PDA

Bekijk de volledige versie : Sony dvd recorder RDR-HX725 + Twin tuner KPN



ronald14
06-01-2007, 23:03
Help!!!

Wie kan mij helpen met het aansluiten van de dvd recorder + twin tuner. Wordt er nu een beetje moedeloos van. Het bijna elke combinatie geprobeert en niks werkt. Wie heeft dit zelfde systeem wel werkend gekregen en dan natuurlijk de vraag hoe dan???

Alvast bedankt,

Ronald

DVDProfilersFilmgek
07-01-2007, 18:24
Help!!!

Wie kan mij helpen met het aansluiten van de dvd recorder + twin tuner. Wordt er nu een beetje moedeloos van. Het bijna elke combinatie geprobeert en niks werkt. Wie heeft dit zelfde systeem wel werkend gekregen en dan natuurlijk de vraag hoe dan???

Alvast bedankt,

Ronald

Zit er geen boekje bij dan :?:

1 antenne aansluiten op de twintuner

Twin tuner 1 scart naar de TV
Twin tuner 1 scart naar de DVD Recorder
DVD Recorder 1 scart naar de TV

Een kind kan de was doen :wink:

ronald14
08-01-2007, 21:48
Help!!!

Wie kan mij helpen met het aansluiten van de dvd recorder + twin tuner. Wordt er nu een beetje moedeloos van. Het bijna elke combinatie geprobeert en niks werkt. Wie heeft dit zelfde systeem wel werkend gekregen en dan natuurlijk de vraag hoe dan???

Alvast bedankt,

Ronald

Zit er geen boekje bij dan :?:

1 antenne aansluiten op de twintuner

Twin tuner 1 scart naar de TV
Twin tuner 1 scart naar de DVD Recorder
DVD Recorder 1 scart naar de TV

Een kind kan de was doen :wink:

Ik heb dit geprobeerd maar geen resultaat. heb een antenne kabel verbonden van de twin tuner naar de recorder. ik kan nu wel opnemen maar als ik ga zappen wordt dit ook opgenomen. wat niet de bedoeling is van een twin tuner. en op av2 krijg ik het beeld om op te nemen wat wel zou moeten hoe heb jij het voor elkaar gekregen???

DVDProfilersFilmgek
09-01-2007, 06:24
Help!!!

Wie kan mij helpen met het aansluiten van de dvd recorder + twin tuner. Wordt er nu een beetje moedeloos van. Het bijna elke combinatie geprobeert en niks werkt. Wie heeft dit zelfde systeem wel werkend gekregen en dan natuurlijk de vraag hoe dan???

Alvast bedankt,

Ronald

Zit er geen boekje bij dan :?:

1 antenne aansluiten op de twintuner

Twin tuner 1 scart naar de TV
Twin tuner 1 scart naar de DVD Recorder
DVD Recorder 1 scart naar de TV

Een kind kan de was doen :wink:

Ik heb dit geprobeerd maar geen resultaat. heb een antenne kabel verbonden van de twin tuner naar de recorder. ik kan nu wel opnemen maar als ik ga zappen wordt dit ook opgenomen. wat niet de bedoeling is van een twin tuner. en op av2 krijg ik het beeld om op te nemen wat wel zou moeten hoe heb jij het voor elkaar gekregen???

Ik denk dat je je gebruiksaanwijzing niet goed hebt gelezen :!: :!:

Kijk op blz 22 van je handleiding, daar wordt beschreven dat als je een twin tuner hebt, je het antenne signaal moet doorlussen. Dit doorlussen is nodig om de 2e tuner in de decoder ook van een signaal te voorzien. Dat is dus niet die aansluiting die je hebt aangesloten op je DVD recorder. :roll:

Dat antenne signaal dat je naar je DVD recorder stuurt is hetzelfde kanaal dat je ook naar je TV stuurt via de scart die voor de TV is bedoeld. Dus dat heeft weinig zin als je denkt dat je daarvandaan het 2e signaal denkt te kunnen krijgen :twisted:

Zo'n twin tuner heeft 2 verschillende uitgangen, 1 scart is bedoeld voor de TV en daar zap je mee, kun je natuurlijk ook van opnemen. De 2e scart aansluiting is bedoeld voor de recorder, dien je via een menuutje te programmeren en dan zet de decoder op die uitgang op de tijden die je hebt geprogrammeerd dat kanaal wat je wilt opnemen.

Het staat allemaal echt in de boekjes, ik weet dat voor veel mensen het een nogal ingewikkelde materie is, maar je dient ze toch echt door te nemen. Ik weet helaas ook dat er draken van boekjes bij zijn, boekjes die schrijvers hebben die je graag op zou willen knopen :wink:, maar ik heb net even het boekje van KPN doorgenomen en het ziet er vrij simpel uit.

Je krijgt hier echt geen hulp als je de gebruiksaanwijzing van je apparaten niet doorneemt :!:

rezatje
09-01-2007, 09:28
Beste DVDProfilersFilmgek,

dit betekent dus dat je alleen het programma kan opnemen waar je op dat moment naar zit te kijken. Ook dat je niet van te voren kan instellen dat je DVD recorder programma's van verschillende zenders moet opnemen. (tenzij je tussendoor handmatig de zender van je decoder wijzigt)

Dat is best een behoorlijke beperking.

Is er geen oplossing hiervoor? misschien een andere aanbieder behalve KPN die daar iets voor bedacht heeft?

Bij voorbaat dank,

Reza

Psych
09-01-2007, 10:53
Beste DVDProfilersFilmgek,

dit betekent dus dat je alleen het programma kan opnemen waar je op dat moment naar zit te kijken. Ook dat je niet van te voren kan instellen dat je DVD recorder programma's van verschillende zenders moet opnemen. (tenzij je tussendoor handmatig de zender van je decoder wijzigt)

Dat is best een behoorlijke beperking.

Is er geen oplossing hiervoor? misschien een andere aanbieder behalve KPN die daar iets voor bedacht heeft?

Bij voorbaat dank,

Reza
Ik weet niet wat jij gelezen hebt Reza, maar het antwoord van DVDprofilers...enz :wink: lijkt me vrij duidelijk! En geeft duidelijk aan dat als je op de beschreven manier aansluit er helemaal geen beperking is.

rezatje
09-01-2007, 11:02
ik was zo gefrustreerd dat ik het volgende over het hoofd heb gezien:

"De 2e scart aansluiting is bedoeld voor de recorder, dien je via een menuutje te programmeren en dan zet de decoder op die uitgang op de tijden die je hebt geprogrammeerd dat kanaal wat je wilt opnemen."


Ga ik vanavond proberen voor elkaar te krijgen.

Bedankt

ronald14
09-01-2007, 20:44
Help!!!

Wie kan mij helpen met het aansluiten van de dvd recorder + twin tuner. Wordt er nu een beetje moedeloos van. Het bijna elke combinatie geprobeert en niks werkt. Wie heeft dit zelfde systeem wel werkend gekregen en dan natuurlijk de vraag hoe dan???

Alvast bedankt,

Ronald

Zit er geen boekje bij dan :?:

1 antenne aansluiten op de twintuner

Twin tuner 1 scart naar de TV
Twin tuner 1 scart naar de DVD Recorder
DVD Recorder 1 scart naar de TV

Een kind kan de was doen :wink:

Ik heb dit geprobeerd maar geen resultaat. heb een antenne kabel verbonden van de twin tuner naar de recorder. ik kan nu wel opnemen maar als ik ga zappen wordt dit ook opgenomen. wat niet de bedoeling is van een twin tuner. en op av2 krijg ik het beeld om op te nemen wat wel zou moeten hoe heb jij het voor elkaar gekregen???

Ik denk dat je je gebruiksaanwijzing niet goed hebt gelezen :!: :!:

Kijk op blz 22 van je handleiding, daar wordt beschreven dat als je een twin tuner hebt, je het antenne signaal moet doorlussen. Dit doorlussen is nodig om de 2e tuner in de decoder ook van een signaal te voorzien. Dat is dus niet die aansluiting die je hebt aangesloten op je DVD recorder. :roll:

Dat antenne signaal dat je naar je DVD recorder stuurt is hetzelfde kanaal dat je ook naar je TV stuurt via de scart die voor de TV is bedoeld. Dus dat heeft weinig zin als je denkt dat je daarvandaan het 2e signaal denkt te kunnen krijgen :twisted:

Zo'n twin tuner heeft 2 verschillende uitgangen, 1 scart is bedoeld voor de TV en daar zap je mee, kun je natuurlijk ook van opnemen. De 2e scart aansluiting is bedoeld voor de recorder, dien je via een menuutje te programmeren en dan zet de decoder op die uitgang op de tijden die je hebt geprogrammeerd dat kanaal wat je wilt opnemen.

Het staat allemaal echt in de boekjes, ik weet dat voor veel mensen het een nogal ingewikkelde materie is, maar je dient ze toch echt door te nemen. Ik weet helaas ook dat er draken van boekjes bij zijn, boekjes die schrijvers hebben die je graag op zou willen knopen :wink:, maar ik heb net even het boekje van KPN doorgenomen en het ziet er vrij simpel uit.

Je krijgt hier echt geen hulp als je de gebruiksaanwijzing van je apparaten niet doorneemt :!:

Beste DVDProfilersFilmgek,

Ik dacht met mijn HBO denk niveau moet hier toch wel uitkomen niet echt dus. Ik heb de handleidingen meerdere malen gelezen en uitgeprobeert maar zonder succes. Ik heb het geheel als volgt aangesloten:

De atenne natuurlijk op ATT IN van de twin tuner.
Een doorluskabel van LOOP IN naar LOOP OUT (kan ook niet missen).
Met een scartkabel van TV SCART naar de AV1 van de TV.
Met een scartkabel van VCR SCART naar LINE 3/DECODER van de DVD brander (volgens handleiding sony pag. 31)
Vervolgens een scartkabel van LINE1-TV (DVD-brander) naar AV2 van de TV.
En een antennekabel van AEREAL-OUT (DVD-recorder) naar AEREAL IN van de TV (volgens handleiding sony pag. 31)

Een nog een DIGITALE COAXKABEL naar de receiver (sony)

Dit is volgens mij geheel volgens het boekje :)

Vervolgens moet je (volgens pag 32 sony handleiding) handmatig programmeren.

Ten eerste moet je de scart instellingen goed zetten waarbij LINE 3 de decoder moet zijn (geen probleem want er staat maar 1 keuze optie met de decorder op LINE 3).
Vervolgens moet je de kanalen instellen. Dit lukt mij echter niet heb alle keuze mogelijkheden gepobeerd, maar zonder resultaat. Het systeem laat ik wel op BG staan omdat dit geld voor West Europese landen. Met de optie kanaal ben ik door gelopen van 00 totdat ik weer bij 00 eidigden.

Wat doe ik nu fout (en of is mijn systeem kappot) en zou je me kunnen vertellen wat ik fout doe.

PS heb het ook al geprobeert als ik de twintuner een opname opdracht heb gegeven.

Alvast bedankt,

DVDProfilersFilmgek
10-01-2007, 16:37
Help!!!

Wie kan mij helpen met het aansluiten van de dvd recorder + twin tuner. Wordt er nu een beetje moedeloos van. Het bijna elke combinatie geprobeert en niks werkt. Wie heeft dit zelfde systeem wel werkend gekregen en dan natuurlijk de vraag hoe dan???

Alvast bedankt,

Ronald

Zit er geen boekje bij dan :?:

1 antenne aansluiten op de twintuner

Twin tuner 1 scart naar de TV
Twin tuner 1 scart naar de DVD Recorder
DVD Recorder 1 scart naar de TV

Een kind kan de was doen :wink:

Ik heb dit geprobeerd maar geen resultaat. heb een antenne kabel verbonden van de twin tuner naar de recorder. ik kan nu wel opnemen maar als ik ga zappen wordt dit ook opgenomen. wat niet de bedoeling is van een twin tuner. en op av2 krijg ik het beeld om op te nemen wat wel zou moeten hoe heb jij het voor elkaar gekregen???

Ik denk dat je je gebruiksaanwijzing niet goed hebt gelezen :!: :!:

Kijk op blz 22 van je handleiding, daar wordt beschreven dat als je een twin tuner hebt, je het antenne signaal moet doorlussen. Dit doorlussen is nodig om de 2e tuner in de decoder ook van een signaal te voorzien. Dat is dus niet die aansluiting die je hebt aangesloten op je DVD recorder. :roll:

Dat antenne signaal dat je naar je DVD recorder stuurt is hetzelfde kanaal dat je ook naar je TV stuurt via de scart die voor de TV is bedoeld. Dus dat heeft weinig zin als je denkt dat je daarvandaan het 2e signaal denkt te kunnen krijgen :twisted:

Zo'n twin tuner heeft 2 verschillende uitgangen, 1 scart is bedoeld voor de TV en daar zap je mee, kun je natuurlijk ook van opnemen. De 2e scart aansluiting is bedoeld voor de recorder, dien je via een menuutje te programmeren en dan zet de decoder op die uitgang op de tijden die je hebt geprogrammeerd dat kanaal wat je wilt opnemen.

Het staat allemaal echt in de boekjes, ik weet dat voor veel mensen het een nogal ingewikkelde materie is, maar je dient ze toch echt door te nemen. Ik weet helaas ook dat er draken van boekjes bij zijn, boekjes die schrijvers hebben die je graag op zou willen knopen :wink:, maar ik heb net even het boekje van KPN doorgenomen en het ziet er vrij simpel uit.

Je krijgt hier echt geen hulp als je de gebruiksaanwijzing van je apparaten niet doorneemt :!:

Beste DVDProfilersFilmgek,

Ik dacht met mijn HBO denk niveau moet hier toch wel uitkomen niet echt dus. Ik heb de handleidingen meerdere malen gelezen en uitgeprobeert maar zonder succes. Ik heb het geheel als volgt aangesloten:

De atenne natuurlijk op ATT IN van de twin tuner.
Een doorluskabel van LOOP IN naar LOOP OUT (kan ook niet missen).
Met een scartkabel van TV SCART naar de AV1 van de TV.
Met een scartkabel van VCR SCART naar LINE 3/DECODER van de DVD brander (volgens handleiding sony pag. 31)
Vervolgens een scartkabel van LINE1-TV (DVD-brander) naar AV2 van de TV.
En een antennekabel van AEREAL-OUT (DVD-recorder) naar AEREAL IN van de TV (volgens handleiding sony pag. 31)

Een nog een DIGITALE COAXKABEL naar de receiver (sony)

Dit is volgens mij geheel volgens het boekje :)

Vervolgens moet je (volgens pag 32 sony handleiding) handmatig programmeren.

Ten eerste moet je de scart instellingen goed zetten waarbij LINE 3 de decoder moet zijn (geen probleem want er staat maar 1 keuze optie met de decorder op LINE 3).
Vervolgens moet je de kanalen instellen. Dit lukt mij echter niet heb alle keuze mogelijkheden gepobeerd, maar zonder resultaat. Het systeem laat ik wel op BG staan omdat dit geld voor West Europese landen. Met de optie kanaal ben ik door gelopen van 00 totdat ik weer bij 00 eidigden.

Wat doe ik nu fout (en of is mijn systeem kappot) en zou je me kunnen vertellen wat ik fout doe.

PS heb het ook al geprobeert als ik de twintuner een opname opdracht heb gegeven.

Alvast bedankt,

Je doet niets fout, maar maakt waarschijnlijk een HBO :wink: denkfout :wink:

Zoals, je het beschrijft heb je alles goed aangesloten, maar heb je in weze de antennekabel die van de decoder naar je TV loopt niet nodig, je hebt immers al een scartverbinding van de decoder naar je TV.

In principe is de antenne kabel van de decoder naar je TV bedoeld voor mensen die een TV hebben zonder scart, zodoende kunnen zij dan via de antenne kabel ook "genieten" van de decoder. In jouw geval kun je deze dus eigenlijk beter vergeten/weghalen/niet gebruiken.(Het antenne signaal is niet aan te raden om diverse redenen)

Via digitenne of enig andere decoder zal het je nooit lukken om de zenders die de decoder uitzend vast te zetten in je recorder, je kunt op een dvd recorder en een ouderwetse VCR alleen de analoge zenders vastzetten die via een antenne(nederland was het eerste land in de wereld die stopte met de analoge uitzending van televisie signalen, maar als je aan de grens woont kun je misschien op deze wijze nog wat binnenhalen :wink: ) of kabelaansluiting binnenkomen, in jouw geval heb je in principe dus niets om vast te leggen.

Om iets op te kunnen nemen dien je in weze 2 apparaten te programmeren, je decoder en je dvdrecorder. Je decoder moet je programmeren op de tijd en het kanaal dat je wilt opnemen, vervolgens programmeer je ook je DVD recorder op die tijd dat hij op moet nemen, met dit verschil dat je DVD recorder moet opnemen van niet een TVkanaal, maar van de scartaansluiting waarop de decoder verbonden is met de dvdrecorder.

In weze is het simpel, je zegt via een menu in de decoder wanneer en hoelang hij een bepaalde zender via zijn scartuitgang moet uitzenden, op je recorder doe je in weze hetzelfde, via een menu maak je de recorder duidelijk wanneer en hoelang hij van van de scartingang waarop de decoder is aangesloten moet opnemen.

Je neemt niet op van kanalen in je dvdrecorder, die zijn er niet, je neemt op van de scartingang op de dvdrecorder :!:

Maak je geen zorgen, we komen er echt wel uit, de aanhouder wint, het gaat ons heus wel lukken :wink:

ronald14
10-01-2007, 18:10
Help!!!

Wie kan mij helpen met het aansluiten van de dvd recorder + twin tuner. Wordt er nu een beetje moedeloos van. Het bijna elke combinatie geprobeert en niks werkt. Wie heeft dit zelfde systeem wel werkend gekregen en dan natuurlijk de vraag hoe dan???

Alvast bedankt,

Ronald

Zit er geen boekje bij dan :?:

1 antenne aansluiten op de twintuner

Twin tuner 1 scart naar de TV
Twin tuner 1 scart naar de DVD Recorder
DVD Recorder 1 scart naar de TV

Een kind kan de was doen :wink:

Ik heb dit geprobeerd maar geen resultaat. heb een antenne kabel verbonden van de twin tuner naar de recorder. ik kan nu wel opnemen maar als ik ga zappen wordt dit ook opgenomen. wat niet de bedoeling is van een twin tuner. en op av2 krijg ik het beeld om op te nemen wat wel zou moeten hoe heb jij het voor elkaar gekregen???

Ik denk dat je je gebruiksaanwijzing niet goed hebt gelezen :!: :!:

Kijk op blz 22 van je handleiding, daar wordt beschreven dat als je een twin tuner hebt, je het antenne signaal moet doorlussen. Dit doorlussen is nodig om de 2e tuner in de decoder ook van een signaal te voorzien. Dat is dus niet die aansluiting die je hebt aangesloten op je DVD recorder. :roll:

Dat antenne signaal dat je naar je DVD recorder stuurt is hetzelfde kanaal dat je ook naar je TV stuurt via de scart die voor de TV is bedoeld. Dus dat heeft weinig zin als je denkt dat je daarvandaan het 2e signaal denkt te kunnen krijgen :twisted:

Zo'n twin tuner heeft 2 verschillende uitgangen, 1 scart is bedoeld voor de TV en daar zap je mee, kun je natuurlijk ook van opnemen. De 2e scart aansluiting is bedoeld voor de recorder, dien je via een menuutje te programmeren en dan zet de decoder op die uitgang op de tijden die je hebt geprogrammeerd dat kanaal wat je wilt opnemen.

Het staat allemaal echt in de boekjes, ik weet dat voor veel mensen het een nogal ingewikkelde materie is, maar je dient ze toch echt door te nemen. Ik weet helaas ook dat er draken van boekjes bij zijn, boekjes die schrijvers hebben die je graag op zou willen knopen :wink:, maar ik heb net even het boekje van KPN doorgenomen en het ziet er vrij simpel uit.

Je krijgt hier echt geen hulp als je de gebruiksaanwijzing van je apparaten niet doorneemt :!:

Beste DVDProfilersFilmgek,

Ik dacht met mijn HBO denk niveau moet hier toch wel uitkomen niet echt dus. Ik heb de handleidingen meerdere malen gelezen en uitgeprobeert maar zonder succes. Ik heb het geheel als volgt aangesloten:

De atenne natuurlijk op ATT IN van de twin tuner.
Een doorluskabel van LOOP IN naar LOOP OUT (kan ook niet missen).
Met een scartkabel van TV SCART naar de AV1 van de TV.
Met een scartkabel van VCR SCART naar LINE 3/DECODER van de DVD brander (volgens handleiding sony pag. 31)
Vervolgens een scartkabel van LINE1-TV (DVD-brander) naar AV2 van de TV.
En een antennekabel van AEREAL-OUT (DVD-recorder) naar AEREAL IN van de TV (volgens handleiding sony pag. 31)

Een nog een DIGITALE COAXKABEL naar de receiver (sony)

Dit is volgens mij geheel volgens het boekje :)

Vervolgens moet je (volgens pag 32 sony handleiding) handmatig programmeren.

Ten eerste moet je de scart instellingen goed zetten waarbij LINE 3 de decoder moet zijn (geen probleem want er staat maar 1 keuze optie met de decorder op LINE 3).
Vervolgens moet je de kanalen instellen. Dit lukt mij echter niet heb alle keuze mogelijkheden gepobeerd, maar zonder resultaat. Het systeem laat ik wel op BG staan omdat dit geld voor West Europese landen. Met de optie kanaal ben ik door gelopen van 00 totdat ik weer bij 00 eidigden.

Wat doe ik nu fout (en of is mijn systeem kappot) en zou je me kunnen vertellen wat ik fout doe.

PS heb het ook al geprobeert als ik de twintuner een opname opdracht heb gegeven.

Alvast bedankt,

Je doet niets fout, maar maakt waarschijnlijk een HBO :wink: denkfout :wink:

Zoals, je het beschrijft heb je alles goed aangesloten, maar heb je in weze de antennekabel die van de decoder naar je TV loopt niet nodig, je hebt immers al een scartverbinding van de decoder naar je TV.

In principe is de antenne kabel van de decoder naar je TV bedoeld voor mensen die een TV hebben zonder scart, zodoende kunnen zij dan via de antenne kabel ook "genieten" van de decoder. In jouw geval kun je deze dus eigenlijk beter vergeten/weghalen/niet gebruiken.(Het antenne signaal is niet aan te raden om diverse redenen)

Via digitenne of enig andere decoder zal het je nooit lukken om de zenders die de decoder uitzend vast te zetten in je recorder, je kunt op een dvd recorder en een ouderwetse VCR alleen de analoge zenders vastzetten die via een antenne(nederland was het eerste land in de wereld die stopte met de analoge uitzending van televisie signalen, maar als je aan de grens woont kun je misschien op deze wijze nog wat binnenhalen :wink: ) of kabelaansluiting binnenkomen, in jouw geval heb je in principe dus niets om vast te leggen.

Om iets op te kunnen nemen dien je in weze 2 apparaten te programmeren, je decoder en je dvdrecorder. Je decoder moet je programmeren op de tijd en het kanaal dat je wilt opnemen, vervolgens programmeer je ook je DVD recorder op die tijd dat hij op moet nemen, met dit verschil dat je DVD recorder moet opnemen van niet een TVkanaal, maar van de scartaansluiting waarop de decoder verbonden is met de dvdrecorder.

In weze is het simpel, je zegt via een menu in de decoder wanneer en hoelang hij een bepaalde zender via zijn scartuitgang moet uitzenden, op je recorder doe je in weze hetzelfde, via een menu maak je de recorder duidelijk wanneer en hoelang hij van van de scartingang waarop de decoder is aangesloten moet opnemen.

Je neemt niet op van kanalen in je dvdrecorder, die zijn er niet, je neemt op van de scartingang op de dvdrecorder :!:

Maak je geen zorgen, we komen er echt wel uit, de aanhouder wint, het gaat ons heus wel lukken :wink:

He he :D bedankt zeg heb het volgens mij nu voor elkaar. ik kan nu lekker zappen en opnemen zonder dat mijn recorder dat ook mee opneemt. Ik heb alleen nog een trillend groen beeld als de decoder niet op rec staat maar misschien hoort dat. ben er nu ook achter hoe de decorder dat signaal oppakt.

Ik nu gelijk proberen of ik een programma kan opnemen en dan stoeien met guide plus. In ieder geval bedankt.

DVDProfilersFilmgek
10-01-2007, 19:10
Graag gedaan, met Guide+ wordt het wat makkelijker, maar voordat de meesten dat onder de knie en werkend hebben..... is er al vaak heel wat water richting de zee gestroomd :wink:

Met wat geduld moet ook dat lukken :!:

Over dat groene beeld en wanneer en op welke ingang/uitgang dat binnenkomt zal ik maar even niet vragen :roll:

ronald14
11-01-2007, 21:56
Graag gedaan, met Guide+ wordt het wat makkelijker, maar voordat de meesten dat onder de knie en werkend hebben..... is er al vaak heel wat water richting de zee gestroomd :wink:

Met wat geduld moet ook dat lukken :!:

Over dat groene beeld en wanneer en op welke ingang/uitgang dat binnenkomt zal ik maar even niet vragen :roll:

Ben nu echt in staat die k.. sony het raam uit te gooien!! Gisteren kon ik met alle gemak opnemen en nu kom ik thuis heeft hij alleen maar zwart beeld opgenomen. Als de recorder uit staat en de decorder op rec zie ik het beeld dat ik wil opnemen op AV2 van de TV. Zet ik de recorder aan dan krijg ik een zwart/groen trillend beeld.

De scart instellingen staan op line 1 out video line 3 in decoder line 3 out video. Zo is het mij gelukt om op tenemen. Vervolgens ga ik naar guideplus en kies manueel. Je voert de datum tijd ect in en vervolgens kan je uit tuner, lijn 1, lijn 2, en lijn 3. Ik kies natuurlijk voor line 3 omdat daar mijn decoder opstaat aangesloten en daar op is ingesteld. Dus op deze manier heb ik een programma (dat ik wilde opnemen) ingesteld op de recorder en de decoder. Wat kan er nu aan de hand zijn heb alle kabels nagekeken en gecontroleerd?! Ik krijg nu echt het gevoel dat digitale tv en recorders niet echt samen gaan.

DVDProfilersFilmgek
12-01-2007, 13:41
Graag gedaan, met Guide+ wordt het wat makkelijker, maar voordat de meesten dat onder de knie en werkend hebben..... is er al vaak heel wat water richting de zee gestroomd :wink:

Met wat geduld moet ook dat lukken :!:

Over dat groene beeld en wanneer en op welke ingang/uitgang dat binnenkomt zal ik maar even niet vragen :roll:

Ben nu echt in staat die k.. sony het raam uit te gooien!! Gisteren kon ik met alle gemak opnemen en nu kom ik thuis heeft hij alleen maar zwart beeld opgenomen. Als de recorder uit staat en de decorder op rec zie ik het beeld dat ik wil opnemen op AV2 van de TV. Zet ik de recorder aan dan krijg ik een zwart/groen trillend beeld.

De scart instellingen staan op line 1 out video line 3 in decoder line 3 out video. Zo is het mij gelukt om op tenemen. Vervolgens ga ik naar guideplus en kies manueel. Je voert de datum tijd ect in en vervolgens kan je uit tuner, lijn 1, lijn 2, en lijn 3. Ik kies natuurlijk voor line 3 omdat daar mijn decoder opstaat aangesloten en daar op is ingesteld. Dus op deze manier heb ik een programma (dat ik wilde opnemen) ingesteld op de recorder en de decoder. Wat kan er nu aan de hand zijn heb alle kabels nagekeken en gecontroleerd?! Ik krijg nu echt het gevoel dat digitale tv en recorders niet echt samen gaan.

Het is mij niet helemaal duidelijk hoe je aan dat groene beeld komt, zo'n beeld wil wel eens verschijnen als je overschakeld op iets waarop niets is aangesloten.

Ik raad je aan om nu eerst de eerste paar weken het guide+ nog even te vergeten en het programmeren op de hand te doen. Op je decoder programmeer je wat je wilt opnemen, op dezelfde tijden programmeer je ook de DVDrecorder.

Oefen met wat korte stukjes van verschillende kanalen door deze in te programmeren laat de recorder ook op dezelfde tijden starten en stoppen.

Via de TV kun je alleen zien wat je opneemt door naar dat kanaal van je TV te gaan waarop je je DVD recorder hebt aangesloten.

Raak niet in wanhoop, het gaat je echt lukken, je hebt het gevoel dat recorders en digitale tv niet echt samen gaan......, maar soms moet ook het baasje wat wennen aan dat toch wel ingewikkelde spul :wink:

u01001
18-01-2007, 22:12
KPN werkt toch nog steeds niet met Guide Plus ?

DVDProfilersFilmgek
19-01-2007, 22:25
KPN werkt toch nog steeds niet met Guide Plus ?

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat zij dat ondertussen wel doen, zouden ze het niet doen, en niet willen gaan doen, dan roepen zij over zichzelf een probleem af. Ik denk dat KPN niets liever wil om ook dit te willen/kunnen ondersteunen, ze hebben immers concurrentie genoeg, denk aan de kabel en het geweldige aanbod van de satellieten, ik kijk dus via de satelliet.

De KPN is niet mijn vriend, dit hebben zij zichzelf met hun arrogante houding aan zichzelf te danken

Oud-lid3
27-01-2007, 09:26
Hallo,

ik ben even benieuwd op Ronald en DVDProfilersFilmgek er nu samen uit gekomen zijn?

ik zie nog nergens een reactie dat het allemaal gelukt is.

DVDProfilersFilmgek
27-01-2007, 09:56
Hallo,

ik ben even benieuwd op Ronald en DVDProfilersFilmgek er nu samen uit gekomen zijn?

ik zie nog nergens een reactie dat het allemaal gelukt is.

Ik heb van Ronald nog geen nadere reactie gehad, waarschijnlijk heeft hij het handmatig programmeren zodanig onder de knie gekregen dat de andere hulpjes niet meer nodig zijn. Handwerk is vakwerk, vakmanschap is meesterschap, Gro.... :wink:

NvG
04-02-2007, 10:20
Ronald,

Is het je uiteindelijk gelukt om het aan te sluiten? Ik heb namelijk hetzelfde probleem en kom er niet uit. Wie weet dat je me kan helpen!!!

Alvast bedankt voor je reactie.

Gr. Nick

Oud-lid3
10-02-2007, 20:14
Ik ben eruit.
Een twin-tuner(digitenne) en een HD-DVD-recorder werkt, mits er met een dubbele scart aansluiting gewerkt wordt.
Dus 1x direct van decoder naar de TV
en
1x van de decoder naar de HD-DVD recorder
en
1x van de HD-DVD recorder naar de TV.

Blijft het lastig met programmeren en schakelen van het ene naar het andere scart systeem.

>>>>>>>

Bijkomend probleem voor mij is dat de TV maar 1 scart aansluiting heeft.
ALLE schakelingen met een coax kabel ipv met scart werken niet goed.

Ik heb ontdekt dat een Scart splitter aan de TV een dubbel signaal geeft, dus 2 beelden door elkaar.
DVDProfilersFilmgek gaf in een ander forum topic al aan dat het een switch moet zijn en géén splitter.
Nadeel van de splitter is wel duidelijk, maar een switch lijkt mij ook niet ideaal, aangezien ik dan de bank uit moet komen om het signaal om te zetten.

Ik denk dat alleen kabeltelevisie mij kan bieden wat is altijd al kon toen ik nog gewoon het analoge signaal via de hark pakte.

slush
27-02-2007, 16:09
Hallo,
ik heb ook problemen met het aansluiten van mijn dvdrecorder op de twin tuner van digitenne.
Ik heb alles geprobeerd wat jullie hebben geschreven maar nog steeds lukt het niet.
Ik heb vorige week heel lang met KPN aan de telefoon gezeten en zij vertelde mij dat ik niet een scankabel van mijn dvdrecorder naar mijn tv moet doen, klopt dit?
verder als ik alles heb ingesteld dan neemt hij wel op, maar als ik terug kijk is het alleen maar sneeuw.
KPN weet ook niet hoe dit kan en zegt dat het goed is aangesloten maar dat ik zelf wat verkeer doe..
kan iemand mij helpen??
gr sandra

DVDProfilersFilmgek
27-02-2007, 17:03
Hallo,
ik heb ook problemen met het aansluiten van mijn dvdrecorder op de twin tuner van digitenne.
Ik heb alles geprobeerd wat jullie hebben geschreven maar nog steeds lukt het niet.
Ik heb vorige week heel lang met KPN aan de telefoon gezeten en zij vertelde mij dat ik niet een scankabel van mijn dvdrecorder naar mijn tv moet doen, klopt dit?
verder als ik alles heb ingesteld dan neemt hij wel op, maar als ik terug kijk is het alleen maar sneeuw.
KPN weet ook niet hoe dit kan en zegt dat het goed is aangesloten maar dat ik zelf wat verkeer doe..
kan iemand mij helpen??
gr sandra

Hoeveel scart ingangen heeft jouw TV Sandra:?:

slush
01-03-2007, 09:23
heb 4 scanaansluiteningen op m'n tv

DVDProfilersFilmgek
01-03-2007, 12:00
heb 4 scanaansluiteningen op m'n tv

Dat is heel mooi :!:



Als het goed is heb je dan 1 scart vanaf je twintuner naar je TV scartingang aangesloten, en heb je nog een scartaansluiting van je twintuner aangesloten op je dvdrecorder scartingang aansluiting.

Vervolgens heb je nog 1 scart vanaf je DVD recorder scartuitgang lopen naar je TV scartingang.

Vanzelfsprekend had je toch wel de antenne loop kabel aangesloten achterop je twintuner :?: Dat is heel belangrijk, want dat antenneloopkabeltje zorgt ervoor dat je 2e tuner in de twintuner een antennesignaal krijgt, heb je dat kabeltje niet aangesloten.... dan krijg je alleen maar sneeuw.

Nu is het van belang dat je even alle scartaansluitingen controleerd, de ene scartaansluiting is de andere namelijk niet, je kunt niet ongestraft zomaar in het wilde weg ergens een scartkabel inproppen omdat het past :roll: Er zijn scartINgangen en scartUITgangen. Contoleer nu secuur dat je de 2 scartkabels die van de 2 scartUITgangen van de twintuner komen hebt aangesloten op de scartINgang van de TV en de scartIngang van de dvdrecorder. Controleer of de scartkabel van je DVD recorder op de juiste aansluitingen zit, dus scartUITgang van je dvdrecorder naar de scartUIT/INgang (ja hier weer wel zowel uit als in-de recorder kan eventueel ook het beeld dat dan op de tv is opnemen)van je TV.

Als je alles gecontroleerd hebt moet je gewoon beeld hebben en kunnen opnemen en dat wat je hebt opgenomen weer kunnen afspelen.

(over scartaansluitingen is nog wel een heel blad te schrijven, RGB, in/uit beide,autoherkenning door de tv etc etc)

slush
01-03-2007, 12:37
ok bedankt, ik ga het straks proberen.
Heb nog wel even een vraagje: die mensen van de KPN zeiden dat ik de scart vanaf de twintuner in de dvd recorder moest doen in de aansluiting van de TV (dus niet in aansluiting van decorder), maar nu zeg jij dus dat ik de recorder wel met de tv moet verbinden. Moet ik de twintuner dan toch in de decorder aansluiting van de dvdrecorder doen?
En bij mij scartaansluitingen van de TV staat ext 1 t/m ext 4. In welke moet de tv en in welke moet de twintuner?
alvast bedankt

DVDProfilersFilmgek
01-03-2007, 13:52
ok bedankt, ik ga het straks proberen.
Heb nog wel even een vraagje: die mensen van de KPN zeiden dat ik de scart vanaf de twintuner in de dvd recorder moest doen in de aansluiting van de TV (dus niet in aansluiting van decorder), maar nu zeg jij dus dat ik de recorder wel met de tv moet verbinden. Moet ik de twintuner dan toch in de decorder aansluiting van de dvdrecorder doen?
En bij mij scartaansluitingen van de TV staat ext 1 t/m ext 4. In welke moet de tv en in welke moet de twintuner?
alvast bedankt

Helpdesk's van veel bedrijven zijn helaas vaak een bedroevende verzameling van helpers die onvoldoende op de hoogte zijn van het produkt waarover zij praten.

Dan vraag je voor de 2e keer of je wel of niet die twintuner met de TV moet verbinden..... en dan krijg ik bijna de neiging om te G&^%$#%@N :wink:

Je hebt toch ... een twintuner gekocht juist omdat je ongestoord naar de zenders wilt kijken en dingen op wilt nemen onafhankelijk van elkaar. Er zit 1 tuner in die je verbind met TV, het staat ook in je gebruiksaanwijzing met deze kun je zappen en kijken naar wat je wilt. Van die andere aansluiting maak je gebruik om op te nemen, dat is van de 2e tuner, die programmeer je op de tijden en het kanaal , dat doe je tevens met je DVD recorder, maar in plaats van het kanaal komt daar de scartingang waarvan hij moet opnemen.

1 naar de TV
1 naar de recorder(>>Moet ik de twintuner dan toch in de decorder aansluiting van de dvdrecorder doen? <<) JA

1 antenneloopkabeltje aangesloten

van die 4 ext er even de gebruiksaanwijzing van je TV bijhalen, die zal wel aangeven wat de meest ideale aansluiting voor een recorder en voor een decoder is. (er staan vaak wel symbolen bij, maar dat lijkt me niet geschikt voor jou) Bovendien lijkt het mij, als je daar antwoord op wilt hebben, toch wel handig als je dan nog even merk, type, en soort tv bijvermeld. :wink:


BTW... weet je wel zeker dat een twintuner hebt en niet zo'n simpel enkelvoudig geval :?: :?: :?:

slush
01-03-2007, 14:14
whaha ja ik weet zeker dat ik een twin tuner heb, dat heeft de kpn ook al paar keer gevraagd.
als ik straks naar huis ga, ga ik alles testen,
heel erg bedankt in iedergeval tot dusver,
als het niet lukt hoor je het wel weer

DVDProfilersFilmgek
01-03-2007, 17:44
whaha ja ik weet zeker dat ik een twin tuner heb, dat heeft de kpn ook al paar keer gevraagd.
als ik straks naar huis ga, ga ik alles testen,
heel erg bedankt in iedergeval tot dusver,
als het niet lukt hoor je het wel weer

Oke, en je mag het ook laten weten als het gelukt is, daar komen we dan vanzelf een halve meter mee van de grond af :wink:

yruni
01-03-2007, 20:06
Ik heb dezlefde dvd recorder van sony, de hx-725, 2 weken geleden gekocht. Sinds het begin zendt de recorder naast het gewone signaal (ofwel de kabelzenders ofwel een opgenomen programma ofwel een dvdtje) een heel zwak signaal van een andere zender door, dat ook nog eens van lings naar rechts over het beeld loopt. De zender die er door heen komt, is uiteraard bijzonder storend, en is eigenlijk elke keer een ander kanaal. Als ik tv kijk zonder dat de recorder aan is (de antennekabel loopt uiteraard wel via de recorder) heb ik geen last van die storing. De recorder is via scart op de tv, een philips breedbeeld tv, aangesloten.
Zodra ik de antenne niet meer via de dvd revorder laat lopen, komt er door het signaal van de dvdrecorder geen tv zender meer heen, alleen wel een lichte ruis en wordt het beeld onscherper.
Heeft er iemand een idee waar dit aan kan leggen of dezelfde storing?

DVDProfilersFilmgek
02-03-2007, 15:15
Ik heb dezlefde dvd recorder van sony, de hx-725, 2 weken geleden gekocht. Sinds het begin zendt de recorder naast het gewone signaal (ofwel de kabelzenders ofwel een opgenomen programma ofwel een dvdtje) een heel zwak signaal van een andere zender door, dat ook nog eens van lings naar rechts over het beeld loopt. De zender die er door heen komt, is uiteraard bijzonder storend, en is eigenlijk elke keer een ander kanaal. Als ik tv kijk zonder dat de recorder aan is (de antennekabel loopt uiteraard wel via de recorder) heb ik geen last van die storing. De recorder is via scart op de tv, een philips breedbeeld tv, aangesloten.
Zodra ik de antenne niet meer via de dvd revorder laat lopen, komt er door het signaal van de dvdrecorder geen tv zender meer heen, alleen wel een lichte ruis en wordt het beeld onscherper.
Heeft er iemand een idee waar dit aan kan leggen of dezelfde storing?

Het probleem lijkt te liggen in een slechte afscherming, dit kan een goedkope en slechte scartkabel zijn, maar ook een slechte afscherming van de scartaansluiting in de TV.

Probeer het met een andere(lees betere) scartkabel.
Heb je meerdere scartaansluitingen op je TV, probeer dan eens een andere scartaansluiting.

woutertinbergen
19-04-2007, 19:14
Beste,

Ik heb een televisie met slechts 1 scart ingang, een TWIN tuner en een SONY 725.
Ik kom er niet uit....
Langs welke weg moet het signaal?

Groeten en dank,
Wouter Tinbergen

DVDProfilersFilmgek
20-04-2007, 18:39
Beste,

Ik heb een televisie met slechts 1 scart ingang, een TWIN tuner en een SONY 725.
Ik kom er niet uit....
Langs welke weg moet het signaal?

Groeten en dank,
Wouter Tinbergen

Koop een scartswitchbox om het probleem van maar 1 scartaansluiting op je TV op te vangen.(of koop een knappe tv :wink: )

van de twintuner 1 scartkabel naar de scartswitchbox op aansluiting 1
van de twintuner 1 scartkabel naar de Sony 725 scart ingang
van de Sony scartuitgang een scartkabel naar de scartswitchbox op aansluiting 2
van de scartswitchbox uitgang 1 kabel naar de TV

Als je het hele voorgaande verhaal in deze tread goed hebt gelezen moet je eruit kunnen halen welke uitgang van de twintuner naar je Sony recorder gaat(tenminste ik neem maar even aan dat het een recorder betreft) en welke uitgang in dit geval niet naar de TV maar naar de scartswichbox gaat.

Als je alles goed hebt aangesloten, dan kun je via de scartswitchbox kiezen of je naar de twintuner wilt kijken of naar de recorder. De recorder kan onafkankelijk van de scartswitchbox opnemen van de twintuner, de twintuner is immers rechtstreeks verbonden met de twintuner.

Appeltje eitje8-)

woutertinbergen
21-04-2007, 11:19
Ik stel de nieuwe tv nog even uit en ga eerst een switch kopen. Idee dat ik niet bedacht had.
Ik hoop dat dat eitje samen met mijn Sony-appeltje een heerlijke combi wordt :)

groeten,
Wouter Tinbergen

DVDProfilersFilmgek
21-04-2007, 13:53
Ik stel de nieuwe tv nog even uit en ga eerst een switch kopen. Idee dat ik niet bedacht had.
Ik hoop dat dat eitje samen met mijn Sony-appeltje een heerlijke combi wordt :)

groeten,
Wouter Tinbergen

Ik hoop dat je combinatie het nog lang en naar alle tevredenheid mag doen:smile:

smafferik
07-05-2007, 19:14
Ik heb de hele thread gelezen en hetgeen opgevolgt dat er stond bij tv met 1 scart aansluiting.
Ik heb nu een scart switch gekocht en hierop de twintuner en de dvd recorder op aangesloten. Met 1 druk op de knop kan ik nu kiezen welk signaal wordt doorgegeven aan tv. Dit gaat goed zolang er alleen de twintuner OF de dvdrecorder aanstaat.
Zodra beiden aanstaan (maakt niet uit hoe de switch staat: A of B) dan krijg ik 2 beeldsignalen door elkaar, weet iemand hier iets op?
Heeft dit te maken met instelling van scart op het "instellingenmenu" van de dvdrecorder ?

help.

gr
stephan

DVDProfilersFilmgek
08-05-2007, 08:24
Ik heb de hele thread gelezen en hetgeen opgevolgt dat er stond bij tv met 1 scart aansluiting.
Ik heb nu een scart switch gekocht en hierop de twintuner en de dvd recorder op aangesloten. Met 1 druk op de knop kan ik nu kiezen welk signaal wordt doorgegeven aan tv. Dit gaat goed zolang er alleen de twintuner OF de dvdrecorder aanstaat.
Zodra beiden aanstaan (maakt niet uit hoe de switch staat: A of B) dan krijg ik 2 beeldsignalen door elkaar, weet iemand hier iets op?
Heeft dit te maken met instelling van scart op het "instellingenmenu" van de dvdrecorder ?

help.

gr
stephan

Stephan,

Als je een goede scartswitch hebt dan zou inderdaad alleen dat signaal dat is ingeschakeld moeten worden doorgegeven naar je TV, je gaat me toch niet vertellen dat als je naar de decoder(twintuner) zit te kijken, je ook het beeld van de recorder te zien krijgt?
Als het is wat je zelf denkt, dan zou je dat alleen kunnen krijgen als je naar de recorder kijkt en de decoder inschakeld, of heb ik het verkeerd begrepen?
Je zou wat kunnen experimenteren met de settings van het scartmenu van je recorder, want de scartswitch zou alleen die bron die ingeschakeld staat moeten doorgeven, ook al staan beiden aan(en al zouden er 3 aangesloten staan, dan nog maar 1 signaal mogen doorgeven).

smafferik
10-05-2007, 17:12
Stephan,

Als je een goede scartswitch hebt dan zou inderdaad alleen dat signaal dat is ingeschakeld moeten worden doorgegeven naar je TV, je gaat me toch niet vertellen dat als je naar de decoder(twintuner) zit te kijken, je ook het beeld van de recorder te zien krijgt?
Als het is wat je zelf denkt, dan zou je dat alleen kunnen krijgen als je naar de recorder kijkt en de decoder inschakeld, of heb ik het verkeerd begrepen?
Je zou wat kunnen experimenteren met de settings van het scartmenu van je recorder, want de scartswitch zou alleen die bron die ingeschakeld staat moeten doorgeven, ook al staan beiden aan(en al zouden er 3 aangesloten staan, dan nog maar 1 signaal mogen doorgeven).

Dat ga ik je inderdaad vertellen... ik krijg beide beelden door als beide apparaten tegelijk aanstaan. ik heb geexperimenteerd met instellingen in het menu vd dvd recorder dus ik denk dat het indd aan de switch ligt... dus maar weer terug naar de winkel...hoewel ze daar ook niet veel verstand hiervan hebben..(mediamarkt).

smafferik
12-05-2007, 08:57
nu met de juiste (iets duurdere) switch werkt het perfect!!
dank voor alle tips en hulp dat hier te lezen was.

DVDProfilersFilmgek
12-05-2007, 13:25
nu met de juiste (iets duurdere) switch werkt het perfect!!
dank voor alle tips en hulp dat hier te lezen was.


Iedere bijdrager is weer blij dat er weer iemand op weg is geholpen, dank voor je feedback, daar maak je ook weer mensen blij mee(y)

Surround
26-11-2007, 21:25
Complimenten aan DVDProfilersFilmgek (http://www.dvd.nl/forum/member.php?u=13563). Ik heb zelf net de worsteling achter de rug met een Sony RDR HX-750 en een Samsung Twin Tuner van KPN-Digitenne. Erg lastig en tijdrovend, maar de uitleg van DVDProfilersFilmgek (http://www.dvd.nl/forum/member.php?u=13563) is heel correct en precies. Probleem is dat de exacte beschrijving zoals hier gedaan, in geen handleiding (niet van KPN en niet van Sony) beschreven wordt. Daarin staan weliswaar basisopstellingen, maar die verschillen op kleine punten zodat het uiteindelijk telkens mis gaat.

Ik ben hier juist geregistreerd en ga eerst eens op zoek naar het probleem dat in deze thread ook al beschreven wordt, maar niet beantwoord. En dat is Guide Plus systeem. Hopelijk komt dat elders op dit forum aan de orde en anders kom er op terug in deze thread.
Volgens KPN-helpdesk (zojuist gebeld) is de Guide Plus faciliteit op de Sony niet werkzaam in combinatie met de Twintuner. Omdat de DVD-recorder deze Twintuner bij het softwarematig installeren wel herkend, ben ik hier nog niet zo zeker van.

DVDProfilersFilmgek
29-11-2007, 23:31
Complimenten aan DVDProfilersFilmgek (http://www.dvd.nl/forum/member.php?u=13563). Ik heb zelf net de worsteling achter de rug met een Sony RDR HX-750 en een Samsung Twin Tuner van KPN-Digitenne. Erg lastig en tijdrovend, maar de uitleg van DVDProfilersFilmgek (http://www.dvd.nl/forum/member.php?u=13563) is heel correct en precies. Probleem is dat de exacte beschrijving zoals hier gedaan, in geen handleiding (niet van KPN en niet van Sony) beschreven wordt. Daarin staan weliswaar basisopstellingen, maar die verschillen op kleine punten zodat het uiteindelijk telkens mis gaat.

Ik ben hier juist geregistreerd en ga eerst eens op zoek naar het probleem dat in deze thread ook al beschreven wordt, maar niet beantwoord. En dat is Guide Plus systeem. Hopelijk komt dat elders op dit forum aan de orde en anders kom er op terug in deze thread.
Volgens KPN-helpdesk (zojuist gebeld) is de Guide Plus faciliteit op de Sony niet werkzaam in combinatie met de Twintuner. Omdat de DVD-recorder deze Twintuner bij het softwarematig installeren wel herkend, ben ik hier nog niet zo zeker van.

Hartelijk dank voor het compliment, ik groeide zomaar 10 meter:wink:

sjaakkant
01-02-2008, 18:05
Ik heb dit geprobeerd maar geen resultaat. heb een antenne kabel verbonden van de twin tuner naar de recorder. ik kan nu wel opnemen maar als ik ga zappen wordt dit ook opgenomen. wat niet de bedoeling is van een twin tuner. en op av2 krijg ik het beeld om op te nemen wat wel zou moeten hoe heb jij het voor elkaar gekregen???

Ik heb zelf nog analoge TV maar volgens mij kun je met je recorder alleen opnemen door aan te geven dat hij line x moet opnemen waarbij x staat voor de aansluiting waarop je signaal binnenkomt vanaf de tuner.