, meer kunnen we van jullie niet verlangen.

darkraver
03-02-2007, 22:04
Johan,

alles heeft zijn voor- en nadelen.

Johan van den D.
03-02-2007, 22:13
Inderdaad, we moeten er alleen wel voor waken dat de nadelen het niet gaan winnen van de voordelen.

Edgar Smit
03-02-2007, 22:40
Johan,

alles heeft zijn voor- en nadelen.was dat niet een andere Johan die zoiets zei?

hstadman
03-02-2007, 23:26
Nordost = niet SVS


Mocht je willen... :roll: 8) :lol: :wink:

Ik ben wel met je eens dat de marges op kabels waarschijnlijk groter zijn dan op speakers....althans, hoe hoger je in het segment komt, hoe hoger ook de marges zullen worden. :wink: 8)

Johan van den D.
04-02-2007, 08:21
Nordost was dan ook slechts als voorbeeld, ze hebben hun prijs flink naar benenden bijgesteld met een aanzienlijke verlaging.
Aan de andere kant zou je dan kunnen zeggen dat we altijd teveel betaald hebben voor Nordost, zou zomaar kunnen natuurlijk. :roll:

R Klemkerk
04-02-2007, 08:35
Nordost was dan ook slechts als voorbeeld, ze hebben hun prijs flink naar benenden bijgesteld met een aanzienlijke verlaging.
Aan de andere kant zou je dan kunnen zeggen dat we altijd teveel betaald hebben voor Nordost, zou zomaar kunnen natuurlijk. :roll:

Misschien heeft Nordost wel een manier gevonden om efficienter kabels te produceren zodat het de kosten ten goede komt. Dus het hoeft niet zo te zijn dat wij als consument altijd teveel betaald hebben ;). Dit is slechts 1 voorbeeld uit de vele theorieën die er op los te laten zijn :)

Johan van den D.
04-02-2007, 08:44
Zou kunnen, aan de andere kant zijn er ook (kabel)merken die een aanzienlijke verhoging achter de rug hebben.
Ik meen dat vdHul er één van is.

Johan van den D.
04-02-2007, 10:21
Kom net weer een bericht tegen over een prijs verhoging van ruim 16% bij Nordost, is mij alleen niet duidelijk of dit voor alle kabels geld of alleen het besproken model. :?

Ging mijn loon maar eens 16% omhoog......... :(

darkraver
04-02-2007, 10:34
Daarbij wordt tegenwoordig ook nog eens volop geproduceerd in China......
Elke grote fabrikant doet het !
Men gaat er puur produceren om kosten te besparen maar de prijzen voor eindklanten worden toch steeds hoger.....hoe kan dat ?

deejay1970
04-02-2007, 11:34
Ging mijn loon maar eens 16% omhoog......... :(

Johan, breng Marcel nu niet op een verkeerd idee please!!!! :evil: :lol:

deejay1970
04-02-2007, 11:36
En nu back on topic, terug naar dat mini SVS-je? :roll: :wink:

Alexander D
04-02-2007, 12:30
Hoe zit het met een shootout.

Hier is iemand actief met een SPL-1200R? Ik ben z'n naam effe kwijt.

deejay1970
04-02-2007, 12:36
Koop van der Schaaf? :wink:

Alexander D
04-02-2007, 12:40
Koop van der Schaaf? :wink:

Die bedoelde ik ja. :P

Johan van den D.
04-02-2007, 14:16
Daarbij wordt tegenwoordig ook nog eens volop geproduceerd in China......
Elke grote fabrikant doet het !
Men gaat er puur produceren om kosten te besparen maar de prijzen voor eindklanten worden toch steeds hoger.....hoe kan dat ?Klopt maar ze zijn daar wel zo slim om direct al die producten te kopieren en goedkoper op de markt te brengen.
Inmiddels barst het ook van de eigen ontwerpen en steeds meer mensen weten die producten op waarde te schatten omdat de prijzen nog aantrekkelijk zijn.

darkraver
04-02-2007, 15:54
We hebben nu veel gekwatst en geschreven en het weekend is weer bij voorbij............

Alexander D
04-02-2007, 18:34
We hebben nu veel gekwatst en geschreven en het weekend is weer bij voorbij............

En dus heb je zin om morgen weer te gaan werken of bedoe je iets anders?

darkraver
04-02-2007, 18:36
Was niet negatief bedoeld jongens :D
Zo kun je maar zien als je actief bezig bent hoe snel de dag voorbij is !

Alexander D
04-02-2007, 18:58
Was niet negatief bedoeld jongens :D
Zo kun je maar zien als je actief bezig bent hoe snel de dag voorbij is !

Zo kwam het ook niet over. :wink:

Johan van den D.
04-02-2007, 19:34
Zo kun je maar zien als je actief bezig bent hoe snel de dag voorbij is !Niet sneller als anders, nog altijd 24 uur....... :twisted: :wink:

Seth__Gekko
04-02-2007, 20:53
@ Herjan, huiskamers zijn wel enigzins te vergelijken, mijn is iets groter, maar dan wel inclusief keuken.

daxie
05-02-2007, 07:48
@ Herjan, huiskamers zijn wel enigzins te vergelijken, mijn is iets groter, maar dan wel inclusief keuken.

Btw, een PB12+ doet het in een ruimte van 15m² ook niet slecht hoor :p

Ik zat ook wat in mijn maag met de prijsstijgingen van de pb12+, maar zoals reeds gezegd, er is wel wat korting te bekomen, en dan valt het wel mee hoor... Plus je krijgt er een prachtig apparaat voor terug.

Ik zou eigenlijk wel eens de SB12+ in mijn setup willen testen, om te weten hoe die in een kleine ruimte met aardig wat room gain presteert...

Ik heb mijn pb12+ nu bijna twee weken, en paar dagen terug eindelijk naar een eerste filmpje gekeken (star wars 1: een vreselijke film maar qua laag en surround zoooo goed), en ben toch wel blij :-).

hstadman
05-02-2007, 08:30
Daarbij wordt tegenwoordig ook nog eens volop geproduceerd in China......
Elke grote fabrikant doet het !
Men gaat er puur produceren om kosten te besparen maar de prijzen voor eindklanten worden toch steeds hoger.....hoe kan dat ?Klopt maar ze zijn daar wel zo slim om direct al die producten te kopieren en goedkoper op de markt te brengen.
Inmiddels barst het ook van de eigen ontwerpen en steeds meer mensen weten die producten op waarde te schatten omdat de prijzen nog aantrekkelijk zijn.

In zekere zin wordt het hun eigen ondergang...door in China te laten produceren komen de eigenlandse designers in contact met westerse designs...hierdoor kunnen ze ervaring opdoen en design eventueel verbeteren...goedkoper produceren konden ze al...nu nog op hetzelfde niveau komen en Azie is een grote handelsblok aan het worden...niet voor niets dat men waarschuwd voor azie...en met name China...die volgens de internationale markt de prijzen moet verhogen anders komt de handel aardig onder druk te staan!

hstadman
05-02-2007, 08:36
We hebben nu veel gekwatst en geschreven en het weekend is weer bij voorbij............

Toch geen verloren tijd voor iemand die svs vertegenwoordigd...waar anders krijg je zoveel directe input van de (potentiele) klanten...over hun wensen, apparatuur en opstellingen...toch informatie die goud waard is omdat je die verder kunt gebruiken en door kan geven aan svs, of aan andere klanten. :wink:

Niet alleen worden je (potentiele) klanten wijzer over het product, jezelf wordt ook wijzer over de gebruikservaringen en de opstellingen waarin svs producten worden gebruikt. :wink: 8)

Johan van den D.
05-02-2007, 16:02
In zekere zin wordt het hun eigen ondergang...door in China te laten produceren komen de eigenlandse designers in contact met westerse designs...hierdoor kunnen ze ervaring opdoen en design eventueel verbeteren...goedkoper produceren konden ze al...nu nog op hetzelfde niveau komen en Azie is een grote handelsblok aan het worden...niet voor niets dat men waarschuwd voor azie...en met name China...die volgens de internationale markt de prijzen moet verhogen anders komt de handel aardig onder druk te staan!Zeer zeker mee eens en ze zijn langzaam maar zeker de grootste aan het worden, met name China heeft hier een groot aandeel in.

darkraver
05-02-2007, 17:12
hstadman,

deel je mening en opmerkingen volkomen :D

Forums vind ik persoonlijk geweldig, anders zou ik er zeerzekers minder tijd aan besteden !

groetjes.


Marcel

Edgar Smit
08-02-2007, 08:15
Marcel,

heeft SVS NL ook een compleet 5.1 pakket incl stands ergens te zien en beluisteren, liefst in de buurt van Den Haag?

En op welke termijn zijn de andere sets te verwachten?

hstadman
08-02-2007, 08:36
Marcel,

heeft SVS NL ook een compleet 5.1 pakket incl stands ergens te zien en beluisteren, liefst in de buurt van Den Haag?

En op welke termijn zijn de andere sets te verwachten?

Ik dacht op hun site gezien te hebben dat er nieuwe sets aankomen.

darkraver
08-02-2007, 13:58
Dag Edgar,

5.0 setje staat bij AudioVision te Dordrecht.
Beste van te voren effe informeren.

Andere sets en subs hebben we nog geen info van wat betreft tech. data, prijzen en beschikbaarheid te Europa.


Gr,

Marcel

Edgar Smit
08-02-2007, 14:15
Dag Edgar,

5.0 setje staat bij AudioVision te Dordrecht.
Beste van te voren effe informeren.

Andere sets en subs hebben we nog geen info van wat betreft tech. data, prijzen en beschikbaarheid te Europa.


Gr,

MarcelDank je Marcel.
Worden er alleen 5.0 sets hier verkocht of wordt ook de compelete 5.1 set zoals op de site staat verkocht?

darkraver
13-02-2007, 05:40
Edgar,

sorry je vraag helemaal over het hoofd gezien.

Tuurlijk verkopen we een compleet 5.1 of 7.1 setje (op basis van SBS speakers )
Sub --> normaal de PB10NSD maar men kan ook voor de PB12NSD kiezen indien men nog meer power en diepgang wenst.

Bij verdere vragen laat het me weten !!


Marcel