PDA

Bekijk de volledige versie : Laat maar Zitten serie



RaZoR
19-01-2007, 23:00
gaat deze in de toekomst nog uitgebracht worden ??

bedankt.

Werner
20-01-2007, 00:05
Ik zou er alvast kandidaat koper voor zijn, maar... alleen als ze per volledig seizoen worden gebundeld. Aan "het beste uit..." heb ik niks...

Dennis Kuijper
20-01-2007, 08:37
Ik zit ook op deze serie te wachten.
Ik heb met De Vara contact gehad,die melde me dat de rechten bij John van de Rest producties liggen,hier hadden ze geen adres van en kan het zlef ook nergens vinden.

Werner
20-01-2007, 17:10
Hoeveel afleveringen/seizoenen zijn er eigenlijk van gemaakt?

Dennis Kuijper
20-01-2007, 18:13
Hoeveel afleveringen/seizoenen zijn er eigenlijk van gemaakt?
Laat maar zitten was een Nederlandse komedieserie van 1988 tot 1990. De serie, die zich geheel afspeelde binnen de muren van een gevangenis, werd geschreven door Harm Edens en Ger Apeldoorn. In de serie speelden onder meer Rudi Falkenhagen als gevangenenbewaarder Michels, Nelly Frijda als directrice en Haye van der Heyden, John Kraaykamp sr., Pieter Lutz, Maarten Spanjer en Sacco van der Made als gevangenen. De serie, die geproduceerd werd door de VARA, wist wekelijks een groot deel van de Nederlandse bevolking aan de buis te kluisteren. Ze is echter naderhand tot dusver (2006) nooit meer op televisie herhaald.

Bron:Wikipedia

3 seizoenen denk ik dan.

Werner
20-01-2007, 22:12
Ik herinner me de reeks nog zeer goed, er was die goedzakkige cipier, en dan die andere klier die Johnny Kraaykamp altijd op zijn dak zit. Ze kregen voortdurend de scheldnaam "etterbakken" naar het hoofd geslingerd. Ik herinner me ook dat de eerste afleveringen een bewerking waren van de Britse comedy Porridge, onder andere één van de eerste afleveringen waarin Faber een gokspelletje organiseert in de kolenkelder is van scenario gewoon letterlijk bewerkt. En omdat er in de UK minder afleveringen waren gemaakt, hadden de Nederlandse scenaristen er twee "nieuwe" afleveringen tussen gezet, en bijna niemand had het verschil gemerkt.

Als ik me goed herinner was Johnny Kraaykamp er niet tot het einde bij, kan dat? Ik herinner me dat het bergaf ging met de reeks zonder hem, hij was toch echt de cement die de boel aan elkaar hield.

Soit, ik zou die reeks enorm graag nog eens terug bekijken!

deweb
20-01-2007, 22:35
Ik zit ook op deze serie te wachten.
Ik heb met De Vara contact gehad,die melde me dat de rechten bij John van de Rest producties liggen,hier hadden ze geen adres van en kan het zlef ook nergens vinden.

Dat had ik ook toen ik opzoek was naar de eigenaar van de Bommel-film en zelfs bij het zoeken naar één van de grootste filmproductiehuizen van Belgie. Het lijkt wel alsof sommige bedrijven gewoon niet (meer) bestaan.

Jullie verhalen klinken trouwens goed, ook het idee van de serie is leuk. Lijkt me leuk om eens te bekijken :).

(Temeer omdat het van een Britse komedie afkomstig is, en die mensen hebben nu eenmaal een neus voor humor)

Dennis Kuijper
20-01-2007, 22:47
Als ik me goed herinner was Johnny Kraaykamp er niet tot het einde bij, kan dat? Ik herinner me dat het bergaf ging met de reeks zonder hem, hij was toch echt de cement die de boel aan elkaar hield.

Soit, ik zou die reeks enorm graag nog eens terug bekijken!
Staat me iets bij dat Kraaijkamp later weer terug kwam in de serie.
Ik wil hem ook graag terug zien,mail aktie opzetten,iemand een idee waar we heen moeten mailen?

DVD Watcher
20-01-2007, 22:53
Hoop ook dat de serie op DVD verschijnt, vind hem erg leuk. Wat ik nog steeds onthouden heb, is dat een akteur (Niek Pancras als ik me niet vergis) het steeds had over zijn zuster uit Almere Haven. Dat dat vaak terug kwam in de story lines van hem.

Maar laten we hopen dat hij verschijnt zo spoedig mogelijk.

Werner
21-01-2007, 00:12
(Temeer omdat het van een Britse komedie afkomstig is, en die mensen hebben nu eenmaal een neus voor humor)

De beste aflevering van de reeks was nochtans van puur Nederlandse makelij: Faber die in de ziekenboek ligt, ziet hoe zijn kamergenoot door de gluiperd van dienst (Snoek) wordt afgeperst, en hem uiteindelijk een poets terug gaat bakken door [spoiler:cf1e5f8b83]hem wijs te maken dat er een schat verborgen ligt... onder de middenstip van het speelveld van Ajax![/spoiler:cf1e5f8b83]

Ach, ik herinner me nog zoveel uit die reeks... er was ook een aflevering waarin Faber iedereen advies geeft met hun liefdesproblemen, maar dan uiteindelijk te horen krijgt dat zijn vrouw hem wil verlaten... [spoiler:cf1e5f8b83]en dan alles achteraf opgezet spel blijkt te zijn voor een extra penitentiair verlof[/spoiler:cf1e5f8b83].

D'r was ook een verhaallijn van een super-mafiabaas of zoiets die zijn cel heeft laten ombouwen tot zijn persoonlijke penthouse, en die daar dan nog eens een grotere tiran speelt dan alle cipiers bij elkaar. En in een andere verhaallijn wordt Faber samen in de cel gestoken met... de rechter die hem veroordeeld heeft (maar blijkbaar ook niet zo zuiver op de graat was).

Als ik me nog zoveel details herinner, dan is het meestal teken dat de reeks een positieve indruk op me gemaakt heeft. Als iemand het exacte (email)adres van de rechthebbenden zou hebben, zou ik denk ik wel een mail willen schrijven met het verzoek om de reeks uit te brengen. Anyone?

Dennis Kuijper
21-01-2007, 02:04
(Temeer omdat het van een Britse komedie afkomstig is, en die mensen hebben nu eenmaal een neus voor humor)

De beste aflevering van de reeks was nochtans van puur Nederlandse makelij: Faber die in de ziekenboek ligt, ziet hoe zijn kamergenoot door de gluiperd van dienst (Snoek) wordt afgeperst, en hem uiteindelijk een poets terug gaat bakken door [spoiler:b5afd46dc4]hem wijs te maken dat er een schat verborgen ligt... onder de middenstip van het speelveld van Ajax![/spoiler:b5afd46dc4]

Ach, ik herinner me nog zoveel uit die reeks... er was ook een aflevering waarin Faber iedereen advies geeft met hun liefdesproblemen, maar dan uiteindelijk te horen krijgt dat zijn vrouw hem wil verlaten... [spoiler:b5afd46dc4]en dan alles achteraf opgezet spel blijkt te zijn voor een extra penitentiair verlof[/spoiler:b5afd46dc4].

D'r was ook een verhaallijn van een super-mafiabaas of zoiets die zijn cel heeft laten ombouwen tot zijn persoonlijke penthouse, en die daar dan nog eens een grotere tiran speelt dan alle cipiers bij elkaar. En in een andere verhaallijn wordt Faber samen in de cel gestoken met... de rechter die hem veroordeeld heeft (maar blijkbaar ook niet zo zuiver op de graat was).

Als ik me nog zoveel details herinner, dan is het meestal teken dat de reeks een positieve indruk op me gemaakt heeft. Als iemand het exacte (email)adres van de rechthebbenden zou hebben, zou ik denk ik wel een mail willen schrijven met het verzoek om de reeks uit te brengen. Anyone?
Dat je dat allemaal nog weet :P
Ik weet in elk geval wel dat ik altijd ontzettend genoten heb van deze serie. Misschien dat forumlid Quido meer weet waar we precies moeten zijn.

RaZoR
31-01-2007, 16:57
nog niks bekend zeker erover ?

Iwan1976
10-03-2007, 18:07
Deze serie zie ik graag op dvd verschijnen. Ramses Shaffy speelde er ook in mee.

Dennis Kuijper
10-03-2007, 22:12
Ramses Shaffy speelde er ook in mee.
Dat kan ik me niet meer herrineren. :P

Dennis Kuijper
06-06-2007, 00:10
Heb contact gehad met Haye van der Heyden die melde me dat ze bezig zijn om de serie op dvd uit te gaan brengen,goed nieuws lijkt me zo. Ik moet nog telefonisch contact met John van de Rest gaan zoeken over een richtdatum van de release van de serie.

basbrem
06-06-2007, 18:50
Gaaf deze serie ga ik zeker aanschaffen

Werner
06-06-2007, 22:47
Heb contact gehad met Haye van der Heyden die melde me dat ze bezig zijn om de serie op dvd uit te gaan brengen,goed nieuws lijkt me zo. Ik moet nog telefonisch contact met John van de Rest gaan zoeken over een richtdatum van de release van de serie.

Prima nieuws... Haye Van der Heyden, dat was toch die daar de celmaat van Faber speelde hè? Ik kan even niet meer op zijn naam komen.

Dennis Kuijper
06-06-2007, 23:17
Prima nieuws... Haye Van der Heyden, dat was toch die daar de celmaat van Faber speelde hè? Ik kan even niet meer op zijn naam komen.
Hij speelde mee in de serie,weet alleen niet meer als wat en wie.

Guus Josee
07-06-2007, 09:13
Ik heb verleden een week een aflevering gezien van Laat Maar Zitten, deze stond op de DVD van Johnny Kraaykamp- de Kraay is Los.
Dit was de aflevering waar in Faber en een aantal medegevangene, buiten de gevangenis in een bos moeten graven voor een pijpleiding.
Op het moment dat (de strenge) gevangenenbewaarder Michels even voor "een boodschap" het dorp in moet, komt alle verantwoordelijkheid op naam van (goedzak)gevangenenbewaarder ten Bruggencate.
Daar weten de gedetineerden wel raad mee, het was bijzonder vermakelijk om dit deel weer eens terug te zien.

Werner
07-06-2007, 22:30
Je gaat het me niet snel horen zeggen over een Nederlandse serie (sorry mensen), maar dit is voor mij een must-buy stukje jeugdsentiment. Kan niet snel genoeg komen!

Guus Josee
08-06-2007, 07:12
Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters http://www.dvd.nl/forum/images/buttons/viewpost.gif (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1173720#post1173720)

Je gaat het me niet snel horen zeggen over een Nederlandse serie (sorry mensen), maar dit is voor mij een must-buy stukje jeugdsentiment. Kan niet snel genoeg komen

Ik ben het helemaal met je eens Werner, deze serie heeft niks aan kracht ingeboet.
Laat de serie maar zitten.......eh komen.

Quido
08-06-2007, 10:47
Heb contact gehad met Haye van der Heyden die melde me dat ze bezig zijn om de serie op dvd uit te gaan brengen,goed nieuws lijkt me zo. Ik moet nog telefonisch contact met John van de Rest gaan zoeken over een richtdatum van de release van de serie. Goed nieuws. Heb er niet veel van gezien, maar wat ik gezien heb was erg leuk.

Dennis Kuijper
17-07-2007, 12:52
Heb vandaag contact gehad met John van de Rest,hij vertelde me dat de release van de serie op dvd gepland staat voor aankomend najaar,verder vertelde hij dat er nog meer dingen van hem op dvd gaan komen. De serie zal uitgebracht worden door http://www.jgentertainment.nl/index.php

Quido
17-07-2007, 12:55
Leuk! Benieuwd wat er nog meer gaat komen dan. Deze heb ik altijd al graag willen zien:

"Amsterdam 700" (http://imdb.com/title/tt0429307/) (1975) (mini) TV Serie
"Vader en zoon" (http://imdb.com/title/tt0199281/) (1974) (mini) TV Series
"Mens van goede wil, Een" (http://imdb.com/title/tt0180371/) (1973) TV Series
"Waaldrecht" (http://imdb.com/title/tt0182651/) (1973) TV Series En zijn televisiefilms eigenlijk ook, maar die zullen vast niet uitgebracht gaan worden.

twiggertje
27-11-2008, 11:58
We zijn nu 1 ½ jaar verder en nog steeds niks nieuws over de release datum van 'Laat maar zitten':(

petterflat
24-11-2009, 13:03
Weet iemand al meer over deze serie? komt deze nog uit op dvd?

Werner
24-11-2009, 15:34
Jammer. Elke keer dat iemand dit topic omhoog kickt denk ik dat de release er eindelijk aankomt...

Robbie-x
26-11-2009, 08:15
Jammer. Elke keer dat iemand dit topic omhoog kickt denk ik dat de release er eindelijk aankomt...
Dan heb je NU weer pech. Nog niks bekend, dus zal wel van de baan zijn

RaZoR
10-01-2010, 14:05
idd, weet iemand al wat hierover?

petterflat
22-01-2010, 10:52
Ik ben er de laatste tijd veel achteraan geweest, zowel bij de vara als beeldengeluid

Een van de medewerkers mailde me het volgende:

De serie zal zeker binnen nu en 2 jaar op dvd verschijnen onder de John van de Rest Collectie.

Vriendelijke groet,


Shishir Bestebreur
Projectbegeleider Special Products


Wat ik aan haar vroeg is hoe ze dit zo zeker wist. Toen mailde ze me:

Beste heer Kruidhof,

Omdat ik nu bezig ben met de ontwikkeling van de serie "Een mens van goede wil" en daarna pakken we de andere series op.
Al eerder verscheen Mata Hari met Josine van Dalsum.
Groetjes


Shishir Bestebreur
Projectbegeleider Special Products

Werner
22-01-2010, 17:14
@Petterflat: weet je ook toevallig welke maatschappij zinnens is die uit te brengen?

Samba-boy
30-01-2010, 17:04
Waarschijnlijk dus dezelfde uitgever die Mata Hari (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=3070) heeft uitgegeven.

Robbie-x
23-05-2010, 08:11
Ze is echter naderhand tot dusver (2006) nooit meer op televisie herhaald.

Bron:Wikipedia

3 seizoenen denk ik dan.Dit laatste is dus niet waar.

Aantal jaar geleden was ik aan het zappen, en toen kwam ik de serie tegen bij de po

RaZoR
31-05-2010, 21:10
al nieuws hierover ? :lol:

RaZoR
01-06-2010, 16:58
weet trouwens iemand hoeveel seizoenen er van zijn en hoeveel aflerveringen er van zijn?

Faber
01-06-2010, 17:01
Misschien heb je hier iets aan? http://binsearch.info/?q=laat+maar+zitten&max=250&adv_age=365&server=

RaZoR
01-06-2010, 19:21
ja dat wist ik al;)

Nelis77
24-06-2010, 13:49
Goed nieuws voor fans van deze serie...

Vanaf maandag 19 juli gaat BEST24 (themakanaal van de publieke omroep)
deze serie uitzenden. Elke dag een 'nieuwe' aflevering (met herhalingen door de dag heen).

Meer info?

www.best24.nl

Samba-boy
29-06-2010, 22:54
Mooi nieuws. Allemaal opnemen! :)

Werner
29-06-2010, 23:26
Niet te ontvangen in Vlaanderen, zeker?

Samba-boy
29-06-2010, 23:32
Bij mijn weten niet, wel online te bekijken via www.best24.nl ;)

Werner
30-06-2010, 07:31
"Het is niet toegestaan deze stream vanaf uw huidige lokatie te bekijken..."

Samba-boy
30-06-2010, 17:04
"Het is niet toegestaan deze stream vanaf uw huidige lokatie te bekijken..."

Ai, die had ik niet verwacht. Dan lijkt het me niet mogelijk Best 24 in Vlaanderen te ontvangen, het spijt me... :-(

-Jaap-
01-07-2010, 03:00
Tip: Proxyserver!;)

Samba-boy
21-07-2010, 12:35
Kijk ik zojuist Best24, is al de tweede aflevering erop... Heb ik de eerste al gemist, fijn :(

Quido
01-08-2010, 12:56
Als iemand een reeks afleveringen heeft opgenomen / opneemt, hou ik me aanbevolen voor een kopie ;)

Samba-boy
05-08-2010, 21:17
Een vriend van me neemt ze allemaal op ;)

Robbie-x
08-10-2010, 19:01
Tijdens het zappen wil ik nog wel eens blijven hangen, als ik het nu tegenkom, maar vind het wel erg gedatteerd hoor

Samba-boy
08-10-2010, 19:06
Nah, het eerste seizoen vind ik enkel redelijk saai. De latere seizoenen vind ik, als ik heel eerlijk ben, juist erg bij de tijd, snel, modern en leuk.

En dat vinden wel meer mensen.
-Oh, wie dan?
Nou, mijn schoonzuster uit Almere-haven ;)

Bignick76
14-11-2010, 12:44
hallo,weet iemand al wat meer over wanneer laat maar zitten op dvd word uitgebracht?

Groeten
Bignick76

Samba-boy
14-11-2010, 16:36
Als er geen nieuws is, is er geen nieuws over.

RaZoR
17-11-2010, 11:10
geen nieuws is goed nieuws :-P

Samba-boy
17-11-2010, 17:59
...Meestal wel, maar in het geval van DVD-releases? ;)

Bignick76
03-02-2011, 18:40
Hallo, goed nieuws heb iemand van de vara gesproken en laat maar zitten zal april op dvd verschijnen eindelijk:toppie:

Werner
03-02-2011, 19:37
Woohoo!

Samba-boy
07-02-2011, 14:19
Hallo, goed nieuws heb iemand van de vara gesproken en laat maar zitten zal april op dvd verschijnen eindelijk:toppie:
Zeer mooi nieuws :D

HannaH
19-05-2011, 09:41
Beste mensen!

Ik heb goed nieuws over de serie Laat maar zitten.
Vanaf de maand juni word de tv-serie Laat Maar Zitten volledig uitgezonden op themakanaal Best24.
De zender is te ontvangen bij verschillende digitale televisiemaatschappijen en op www.best24.nl.
Voor meer informatie en tijden surf dan ook naar www.best24.nl ! veel kijk plezier. Ik heb er zin in!

Werner
19-05-2011, 15:29
Met dat goed nieuws ben ik als Belg natuurlijk geen donder vooruitgeholpen :(

Samba-boy
22-05-2011, 17:48
Beste mensen!

Ik heb goed nieuws over de serie Laat maar zitten.
Vanaf de maand juni word de tv-serie Laat Maar Zitten volledig uitgezonden op themakanaal Best24.
De zender is te ontvangen bij verschillende digitale televisiemaatschappijen en op www.best24.nl.
Voor meer informatie en tijden surf dan ook naar www.best24.nl ! veel kijk plezier. Ik heb er zin in!

Net zoals enkele maanden geleden.:roll::lol:

Bignick76
09-06-2011, 12:32
ja daar heb je wat aan als je een satellietverbinding hebt niks dus heb begin van dit jaar contact gehad met beeld en geluid deze zij dat laat maar zitten in April op dvd zou verschijnen maar we zitten al in juni en nog steeds niks.

Samba-boy
12-06-2011, 00:43
ja daar heb je wat aan als je een satellietverbinding hebt niks

Dat kan ook een stuk minder :roll:

MaartenLag
19-07-2011, 14:01
misschien nu meer kans op release na overlijden Kraaijkamp ??

DVD Watcher
19-07-2011, 14:45
misschien nu meer kans op release na overlijden Kraaijkamp ??

Dat zou ik pas grote schande vinden.

Nu dat ie dood is ff willen cashen, belachelijk.

De serie zou gewoon veel eerder uitgebracht moeten worden.

Nu uitbrengen zou gewoon te belachelijk voor woorden zijn.

Dat zou iets zijn van : Oh jee, Kraaij is dood, laten we het nu effe snel uitbrengen, want dan verdienen we weer een boel, want de mensen willen hem zoveel mogelijk zien.

Hadden ze moeten doen toen de beste man in leven was.

Werner
19-07-2011, 20:33
Jammer genoeg is dat soms the way it goes. Laat Maar Zitten is compleet in de vergeethoek geraakt, nu wordt er terug over gesproken. Jammer maar als auteur/artiest/entertainer is de beste commerciële zet die je kan plegen vaak eenvoudig doodgaan. Die gierenmentaliteit is inderdaad niet netjes maar zo is het...

Mr. Humphries
20-07-2011, 00:12
ging het maar zo, want volgens mij is Kraaij nu alweer vergeten... en sinds de dood van Michael Jackson zijn er nog steeds bijeffecten te voelen.. rare zieke en simpele wereld is dit

Samba-boy
23-07-2011, 00:36
misschien nu meer kans op release na overlijden Kraaijkamp ??
Sorry dat ik het zeg, maar zelfs deze reactie alleen al maakt me al misselijk.

Samba-boy
30-10-2011, 17:44
Hallo, goed nieuws heb iemand van de vara gesproken en laat maar zitten zal april op dvd verschijnen eindelijk:toppie:

Het is inmiddels oktober.

Robbie-x
31-10-2011, 05:23
Hallo, goed nieuws heb iemand van de vara gesproken en laat maar zitten zal april op dvd verschijnen eindelijk:toppie:
Nou, waar blijven ze dan?

Samba-boy
03-11-2011, 20:09
Nou, waar blijven ze dan?
Dat dus.

peter_intermezzo
08-11-2011, 11:37
Nou, waar blijven ze dan?

Nou, goed nieuws voor jullie: ik ben de technicus die op dit moment
bezig is met de "Laat Maar Zitten" - dvd's en seizoen-1 en seizoen-2
komen eind november of hooguit december al in de winkel!!

En ja: het worden dvd-boxen met COMPLETE seizoenen :)

Samba-boy
08-11-2011, 21:36
Nou, goed nieuws voor jullie: ik ben de technicus die op dit moment
bezig is met de "Laat Maar Zitten" - dvd's en seizoen-1 en seizoen-2
komen eind november of hooguit december al in de winkel!!

En ja: het worden dvd-boxen met COMPLETE seizoenen :)

Kijk, dát is wat ik graag hoor :D Als u toch de technicus bent, kan ik u dan een vraag stellen waar ik al een tijdje mee kamp?

Het zit namelijk zo, afleveringen uit het eerste seizoen zoals uitgezonden op Best24 waren in zeer slechte kwaliteit. Nee echt, heel slecht, alsof het van een SVHS was afgetrokken ofzo. Latere seizoenen leken van Digi-beta of DV-banden af te komen dus waren in uitzendkwaliteit, maar dat eerste seizoen was echt heel slecht... Krijgen we dezelfde kwaliteit op DVD of heeft uwes betere bronnen voorhanden gekregen? :)

EDIT: En nu we het er toch over hebben... Komen de blooperspecials, die ook zijn uitgezonden, ook op de sets?

Dennis Kuijper
09-11-2011, 16:56
Gaat het eindelijk dan toch gebeuren.... :-P

Werner
09-11-2011, 20:09
Zoals gewoonlijk: eerst zien en dan geloven. Maar ik ben uiteraard wel potentiële koper...

peter_intermezzo
13-11-2011, 01:37
Kijk, dát is wat ik graag hoor :D Als u toch de technicus bent, kan ik u dan een vraag stellen waar ik al een tijdje mee kamp?

Het zit namelijk zo, afleveringen uit het eerste seizoen zoals uitgezonden op Best24 waren in zeer slechte kwaliteit. Nee echt, heel slecht, alsof het van een SVHS was afgetrokken ofzo. Latere seizoenen leken van Digi-beta of DV-banden af te komen dus waren in uitzendkwaliteit, maar dat eerste seizoen was echt heel slecht... Krijgen we dezelfde kwaliteit op DVD of heeft uwes betere bronnen voorhanden gekregen? :)

EDIT: En nu we het er toch over hebben... Komen de blooperspecials, die ook zijn uitgezonden, ook op de sets?

De banden die ik heb gekregen zijn dezelfde als 'Best24' heeft uitgezonden.
De afleveringen zijn dus niet van de ALLERbeste kwaliteit.

Maar....de blooperuitzendingen komen ook op de dvd's.

oranje boven
17-11-2011, 22:50
Hierbij de hoes in inhoud van box 1 van 'Laat Maar Zitten'.

Alweer een fantasiche uitgave van 'Alpha Centauri Entertainment', een maatschappij met een groot hart voor het vaderlandse cultuurgoed!

De eerste twee seizoenen van deze populaire VARA-comedyserie, met in de hoofdrollen o.a. John Kraaykamp, Pieter Lutz, Rudi Falkenhagen, Haye van der Heyden, Piet Kamerman, Coen Flink, Maarten Spanjer en Sacco van der Made.

Seizoen 1 (1988)

DVD 1:
Hand in hand
Ieder voor zich
Quitte of dubbel
Hard tegen hard

DVD 2:
Een avondje thuis
Een dagje uit
Mannen zonder vrouwen
Blikken en blozen
Bloopers (special)


Seizoen 2 (1989/1990)

DVD 3:
Voer voor kriminologen
De klop op de deur
Lokaas voor Snoek
Kamer zonder uitzicht
Vallen en neergaan
Omzien in wraak

DVD 4:
Pillen en knoeiers
Tunnel naar het licht
Klap op de vuurpijl
Terug naar af
Eigen schuld en boete

DVD 5:
Kennis of kracht
Miechels versus Miechels
Zo Faber, zo dochter
B-vleugel blues
Eind van de zit
Bloopers (special)


De box gaat vergezeld van een 8 pagina's tellend boekje.


Beeldtechniek: PAL 4:3
Geluid: Dolby Digital 2.0 Stereo
Totale speelduur: 14 uur
Geen regiocode
Alle leeftijden

Werner
18-11-2011, 12:30
En wanneer mogen we dit moois in de winkelschappen verwachten?

oranje boven
19-11-2011, 09:03
2 December is de releasedatum!

Seizoen 3 en 4 volgen volgend jaar.

oranje boven
24-11-2011, 23:05
Adviesprijs 19.99 euro, zeer scherp geprijsd voor 2 seizoenen!!

Macca728
25-11-2011, 08:30
Adviesprijs 19.99 euro, zeer scherp geprijsd voor 2 seizoenen!!

nou ik ben benieuwd naar de beeldkwaliteit, die is in Nederland meestal niet zo denderend.

Samba-boy
25-11-2011, 22:11
Seizoen 1 èn 2!!!! YES! :D

Ik ben niet vaak hyper over een uitgave, maar die cover is gewoon geniaal. :D

Samba-boy
25-11-2011, 22:22
Seizoen 2 (1989/1990)

DVD 3:
Voer voor kriminologen
De klop op de deur
Lokaas voor Snoek
Kamer zonder uitzicht
Vallen en neergaan
Omzien in wraak

DVD 4:
Pillen en knoeiers
Tunnel naar het licht
Klap op de vuurpijl
Terug naar af
Eigen schuld en boete

DVD 5:
Kennis of kracht
Miechels versus Miechels
Zo Faber, zo dochter
B-vleugel blues
Eind van de zit
Bloopers (special)


Hela hola, waar is de achtste aflevering van seizoen 2, Hangen en Wurgen? :O

http://nl.wikipedia.org/wiki/Laat_maar_zitten#Afleveringen

Ik zag toevallig op Wikipedia dat seizoen 2 18 afleveringen had, maar de DVD's bevatten er maar 17 van de 18.... Nu hoop ik dat het een foutje in het persbericht is, niet dat dalijk een aflevering mist.

...Anders zou die misschien alsnog op de box van seizoen 3 en 4 kunnen worden gezet als bonus-aflevering? :)

Samba-boy
25-11-2011, 22:35
nou ik ben benieuwd naar de beeldkwaliteit, die is in Nederland meestal niet zo denderend.

De technicus gaf al aan "De banden die ik heb gekregen zijn dezelfde als 'Best24' heeft uitgezonden. De afleveringen zijn dus niet van de ALLERbeste kwaliteit.", dat is ook niet zo denderend kan ik zeggen, met name voor het allereerste seizoen. Máár, dat wordt al snel beter ;)

Bignick76
26-11-2011, 00:36
Ha super daar zaten wij al zo lang op te wachten eindelijk eindelijk de release was ons al in April beloofd maar lang wachten word dan toch nog beloond ik ben er helemaal blij mee en dat de kwaliteit wat minder is kan ik mee leven.

Macca728
01-12-2011, 14:21
maar ontbreekt die ene aflevering nou ? Hangen en wurgen ?

Release weer uitgesteld.

oranje boven
01-12-2011, 15:04
Reactie Alpha Centauri Music

Er bleek dat er een aflevering verloren is gegaan. Toen we de harde schijf kregen van Beeld & Geluid bleek de aflevering Hangen en Wurgen er niet op te staan maar in plaats daarvanstond de volgende aflevering er tweekeer op. We hebben overal nagevraagd en John van de Rest, die alle originele banden in zijn bezit heeft, heeft ook gekeken maar ook hij bleek deze aflevering niet te hebben.
Zeer mysterieus maar niets aan te doen… Wat niet is kan niet zijn…

Macca728
01-12-2011, 17:27
Reactie Alpha Centauri Music

Er bleek dat er een aflevering verloren is gegaan. Toen we de harde schijf kregen van Beeld & Geluid bleek de aflevering Hangen en Wurgen er niet op te staan maar in plaats daarvanstond de volgende aflevering er tweekeer op. We hebben overal nagevraagd en John van de Rest, die alle originele banden in zijn bezit heeft, heeft ook gekeken maar ook hij bleek deze aflevering niet te hebben.
Zeer mysterieus maar niets aan te doen… Wat niet is kan niet zijn…

Helaas jammer ja.
Misschien dat iemand die aflevering nog ergens op een videoband heeft staan.

oranje boven
01-12-2011, 19:47
Waarschijnlijk heeft de aflevering nooit bestaan, omdat zowel John van de Rest- die een eigen archief heeft van zijn werk- als Beeld en Geluid de afleveringen niet hebben. Waarschijnlijk is dit een voorlopige titel geweest en zo in de archieven geslopen. Doordat er 1 aflevering 2 keer in het archief is opgenomen is er waarschijnlijk verwarring ontstaan.

Werner
01-12-2011, 21:13
Ik kan me nog veel van de reeks herinneren, maar ik kan niet zo dadelijk Hangen en Wurgen een plaatsje geven. Wat oranje boven zegt kan misschien kloppen, alhoewel het vreemd lijkt dat JvdR zelf zo slecht op de hoogte is van zijn eigen archief. Toch blij dat Alpha Centauri blijkbaar toch nog brood ziet in de reeks. Ik passeer dit weekeinde waarschijnlijk in Nederland, dus ik ga zeker eens mijn licht opsteken in de winkel.

Samba-boy
04-12-2011, 02:44
Waarschijnlijk heeft de aflevering nooit bestaan, omdat zowel John van de Rest- die een eigen archief heeft van zijn werk- als Beeld en Geluid de afleveringen niet hebben. Waarschijnlijk is dit een voorlopige titel geweest en zo in de archieven geslopen. Doordat er 1 aflevering 2 keer in het archief is opgenomen is er waarschijnlijk verwarring ontstaan.
Er ís een gozer op Marktplaats (Ja, zo diep zinken we nu) die al jaar en dag de serie op DVD aanbied. Ik weet niet welke afleveringen hij aanbied (wel dat het in erbarmelijke kwaliteit is overgezet), maar zover ik weet is het allemaal rechtstreeks van de VARA.

Ik had inmiddels al via PB een reactie gekregen waarin inderdaad werd uitgelegd dat de aflevering 2 keer ontbrak, het stomme is dat dit ook al lang op Beeld & Geluid's archiefwebsite stond aangegeven;


Overige opmerkingen: Deze dragers bevatten mogelijk de aflevering 'Tunnel naar het licht', en niet 'Hangen en wurgen'.

...Maar om nu meteen te zeggen dat de aflevering niet zou bestaan vind ik ver gaan, mede omdat er niet één maar twee uitzenddata bij de aflevering op Beeld & Geluid staan vermeld.


televisie; 17-12-1989; VARA; 0'00''
televisie; 26-08-1990; VARA; 0'00''
(Nu is uiteraard die 0'00'' vanwege het feit dat de goede band niet gevonden is)

Ik blijf het een vreemd verhaal vinden. Kijk, het kan absoluut zijn dat de aflevering nooit bestaan heeft. Maar het is gewoon zonde als hij wel bestaan heeft en nu gewoon weg is. Nog zoiets... Áls 'Hangen en wurgen' inderdaad een werktitel van een andere aflevering was, dan had John van de Rest, met zijn grote archief van al zijn werk, die titel allang bij een andere aflevering zien staan. Maar ook dat blijft gissen. ...Wie zegt trouwens niet dat de banden bij B&G niet van John v/d Rest zelf afkomen? Als bij John de fout zit heeft B&G uiteraard ook niet de goede tapes.

Maargoed, als je een tientje overhebt, mail die knul op Marktplaats in de hoop dat 'the lost episode' er alsnog tussenzit :lol:

Macca728
05-12-2011, 14:52
al in de winkel ? levertijd is nu weer 2-3 dagen.

Macca728
07-12-2011, 14:02
nou eindelijk in huis via de Media Markt, de FRS had hem niet eens.

Werner
07-12-2011, 16:51
Bij FRS wisten ze niet eens wat Laat Maar Zitten was. Moest ik nog als Vlaming aan een Nederlander uitleggen wie Johnny Kraaykamp was...

Macca728
07-12-2011, 18:38
Bij FRS wisten ze niet eens wat Laat Maar Zitten was. Moest ik nog als Vlaming aan een Nederlander uitleggen wie Johnny Kraaykamp was...

haha, ik ga bijna nooit meer naar de FRS, die hebben toch nooit iets bij de release datum.

Macca728
07-12-2011, 22:43
Jammer van de slechte kwaliteit zeg, vooral het geluid gaat op en neer eerst.

Samba-boy
16-12-2011, 19:52
Er ís een gozer op Marktplaats (Ja, zo diep zinken we nu) die al jaar en dag de serie op DVD aanbied. Ik weet niet welke afleveringen hij aanbied (wel dat het in erbarmelijke kwaliteit is overgezet), maar zover ik weet is het allemaal rechtstreeks van de VARA.
...

Maargoed, als je een tientje overhebt, mail die knul op Marktplaats in de hoop dat 'the lost episode' er alsnog tussenzit :lol:

Willen jullie allen iets ongelofelijk debiels horen? Die gozer op Marktplaats heeft dus werkelijk de aflevering 'Hangen en Wurgen' in zijn onofficiële, illegale, 3-DVD set zitten. Deze dus (http://link.marktplaats.nl/512881903).

Beetje een domper.

Macca728
16-12-2011, 20:54
Willen jullie allen iets ongelofelijk debiels horen? Die gozer op Marktplaats heeft dus werkelijk de aflevering 'Hangen en Wurgen' in zijn onofficiële, illegale, 3-DVD set zitten. Deze dus (http://link.marktplaats.nl/512881903).

Beetje een domper.

Zeker een domper, ook de slechte geluidskwaliteit,

Als je het gewoon op DVD kwakt prima, maar om er dan 20 euro voor te vragen nog.

Samba-boy
18-12-2011, 01:53
Zeker een domper, ook de slechte geluidskwaliteit,

Als je het gewoon op DVD kwakt prima, maar om er dan 20 euro voor te vragen nog.
10 euro, maar dan nog. Of bedoel je de officiele release? Tja, nu zit er een officieel bedrijf achter. Kan nu ook wel begrijpen dat de release zolang heeft moeten duren.

Macca728
18-12-2011, 09:34
10 euro, maar dan nog. Of bedoel je de officiele release? Tja, nu zit er een officieel bedrijf achter. Kan nu ook wel begrijpen dat de release zolang heeft moeten duren.

Ja bedoel de officiele release.

Geluid had best opgepoetst mogen worden. En waarom de afleveringen op 5 DVD's staan, had ook op 3 gekund.

Samba-boy
20-12-2011, 07:21
Ja bedoel de officiele release.

Geluid had best opgepoetst mogen worden. En waarom de afleveringen op 5 DVD's staan, had ook op 3 gekund.
Nou... 27 afleveringen op 3 DVD's, waarvan mogelijk enkellayer-DVD's? Zou de opnames ook niet bepaald ten goede komen lijkt me.

Ik wist wat we konden verwachten, geluid bijwerken is lastiger dan je denkt... En duur. Iets waar een uutgevertje als deze echt het geld noch de tijd voor heeft. Geloof me, het is al een wonder dat deze serie eindelijk op DVD is uitgebracht. ...Alleen Hangen en Wurgen is echt zonde en daar kan ik dus ook niet over ophouden.

oranje boven
20-12-2011, 09:10
Alpha Centauri brengt kwalitatief goede producten op de markt! Ze maken er echt werk van, zijn zorgvuldig. Als er daadwerkelijk een aflevering zou ontbreken, dan is dat niet te wijten aan hun. Zij zijn ook afhankelijk van de informatie die ze krijgen van 'Beeld en Geluid' en van 'John van de Rest'. Als zij het al niet weten...........hoe kan Alpha Centauri het dan wel weten?
Ik vind het art-work prachtig, een mooi overzichtelijk boekje erbij een dikke pluim!

Ik heb destijds veel contact gehad met de maatschappij over de serie. Ze (alpha centauri en John van de Rest) wilde in eerste instantie een compilatie DVD uitbregen, 3 DVD's met hoogtepunten. Ik heb toen als consument bijna gesmeekt om de serie in zijn geheel uit te brengen. Omdat wij als liefhebbers een hekel hebben een beste van DVD. Uiteindelijk hebben ze geluisterd naar ons, de liefhebbers en voila, seizoen 1 en 2 in de schappen! Het is een heel gedoe geweest om de rechten e.d. rond te krijgen, menige andere maatschappij was al lang gestopt!

Ik moest dit even kwijt, ook al heb ik er totaal geen commercieel belang bij. Maar een maatschappij die luisterd naar de consumenten, daar heb ik respect voor.

En dat dan het geluid en beeld minder is, heeft zoals altijd met een kostenplaatje te maken. Helaas willen veel consumenten alles zo goedkoop mogelijk, zeker in de tijden van economische crisis. Als ze alles zouden opknappen zou de DVD box nog duurder worden en dan kopen de meeste mensen niet..........
Dat het geluid wat minder is, heeft ook te maken in de ruimte waar de serie destijds is opgenomen, het moest ook een beetje klinken als een kille gevangenis ruimte.
Ikzelf ben niet ontevreden over het beeld en geluid ('Oppassen' is vele malen erger qua beeld en geluid).

Macca728
20-12-2011, 11:50
oh dat de serie compleet wordt uitgebracht is zeker een pluim waard !!

oranje boven
21-12-2011, 16:32
Seizoen 3 en 4, zullen in 1 box eind januari, februari 2012 verschijnen!

Goed nieuws dus!

Samba-boy
23-12-2011, 17:39
Alpha Centauri brengt kwalitatief goede producten op de markt! Ze maken er echt werk van, zijn zorgvuldig. Als er daadwerkelijk een aflevering zou ontbreken, dan is dat niet te wijten aan hun. Zij zijn ook afhankelijk van de informatie die ze krijgen van 'Beeld en Geluid' en van 'John van de Rest'. Als zij het al niet weten...........hoe kan Alpha Centauri het dan wel weten?
Ik vind het art-work prachtig, een mooi overzichtelijk boekje erbij een dikke pluim!

Ik heb destijds veel contact gehad met de maatschappij over de serie. Ze (alpha centauri en John van de Rest) wilde in eerste instantie een compilatie DVD uitbregen, 3 DVD's met hoogtepunten. Ik heb toen als consument bijna gesmeekt om de serie in zijn geheel uit te brengen. Omdat wij als liefhebbers een hekel hebben een beste van DVD. Uiteindelijk hebben ze geluisterd naar ons, de liefhebbers en voila, seizoen 1 en 2 in de schappen! Het is een heel gedoe geweest om de rechten e.d. rond te krijgen, menige andere maatschappij was al lang gestopt!

Ik moest dit even kwijt, ook al heb ik er totaal geen commercieel belang bij. Maar een maatschappij die luisterd naar de consumenten, daar heb ik respect voor.

En dat dan het geluid en beeld minder is, heeft zoals altijd met een kostenplaatje te maken. Helaas willen veel consumenten alles zo goedkoop mogelijk, zeker in de tijden van economische crisis. Als ze alles zouden opknappen zou de DVD box nog duurder worden en dan kopen de meeste mensen niet..........
Dat het geluid wat minder is, heeft ook te maken in de ruimte waar de serie destijds is opgenomen, het moest ook een beetje klinken als een kille gevangenis ruimte.
Ikzelf ben niet ontevreden over het beeld en geluid ('Oppassen' is vele malen erger qua beeld en geluid).
Ik zeg ook absoluut niet dat ze het niet goed hebben uitgebracht. Ik weet hoe hard Alpha Centauri zich uit de naad werkt om dit uit te kunnen brengen. Zij zijn een beetje de 'Shout! Entertainment' van Nederland, met hart en ziel werken aan een echte release. Ik heb er ook respect voor, ik had ook niks tegen de uitgever in mijn vorige berichten. Zelfs de beeld- en geluidskwaliteit kon ik nog begrijpen (Inderdaad, Oppassen is erger)...

Maar juist daarom dat ik vraag; Zou het niet eventueel voor Alpha Centauri mogelijk kunnen zijn de 'Hangen en Wurgen'-aflevering op de tweede box te kunnen plaatsen? Desnoods die Marktplaats-opname. Dan is de box tenminste wel ècht 'compleet' te noemen en is er geen kans meer op idioten op zulke sites die dan die DVD's weer aanbieden 'inclusief de verloren, nooit uitgebrachte missende aflevering!'. Dat geintje heb ik al eens van dichtbij meegemaakt bij de release van Vrienden voor het leven seizoen 1 (Waar 1 van de 13 afleveringen simpelweg was weggelaten 'Omdat Disky liever 12 dan 13 afleveringen over 3 DVD's wilde verdelen'), en moet dat nu werkelijk nog een keer gebeuren?

Desnoods koop ik de DVD's zelf van die knul, stuur ik de DVD met de aflevering op naar Alpha Centauri en brengen ze hem legaal uit op de officiële box. Hoeft hen niks te kosten.

egbertjan
31-12-2011, 18:36
Ik heb denk ik de aflevering 16 Hangen en wurgen. Als de aflevering begint met dat Wiebe Rosenboom een zelf gemaakt vliegtuig tegen meneer michels aan gooit dan heb ik hem. Ik heb hem dan zowel opgenomen van best 24, als die op marktplaats wordt aangeboden. Als het hem echt is laat het dan even weten. dan kan ik contact met mensen op nemen die hem graag willen hebben.

oranje boven
31-12-2011, 21:11
Alpha Centauri heeft van exact hetzelfde bronmateriaal de DVD's samengesteld waarmee Best 24 heeft uitgezonden.

egbertjan
01-01-2012, 13:55
Ik heb de dvd ook. Ik kan op de dvd nergens een afleverling vinden die begint met Wiebe Rosenboom die een zelf gemaakt vliegtuig tegen meneer michels aan gooit. Dus dat moet de missen de aflevering zijn. Wat me ook opvalt is dat sommige afleveringen op dvd voor donkerder zijn dan op best 24 is uitgezonden. Mocht dit de missende aflevering zijn dan wil hem hier wel delen met mensen die hem graag willen hebben.

Samba-boy
03-01-2012, 15:02
Ik heb denk ik de aflevering 16 Hangen en wurgen. Als de aflevering begint met dat Wiebe Rosenboom een zelf gemaakt vliegtuig tegen meneer michels aan gooit dan heb ik hem. Ik heb hem dan zowel opgenomen van best 24, als die op marktplaats wordt aangeboden. Als het hem echt is laat het dan even weten. dan kan ik contact met mensen op nemen die hem graag willen hebben.
...Er zijn nog 2 seizoenen die nog niet op DVD zijn verschenen hè.

DVD Watcher
04-01-2012, 09:28
...Er zijn nog 2 seizoenen die nog niet op DVD zijn verschenen hè.

Kleine opmerking ''Er zijn 3 seizoenen nog niet op DVD verschenen.

Er zijn in totaal 5 seizoenen gemaakt, waarvan de 1e 2 nu uitgebracht zijn op DVD.

Wil dus zeggen dat er nog 3 moeten verschijnen ;).

Bignick76
04-01-2012, 12:05
de dvd box seizoen 3 ,4 en 5 zal eind januari veschijnen heb ik uit betrouwbare bron

Werner
04-01-2012, 12:22
de dvd box seizoen 3 ,4 en 5 zal eind januari veschijnen heb ik uit betrouwbare bron

En weet die betrouwbare bron ook of Hangen en Wurgen wordt toegevoegd?

Bignick76
04-01-2012, 16:21
beste werner ik heb voor je geinformeerd maar dit is bij deze niet bekend volgens diegene is hangen en wurgen zelfs nooit verschenen verder weet het ook niet.

Groeten

Bignick76

Samba-boy
06-01-2012, 00:17
Mailcontact gehad met de verkoper van Marktplaats. Die vertelde me dat de aflevering niet op zijn box stond, maar een vriend van mij, die de set van MP heeft, vertelde dat de aflevering er weer wèl opstond. Echter, zo incompleet als wat. 13 minuten, waarvan het begin èn het eind missen. Balen.

oranje boven
06-01-2012, 22:42
Vandaag eindelijk gespot bij De Bijenkort in Eindhoven en uiteraard meteen gekocht!
Zojuist een paar stukken bekeken. Wat me opvalt, toen ook bij Best 24, is dat de begintune qua geluid, harder gaat, zachter, soms wegvalt, maar het is bij alle tunes op DVD 1, de andere heb ik nog niet bekeken. Het hoort zo, want op precies dezelfde momenten komen de pieken en de dalen. De dialogen zijn verder goed verstaanbaar. Het beeld is prima voor een serie van die tijd!

Ik ben dus zeer tevreden, over ontwerp, prijs, geluid en beeld!

Ik kijk uit naar box 2.

egbertjan
09-01-2012, 20:01
Kan iemand mij bevestigen of dit waar ik het over heb de missende aflevering is. Ik wil graag delen met jullie als dit hem is.
Ik heb de dvd ook. Ik kan op de dvd nergens een afleverling vinden die begint met Wiebe Rosenboom die een zelf gemaakt vliegtuig tegen meneer michels aan gooit. Dus dat moet de missen de aflevering zijn. Wat me ook opvalt is dat sommige afleveringen op dvd voor donkerder zijn dan op best 24 is uitgezonden. Mocht dit de missende aflevering zijn dan wil hem hier wel delen met mensen die hem graag willen hebben.

Samba-boy
28-01-2012, 18:01
We weten het niet, Egbertjan, zoals we al zeiden. Mijn advies is om het gewoon op YouTube te plaatsen en als het niet op DVD is verschenen als box 2 eenmaal is uitgebracht, weet je genoeg. ;)

oranje boven
04-02-2012, 12:18
Releasedatum, eind februari begin maart dit jaar.

De seizoenen 3 en 4 van deze populaire VARA-comedyserie, met in de hoofdrollen o.a. John Kraaykamp, Pieter Lutz, Rudi Falkenhagen, Haye van der Heyden, Piet Kamerman, Coen Flink, Maarten Spanjer en Sacco van der Made.

Seizoen 3 (1990)

DVD 1:
Man of superman
Dieren zonder manieren
Soort zoekt soort
Vraag en antwoord
Pech van de sterkste

DVD 2:
Vergeten te vergeven
Vader van de rekening
De zak van Cynthia
Jeugd en ondeugd
Faber en de Wiebergast

Seizoen 4 (1991)

DVD 3:
Snel van de weg weg
Laster en listen
Kind noch kraai
Kroon op het werk
De afvaller wint

DVD 4:
Wissel van de macht
Terreur in de maneschijn
Klik in de kabel
Recht in eigen land
Buigen en barsten

DVD 5:
Onmens en gevoelens
Kunst met peren
Braden in het zweet
Moeizaam aan de top
Tussen kus en kitsch

De box bevat een 8 pagina's tellend boekje.


Beeldtechniek: PAL 4:3
Geluid: Dolby Digital 2.0 Stereo
Totale speelduur: ruim 10 uur
Geen regiocode
Alle leeftijden

Samba-boy
09-02-2012, 16:47
En hierbij twee caps van de vermeende aflevering 'Hangen en Wurgen' (Niet mijn caps en dus ook niet mijn opname):

Hier begint de aflevering als het goed is:
http://i41.tinypic.com/2mdl5d4.png
En hier stopt hij na ongeveer 13 minuten:
http://i44.tinypic.com/2k3u5g.png

MRbazzeman
10-02-2012, 15:22
Inderdaad, deze caps komen uit ''Hangen en wurgen''. Dit kan ik met zekerheid zeggen omdat dit oorspronkelijk mijn caps zijn, en ik dus ook de aflevering (Van 13 minuten) in mijn bezit heb.

Samba-boy
17-02-2012, 18:16
Inderdaad, deze caps komen uit ''Hangen en wurgen''. Dit kan ik met zekerheid zeggen omdat dit oorspronkelijk mijn caps zijn, en ik dus ook de aflevering (Van 13 minuten) in mijn bezit heb.

Incompleet dus. Je kan het verder niet met zekerheid zeggen omdat de opname net zo goed uit een andere aflevering kunnen komen. We zullen het zien wanneer de rest op DVD verschijnt.

oranje boven
29-02-2012, 10:21
Releasedatum 19 maart a.s.

MRbazzeman
05-03-2012, 16:49
Releasedatum 19 maart a.s.

Heb er zin in!(y)

Samba-boy
15-03-2012, 21:49
Covers blijven er goed uit zien, chapeau :)

Bignick76
16-03-2012, 10:03
maar er waren toch 5 seizoenen of word seizoen 5 alleen uitgebracht dit hadden ze toch ook bij 3 en 4kunnen doen?

Bignick76

oranje boven
16-03-2012, 12:26
Er zijn inderdaad 5 seizoen. In seizoen 5 speelt Ramses Shaffy een grote rol, ze zijn momenteel bezig om de rechten van Shaffy rond te krijgen.

Aangezien box 1 goed verkocht heeft, is de verwachting dat box 2 ook goed zal verlopen. Het streven is in ieder geval om de gehele serie uit te brengen!

Samba-boy
18-03-2012, 10:57
Er zijn inderdaad 5 seizoen. In seizoen 5 speelt Ramses Shaffy een grote rol, ze zijn momenteel bezig om de rechten van Shaffy rond te krijgen.

Aangezien box 1 goed verkocht heeft, is de verwachting dat box 2 ook goed zal verlopen. Het streven is in ieder geval om de gehele serie uit te brengen!

Het lijkt me toch niet dat dáár problemen over zullen ontstaan? De afleveringen met Shaffy zijn al uitbundig herhaald op NostalgieNet én Hilversum Best.

MRbazzeman
23-03-2012, 15:08
Ik ga 'm binnenkort aanschaffen. Ik zelf heb de afleveringen nog nooit echt goed gezien, dus er komen weer heerlijke avondjes aan voor mij.

De rechten moet toch geen probleem zijn inderdaad? Wie beschikt nu eigenlijk over die rechten?

Werner
24-03-2012, 19:56
Seizoen 3&4 net gekocht in de Mediamarkt van Eindhoven :)

egbertjan
25-03-2012, 15:55
Dit is de aflevering 16 Hangen en wurgen die ik heb opgenomen van best 24 en niet heb kunnen terug vinden op de dvd. Kan iemand even kijken of dit hem is. http://www.youtube.com/watch?v=DIr97HvKnXM&feature=autoplay&list=PL3A35DCB5FCB7391E&lf=mh_lolz&playnext=1

MRbazzeman
26-03-2012, 15:37
Dit is de aflevering 16 Hangen en wurgen die ik heb opgenomen van best 24 en niet heb kunnen terug vinden op de dvd. Kan iemand even kijken of dit hem is. http://www.youtube.com/watch?v=DIr97HvKnXM&feature=autoplay&list=PL3A35DCB5FCB7391E&lf=mh_lolz&playnext=1

Dit is 'm niet volgens mij. De band van die aflevering was ook al kwijt ten tijde van de uitzendingen op Best 24. Nogmaals, dit is 'm waarschijnlijk, mijn gekochte opname:

http://i41.tinypic.com/jtqhrl.png

Samba-boy
26-03-2012, 18:55
"Mijn gekochte opname", daar gaan we hoor. Tijd om de aanwinst op te eisen. :')

Ik lach me helemaal stuk als de Best24 uitzending de missende uitzending blijkt te zijn en de 'gekochte opname' op DVD verschijnt. :D

egbertjan
27-03-2012, 18:23
Wie kan mij dan vertellen welke aflevering ik dan heb gepost op youtube. Ik kan deze echt nergens terug vinden op de dvd.
Dit is de aflevering 16 Hangen en wurgen die ik heb opgenomen van best 24 en niet heb kunnen terug vinden op de dvd. Kan iemand even kijken of dit hem is. http://www.youtube.com/watch?v=DIr97HvKnXM&feature=autoplay&list=PL3A35DCB5FCB7391E&lf=mh_lolz&playnext=1

egbertjan
27-03-2012, 19:25
Dit is aflevering 20: Eigen schuld en boete. Deze staat gewoon op de dvd.

En hierbij twee caps van de vermeende aflevering 'Hangen en Wurgen' (Niet mijn caps en dus ook niet mijn opname):

Hier begint de aflevering als het goed is:
http://i41.tinypic.com/2mdl5d4.png
En hier stopt hij na ongeveer 13 minuten:
http://i44.tinypic.com/2k3u5g.png

MRbazzeman
29-03-2012, 18:57
Ok. Dat weten we dan ook weer. Dat raadsel is de wereld uit.

Ik heb sinds gisteren seizoen 3 & 4 binnen, en ik moet zeggen dat er meer telachen valt alsbij de vorige 2 seizoenen. Waarschijnlijk om dat deze seizoenen door Nederlandse schrijvers zijn geschreven, (Ger Apeldoorn en Harm Edens) en die vorige seizoenen vertaald en bewerkt zijn.

Samba-boy
31-03-2012, 01:26
@Bazzeman: Tot zover het nut van de low quality video-kopietjes xD


Wie kan mij dan vertellen welke aflevering ik dan heb gepost op youtube. Ik kan deze echt nergens terug vinden op de dvd.
Misschien is deze nog niet uit op DVD, zoals ik al eerder zei?:???: Je kan wel de onmogelijke vraag blijven stellen, maar we weten toch het antwoord ook niet?

Kijk, het kan absoluut zo zijn dat de aflevering de missende aflevering is. Tuurlijk. Het feit dat de aftiteling ook spreekt van een 'Bewerking door' en niet 'Geschreven door' laat al zien dat de aflevering uit de tijd komt dat afleveringen nog vertaald werden... Maar hoe krijgt men het dan voor elkaar om de aflevering in Beeld & Geluid wél te vinden voor Best 24, maar bij uitgave voor DVD ineens níet bij de hand te hebben?

Egbertjan, gezien jij deze opname hebt; Welke afleveringen werden er precies voor en na deze uitgezonden?

egbertjan
31-03-2012, 14:46
Ik kan helaas niet zeggen welke er voor en erna werden uitgezonden. Ik ben ze gaan bewerken, zodat ik alleen de aflevering overhield en geen andere beelden van best 24 meer had. best 24 had ook vaak de epg informatie fout bij de afleveringen die werden uitgezonden. Van wat ik opgenomen had wist ik op een gegeven moment niet meer hoe de afleveringen heten. Door naar de dvd te kijken heb ik de goede aflevering namanen erbij gekregen. toen kwam ik er achter dat deze aflevering er niet stond dus dacht dat dit de missende was.
@Bazzeman: Tot zover het nut van de low quality video-kopietjes xD


Misschien is deze nog niet uit op DVD, zoals ik al eerder zei?:???: Je kan wel de onmogelijke vraag blijven stellen, maar we weten toch het antwoord ook niet?

Kijk, het kan absoluut zo zijn dat de aflevering de missende aflevering is. Tuurlijk. Het feit dat de aftiteling ook spreekt van een 'Bewerking door' en niet 'Geschreven door' laat al zien dat de aflevering uit de tijd komt dat afleveringen nog vertaald werden... Maar hoe krijgt men het dan voor elkaar om de aflevering in Beeld & Geluid wél te vinden voor Best 24, maar bij uitgave voor DVD ineens níet bij de hand te hebben?

Egbertjan, gezien jij deze opname hebt; Welke afleveringen werden er precies voor en na deze uitgezonden?

egbertjan
31-03-2012, 14:59
Kijk je naar het verhaal dan kan dit best de missende aflevering zijn. de twee afleveringen hier voor speelde Bram van de vlugt ook mee. In deze missende aflevering zit hij ook en zie je hoe weer uit de gevanenis gaat. Dus de aflevering die ik op youtube heb gezet is denk ik voor 99% zeker de missende aflevering

Samba-boy
31-03-2012, 16:54
Kijk je naar het verhaal dan kan dit best de missende aflevering zijn. de twee afleveringen hier voor speelde Bram van de vlugt ook mee. In deze missende aflevering zit hij ook en zie je hoe weer uit de gevanenis gaat. Dus de aflevering die ik op youtube heb gezet is denk ik voor 99% zeker de missende aflevering

Nogmaals: Geen zekerheid. Je blijft continue hetzelfde roepen maar niemand die vooralsnog je een bevestiging kan geven, hoor.

MeanMrMustard
06-05-2012, 20:28
Ik heb vandaag ook de twee boxen binnen. Ik heb ze vergeleken met mijn "marktplaats" versie. De caps eerder gezien in dit topic staat inderdaad gewoon op de DVD. Voor deze aflevering is op de marktplaats versie ook de uitzending met het vliegtuig dat tegen Miechels aanvliegt. Echter kom ik deze (nog) niet tegen. Het lijkt erop dat de uitzending van Best 24 inderdaad "Hangen en Wurgen" moet zijn. Het vage is dan waarom deze zoek is in de archieven van beeld en geluid ?!??

Ik moet nog verder kijken, maar vreemd is het wel.

Beeld en geluid zegt dit:

Document ID 130759
Uniforme titel LAAT MAAR ZITTEN
prg#LAAT MAAR ZITTEN
Titel LAAT MAAR ZITTEN - prg#LAAT MAAR ZITTEN
Afleveringstitel Hangen en wurgen
Publicaties
televisie; 17-12-1989; VARA; 29'07''
televisie; 26-08-1990; VARA; 29'07''
Schone inlas Niet aanwezig
Dragers
Samenvatting Nederlandse comedyserie over een gevangenis.
Nederlandse comedyserie. Rolverdeling: Faber: John Kraaykamp.
Wiebe: Haye van der Heyden. Ten Bruggencate: Pieter Lutz.
Miechels: Rudi Falkenhagen. Rechter Raamsdonk: Bram van der
Vlugt.
Genre comedy
Personen Falkenhagen, Rudi; Heyden, Haye van der; Kraaykamp, John; Lutz, Pieter; Vlugt, Bram van der;
Makers Apeldoorn, Ger (scenario)
Edens, Harm (bewerking) (scenario)
John van de Rest Produkties (productie)
Rest, John van de (regie)
Beoogd medium televisie
Overige opmerkingen
Deze dragers bevatten mogelijk de aflevering 'Tunnel naar het licht', en niet 'Hangen en wurgen'.

Samba-boy
08-05-2012, 20:49
Ik heb vandaag ook de twee boxen binnen. Ik heb ze vergeleken met mijn "marktplaats" versie. De caps eerder gezien in dit topic staat inderdaad gewoon op de DVD. Voor deze aflevering is op de marktplaats versie ook de uitzending met het vliegtuig dat tegen Miechels aanvliegt. Echter kom ik deze (nog) niet tegen. Het lijkt erop dat de uitzending van Best 24 inderdaad "Hangen en Wurgen" moet zijn. Het vage is dan waarom deze zoek is in de archieven van beeld en geluid ?!??

Exact, dat is dus de grote vraag.

De grote vraag die ik mij nu ook stel is... Is Alpha Centauri hiervan al op de hoogte gesteld?

MeanMrMustard
09-05-2012, 21:55
Dat ben ik dus van plan. Ook contact gehad met Harm Edens, ook hij heeft alle afleveringen gewoon in zijn bezit, dus mocht deze verloren zijn gegaan, dan kon men makkelijk de moeite nemen om met deze mensen contact op te nemen.

Maar goed ik ga eens kijken wat ik kan doen. Ik heb meer het gevoel dat men deze aflevering is vergeten en een smoes hebben gebruikt.

Goede nieuws is dat we de aflevering gewoon hebben.

Geef mij even de tijd, maar ik vind het zeker een belediging aan de makers van deze topserie.

Samba-boy
11-05-2012, 15:10
Maar goed ik ga eens kijken wat ik kan doen. Ik heb meer het gevoel dat men deze aflevering is vergeten en een smoes hebben gebruikt.

Noem ik nogal een serieuze aantijging. Ik geloof eerlijk dat ze de aflevering in kwestie niet van Beeld & Geluid hebben gekregen, doordat de aflevering Tunnel naar het licht er twee keer op staat. In de uitleg die we kregen hadden ze het over een harddisk met de files van B&G, dus ik denk dat ze via Beeld & Geluid de uitzendingen één voor één hebben overgekocht om op DVD te kunnen zetten. Of op een iets gangbaardere manier. Hoe dan ook, ze hebben enkel die afleveringen gehad en verder niets, dus miste automatisch Hangen en Wurgen als er één aflevering dubbel inzat. Maar om de schuld nu bij Alpha Centauri te leggen...

Werner
12-05-2012, 23:17
Het zou wellicht mooi zijn (én een mooie marketingsstunt) om bij het 5de seizoen alsnog die aflevering uit iemand zijn privécollectie op te diepen en dan in koeien van letters op de hoes te zetten "EXCLUSIEF! MET DE VERLOREN GEWAANDE AFLEVERING!!!" Hup, iedereen weer naar de kassa...

Samba-boy
14-05-2012, 20:36
Laat ik eens een mooi ideetje plaatsen.

Ooh, Werner was me al voor. :)

MeanMrMustard
29-05-2012, 19:10
Inderdaad, zo iets kan het worden. Waarschijnlijk is de hele serie in één box te koop. Ik vraag mij wel af of het 5e seizoen wel uit komt, omdat Johnny Kraaijkamp daar geen rol meer in heeft.

P.s. ben net terug van vakantie, heb actie ondernemen voor "Hangen en Wurgen". Ik wacht op reactie van Beeld en Geluid en de producent van de boxen.

Wordt hopelijk vervolgd.....

MeanMrMustard
30-05-2012, 17:14
Goed nieuws:


Beste Graham,

Ik kreeg uw email doorgestuurd door Beeld & Geluid.
Toen wij destijds bezig waren met het masteren van de tapes hadden wij ook de aflevering “Hangen en Wurgen” opgenomen in het schema. Door de studio werden wij er toen echter op gewezen dat deze aflevering missende was maar dat een volgende aflevering er tweemaal opstond. Bij navraag bij John van de Rest en Beeld & Gelujid kregen wij te horen dat er iets in de archivering mis gegaan moest zijn maar dat deze aflevering ook niet bij hen aanwezig was. Wij hebben toen aangenomen dat de aflevering in het ongerede geraakt was.

Het is heel goed mogelijk dat wij seizoen 5 dit jaar c.q. volgend jaar gaan uitbrengen en dan zal ik zeker als eerste op zoek gaan naar een bruikbare versie van deze nu ontbrekende aflevering. Ik weet hoezeer de fans gesteld zijn op het compleet in hun bezit hebben van bepaalde series en daar hoort Laat Maar Zitten, getuige de vele reacties die we hierover krijgen, beslist ook bij.

Hartelijk dank voor uw reactie en aanwijzingen. Dit stellen wij altijd zeer op prijs.

Met vriendelijke groet,

Digimode Entertainment Ltd
Music Products B.V.

MeanMrMustard
21-07-2012, 11:16
Ik heb twee versies aangeboden waar ze erg blij mee zijn. Digimode zegt daar het volgende over:

"Het is alleen nog even bekijken hoe we dit willen aanpakken. Het is behoorlijk kostbaar om deze in de serie in te passen op de plek waar deze eigenlijk hoort.
Ik denk daarom dat we deze dan eerder zullen gaan toevoegen wanneer we seizoen 5 ook gaan uitbrengen. Omdat de rechten daarvan anders liggen en we er nog niet uit zijn met de licentiegever weet ik nog niet wanneer deze dan uit zal komen. Ik zal je zeker op de hoogte brengen als het zover is"


Het ziet er naar uit dat het er toch van gaat komen.

Samba-boy
11-11-2012, 18:42
En toen werd het stil en inmiddels is het november... MeanMrMustard, heb jij nog iets gehoord?

MeanMrMustard
01-10-2013, 22:20
Slecht nieuws:

Beste Graham,

Het is inderdaad een tijdrovende en dure aangelegenheid om nieuw materiaal op de markt te brengen.
Nee, er zijn geen plannen om seizoen 5 uit te brengen omdat wij denken dat dit het geld niet meer op zal brengen. Spijtig voor u en nog een aantal anderen die het graag anders gezien hadden maar wij zien geen mogelijkheid dit te realiseren. De vraag is te klein.


Music Products B.V.

DVD Watcher
02-10-2013, 05:05
Slecht nieuws:

Beste Graham,

Het is inderdaad een tijdrovende en dure aangelegenheid om nieuw materiaal op de markt te brengen.
Nee, er zijn geen plannen om seizoen 5 uit te brengen omdat wij denken dat dit het geld niet meer op zal brengen. Spijtig voor u en nog een aantal anderen die het graag anders gezien hadden maar wij zien geen mogelijkheid dit te realiseren. De vraag is te klein.


Music Products B.V.

Wat een bull....

Breng dan alles uit, of breng de serie helemaal niet uit.

Wat heb je nou aan een halve collectie die je nooit kunt vervolledigen? :evil:

Macca728
02-10-2013, 08:38
Slecht nieuws:

Beste Graham,

Het is inderdaad een tijdrovende en dure aangelegenheid om nieuw materiaal op de markt te brengen.
Nee, er zijn geen plannen om seizoen 5 uit te brengen omdat wij denken dat dit het geld niet meer op zal brengen. Spijtig voor u en nog een aantal anderen die het graag anders gezien hadden maar wij zien geen mogelijkheid dit te realiseren. De vraag is te klein.


Music Products B.V.


Ze leren het ook nooit he. Er zullen genoeg mensen wachten op een complete collectie en wachten daarom met kopen. Zeker na een flink aantal incomplete series die hier zijn uitgebracht.
Doe het dan gelijk goed.

peptalk
02-10-2013, 10:03
Vraag of jullie de rechten mogen overnemen en breng het zelf uit als je zo zeker bent zou ik zeggen.

DVD Watcher
02-10-2013, 15:51
Vraag of jullie de rechten mogen overnemen en breng het zelf uit als je zo zeker bent zou ik zeggen.

Jullie? Ik wil gewoon het liefst een complete serie en geen halve serie, of geef jij er niks om als er een serie maar half wordt uitgebracht?.

Dat mag ik toch stom vinden dat ze zo vaak maar iets half uitbrengen.

Doe het dan goed, of breng het helemaal niet uit, maar niet ergens halverwege stoppen.

Rogier Burghout
02-10-2013, 15:59
Jullie? Ik wil gewoon het liefst een complete serie en geen halve serie, of geef jij er niks om als er een serie maar half wordt uitgebracht?.

Dat mag ik toch stom vinden dat ze zo vaak maar iets half uitbrengen.

Doe het dan goed, of breng het helemaal niet uit, maar niet ergens halverwege stoppen.

Beetje een zwart-wit gedachte vind ik. De huidige releases hebben aardig wat voeten in de aarde gehad en dus aardig wat kosten. De gehele dvd/bd markt ligt al aardig op zn gat en voor deze serie is de potentiële afzetmarkt al helemaal klein; het is nu niet echt een bekende of grote titel waar massa's mensen op zitten te wachten. Dus wees blij met wat er al wel is uitgebracht en je kan de gedane moeite ook waarderen. En het "alles-of-niks" principe gaat natuurlijk niet op; er wordt per uitgave/seizoen gekeken of het rendabel is, en terecht. Jammer voor de liefhebbers, maar helaas. Ook dit is een gevolg van de tanende dvd markt.

Pieter D
03-10-2013, 11:11
Ik vermoed dat de afleveringen van Seizoen 5 al lang niet meer gebaseerd waren op de originele BBC-versie "Porridge"? Niet dat het iets terzake doet, maar verhaalsgewijs is er daar slechts een "kleine" resolutie op het eind. Pas in de follow-up "Going Straight" zien we hoe het verder verloopt met de personages.

Maar dat verandert natuurlijk niets aan het feit dat deze vooralsnog incompleet op DVD is...

Samba-boy
26-04-2017, 14:18
Na 4 jaar een afsluitende conclusie: ik zit op dit moment op het kantoor van Beeld en Geluid en zie dat op de datum van 'Hangen en Wurgen' (de op de dvd-box missende aflevering) niet 1 maar 2 dragers bewaard zijn. En zoals ik al dacht: 1 daarvan is Tunnel naar het licht, maar de ander is gewoon 'Hangen en wurgen'. Een jammerlijke gemiste kans, dus.

Werner
26-04-2017, 16:17
Tja, en daar nog apart een aanvullende release van maken (een schijfje van een paar euro of zo) zal wel weer te veel gevraagd zijn zeker?

Samba-boy
30-04-2017, 02:45
Van een release van 5 jaar geleden? Van een dvd-uitgave? Van een tv-serie? Van Nederlandse bodem? Die niet al te legendarisch of bekend was?

Nah. Je kunt eerder een heruitgave verwachten of de uitzendingen op een iTunesachtig platform. :P