PDA

Bekijk de volledige versie : Pioneer surround set s-vlf5-II



Pinraiser
20-01-2007, 20:18
Ik ben van plan deze set speakers te kopen, maar kan nog nergens luisteren of dit voor mij de set is!!

Ook laat de specifieke kennis mij te wensen over zodat ik ook niet echt op technische kennis ver kom betreft de specificaties.

http://www.pioneer.nl/nl/products/42/99/161/S-VLF5-II/index.html

Dus voor de echte kenners, is dit wat ? in combinatie met mijn receiver ook van Pioneer vsx-1016v.

TornadoGo
20-01-2007, 21:02
Ik ben van plan deze set speakers te kopen, maar kan nog nergens luisteren of dit voor mij de set is!!

Ook laat de specifieke kennis mij te wensen over zodat ik ook niet echt op technische kennis ver kom betreft de specificaties.

http://www.pioneer.nl/nl/products/42/99/161/S-VLF5-II/index.html

Dus voor de echte kenners, is dit wat ? in combinatie met mijn receiver ook van Pioneer vsx-1016v.

Een collega van me heeft sinds kort precies dezelfde set (dus ook dezelfde receiver). Ik heb de boel onlangs afgesteld en vond het prima klinken voor de prijs.

De sub was nog wel even schrikken qua formaat. Is echt een behoorlijk groot ding met dito prestaties. Mijn collega had de speakers op stands staan (behalve de center).

Pinraiser
20-01-2007, 21:22
Ik heb de boel onlangs afgesteld.

Oke, is het geluid voor zowel films 5.1 en audio goed of is hier nog onderscheid in.

En wat betreft het afstellen heb je daar veel tijd in moeten steken of is dat zo gebeurt?

Seth__Gekko
21-01-2007, 09:29
Wees wijs, koop niks zonder er naar te hebben geluisterd :nono:

Gerco Stuivenberg
28-01-2007, 22:01
Als je wat meer wil besteden is dit misschien een optie:
De S-V80A(-W)
http://www.pioneer.nl/images/products/speakers/pioneer/sv80aw_thumbnail.jpg

Johan van den D.
28-01-2007, 22:13
Dus voor de echte kenners, is dit wat ? in combinatie met mijn receiver ook van Pioneer vsx-1016v.Nee het is helemaal niets helaas..............


Met andere woorden, wij kunnen niet voor je bepalen of je het goed gaat vinden of niet en zelf luisteren is een must voor het beoordelen.
Dat is iets wat wij niet kunnen doen voor je.
Ik vind zulke setjes waardeloos maar zien er wel leuk uit maar wie weet vind jij het gewoon lekker klinken.

Voor films en stereo muziek is er inderdaad onderscheid te maken, het is helaas niet anders dan het steeds terug kerende advies om zelf te luisteren of gewoon de gok te nemen.

Pinraiser
30-01-2007, 20:11
Als je wat meer wil besteden

Bedankt voor de tip, maar ik vind het verschil te groot, deze set kost minimaal €2250 en de s-vlf5 II kost ca. €749.

hstadman
30-01-2007, 20:44
Als je wat meer wil besteden

Bedankt voor de tip, maar ik vind het verschil te groot, deze set kost minimaal €2250 en de s-vlf5 II kost ca. €749.

Dat is ook niet meer "iets meer" maar 3 x zoveel. :roll:

Gerco Stuivenberg
30-01-2007, 21:38
De set is idd veel duurder dan de S-VLF5 II :oops:

Ik neem aan dat een compleet 5.1 luidsprekersysteem met een verkoopprijs van rond de 1000 Euro, ondanks de sateliet luidsprekers, toch veel kan bieden als het om geluid gaat. :wink:

poebe
12-02-2007, 22:49
subwoofer module 30 - 200 Hz :?:
zou je dat wel doen? voor dat geld had ik denk ik wel wat anders aan geschaft

Johan van den D.
13-02-2007, 17:06
Ik neem aan dat een compleet 5.1 luidsprekersysteem met een verkoopprijs van rond de 1000 Euro, ondanks de sateliet luidsprekers, toch veel kan bieden als het om geluid gaat. :wink:Ondanks het bedrag van €1000,- zullen de meeste 5.1 satteliet setjes beperkt klinken.
Voor film zal het nog aardig te doen zijn maar voor muziek absoluut ongeschikt.
Kortom, ze kunnen zeker wel wat bieden maar niet veel in de meeste gevallen.

Helaas...................

Andere vraag die dan van belang is is wat je zelf verwacht en wilt bereiken.

Gerco Stuivenberg
14-02-2007, 20:22
Ondanks het bedrag van €1000,- zullen de meeste 5.1 satteliet setjes beperkt klinken.
Dat vind ik nog wel meevallen. Ik ben het met je eens dat je voor goede muziek ook beter geen kleine sateliet luidsprekers kunt gebruiken, Vandaar dat ik meestal aanraadt om de "front" satelieten te vervangen door (kleine) boekenplank-formaat luidsprekers. :wink:

Johan van den D.
15-02-2007, 15:35
Het was dan ook mijn mening.
Ik ben ook met een satteliet 5.1 set begonnen en voor film was het prima te doen opzich maar muziek nee, totaal niet.
Toen ik dat setje kocht was het in alle bladen de best geteste 5.1 sat-set (Infinity)

Het is dus maar hoe je het ervaar maar je geeft zelf al min of meer aan dat het inderdaad zo is zoals ik het zeg.

Seth__Gekko
15-02-2007, 20:24
Sja simpel zat een satelliet set kan best een leuke surround beleving geven, maar qua stereo en echt LFE komt het altijd te kort.