PDA

Bekijk de volledige versie : Denon 4306 Receiver stopt met doorgifte TV beelden



RonvB
21-01-2007, 10:02
Ik heb een zeer irritant en hardnekkig probleem waar ook de dealer niet uit lijkt te komen.

Apparatuur:
Denon 4306 Receiver
TV: Pioneer 427 XA Plasma
Digitale TV decoder: Siemens Gigaset M750 C IR

Decoder is aangesloten op Receiver. Beeld via HDMI naar Plasma. Geluid naar op receiver aangesloten boxen.

Probleem:
Na enige dagen goed te werken stopt de receiver met het doorgeven van beeldsignalen naar de TV. Geluid blijft het wel gewoon doen via de surround boxen.
De decoder geeft wel signaal af want als ik een TV rechtstreeks op het scherm aansluit heb ik wel beeld.
De dealer is al 5x terug geweest. Alle aansluitingen en instellingen doorgelopen.
Na het uitvoeren van een harde reset van de receiver werkt alles weer prima. Voor een paar dagen. Dan weer hetzelfde probleem.
Dealer heeft toen de receiver meegenomen en opgestuurd naar Denon. Ik heb tijdelijk een vervangende 4306 uit de winkel gekregen.
Wat blijkt. Na een paar dagen hetzelfde probleem.
Bij Denon uitgebreid getest. Zij kunnen geen probleem vinden. Voor de zekerheid hebben ze wel het videobord vervangen.

Herkent iemand deze problemen? Is dit een soort compatibiliteitsprobleem?
Heeft iemand suggesties?

Alexander D
21-01-2007, 11:49
Kan Denon geen enkel probleem vinden? Ook niet als jij je decoder meestuurt naar Denon?

Ik zou de oorzaak echt niet durven raden. Word je Denon misschien heel warm?

RonvB
21-01-2007, 14:24
Hallo,

Decoder meesturen is misschien wel een idee.
Receiver wordt niet warm. Overige functies zoals DVD of muziek blijven prima functioneren.

Bedankt.
Andere ideeen blijven welkom

A3aan
23-01-2007, 11:12
Gunst, ingewikkeld!

je zegt dat het signaal van Denon naar scherm HDMI is. Wil dat zeggen dat je van decoder naar Denon een andere aansluiting (welke?) en een ander signaal (welke?) hebt en dat Denon een vertaalslag moet doen?

Dutchman01
29-01-2007, 19:46
Welke firmware versie heb jij er in zitten?

(FIRMWARE CHECK AVR-4306)

1) Schakel de versterker uit met de kleine on/off schakelaar.
2) Druk de knop Surround Params en Status buttons ter gelijke tijd in en hou deze vast
3) Schakel nu ook de versterker in, 3 seconden later Surround Params en Status buttons los laten
4) Druk op Status Button om de firmware en revision info weer te geven.


Laatste en nieuwste firmware voor de AVR-4306 is op te halen

http://firmware.denon-online.eu/


Na de flash zal de AVR4306 firmware version Main ver. 00.99, Sub ver. 00.50, DSP ver. 00.04. weergeven na bovenstaande check.

Als je een veel oudere firmware versie op de AVR-4306 had kan je helaas geen backup terug meer zetten
Je zal dan dus de receiver compleet opnieuw in moeten stellen en opnieuw en backup moeten maken.

met de nieuwe bovenstaande firmware is een hoop verbeterd.

Peter van der Ploeg
21-01-2009, 16:20
Het zeer irritant en hardnekkig probleem wat je schetst komt bij mij ook voor.
De video signalen komen op Component niveau (1080i) binnen en ik stuur ze vervolgens door op component niveau naar mijn beamer. Alle component ingangen zijn benut zodat ik wel door de AVR moet om ze te schakelen.

Het probleem vindt dus niet alleen op het niveau van HDMI plaats maar ook op component niveau.

Ook met de upgrade naar versie 6.0.0.4 was het probleem een kleine week verdwenen, maar al snel begon de AVR weer te sputteren.

Ook ik weet mij nu geen raad meer. en als de dealer het probleem niet onderkent dan hebben we als eingebruiker een prachtige kat in de zak.

Alexander D
21-01-2009, 16:57
Het zeer irritant en hardnekkig probleem wat je schetst komt bij mij ook voor.
De video signalen komen op Component niveau (1080i) binnen en ik stuur ze vervolgens door op component niveau naar mijn beamer. Alle component ingangen zijn benut zodat ik wel door de AVR moet om ze te schakelen.

Het probleem vindt dus niet alleen op het niveau van HDMI plaats maar ook op component niveau.

Ook met de upgrade naar versie 6.0.0.4 was het probleem een kleine week verdwenen, maar al snel begon de AVR weer te sputteren.

Ook ik weet mij nu geen raad meer. en als de dealer het probleem niet onderkent dan hebben we als eingebruiker een prachtige kat in de zak.

Prachtig, een topic van twee jaar oud. Ik mag toch hopen dat de problemen wel opgelost zijn....

Peter van der Ploeg
23-01-2009, 21:25
Prachtig, een topic van twee jaar oud. Ik mag toch hopen dat de problemen wel opgelost zijn....

Als het probleem opgelost zou zijn hab ik dat op z'n minst het antwoord hier verwacht. Aangezen dit niet het geval is ga ik er van uit dat het probleem nog steeds bestaat.
En he; Zeker ter motivatie van alle gebruikers is een positive benadering gewenst!!