PDA

Bekijk de volledige versie : Beeld/Kabel problemen



Daniel.
07-01-2007, 01:15
Ik zit met een behoorlijk *#&$#$ probleem!
En hoop dat jullie mij misschien meer kunnen vertellen of kunnen helpen.

Ik heb sinds kort een Samsung 27" (wide) LCD Tv (LE 27 S 71), gekregen voor de kerst van mijn ouders dus ben er erg blij mee :)

Alleen probleem was dat we haast geen mooi beeld na boven konden "zenden" en beneden is het beeld nou ook niet super top te noemen maar dat maken me ouders niet zo veel uit. Mij wel, dus dat moet ook beter!

We zitten bij essent en hebben dus 1 kasje beneden tegen de muur. Nu heb ik vandaag een @home Digitaal TV pakket gescored alleen doet ie het niet? Hij vindt nl. geen tv en radio progammas :cry:. Flink balen dus!

Maar nu heb ik ook even de progammas geprogrammeerd en NED 1,2,3 is goed beeld maar de rest is echt bagger! :cry:

De kabel die bij mij naar boven gaat is verder niet onderbroken door een splitter of what ever. Wel is er een simpele splitters beneden rechtstreeks vanuit het kasje. Één gaat na de tv beneden en één rechtstreeks na mijn kamer.

Alles kort samen gevat;

Ik wil boven top beeld hebben via @home TV Digitaal.
Welke kabel moet ik vanuit beneden na boven trekken, zodat ik top beeld heb en wat voor kabel moeten me ouders hebben om ook top beeld te hebben. EN welke splitter moeten we rechtstraaks op het Essent kasje doen zodat we beide top beeld hebben?

Hopelijk snapt iemand wat mijn probleem is en wil me graag helpen :oops:

Mocht er iemand in de buurt wonen van Assen/Drenthe, mag die zich ook wel even via PM melden :roll:

JaBe
07-01-2007, 20:51
Hallo,

Goede coax kabel is KOKA-0799 van Hirschmann. Als splitter zou je bijv. kunnen nemen welke F-connectoren als aansluiting hebben. Neem metalen antenne connectoren.

Heb je een Philips digitale tuner? Zoja, ga via menu naar de fabrieksinstellingen en klik daarop. Probeer hem dan opnieuw te installeren volgens de codes van het @Home boekje.

Jan

Daniel.
07-01-2007, 22:43
Samsung Tuner.
Misschien een site waar ik dat weg kan bestellen?

Daniel.
08-01-2007, 20:53
Is er dan niemand die even kan helpen met tips?

Mr_Parker
08-01-2007, 21:19
Als het goed is heb je bij de decoder / smartcard ook een foldertje gekregen waar oa netwerk ID vermeld in staan. Afhankelijk van je postcode dien je bij de installatie oa ee netwerk ID op te geven, die haal je dus uit de genoemde folder. Als je deze stap goed doet, en het kabelsignaal dat je boven ontvangt voldoende sterk is, wat je dmv de reeds genoemde kabel en splitter tips voor elkaar zou moeten krijgen, zou de decoder nu alles moeten vinden.

Update:
Ik snapte je opmerking van "weg bestellen" even niet...

Een zaak als Expert heeft vaak de genoemde Hirschmann kabel en splitter ook voor een aantrekkelijke prijs, online weet ik niet, maar misschien conrad.nl.

Daniel.
08-01-2007, 21:23
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1080096#1080096

Zie dit topic aub.