PDA

Bekijk de volledige versie : Alexandro Jodorowsky Boxset



wiljan
19-01-2007, 11:51
Van digital bits (http://www.digitalbits.com/#mytwocents):
Boy have we got some great DVD news for you film geeks today! ABKCO Films and Anchor Bay Entertainment have just announced a pair of titles that we've been waiting for on DVD since Day One of this format... El Topo and The Holy Mountain! No kidding! Anchor Bay will release a special limited edition collector's box set, The Films of Alejandro Jodorowsky, on DVD on 5/1 (SRP $49.98). The set will contain El Topo, The Holy Mountain and Fando Y Lis on DVD, fully restored and remastered from new HD transfers in anamorphic widescreen video, with Dolby Digital 5.1 and 2.0 audio. The box set will also include 2 music CDs containing the soundtracks for El Topo and The Holy Mountain, as well as a DVD of Jodorowsky's never-before-released first film, La Cravate. El Topo and The Holy Mountain will also be available separately (SRP $24.98 each). The El Topo DVD will contain audio commentary by the director, the original theatrical trailer (with English voice-over), a 2006 on-camera interview with the director as well as an exclusive new interview, a photo gallery and original script excerpts. The Holy Mountain DVD will include audio commentary with the director, deleted scenes with commentary, the original theatrical trailer (with English voice-over), the Tarot short with commentary, a restoration process short, restoration credits, a photo gallery and original script excerpts. Fando Y Lis will include audio commentary with the director and the La Constellation Jodorowsky documentary. Subtitles on the discs will be available in English, French, Spanish and Brazilian Portuguese. Awesome news indeed! To which Todd adds, "Aaaahhhhhhhhhhhh!" and faints dead away in shock. This is, you see, his long awaited Holy Grail of DVD.

http://www.digitalbits.com/articles/miscgfx/covers3/jodorowskyboxdvd.jpghttp://www.digitalbits.com/articles/miscgfx/covers3/eltopodvd.jpg

Ik ken zijn films verder niet, vooral omdat ze niet beschikbaar zijn op DVD, maar ik hoor er veel over. Zou iemand misschien een toelichting kunnen geven van wat ik kan verwachten van zijn films? Die box is namelijk vrij goedkoop met een SRP van $50 wordt dat online normaal zo'n $30-$35.

Toon_1
19-01-2007, 13:01
Nice! Heb hier ook al veel over gehoord. Dit wordt een verplichte aanschaf voor mij! 8)

Reinbo
19-01-2007, 13:28
Ik ken zijn films verder niet, vooral omdat ze niet beschikbaar zijn op DVD, maar ik hoor er veel over. Zou iemand misschien een toelichting kunnen geven van wat ik kan verwachten van zijn films?

FPfff da's lastig te vertellen, zijn films zijn idd vrij uniek. El Topo is erg goed. een soort Surrealistische (Spaghettie)western met typische psychedelische jaren 60/70 shots doorvlochten.

Holy Mountan ken ik niet en Stanta Sangre van hem vond ik niet goed.

Ik ga de box wel kopen.

Melzz
19-01-2007, 14:43
Zeker interessant!!

Ik vond Santa Sangre zeker de moeite waard! Vreemd....maar wel lekker... 8)

Brakhage
24-01-2007, 15:17
Ik heb mijn ideeen over de beste man ooit eens neergeschreven op CinemAvanti (http://www.cinemavanti.nl/viewtopic.php?t=85).

Bottomline is dat ik Fando Y Lis zijn meest genietbare film vond. El Topo zou ik nog eens nader moeten bekijken, interessant was het zeker. The Holy Mountain is eigenlijk een ronduit ridicule film, werkelijk te bespottelijk voor woorden maar omdat het de bespottelijkheid zo enorm ver doorvoert is het niet iets wat je snel zult vergeten, ook al is het de meest gedateerde film aller tijden (ik denk iets voor jou Toon :wink: ). Sante Sangre vond ik een prul eerste klas, maar die film heeft vele fans, het is wel zijn meest toegankelijke.

Als je Jodorowsky interessant vindt, dien je ook eens Fernando Arrabal (http://www.cinemavanti.nl/viewtopic.php?t=124) te kijken.

Melzz
26-01-2007, 13:00
Sante Sangre vond ik een prul eerste klas, maar die film heeft vele fans, het is wel zijn meest toegankelijke.


Mmm....een prul eerste klas....verklaar u nader... De cinematografie, het aparte verhaal, de locaties...zijn toch allemaal prima in orde. Het geheel is toch vakkundig in elkaar gezet....onder een prul versta ik toch wat anders. Dat het niet iedereens "cup of tea" is, dat snap ik maar al te goed maar om het werk als prul af te schrijven.... Het is tenmisnte noemenswaardig dat de beste man het lef heeft gehad zo'n apart en ook wel luguber verhaal in elkaar te flansen....

Brakhage
26-01-2007, 22:17
Sante Sangre vond ik een prul eerste klas, maar die film heeft vele fans, het is wel zijn meest toegankelijke.


Mmm....een prul eerste klas....verklaar u nader... De cinematografie, het aparte verhaal, de locaties...zijn toch allemaal prima in orde. Het geheel is toch vakkundig in elkaar gezet....onder een prul versta ik toch wat anders. Dat het niet iedereens "cup of tea" is, dat snap ik maar al te goed maar om het werk als prul af te schrijven.... Het is tenmisnte noemenswaardig dat de beste man het lef heeft gehad zo'n apart en ook wel luguber verhaal in elkaar te flansen....
De man doet zijn hele carriere al niets anders dan aparte en lugubre verhalen in elkaar flansen. Waar hij dat in bv. 'Fando Y lis' nog met enige vorm van interesse deed, vond ik 'Santa Sangre' gewoon te vervelend om aan te kijken. Dat heeft weinig met 'cup of tea' te maken, zijn andere films kon ik allemaal prima zien. 'Sante Sangre' kon me gewoon geen moment boeien, het voelde aan als een oude man die na zoveel jaar nog eens probeert een kunstje uit te halen. Nou, dat kunstje had ik al eerder en beter gezien.

TheGodfather
23-04-2007, 19:51
dvdtalk.com recensie (http://www.dvdtalk.com/reviews/read.php?ID=27676)

wiljan
26-04-2007, 06:45
Beaver (http://www.dvdbeaver.com/film2/DVDReviews30/Films_of_Alejandro%AD_Jodorowsky.htm) Ben in ieder geval erg benieuwd na het horen van zoveel wisselende geluiden over de films. Hij is in ieder geval verzonden door CD-wow :D

Brakhage
26-04-2007, 11:31
Ik denk dat ik hem toch ook maar zal aanschaffen, ondanks dat ik ze allemaal al gezien heb, het beeld ziet er lekker uit in ieder geval. Ach, 'El Topo' moest ik sowieso nog eens zien en 'The Holy Mountain' met dergelijk beeld ipv een oude VHS band is ook leuk. Het is in ieder geval een van de meest mallotige films ooit gemaakt, ik heb meermalen in de deuk gelegen door de werkelijk debiele retoriek die soms op je wordt afgevuurd. Een tip: kijk deze film zeker niet nuchter! :wink:

Melzz
26-04-2007, 11:52
Ik denk dat ik hem toch ook maar zal aanschaffen, ondanks dat ik ze allemaal al gezien heb, het beeld ziet er lekker uit in ieder geval. Ach, 'El Topo' moest ik sowieso nog eens zien en 'The Holy Mountain' met dergelijk beeld ipv een oude VHS band is ook leuk. Het is in ieder geval een van de meest mallotige films ooit gemaakt, ik heb meermalen in de deuk gelegen door de werkelijk debiele retoriek die soms op je wordt afgevuurd. Een tip: kijk deze film zeker niet nuchter! :wink:

Ik kijk films bijna nooit nuchter...but thanx anyway.....8)

Dit is weer zo'n must-have-geval....alleen al vanwege dat het zo'n mooie box is voor een zeer redelijke prijs....bij pacific voor 22 euro....

Brakhage
26-04-2007, 11:55
Ik kijk films bijna nooit nuchter...but thanx anyway.....8)
Nou, zorg er bij deze dan voor dat je zoveel geblowed hebt dat je van links niet meer weet wat rechts is, want dat is de enige manier om nog iets uit deze film te kunnen halen. :smile:

Melzz
26-04-2007, 12:55
Nou, zorg er bij deze dan voor dat je zoveel geblowed hebt dat je van links niet meer weet wat rechts is, want dat is de enige manier om nog iets uit deze film te kunnen halen. :smile:

Vooral El Topo en the Holy Mountain wekken mn interesse. Ik weet nog dat je Santa Sangre niet zoveel aan vond. Het wordt tijd voor een herkijkbeurt van mijn kant (misschien is dat een idee....al mn films weer herkijken, ware het niet dat er steeds weer nieuws spul wordt uitgebracht....damn....ze doen t erom).

Vage filmpjes dus....ach....ik kan het hebben...:mrgreen:

Over blowen gesproken.....wat nu als ik al die geweldige films die ik heb gezien opnieuw bekijk en dan nuchter...en ze blijken ineens geen ene reet aan....wat dan?? Maar voordat ik als een junk wordt aangezien....puur recreatief allemaal hoor......:bier:

Brakhage
26-04-2007, 13:14
Over blowen gesproken.....wat nu als ik al die geweldige films die ik heb gezien opnieuw bekijk en dan nuchter...en ze blijken ineens geen ene reet aan....wat dan?? Maar voordat ik als een junk wordt aangezien....puur recreatief allemaal hoor......:bier:
Dan zit er niets anders op dan de rest van je leven in een drugsroes door te brengen, ook weinig mis mee :bier:

Zelf heb ik eigenlijk nooit behoefte om film te kijken als ik aan de drugs zit, ik luister dan liever muziek :)

Melzz
26-04-2007, 13:51
Je zou het eens moeten proberen....vooral al die late-night-cult-horror-stuff is daar ideaal voor!! En bij films zit meestal ook muziek....die sla je twee vliegen in 1 klap....

Brakhage
26-04-2007, 13:57
Nou ja, ik heb het ook geprobeerd hoor, maar ik heb altijd moeite met concentreren of mijn aandacht er bij te houden. Scheelt vermoedelijk ook dat ik niet blow :razz:

Maar ik heb met Godard op XTC wel eens hele bijzondere resultaten gehad :bier:

Melzz
27-04-2007, 12:15
Ik heb het kreng ook maar besteld...voor een schappelijk prijsje van net boven de 22 euro.... Ben benieuwd.....dit is typisch een "t ken vriezen t ken dooien-box". Ben tevens benieuwd naar de muziek....cool dat er een soundtrack bij zit...zelfs twee geloof ik.