PDA

Bekijk de volledige versie : Welke luidsprekers bij de Sony receiver STR-DE 495 ?



Kungfuzombie
05-01-2007, 07:37
Had deze vraag ook al in "Home Theater" gezet maar i wellicht hier meer op z'n plaats.

M'n schoonvader is niet helemaal tevreden met z'n homecinema setje. Hij heeft de Sony receiver STR-DE 495 en heeft daar destijds niet echt geweldige luidsprekers bij gekregen (als setprijs). Ik kan even niet op het merk komen zo maar het zijn dus in ieder geval geen sony luidsprekers die bij de set horen.

Kent iemand de receiver? En zou iemand advies kunnen geven over wat voor luidsprekers hier goed bij passen? (en wat ie dus ongeveer uit moet geven voor een goede set luidsprekers?)

Hij wil alle luidsprekers vervangen (center, front, surround en actieve subwoofer).

Alvast bedankt!

Marcellow
05-01-2007, 10:30
je hebt PM

Kungfuzombie
10-01-2007, 11:07
Niemand een suggestie? Wie helpt me op gang?

Rob Eric Blank
10-01-2007, 12:07
Niemand een suggestie? Wie helpt me op gang?Ik denk dat je eerder andersom moet gaan redeneren. Welk budget denken wij aan, kan veel uitmaken.
Vloestaanders, sattelieten of misschien bookshelf speakers. Allemaal overwegingen. Wordt deze alleen voor films gebruikt, of luisterd je vader ook nog veel stereo?
Zelf weinig ervaring met Sony, ik weet wel dat B&W doorgaans wel lekker klinkt icm Sony (vriend van mij heeft dat).

Gerco Stuivenberg
28-01-2007, 22:13
Niemand een suggestie? Wie helpt me op gang?

Nog een suggestie: Canton

Edgar Smit
28-01-2007, 22:56
Mission M32i, 99 euro per stuk, een centre van 149 erbij en dan alleen ngo een leuke sub.

Ultramorada
29-01-2007, 11:18
Ik heb de STR-DE685 en heb hier nu Tannoy Fusion (volgens mij heet de serie tegenwoordig weer Mercury) bij. De Tannoy's klinken er wel lekker bij. Ik heb deze als set gekocht (2 grote frontspeaker, 2 kleintjes achter, 1 center en sub) voor 750 euro.

Voordat jij of je schoonvader gaat rondkijken, zou ik wel eerst een budget bepalen, bedenken wat voor formaat luidsprekers je wilt hebben. En ga gewoon eens een audiowinkel binnen, neem een paar cds mee die je goed kent, en luister eens naar wat verschillende merken. En als je dan toch bezig bent, zou ik ook voor de gein eens naar een andere versterker gaan luisteren ;)