PDA

Bekijk de volledige versie : Sony DVP-NS32 regiovrij?



Patrick van den Hul
05-01-2007, 15:09
Hi mensen, ik wil mijn dvdspeler (Sony DVP-NS32) graag regiovrij maken, maar ik weet niet hoe. Iemand die een speler uit deze serie heeft waarmee het is gelukt?

Dit heb ik wel gevonden:
http://www.videohelp.com/dvdhacks.php?select=Sony+DVP-NS32

Maar dit zegt me niets, wordt allemaal te technisch voor mij. Volgensmij gaat het over een soort infrarood connectie tussen laptop en dvd speler. Is er niet gewoon een andere manier? een toetsencombinatie oid?

Alvast bedankt!

Patrick van den Hul
06-01-2007, 18:44
Niemand? :(

Patrick van den Hul
12-01-2007, 09:05
Niemand met een Sony DVD-speler die 'm regiovrij heeft gemaakt? Misschien lukt het op die zelfde manier dan ook bij die van mij.

Patrick van den Hul
15-01-2007, 15:36
Ik heb net ruim 2 uur zitten kloten met het IR-poort gedoe zoals dat wordt beschreven op videohelp.com, maar het heeft allemaal geen effect. Waarom hoef je bij het ene merk alleen vier toetsen in te drukken en gaat het bij het andere merk zo moelijk? :(

Niemand die nog andere opties weet? Hardwarematig is het mogelijk voor de speler om r1 etc. af te spelen, maar het is mij nog niet gelukt.

johanluijkman
15-01-2007, 15:51
Volgens mij is de makkelijkste manier via www.dvdplus.nl Zo heb ik het in ieder geval gedaan en dat bevalt prima.

Patrick van den Hul
15-01-2007, 16:47
Volgens mij is de makkelijkste manier via www.dvdplus.nl Zo heb ik het in ieder geval gedaan en dat bevalt prima.

Ok, dankje, ik zal even kijken :)

Patrick van den Hul
15-01-2007, 18:51
Volgens mij is de makkelijkste manier via www.dvdplus.nl Zo heb ik het in ieder geval gedaan en dat bevalt prima.

Het lijkt erop dat die site niet meer werkt.. ik heb iig nog steeds geen mailtje.. toch bedankt voor de moeite..

Leon van Stijn
16-01-2007, 17:30
Ik heb ooit eens een Sony DVD-speler bij Audiovision in Dordrecht laten 'helpen'. Geen idee of ze het nog steeds doen en zo ja dit type ook kunnen doen, maar je kunt het allicht proberen. :idea:

Werner
16-01-2007, 17:48
Ik heb een DVP-NS52, zeer gelijkend op het door jou beschreven toestel, laten regiovrij maken in het Sony technisch center in Mortsel voor 35 euro. Zeer vreemd overigens, want in sommige Sonywinkels bekijken ze je als een crimineel als je het over regiovrij maken durft hebben.

Patrick van den Hul
17-01-2007, 18:02
Ik heb een DVP-NS52, zeer gelijkend op het door jou beschreven toestel, laten regiovrij maken in het Sony technisch center in Mortsel voor 35 euro. Zeer vreemd overigens, want in sommige Sonywinkels bekijken ze je als een crimineel als je het over regiovrij maken durft hebben.

Ik vind het sowieso nogal vreemd dat dat als notdone wordt gezien. Het is namelijk gewoon legaal om Amerikaanse DVD's te kopen vanuit Nederland, dus waarom zou je ze dan niet af mogen spelen?

De plaatsen die jullie noemen zijn helaas niet in de buurt :( Als er nog andere suggesties zijn, dan hoor ik dat heel erg graag.

Werner
17-01-2007, 22:41
Ik vind het sowieso nogal vreemd dat dat als notdone wordt gezien.

Ik ook, maar what are you going to do about it? Om op de originele vraag terug te komen: Sony's zijn zelden of nooit met een toetscombinatie regiovrij te maken, je zal het apparaat sowieso ergens moeten laten flashen.

Patrick van den Hul
17-01-2007, 22:54
Ik vind het sowieso nogal vreemd dat dat als notdone wordt gezien.

Ik ook, maar what are you going to do about it? Om op de originele vraag terug te komen: Sony's zijn zelden of nooit met een toetscombinatie regiovrij te maken, je zal het apparaat sowieso ergens moeten laten flashen.

Ik heb wel sites gezien die een afstandsbediening verkopen om het mee te doen, maar die zijn vrij duur, ben bang dat dat het toch wordt dan... :(