PDA

Bekijk de volledige versie : probleem met Sony receiver



Danielveen
16-01-2007, 13:09
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn Sony STR DE 475 Receiver. Sinds kort werkt de center speaker niet meer :( In het begin viel deze uit nadat de receiver lang (enkele uren) aan stond, echter nu komt er totaal geen output meer uit de receiver voor de center speaker (de speaker zelf werkt nog wel, en met de overige speakers heb ik ook geen probleem). De speakerset is ook van Sony (SA-VE 325). Kent iemand dit probleem of heeft iemand een suggestie voor een oplossing?

Alvast bedankt!

Seth__Gekko
16-01-2007, 13:32
Probeer even een de center met een andere speaker om te wisselen.

Danielveen
16-01-2007, 13:39
Probeer even een de center met een andere speaker om te wisselen.

Al gedaan, helpt niet (de speakers werken allemaal, het is puur een receiver probleem).

Gerco Stuivenberg
10-02-2007, 13:45
Heb je ook de instellingen van de receiver gecontroleerd?

Danielveen
11-02-2007, 21:40
Bedankt voor de reacties... Ja ook die zijn gecontroleerd. Het schijnt een probleem te zijn met het magnetische veld waar kortsluiting is ontstaan :shock:

Heel apart maar als ik de receiver een week uit heb staan werkt de center speaker weer, echter na een half uurtje 'tikt' de receiver en wordt de center speaker weer uitgeschakeld. Ik vraag me af of dit überhaupt gerepareerd kan worden?

Edgar Smit
11-02-2007, 21:50
Bedankt voor de reacties... Ja ook die zijn gecontroleerd. Het schijnt een probleem te zijn met het magnetische veld waar kortsluiting is ontstaan :shock:

Heel apart maar als ik de receiver een week uit heb staan werkt de center speaker weer, echter na een half uurtje 'tikt' de receiver en wordt de center speaker weer uitgeschakeld. Ik vraag me af of dit überhaupt gerepareerd kan worden?Indien je nog garantie hebt meteen teruggaan, anders proberen ongeveer dezelfgde tijd met een andere centre te spelen om uit te sluiten dat het echt de receiver is.

Gerco Stuivenberg
11-02-2007, 21:50
Meet eens de weerstand van deze luidspreker. Misschien is de weerstand wel veel te laag waardoor de beveiliging van de receiver dit kanaal uitschakeld. :?

Danielveen
11-02-2007, 21:53
Bedankt, maar dit lijkt me sterk.. De speakerset wordt verkocht bij de receiver (beide Sony) en het heeft 3 jaar prima gewerkt...

Gerco Stuivenberg
14-02-2007, 19:48
Een luidspreker die goed funktioneert kan ook een defekt hebben. Dit zou bv. een produktiefout kunnen, door slijtage of overbelasting . In geval van slijtage zou het kunnen zijn dat de isolerende laag van de spreekspoel beschadigd is door het bewegen langs de magneet.

Bij overbelasting zou door de warmte-ontwikkeling in de spreekspoel deze zo warm geworden zijn dat isolatie van de wikkeling is gesmolten.

Ik zeg daarom meestal: Meten is zeker weten. :wink: