PDA

Bekijk de volledige versie : Connector, kabel en versteker. Help!



Daniel.
08-01-2007, 21:22
Hallo,

Mijn vorige topic was niet echt een succes blijkbaar, dus ga ik het opnieuw proberen maar dit keer na wat meer zoekwerk op dit forum.

Ik heb vandaag @home even gebeld en die vertelde mij dat de oorzaak dat ik nu geen digitaal TV kan kijken, is dat mijn er niet genoeg signaal naar boven komt.

Nu zal ik in het kort uit leggen hoe het zit;

2x TV;
- 1x Beeldbuis beneden
- 1x LCD zolderkamer (MET DIGITAAL TV)

Beide willen goed beeld, alleen beneden is dat wel zo alleen boven niet.

Nu heb ik het volgende al uitgekozen;

Connectoren/Antennestekkers
- Crusade Audio Antennestekkers set van 2 (M&V)

Alleen welke kabel moet ik dan nemen?

Versteker

Ik heb dus een versterker nodig om dat er in totaal meer dan 10mt kabel aanwezig is. Alleen welke kan ik dan het beste nemen?

Dit moet er op;

1x beeldbuis
1x LCD TV (Met digitaal TV!)
1x radio kabel

Help! Help! Help!

Mr_Parker
08-01-2007, 21:29
Antennekabel van Hirschman, oa verkrijgbaar bij diverse (niet alle) vestigingen van Expert en wellicht ook online is erg goed.

Ook de splitters incl versterker van Hirschmann zijn erg goed, uitraard verkrijgbaar op het zelfde adres.
De kabel hoeft niet perse in de meterkast al gesplitst te worden van tv en radio, dit kun je ook vlak bij de tv doen.
Als je nog een 2 punts aansluiting in de meterkast hebt zou je deze evt. kunnen vervangen door een 1 poorts aansluiting van terratec, het preciese type weet de verkoper van de kabel vast (ik heb het nu even niet bij de hand). Ook dit hoofd aansluit punt is zeer kritisch voor het signaal. Ook bij dit aansluitpunt is het van belang erop te letten dat de buitenmantel goed contact met het afscherm deel en niet met de kern.

Daniel.
08-01-2007, 21:37
We hebben een 1 punt aansluiting en die zit achter de tv (in de woonkamer) en niet in de meterkast.

Ouders hoeven maar 0.5/1meter en ik ongv. 10meter.

Dus ik moet vanuit de 1 punt aansluiting een kabel naar een versteker (zo kort mogelijk) en van uit daar gaan 2 kabels, 1 naar ouders en 1 naar mij ?

Alleen welke Connectoren/Antennestekkers moet ik bij de versterker en bij de 1punt aansluiting gebruiken, ook de Crusade Audio Antennestekkers?

Daniel.
08-01-2007, 21:39
Dit trouwens een goede versterker?

http://www.panda.nl/product_info.php?products_id=446

Mr_Parker
08-01-2007, 21:48
Op lijkt me de versterker in orde. Er kleeft echter een klein risico aan dit verhaal. Omdat je ouders maar 0,5 tot 1 meter hoeven kan het zijn dat het signaal te sterk wordt voor hun tv. Een erg sterk signaal levet namelijk ook storing op.
Om deze reden zijn er ook uitgebreidere splitters / versterkers van deze fabrikant die per uitgang geregeld kunnen worden in hun versterkings factor.

Het beste is het inderdaad om overal goede connectoren te gebruiken. Als er nl op een punt een storing de kabel in kan kan die storing ook door werken naar alle andere punten.

De genoemde splitter / versterker zou je overigens naar het zich laat aan zien ook direcht op het binnenkomende punt laten zetten (dus zonder kabeltje er tussen.

Daniel.
08-01-2007, 21:54
Weet je/u toevallig een site waar ik die andere splitters/verstekers kan weg kan bekijken en bestellen?

En welke is dan het beste aan te raden?

Mr_Parker
08-01-2007, 22:11
Ik ben zelf niet al te bekend met online shops, en ook niet met alle types etc.

Ik weet toevallig dat de Expert bij mijn broer in de buurt Hirschmann verkoopt en aldaar heb ik diverse modellen (oa dus per kanaal regelbaar) gezien.

Er zijn hier vast anderen op het forum die je verder en gerichter info kunnen verschaffen.

(ps type maar je hoor)

Daniel.
08-01-2007, 23:31
Dan hoop ik dat iemand mij nog even wil helpen met de keuze van de versterker, dan kan ik het allemaal gaan bestellen en genieten van mooi beeld !

Daniel.
09-01-2007, 19:26
Iemand?
Ik moet enkel nog wat informatie over welke versterker ik het beste kan nemen, aub!

Johan van den D.
09-01-2007, 20:15
Probeer het eerst eens zonder versterker, 10 meter is niet lang natuurlijk.
Gaat het niet kan je altijd nog een versterker ertussen plaatsen.

Daniel.
09-01-2007, 21:58
Hmm.. Daar kun je ook nog eens gelijk in hebben..
Bedankt, helemaal niet bij stil gestaan :oops: