PDA

Bekijk de volledige versie : Volume problemen met een DENON AVR 2807 receiver



Hans L
09-01-2007, 11:25
Wie kan mij helpen?

Ik heb een denon AVR2807 7.1 receiver/versterker aangeschaft voor in mijn thuisbioscoop. Ik heb echter problemen met het volume. Ik moet de volumeknop maximaal zetten om bij films maximaal van de geluidseffecten te kunnen genieten. Het volume staat dan op +10dB. Dit is volgens mij niet normaal. In de woonkamer heb ik een sony versterker. Als ik daar het volume op -35db zet kan ik al niet meer binnen komen van het lawaai. Het zal waarschijnlijk wel in een instelling zitten maar ik kan het niet vinden. Ik heb hem ingesteld via de bijgeleverde microfoon. Is er iemand die mij kan helpen?

Avalan
09-01-2007, 11:51
Als je je volume maximaal moet zetten is er zeker iets niet pluis. Om te beginnen zul je dan normaal vrij veel ruis moeten horen door al je speakers wanneer alleen je versterker aan staat (dus geen signaal). Is dat het geval ?

Hans L
09-01-2007, 11:55
ja dat is het geval.

Alexander D
09-01-2007, 12:03
Terug naar de dealer. :wink:

Hans L
09-01-2007, 12:04
Kan het niet in een instelling zitten?

Alexander D
09-01-2007, 12:05
Kan het niet in een instelling zitten?

Lijkt me niet.....

Althans, ik ken geen instelling die het nodig vindt dat je je volume naar het maximale niveau moet draaien om een beetje geluid te krijgen..... :wink:

Avalan
09-01-2007, 12:28
Met welke bronnen heb je het geprobeerd ? Als je alleen met een DVD-speler geprobeerd hebt, zou het ook kunnen dat je daar ergens het uitgangsvolume kunt regelen en dat het daar veel te laag staat.
Wel goed oppassen als je nu met een andere bron probeert, dat je versterker zeker NIET op max staat ;). Ik zou eigenlijk nooit op mijn gemak naar iets kunnen kijken/luisteren als ik wist dat de versterker helemaal open gedraaid staat :roll: .

A3aan
10-01-2007, 14:39
Ja, klinkt niet jofel.

check even of je output-instellingen van je dvd-speler kloppen met die van de ingang van je receiver.
check of bij de auto-instelling niet (per ongeluk) ALLE speakers op MIN-zoveel dB staat ingesteld (de kleinste demping zal nooit kleiner dan 0 dB hoeven zijn, de anderen navenant minder dempen).
check of alle kabels juist zijn aangesloten (klinkt flauw, maar toch) en of je geen kortsluiting tussen b.v. losse draadjes van luidspreker-snoer-uiteinden hebt.
check inderdaad een andere bron (cd-speler ofzovoort)

en inderdaad: voor elke check: zet je volume EERST heftig lager!

succes

Hans L
10-01-2007, 14:53
Bedankt allemaal, Ik ga eea uitproberen. Ik heb reeds contact gehad met een helpdesk van Denon. Hij adviseerde mij om het geheel te resetten. Hiervoor is een bepaalde techniek nodig. twee kleine knopjes ingedrukt houden. fiesiek uitzetten en weer aanzetten met de knopjes ingedrukt totdat het display oplicht. Dat ga ik dus ook proberen.
Ik hou jullie op de hoogte.

groetjes.

PorscheHD
12-01-2007, 11:16
Ik heb ook een Denon set en heb dat ook...

Denon AVR-1507

Denon DVD-1730

Met dvds vaak op -15 ofzow -8 laptop (mp3) vaak zelfs in de plus en radio en tv -30 ofzow staatie niet super hard maar ook niet zacht...

Heb geen ruis verder trouwens....

Peter Porrio
12-01-2007, 11:21
Ik heb ook een Denon set en heb dat ook...

Denon AVR-1507

Denon DVD-1730

Met dvds vaak op -15 ofzow -8 laptop (mp3) vaak zelfs in de plus en radio en tv -30 ofzow staatie niet super hard maar ook niet zacht...

Heb geen ruis verder trouwens....

Als je geen ruis hebt zijn de waarden die je opgeeft niet abnormaal.
De AVR-1507 kan gewoonweg minder vermogen leveren dan de 2807, dus het is logisch dat het volume vrij hoog moet staan om de ruimte met geluid te vullen.

Daarnaast maakt het nog verschil welke speakers je gebruikt. Sommige speakers hebben meer vermogen nodig om op gang te komen (laag rendement) en dan moet het volume sowieso al hoger dan bij speakers met een hoog rendement.

Mijn AVR-2803 staat bijvoorbeeld bij films meestal op -37. Dit is voor de meeste films hard genoeg.

PorscheHD
12-01-2007, 12:37
Ja dat is waar ja heb sataliet speakers :wink:

Excuses

Edgar Smit
17-01-2007, 22:33
@Hans, heeft de reset geholpen?
@PorscheHD, ook sattelietspeakers kunnen bij een "laag"volume al hard klinken. Er zijn nog meer factoren die meespelen, zoals bijv de ruimte die gevuld moet worden met geluid. Een gemiddelde woonkamer is laten we zeggen 35m2, maar als je een set die daarin op -35 al hard is in een woonkamer van 50m2 zet op -35 klinkt het ineens nergens naar. Open keukens, hoge ruimtes maar ook veel "hard" oppervlak kunnen het geluid erg nadelig beinvloeden.

Hans L
18-01-2007, 08:53
Ik heb de reset uitgevoerd maar het is niet anders dan voorheen. Ik heb de outputs naar alle luidsprekers +12 dB gegeven ,dit is het maximum. Ik heb nu wel voldoende hard geluid maar wel met het mastervolume op -10dB of zo. Ik vind dit nog steeds heel hoog. Het geluid klinkt overigens wel goed. Ik heb verder geen ideeen meer wat ik nog kan veranderen. Of hij is echt kapot.

Peter Porrio
18-01-2007, 09:09
Ik heb de reset uitgevoerd maar het is niet anders dan voorheen. Ik heb de outputs naar alle luidsprekers +12 dB gegeven ,dit is het maximum. Ik heb nu wel voldoende hard geluid maar wel met het mastervolume op -10dB of zo. Ik vind dit nog steeds heel hoog. Het geluid klinkt overigens wel goed. Ik heb verder geen ideeen meer wat ik nog kan veranderen. Of hij is echt kapot.

Heb je de bijgeleverde microfoon gebruikt om de set in te stellen, of heb je nu alles handmatig gedaan?

Ik blijf persoonlijk -10dB er veel vinden voor een beetje redelijk geluid. Ter vergelijking mijn Denon staat maximaal op -26 en da's echt hard in mijn woonkamer (45 vierkante meter). Hoe groot is de kamer waar de set in staat?

Check nog even je speakerkabels. Of deze echt geen kortsluiting veroorzaken.

Alexander D
18-01-2007, 09:11
Ik heb de reset uitgevoerd maar het is niet anders dan voorheen. Ik heb de outputs naar alle luidsprekers +12 dB gegeven ,dit is het maximum. Ik heb nu wel voldoende hard geluid maar wel met het mastervolume op -10dB of zo. Ik vind dit nog steeds heel hoog. Het geluid klinkt overigens wel goed. Ik heb verder geen ideeen meer wat ik nog kan veranderen. Of hij is echt kapot.

Ik verwijs naar mijn eerste post in dit topic. Dit is gewoon niet goed. :wink:

Of je 'luistervolume' is gewoon onvoorstelbaar hard. :?