PDA

Bekijk de volledige versie : draadloze multimedia zender vc 36



Wim S.
05-01-2007, 09:19
Mijn vraag is er hier iemand bekend met de draadloze multimedia zender vc 36 en hoe is de kwaliteit.

Het gaat mij erom dat ik geen kabels hoef door te trekken naar de slaapkamer. ik moet kunnen ontvangen dvd,tv.

Andere tips zijn ook welkom.

Edgar Smit
05-01-2007, 09:26
Wim,

bij de draarloze ontvangers moet je wel rekening houdne dat het echt alleen ontvangers zijn. Dus de bediening van je apparatuur blijft op dezelfde plaats gebeuren. Maw, je moet dus beneden een DVD opzetten om die ook boven te kunnen kijken.
Als dit ook de bedoeling is, is er natuurliojk niets aan de hand en kun je gewoon zo'n apparaat aanschaffen.

Wim S.
05-01-2007, 09:30
Wim,

bij de draarloze ontvangers moet je wel rekening houdne dat het echt alleen ontvangers zijn. Dus de bediening van je apparatuur blijft op dezelfde plaats gebeuren. Maw, je moet dus beneden een DVD opzetten om die ook boven te kunnen kijken.
Als dit ook de bedoeling is, is er natuurliojk niets aan de hand en kun je gewoon zo'n apparaat aanschaffen.

Maar hoe zit dat dan met tv kijken moet je dat ook apart regelen, want ik heb gehoord dat er bij die ontvangers ook een speciale afstandsbediening zit die je kan instellen op je dvd en tv....de slaapkamer zit eigenlijks naast de woonkamer(appartementje).

En zo'n draadloze ontvanger werkt op batterijen of via een oplader ofzo?

Edgar Smit
05-01-2007, 12:28
Wim,

bij de draarloze ontvangers moet je wel rekening houdne dat het echt alleen ontvangers zijn. Dus de bediening van je apparatuur blijft op dezelfde plaats gebeuren. Maw, je moet dus beneden een DVD opzetten om die ook boven te kunnen kijken.
Als dit ook de bedoeling is, is er natuurliojk niets aan de hand en kun je gewoon zo'n apparaat aanschaffen.

Maar hoe zit dat dan met tv kijken moet je dat ook apart regelen, want ik heb gehoord dat er bij die ontvangers ook een speciale afstandsbediening zit die je kan instellen op je dvd en tv....de slaapkamer zit eigenlijks naast de woonkamer(appartementje).

En zo'n draadloze ontvanger werkt op batterijen of via een oplader ofzo?Je hebt verschillende soorten, de meeste zijn echter alleen doorgeefluiken, oftewel zijn tarnsporteren het signaal wat naar je"hoofdTV" gaat door naar een andere TV. Er zijn ongetwijfeld ook versies waarmee je dan ook vanuit een andere kamer je volledige set kan bedienen, maar dan heb je in principe verlenginfraroodoogjes nodig, je komt dan meer bij de multiroom sets.

Zo'n setjes signaalverlengers komt meestal wel rond de 50 euro uit, daar kun je denk ik beter een gewoon een andere DVD speler voor halen bij de kruidvat ofzo, dan weet je zeker dat het werkt :wink: .

Wim S.
05-01-2007, 12:36
Wim,

bij de draarloze ontvangers moet je wel rekening houdne dat het echt alleen ontvangers zijn. Dus de bediening van je apparatuur blijft op dezelfde plaats gebeuren. Maw, je moet dus beneden een DVD opzetten om die ook boven te kunnen kijken.
Als dit ook de bedoeling is, is er natuurliojk niets aan de hand en kun je gewoon zo'n apparaat aanschaffen.

Maar hoe zit dat dan met tv kijken moet je dat ook apart regelen, want ik heb gehoord dat er bij die ontvangers ook een speciale afstandsbediening zit die je kan instellen op je dvd en tv....de slaapkamer zit eigenlijks naast de woonkamer(appartementje).

En zo'n draadloze ontvanger werkt op batterijen of via een oplader ofzo?Je hebt verschillende soorten, de meeste zijn echter alleen doorgeefluiken, oftewel zijn tarnsporteren het signaal wat naar je"hoofdTV" gaat door naar een andere TV. Er zijn ongetwijfeld ook versies waarmee je dan ook vanuit een andere kamer je volledige set kan bedienen, maar dan heb je in principe verlenginfraroodoogjes nodig, je komt dan meer bij de multiroom sets.

Zo'n setjes signaalverlengers komt meestal wel rond de 50 euro uit, daar kun je denk ik beter een gewoon een andere DVD speler voor halen bij de kruidvat ofzo, dan weet je zeker dat het werkt :wink: .

Ik heb op het internet de specificaties gevonden van de ietwat oudere type betreft de VC35 en als ik dat zo lees zit de infrarood in de ontvangers en het betreft een multimedia zender met o.a. ook de mogelijkheid om je dvdspeler en tv te bedienen met bijbehorende afstandsbediening die je kan instellen op je tv/dvdspeler in de kamer.

ftp://ftp.elro-nl.com/manuals/VC35-MANUAL.pdf

Bertje
05-01-2007, 12:50
Ik heb de TV Anywhere van Marmitek.

http://www.marmitek.nl/nl/pdf/9617.pdf

Deze zender is op de coaxantenne (CAI) aangesloten. In de zender zit een tuner met teletekstdecoder ingebouwd.
Bij dit type kan je de voorkeuzezenders zelf op volgorde zetten, wat niet vanzelfsprekend is bij dit soort apparaten.

Ook kan op de zender nog een externe videobron aansluiten.
Op de zender kon ik een IR extender aansluiten die ik met het oogje weer voor de dvd-speler moest plakken. (erg lelijk en slordig gezicht).
Werkt in principe wel, maar niet gemakkelijk, zender heeft vaste beeldverhouding 4:3, en dvd speler staat normaal ingesteld op breedbeeld voor tv beneden (Tv-tje op slaapkamer is 4:3).
Ook is het lastig zoeken om de dvd speler met de universele ab te bedienen.
Bediening ging het makkelijkst met de originele ab, maar die ligt dan meestal beneden als je hem boven wilt en andersom.

Al met al vond ik het zo onhandig dat ik later maar een dvd-speler op de slaapkamer erbij heb gekocht.

Verwacht ook geen super beeldkwaliteit van deze dingen, ik heb maar een afstand van ong 6 meter maar veel strepen en dergelijke in het beeld.
Maar een antennekabel netjes wegwerken gaat niet in mijn huurhuisje helaas.

Mijn advies is eigenlijk: trek als het enigzins mogelijk is de benodigde kabel(s) en koop er een dvdspeler erbij.
Het is waarschijnlijk iets duurder, maar werkt veel handiger en geeft beter beeld.
(Ook heb je in flats meer kans op storingen van mensen die ook zenders/ontvangers gebruiken).