PDA

Bekijk de volledige versie : Sony hx 825 dvd recorder aansluiten op pace puma twin tuner



royco
09-01-2007, 14:32
Hallo, Ik heb een pace puma twin tuner satelliet ontvanger, ik heb hierbij een sony hx825 dvd recorder aangeschaft. Ik heb hem op allerlei manieren aangesloten maar de recorder ontvangt via guide+ geen zenders.
Wie kan mij hiermee helpen? Er is mij bij sony verteld dat het wel mogelijk is zij zouden mij terug bellen als zij erachter waren maar dat is uiteraard nog niet gebeurt :cry:

DVDProfilersFilmgek
10-01-2007, 21:28
Hallo, Ik heb een pace puma twin tuner satelliet ontvanger, ik heb hierbij een sony hx825 dvd recorder aangeschaft. Ik heb hem op allerlei manieren aangesloten maar de recorder ontvangt via guide+ geen zenders.
Wie kan mij hiermee helpen? Er is mij bij sony verteld dat het wel mogelijk is zij zouden mij terug bellen als zij erachter waren maar dat is uiteraard nog niet gebeurt :cry:

Een beetje een warrig verhaal/vraag :roll:

Guide+ is niet iets waarmee je zenders in je recorder opslaat, het is een programmeur hulp, al krijg ik de laatste tijd steeds meer het idee, dat het een plaag is, veel mensen snappen niet hoe het werkt en hebben de grootste moeite om het aan de praat te krijgen, maar dat terzijde. De zenders die op de sat zitten kun je niet opslaan in je recorder, die komen binnen via de scart aansluiting.

Ik denk dat je bedoelt dat je guide+ informatie wilt opslaan in je DVD recorder :?: , als dat het geval is, dan dien je je Pace met de uitgang waarmee hij aan de recorder verbonden is aan te hebben staan op het kanaal van eurosport, vanzelfsprekend dient ook je recorder aan te staan en hij moet zodanig ingesteld zijn dat hij weet dat hij deze informatie via de scart ingang krijgt waarop de sat staat aangesloten :!:
Mocht het je lukken om deze informatie binnen te krijgen, dan dien je vervolgens die informatie te bewerken, zo moet je dan oa vertellen aan de recorder dat al die zenders zich bevinden op die scart aansluiting etc etc

Ik denk tevens dat je je nog even stevig moet verdiepen in het deel dat handleiding heet, dat zijn van die papieren gevallen die niemand graag leest, soms zijn ze ook inderdaad onleesbaar en onduidelijk, maar om een DVD recorder te begrijpen is het echt noodzakelijk om je daarin eens diepgaand in te verdiepen :wink: , een DVD recorder is niet echt een simpel apparaat, hij barst van de mogelijkheden, deze kun je alleen leren als je je verdiept in die taaie handleiding. :roll:

Sterkte :wink: