PDA

Bekijk de volledige versie : Panasonic DMR-EH65 mist programma's



Linke Loe
12-01-2007, 20:43
Ik heb een Panasonic DMR-EH65. Als ik iets geprogrammeerd heb, komt het regelmatig voor dat de opname bij thuiskomst niet gemaakt is. Ik programmeer voornamelijk via de EPG en zet vaak VPS/PDC aan, maar het gebeurt ook wel eens als VPS/PDC uit staat. De recorder zet ik altijd uit, dus ik laat hem niet in de slaapstand staan. Zodra ik de recorder aan zet, terwijl de uitzending bezig is, gaat hij in een keer opnemen en het programma afwerken.

Heeft iemand hier meer last van, of beter nog, een oplossing?

DVDProfilersFilmgek
13-01-2007, 16:15
Ik heb een Panasonic DMR-EH65. Als ik iets geprogrammeerd heb, komt het regelmatig voor dat de opname bij thuiskomst niet gemaakt is. Ik programmeer voornamelijk via de EPG en zet vaak VPS/PDC aan, maar het gebeurt ook wel eens als VPS/PDC uit staat. De recorder zet ik altijd uit, dus ik laat hem niet in de slaapstand staan. Zodra ik de recorder aan zet, terwijl de uitzending bezig is, gaat hij in een keer opnemen en het programma afwerken.

Heeft iemand hier meer last van, of beter nog, een oplossing?

Je zet hem altijd uit :roll: , stekker uit het stopcontact :?:

Heb je wel eens zelf eea uitgetest terwijl je aanwezig was, dus gewoon wat proefopnamen terwijl je aanwezig bent :?:

Sla er de gebruiksaanwijzing ook eens even op na, daar kun je vaak het antwoord vinden :wink:

Linke Loe
13-01-2007, 19:16
Natuurlijk haal ik niet de stekker eruit, ik wil alleen aangeven dat ik hem niet in de slaapstand laat staan, maar dat ik het apparaat uit zet mbv de afstandsbediening. In het display brandt dan alleen het klok-icoontje, ten teken dat de timer actief is.

Ik heb ook al geprobeerd om een proefopname te maken, maar dan gaat alles goed. In de handleiding kan ik niet echt iets vinden wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn.

DVDProfilersFilmgek
14-01-2007, 00:15
Natuurlijk haal ik niet de stekker eruit, ik wil alleen aangeven dat ik hem niet in de slaapstand laat staan, maar dat ik het apparaat uit zet mbv de afstandsbediening. In het display brandt dan alleen het klok-icoontje, ten teken dat de timer actief is.

Ik heb ook al geprobeerd om een proefopname te maken, maar dan gaat alles goed. In de handleiding kan ik niet echt iets vinden wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn.

Persoonlijk denk ik dat het een probleem is met die programmeur hulpjes, ze zouden volgens de verhalen zo makkelijk zijn, maar ik lees hier heel veel verhalen over problemen met die zogenaamde hulpjes.

Het kost iets meer tijd, maar ik denk dat de beste methode om te programmeren nog altijd op de hand is. De enige die dan een foutje kan maken ben jezelf.
Als ik echt iets wil opnemen, dan zou ik het op de hand programmeren, dit kun je door het wat vaker te doen heel goed onder de duim krijgen.

Oefening baart kunst :wink:

Linke Loe
14-01-2007, 08:49
En over welke programmeerhulpjes heb je het hier? De EPG? Als je door middel van de EPG iets programmeert, kom je in hetzelfde venster terecht waar je ook met de hand iets programmeert. Je kan er toch wel van uit gaan dat als er iets in dit lijstje staat, dat ie het opneemt? Ik denk niet dat je de EPG de schuld kan geven als hij dat niet doet.

Persoonlijk denk ik dat het aan VPS/PDC ligt. Ik zal dat eens een tijdje niet gebruiken en kijk dan hoe het gaat.

DVDProfilersFilmgek
14-01-2007, 22:03
En over welke programmeerhulpjes heb je het hier? De EPG? Als je door middel van de EPG iets programmeert, kom je in hetzelfde venster terecht waar je ook met de hand iets programmeert. Je kan er toch wel van uit gaan dat als er iets in dit lijstje staat, dat ie het opneemt? Ik denk niet dat je de EPG de schuld kan geven als hij dat niet doet.

Persoonlijk denk ik dat het aan VPS/PDC ligt. Ik zal dat eens een tijdje niet gebruiken en kijk dan hoe het gaat.

Er bestaan diverse programmeur hulpjes, oa jouw EPG(Guide+), en - Showview - VPS/PDC - in het verleden waren er nog barcode's en barcode pennen waarmee je kon programmeren en misschien heb ik er nog wel 1 over het hoofd gezien, maar dat mag de pret niet drukken :wink:

Zoals jezelf al aangeeft kan dat VPS/PDC wel eens de boosdoener zijn, want niet alle zenders zenden dit signaal mee, en op zenders die het wel uitzenden gaat het ook nog wel eens mis.

Al deze programmeerhulpjes hebben zo hun voor en nadelen, in ieder geval kun je er niet volledig op vertrouwen, maar dat heb je al gemerkt :wink:

Casebay1
21-01-2007, 18:14
Heb de 65 en het probleem komt me bekend voor. Ik heb inderdaad wel eens zitten kijken of hij start op het moment waarop hij hoorde te starten.
Gecontroleerd op de tv of het programma begonnen was. De recorder was dan nog niet gestart terwijl dit wel hoorde. Op het moment dat ik de recorder AAN zet begon ook de opname. Eerst dacht ik dat het toeval was, maar het is meer voorgekomen.

Ik ben er nog niet uit waar het aan ligt. Ik heb wel gemerkt dat de zenders de GUIDE+ gegevens bijwerken waardoor de starttijd ten opzichte van de oorspronkelijk geplande tijd (zie tv-gids) verschuift en de opnametijd voor PDC niet meer klopt.

Bij PDC-zenders maakt een verschuiving niet uit, maar je kunt een opname missen omdat de tijden in de tv-gids kloppen en die van GUIDE+ de meest actuele zijn. Zie ook teletekst waarin de PDCtijd wordt aangegeven als er een programmawijziging/verschuiving is!

Programmeer je dus met GUIDE+ dan kun je wel eens niet de oorspronkelijke gids-tijd hebben waarop PDC reageert.
Als je gebruikt kunt maken van PDC kun je het beste via de SHOWVIEW-codes programmeren omdat je dan de oorspronkelijk vastgestelde tijden hebt. Ik vergeet dat zelf wel nog altijd dus het blijft wel eens wat missen...

Ook komt het bij mij regelmatig voor dat een PDC-gestuurde en gemaakt opname in de programmeerlijst blijft staan met een ! (uitroepteken) er achter, terwijl een gemaakte opname uit de lijst verwijderd hoort te worden.
Moet ik hem alsnog handmatig wissen. Ook bekend bij anderen?

Verder niets dan goeds over deze recorder hoor.

Linke Loe
24-01-2007, 20:30
Ik heb een oplossing gevonden voor het missen van de programma's. Ik heb uitgevonden dat je, zodra je VPS ingeschakeld hebt, niet handmatig de tijden moet aanpassen. Zodra je dat doet, gaat ie programma's missen. Dus: je vertrouwt volledig op VPS (bij de publieken: geen probleem, bij de commercielen: niet doen), of je past tijdens het programmeren de start- en eindtijd aan.

Ook bij mij blijven af en toe programma's met een uitroepteken in de lijst staan.

Master Ken
28-01-2007, 19:18
Heb sinds vrijdag de dmr-eh55. Ook bij mij kreeg ik gister na wat testjes een uitroepteken. Heb deze handmatig vanochtend verwijderd. Tevens is mijn programma gids niet volledig bijgewerkt. Oa VOO en discovery geven geen info. Terwijl deze wel op de site staan van Guide+.. En als ik bij opties kijk heb ik niet de mogelijkheid om deze te vernieuwen, als ik dit handmatig probeer!!! Iemand enig idee? :wink:

DVDProfilersFilmgek
29-01-2007, 06:18
Heb sinds vrijdag de dmr-eh55. Ook bij mij kreeg ik gister na wat testjes een uitroepteken. Heb deze handmatig vanochtend verwijderd. Tevens is mijn programma gids niet volledig bijgewerkt. Oa VOO en discovery geven geen info. Terwijl deze wel op de site staan van Guide+.. En als ik bij opties kijk heb ik niet de mogelijkheid om deze te vernieuwen, als ik dit handmatig probeer!!! Iemand enig idee? :wink:

Je schijnt hem daarvoor op standby te moeten laten, de update schijnt snachts rond 3 uur te worden uitgezonden.....

Master Ken
29-01-2007, 06:24
klopt, en dat doe ik ook. krijg keurig guide in het display staan. :?

Casebay1
30-01-2007, 11:16
Heb je wel de goede zender-id in de tabel staan?
Zo moet Veronica hier in Rotterdam als JETVER in de tabel staat. Dit omdat het een gecombineerde zender is: JETIX en VERONICA.
Discovery weet ik even niet uit mijn hoofd.

Toen Talpa van naam veranderde kreeg ik ook geen info meer. Na handmatig in TIEN te hebben veranderd kwam de info weer binnen.
Tien stond niet in de tabel toen ik Talpa installeerde. Ook de zender-id tabel wordt door Guide+ bijgewerkt!

Voor de goede orde: het gaat om de laatste kolom.
In de eerste staan de zelf aan te passen namen. De laatste kolom moet uit de tabel gekozen worden, anders krijg je zoals gezegd geen of de verkeerde info binnen.

Master Ken
30-01-2007, 21:15
volgensmij ben ik er uit.... :lol: Ben nu mijn Guide aan het updaten.

Henk Dullus
18-03-2007, 17:07
Hebben jullie ook dat als je het nachtdownloaden van Guide+ uit wil zetten van de EH65 dat je dan een melding krijgt dat 'deze actie nu niet mogelijk is'?

Is iemand er al uit wanneer die actie wel mogelijk is?

Casebay1
02-04-2007, 17:09
Hebben jullie ook dat als je het nachtdownloaden van Guide+ uit wil zetten van de EH65 dat je dan een melding krijgt dat 'deze actie nu niet mogelijk is'?

Is iemand er al uit wanneer die actie wel mogelijk is?

Ja. Dan staan er nog geplande opnames in je programmalijst.
Controleer dit met Prog/Check en zet ieder opname even UIT met de rode knop.Als je ze allemaal hebt uitgezet kun je de nachtdownload weer AAN dan wel UIT zetten.
Daarna moet je weer de geplande opname's activeren met de genoemde rode knop.

Beetje omslachtig, maar ja.