PDA

Bekijk de volledige versie : Review Jungson AV1000C



Edgar Smit
21-01-2007, 22:51
Zoals bekend heb ik al een tijdje een Jungson AV1000C staan, die tot dit weekeinde slecht 2 maal aangesloten is geweest, maar door tijdgebrek niet echt in de setup kon komen te staan.
Dit weekeinde was het eindelijk zover, ik had tijd. Nadat ik alle apparatuur uit het TV meubel had gehaald en ontkoppeld, moest ik eerst nog even de TV eraf halen (een philips 32PW9520, 49kg) zodat ik het achterschot kon verwijderen. Nadat dat gedaanwas, het meubwel weer in elkaar gezet, de TV er weer op gezet en toen het beest uit het krat gehaald en in het meubel gezet.
http://home.wanadoo.nl/edsmit/images/rear.JPG
De achterkant van het meubel, zonder schot en met alle kabels.

Nadat alles was aangesloten, het meubel weer op de plek gezet. De DVDspeler en de inmiddels 17 jaar oude Sansui Tuner staan op een plank boven het beest. Eerst de tuner ingesteld op voorkeuzezenders, met Skyradio op nummer 1 (voor mijn vrouw) en de rest. Toen het beest aangezet, een blauwe gloed licht op in de display met 2 enorme ouderwetse VU meters die het aantal watts aangeven per kanaal. Daaronder, een kleine klep met daarachter dus de powerknop en 2 functieknoppen, minimaliteit is troef. Een flinke klik bij elke schakeling maak de schakeling duidelijk. Een klein display met daarin de huidige stand voor input en output, en via een druk op functieknop 2 kun je kiezen uit de diverse menu's.
http://home.wanadoo.nl/edsmit/images/voorkant.JPG
de indrukwekkende voorkant met de 2 enorme VU meters en het klepje open

Dan luisteren, zelfs skyradio klinkt ineens een heel stuk beter zeg. Dat valt gewoon op. Even een CD in de Moon Harbor CD speler gedaan, wat een bijzonder natuurlijk geluid, zeer open, zeer ruimtelijk. Omdat deze speler eerst aan een QED Qunex 2 hing en nu aan een W&M interlink is meteen duidelijk dat de W&M een iets warmer geluid geeft dan de QED, maar met veel meer details. Ook valt meteen op dat de versterker bij elk tandje hoger meer power levert, iets wat de meters ook laten zien. Het lijkt een beetje op toeren maken in een ferrari, hoe meer je er maakt, hoe hoger het triomfgevoel, hoe dieper het doordringt in je lichaam. Hoe meer je je realiseerd dat je iets bijzonders hebt, waar je nog lang van gaat genieten. Het enige kleine nadeel is de grootte van het beest, hij is met zijn 55cm diep niet makkelijk te plaatsen, en met zijn 44kg en ook niet een versterkertje voor ergens bovenop. Helaas heb ik vandaag niet zoveel kunnen beluisteren als ik had gewild, maar dat komt de komende tijd zeker goed. Voor de liefhebbersa nog even een plaatje wat duidelijk maakt hoe groot hij nu werkelijk is, en let svp niet op de troep, er komt dit jaar nog een nieuw meubel.
http://home.wanadoo.nl/edsmit/images/voorkant%20geheel.JPG
duidelijk te zien hoe groot het beest is, en ja ernaast ligt een zak met wat troep en ja dat zijn ook nog echte ouderwetse cassette bandjes. De spaarpot heb ik er ter indicatie even naast gezet

Het mooiste is wel dat zelfs mijn speakers ineens weer klinken alsof ze net uit de doos zijn gekomen, dat had ik niet verwacht. Het lijkt wel of ze weer echt aan het werk moeten en er dondersveelplezier in hebben.

Edgar Smit
21-01-2007, 23:09
I've said it before, maar DAMN :shock:, wat is het toch een immens apparaat !!! (en ik ben als SVS-bezitter toch echt wel wat gewend :mrgreen:).

Nu nog een paar Aurum Cantus luidsprekers erbij? ;)Ik moet eerst weer even sparen, maar als er nieuwe speakers komen, dan wel meteen zuilen als fronts en passende bookshelves als rears.

Johan van den D.
21-01-2007, 23:22
Ik moet eerst weer even sparenSparen..................er staat links op de foto een grote pot vol met geld....... :wink:

Jos A.
21-01-2007, 23:49
Wat een ongelooflijk lomp ding, schitterend! Is het niet een idee om de tv ergens in een kast te schuiven en die Jungson bovenop te zetten, ik zou ipv naar de tv de hele tijd naar die VU-metertjes zitten kijken :D. Mis ik nu trouwens nog de cd-speler in de kast?

Edgar Smit
21-01-2007, 23:51
Wat een ongelooflijk lomp ding, schitterend! Is het niet een idee om de tv ergens in een kast te schuiven en die Jungson bovenop te zetten, ik zou ipv naar de tv de hele tijd naar die VU-metertjes zitten kijken :D. Mis ik nu trouwens nog de cd-speler in de kast?Dat klopt, die staat door ruimte/kabel gebrek in een ander meubel naast dit meubel.

Alexander D
22-01-2007, 10:09
Hey Edgar, dat ziet er goed uit. 8)

Prachtig beest, en makkelijker dan een hond. Deze hoeft niet meer naar buiten. :wink:

Let overigens wel een beetje op de koeling. Dat lijkt nu wat krap (mischien ook door de troep waar ik het verder niet over heb) en hij kan toch redelijk warm worden. :wink:

Edgar Smit
22-01-2007, 10:15
Hey Edgar, dat ziet er goed uit. 8)

Prachtig beest, en makkelijker dan een hond. Deze hoeft niet meer naar buiten. :wink:

Let overigens wel een beetje op de koeling. Dat lijkt nu wat krap (mischien ook door de troep waar ik het verder niet over heb) en hij kan toch redelijk warm worden. :wink:De achterkant van de kast waar hij in staat is volledig open, hij heeft ruim 5cm boven zich en zo'n 15cm naast zich rechts en 3cm links. Dat zit dus wel goed.

Edgar Smit
22-01-2007, 10:19
Prachtig beest, en makkelijker dan een hond. Deze hoeft niet meer naar buiten. :wink:
Pah! Een grote versterker is leuk, maar een grote hond nog veel leuker! Bovendien heb je dan ook gelijk een ingebouwde woofer ;).Ik ken weinig honden die 20Hz goed kunnen weergeven hoor :D :wink:

Rob Eric Blank
22-01-2007, 10:22
Zo Edgar VET VET VET apparaat.
Is dit nu een meerkanaals versterker, of gewoon simpel 2 kanalen?

Alexander D
22-01-2007, 10:23
Zo Edgar VET VET VET apparaat.
Is dit nu een meerkanaals versterker, of gewoon simpel 2 kanalen?

ECHTE mannen hebben surround. 8)

Meer zeg ik niet. :lol:

Edgar Smit
22-01-2007, 10:24
Zo Edgar VET VET VET apparaat.
Is dit nu een meerkanaals versterker, of gewoon simpel 2 kanalen?6.1 kanaals versterker met decoders aan boord, in stereo klasse A 8) .

Rob Eric Blank
22-01-2007, 11:01
Zo Edgar VET VET VET apparaat.
Is dit nu een meerkanaals versterker, of gewoon simpel 2 kanalen?

ECHTE mannen hebben surround. 8)

Meer zeg ik niet. :lol:Haha EN een losse stereo versterker!

Rob Eric Blank
22-01-2007, 11:02
Zo Edgar VET VET VET apparaat.
Is dit nu een meerkanaals versterker, of gewoon simpel 2 kanalen?6.1 kanaals versterker met decoders aan boord, in stereo klasse A 8) .Dus meteen een nieuw budget ingeruimd voor je stroomrekening.
Maar MET decoders aanboord, erg erg erg VET!

Rob Eric Blank
22-01-2007, 11:38
ECHTE mannen hebben surround. 8)
Meer zeg ik niet. :lol:Haha EN een losse stereo versterker!
EN speakers! :twisted: ;)En ik speek maar zonder speakers, vond het al vreemd dat er geen geluid uit komt :shock: :shock: :shock: :shock:

Sattelietjes, zijn dat speakers???

Edgar Smit
22-01-2007, 11:47
Zo Edgar VET VET VET apparaat.
Is dit nu een meerkanaals versterker, of gewoon simpel 2 kanalen?6.1 kanaals versterker met decoders aan boord, in stereo klasse A 8) .Dus meteen een nieuw budget ingeruimd voor je stroomrekening.
Maar MET decoders aanboord, erg erg erg VET!Gelukkig klinkt hij niet vet :wink: .

Rob Eric Blank
22-01-2007, 11:57
Zo Edgar VET VET VET apparaat.
Is dit nu een meerkanaals versterker, of gewoon simpel 2 kanalen?6.1 kanaals versterker met decoders aan boord, in stereo klasse A 8) .Dus meteen een nieuw budget ingeruimd voor je stroomrekening.
Maar MET decoders aanboord, erg erg erg VET!Gelukkig klinkt hij niet vet :wink: .We wachten natuurlijk met smart op een nog uitgebreidere luistersessie en review.
De looks...TOP.

Seth__Gekko
23-01-2007, 11:59
Mooi, nu snel opruimen geblazen!

Edgar Smit
23-01-2007, 12:00
Mooi, nu snel opruimen geblazen!Blazen doe je maar met je SVS :wink: .

A3aan
23-01-2007, 12:42
Leuk leuk leuk!

Zowel het idee van jou daar zitten te genieten. "Hé nu hoor ik weer wat ik nog nooit op deze CD gehoord heb" etc, als het apparaat en zijn qualiteiten (qualiteit met een Q klinkt weer net wat chiquer dan kwaliteit met een k) alsook ditsoort verhalen.

Leuk ook met foto's

ik heb de vrijheid genomen je eerste foto ondersteboven te zetten:
http://img442.imageshack.us/img442/306/achterkantedgar8jk.jpg
De achterkant is natuurlijk altijd het prachtigst. De blik op de techniek (ik vind één van de mooie dingen aan motorfietsen (vgl auto's) dat je direct in/op het blok kijkt).. heel juist dat je daarmee begint. [spoiler:ecd1485558]ik zeg nix over afstoffen, dat zou flauw zijn[/spoiler:ecd1485558]

Ook denk ik aan deze foto te zien dat je kinderen in huis hebt ... :wink:

Maar ... :shock: wat me opvalt op DEZE foto (op andere foto's kan ik het niet goed zien) ... wat voor vloerbedekking heb jij????? :?: :?: :?: :!: :?: :shock: :roll: :shock: 8) :? Toch niet slechts beton??? Dat rijdt wel licht met zwaarbeladen kasten, maar acoustisch zou er dan nog zo enorm veel te verbeteren zijn aan je luistergenot dat ik me dat haast niet kan voorstellen...

Verder: je vertelt dat je de achterkant uit de kast hebt gehaald. Dat vind ik spannend! Ik zaag (decoupeerzaag) liever een groot vierkant uit de achterkant. De meeste kasten zijn namelijk uit zichzelf niet zo sterk qua links-rechts-beweging. Een kruis op de achterkant (of een plaat voor dezelfde werking) is vaak hard nodig om de kast de nodige dwarsstevigheid te geven. Ik hoop niet dat je kast nu in elkaar dondert. Zou jammer zijn van je versterker (die er met schrik vanaf komt, mogelijk een krasje), maar ook van tv en eventueel rondzwervende kinderen...

Verder zou ik nog wel op een foto willen zien hoe het menu tot zijn recht komt (closeuppertje display?) en hoe het geheel oogt met het klepje dicht.

tot slot en voortaan: geniet ervan!

Edgar Smit
23-01-2007, 12:58
A3aan:
waar haal je de moed vandaan om mijn foto om te draaien!:wink: Nee zo is de foto inderdaad wat duidelijker.

Ik heb plavuizen, dikke vitrage en ongeveer 1 tot 1,5 meter voor de kast ligt een flink vloerkleed wat doorloopt tot onder de bank.

Inderdaad heb ik ook kinderen, wel 3 zelfs, verantwoordelijk voor o.a. de stukken ontbrekend fineer aan de voorkant van dit meubel.

Voor wat betreft het zagen heb je in principe gelijk, maar dit meubel heeft 2 vakken, waarven nu dus maar 1 vak open is (wel het grootste vak :wink:). Daarnaast bestaat uit vrij dikke zijkanten en boven en onderlaag die middels diverse lekker ouderwetse maar zeer stevige interne boutconstructies vastzitten. De kast is zo stevig, dat de plaat die er nu uitgehaald is, zelfs toen hij erin zat gewoon speling had, iets wat inderdaad bij veel kasten wel anders is, daar zorgt de plaat voor de stevigheid.

Andere foto's en een uitgebreidde luisterreview volgen nog, zitten eerst nog even in spanning van de MRI uitslag van mijn vrouw (dat gedonder wat inmiddels al bijna 1 jaar speelt en er voor zorgt dat o.a. afstoffen enzo op een iets lager pitje staat).

Edgar Smit
23-01-2007, 12:59
Maar ... :shock: wat me opvalt op DEZE foto (op andere foto's kan ik het niet goed zien) ... wat voor vloerbedekking heb jij????? :?: :?: :?: :!: :?: :shock: :roll: :shock: 8) :? Toch niet slechts beton???
Ik zie een schuin gelegde witte tegelvloer. Acoustisch net zo hard natuurlijk, maar toch niet zo rauw als beton ;).

Lag trouwens ook in mijn huis toen ik het kocht, maar ik heb het met veel liefde en plezier laten uitkappen ;)Klopt, maar ik heb het juist zelf gelegd toen we dit huis kochtten, akoestiek stond toen nog op een wat lager pitje.

hstadman
24-01-2007, 11:35
Hey Edgar,

het "beest" staat eindelijk waar hij moet staan...nu kun je eindelijk "los" gaan. :wink: 8)

Nogmaals, een erg mooi begin en een prima basis om alles eens mooi uit te bouwen... (y)

Meubels en troep zijn niet belangrijk...je plezier in dvd en muziek wel... :wink:


Voordeel van klasse A is vaak dat je niet hoort dat je de muziek harder zet, het gaat zo geleidelijk en natuurlijk dat je het vaak niet door hebt toch al op een redelijk volume te spelen. :wink:


P.s.
de klik die je hoort is afkomstig van een relais, die het geluid schakelt, wat veel beter is dan die goedkope potmeters in vele receivers/versterkers...

hstadman
24-01-2007, 11:47
Zo Edgar VET VET VET apparaat.
Is dit nu een meerkanaals versterker, of gewoon simpel 2 kanalen?6.1 kanaals versterker met decoders aan boord, in stereo klasse A 8) .Dus meteen een nieuw budget ingeruimd voor je stroomrekening.
Maar MET decoders aanboord, erg erg erg VET!

Valt erg mee hoor; het is "slechts" 80 watt...echte stroomvreters zijn klasse A bakken van 300-500 watt continue...er zijn eindbakken die per stuk 3000 watt vreten!!! Dan gaat je meter inderdaad tekeer zodra je een plaatje opzet. :lol: Dure hobby... 8)

Edgar Smit
24-01-2007, 12:20
Zo Edgar VET VET VET apparaat.
Is dit nu een meerkanaals versterker, of gewoon simpel 2 kanalen?6.1 kanaals versterker met decoders aan boord, in stereo klasse A 8) .Dus meteen een nieuw budget ingeruimd voor je stroomrekening.
Maar MET decoders aanboord, erg erg erg VET!

Valt erg mee hoor; het is "slechts" 80 watt...echte stroomvreters zijn klasse A bakken van 300-500 watt continue...er zijn eindbakken die per stuk 3000 watt vreten!!! Dan gaat je meter inderdaad tekeer zodra je een plaatje opzet. :lol: Dure hobby... 8)Die zet je gewoon in de buurt van je energieschijfje zodat dat meteen als koeling kan dienstdoen, scheelt weer wat kosten :wink: .

hstadman
24-01-2007, 12:31
Zo Edgar VET VET VET apparaat.
Is dit nu een meerkanaals versterker, of gewoon simpel 2 kanalen?6.1 kanaals versterker met decoders aan boord, in stereo klasse A 8) .Dus meteen een nieuw budget ingeruimd voor je stroomrekening.
Maar MET decoders aanboord, erg erg erg VET!

Valt erg mee hoor; het is "slechts" 80 watt...echte stroomvreters zijn klasse A bakken van 300-500 watt continue...er zijn eindbakken die per stuk 3000 watt vreten!!! Dan gaat je meter inderdaad tekeer zodra je een plaatje opzet. :lol: Dure hobby... 8)Die zet je gewoon in de buurt van je energieschijfje zodat dat meteen als koeling kan dienstdoen, scheelt weer wat kosten :wink: .

Ze zullen zelf wel aardig wat koeling aan boord hebben, anders gaan je transistors eraan! :wink:

Rob Eric Blank
26-01-2007, 15:52
Zo Edgar VET VET VET apparaat.
Is dit nu een meerkanaals versterker, of gewoon simpel 2 kanalen?6.1 kanaals versterker met decoders aan boord, in stereo klasse A 8) .Dus meteen een nieuw budget ingeruimd voor je stroomrekening.
Maar MET decoders aanboord, erg erg erg VET!

Valt erg mee hoor; het is "slechts" 80 watt...echte stroomvreters zijn klasse A bakken van 300-500 watt continue...er zijn eindbakken die per stuk 3000 watt vreten!!! Dan gaat je meter inderdaad tekeer zodra je een plaatje opzet. :lol: Dure hobby... 8)Ja ik weet het, die kunnen direct als kachel in huis fungeren.
Het is idd "slechts" 80 Watt........kom ik aan met mijn 75 Watt......nouja die kan ik toch niet boven de 30% open draaien, wordt het gewoon te luid (met het oog op de buren).

80 Watt klasse A zuipt genoeg lijkt mij, helemaal als het veel draaid.

hstadman
26-01-2007, 22:08
Zo Edgar VET VET VET apparaat.
Is dit nu een meerkanaals versterker, of gewoon simpel 2 kanalen?6.1 kanaals versterker met decoders aan boord, in stereo klasse A 8) .Dus meteen een nieuw budget ingeruimd voor je stroomrekening.
Maar MET decoders aanboord, erg erg erg VET!

Valt erg mee hoor; het is "slechts" 80 watt...echte stroomvreters zijn klasse A bakken van 300-500 watt continue...er zijn eindbakken die per stuk 3000 watt vreten!!! Dan gaat je meter inderdaad tekeer zodra je een plaatje opzet. :lol: Dure hobby... 8)Ja ik weet het, die kunnen direct als kachel in huis fungeren.
Het is idd "slechts" 80 Watt........kom ik aan met mijn 75 Watt......nouja die kan ik toch niet boven de 30% open draaien, wordt het gewoon te luid (met het oog op de buren).

80 Watt klasse A zuipt genoeg lijkt mij, helemaal als het veel draaid.

yup, gebruik je ook nog eens effeciente speakers, dus rond de 90dbm3...dan gaat een en ander al snel hard... :wink:

Edgar Smit
28-01-2007, 22:47
Dit weekeinde eindelijk eens wat tijd gemaakt om e.e.a in te stellen.
het resultaat is onderstaande mail, wat overigens geen bash de dealer is maar gewoon omdat ik geen zin heb om alles opnieuw te typen:

Dear ,

I have meanwhile installed this amplifier, but unfortunately there are somethings not working properly:
-> the right surround channel is not working,
-> some buttons on the remote are not working properly,
-> when the device is set to a certain input source which is not switched on, it automaticly starts to search for other sources, which should only happen when set to auto-detect.
-> upon watching a movie, it keeps switching between stereo and digital mode, which is very annoying
-> when the tuner is on, it sometimes switches between listening modes all by itself.
-> when it is in testmode, the main volume only works sometimes
-> when switched to digital listening mode it shows 5.1 channel stereo, but only the centre channel seems to be working.

I have tried the following:
switch left and right surround speakers, but the right surround channel maintains quite.
new batteries in the remote.
work with both open and/or closed frontlid.
switch on only 1 source and it cannot find in autodetect, or when manually set to the correct input, it switches back to auto-detect and not find it.

As you can understand i am not so happy with this and i look forward to your solution on this matter.

Best regards,

Edgar Smit

Johan van den D.
28-01-2007, 22:52
Dat is niet zo mooi Edgar, ben benieuwd wat ze hieraan gaan doen of kunnen doen.

hstadman
29-01-2007, 00:05
Inderdaad niet zo mooi...ik hoop voor je dat ze hem gaan omwisselen voor een andere...succes. :wink:

Seth__Gekko
29-01-2007, 08:05
Oef Edgar, dat is inderdaad erg vervelend. Je lijkt wel een bug-tester.

Alexander D
29-01-2007, 09:20
Het beest moet dus nog afgericht worden..... :x

Niet fijn in ieder geval Edgar. Hopelijk krijg je van de dealer snel een oplossing.

Henk Heideveld
29-01-2007, 11:50
A3aan:
waar haal je de moed vandaan om mijn foto om te draaien!:wink: Nee zo is de foto inderdaad wat duidelijker.

Ik heb plavuizen, dikke vitrage en ongeveer 1 tot 1,5 meter voor de kast ligt een flink vloerkleed wat doorloopt tot onder de bank.

Inderdaad heb ik ook kinderen, wel 3 zelfs, verantwoordelijk voor o.a. de stukken ontbrekend fineer aan de voorkant van dit meubel.

Voor wat betreft het zagen heb je in principe gelijk, maar dit meubel heeft 2 vakken, waarven nu dus maar 1 vak open is (wel het grootste vak :wink:). Daarnaast bestaat uit vrij dikke zijkanten en boven en onderlaag die middels diverse lekker ouderwetse maar zeer stevige interne boutconstructies vastzitten. De kast is zo stevig, dat de plaat die er nu uitgehaald is, zelfs toen hij erin zat gewoon speling had, iets wat inderdaad bij veel kasten wel anders is, daar zorgt de plaat voor de stevigheid.

Andere foto's en een uitgebreidde luisterreview volgen nog, zitten eerst nog even in spanning van de MRI uitslag van mijn vrouw (dat gedonder wat inmiddels al bijna 1 jaar speelt en er voor zorgt dat o.a. afstoffen enzo op een iets lager pitje staat).
Ach wat maakt het uit of je houten of betonnen vloeren hebt, of dat er tapijten op de grond liggen, of dat je zware vitrages hebt. Bij mij trekken nog steeds op straat spontaan de scheuren in het asfalt, ondanks sterke isolatiemaatregelen :lol: :wink: Zelfs aan het einde van mijn straat is een kantoor spontaan vertrokken vanwege een onwerkbare situatie :mrgreen:

Rob Eric Blank
29-01-2007, 14:59
WOW Edgar redelijke balen.......Succes ermee

Edgar Smit
30-01-2007, 07:12
Nog niets gehoord van de dealer, maar ik blijf jullie op de hoogte houden.

R Klemkerk
30-01-2007, 13:19
Zo Edgar VET VET VET apparaat.
Is dit nu een meerkanaals versterker, of gewoon simpel 2 kanalen?

ECHTE mannen hebben surround. 8)

Meer zeg ik niet. :lol:
:cry:

R Klemkerk
30-01-2007, 13:22
Nog niets gehoord van de dealer, maar ik blijf jullie op de hoogte houden.

ja, houd ons op de hoogte, want dit is wel zeer vervelend :?

A3aan
30-01-2007, 15:36
eh. Poep.

erik_van_meer
31-01-2007, 20:35
Wat een beest zeg!!! Wat kost zoiets nou ongeveer??? Wel jammer dat een aantal functies niet of niet naar behoren werken. Neem aan dat de fabrikant adequaat klachten afhandelt want aftersales service is veelal een onderschatte factor welke toch medebepalend is voor het visitekaartje van welk bedrijf dan ook!!! Wij forumleden wachten vol in spanning af...

Alexander D
31-01-2007, 20:39
Wat een beest zeg!!! Wat kost zoiets nou ongeveer??? Wel jammer dat een aantal functies niet of niet naar behoren werken. Neem aan dat de fabrikant adequaat klachten afhandelt want aftersales service is veelal een onderschatte factor welke toch medebepalend is voor het visitekaartje van welk bedrijf dan ook!!! Wij forumleden wachten vol in spanning af...

Vol inspanning? Is dat een vermoeiende vorm van afwachten? :lol: :wink:

Edgar, kun je die toko niet gewoon bellen?

Met deze nummers bijvoorbeeld:

+49 (0)7191 -90 48 10

+49 (0)7191-90 35 947

Edgar Smit
01-02-2007, 08:56
Wat een beest zeg!!! Wat kost zoiets nou ongeveer??? Wel jammer dat een aantal functies niet of niet naar behoren werken. Neem aan dat de fabrikant adequaat klachten afhandelt want aftersales service is veelal een onderschatte factor welke toch medebepalend is voor het visitekaartje van welk bedrijf dan ook!!! Wij forumleden wachten vol in spanning af...

Vol inspanning? Is dat een vermoeiende vorm van afwachten? :lol: :wink:

Edgar, kun je die toko niet gewoon bellen?

Met deze nummers bijvoorbeeld:

+49 (0)7191 -90 48 10

+49 (0)7191-90 35 947
@Eric, incl bezorgen rond de 1800 eurie.
@Alexander, zou ik kunnen doen, maar ik wacht even tot morgen, anders ga ik maandag bellen.

Alexander D
01-02-2007, 09:24
Wat een beest zeg!!! Wat kost zoiets nou ongeveer??? Wel jammer dat een aantal functies niet of niet naar behoren werken. Neem aan dat de fabrikant adequaat klachten afhandelt want aftersales service is veelal een onderschatte factor welke toch medebepalend is voor het visitekaartje van welk bedrijf dan ook!!! Wij forumleden wachten vol in spanning af...

Vol inspanning? Is dat een vermoeiende vorm van afwachten? :lol: :wink:

Edgar, kun je die toko niet gewoon bellen?

Met deze nummers bijvoorbeeld:

+49 (0)7191 -90 48 10

+49 (0)7191-90 35 947
@Eric, incl bezorgen rond de 1800 eurie.
@Alexander, zou ik kunnen doen, maar ik wacht even tot morgen, anders ga ik maandag bellen.

Wat een geduld heb jij zeg. (respect.... 8) )

Rob Eric Blank
01-02-2007, 12:07
Zeker een geduld, 1800 euro is een heel bedrag maar ik denk dat je er in de basis erg veel voor krijgt.
Wat wordt de volgende update, je speakers?

Seth__Gekko
01-02-2007, 12:16
Oef dit is een van de zaken waarom ik niet zo 123 zulke spullen via het internet/buitenland zou bestellen.

Sterkte Edgar!

Edgar Smit
01-02-2007, 12:17
Zeker een geduld, 1800 euro is een heel bedrag maar ik denk dat je er in de basis erg veel voor krijgt.
Wat wordt de volgende update, je speakers?eerst deze zaak goed afhandelen, dan verder kijken :wink:.

Edgar Smit
05-02-2007, 15:38
vandaag gebeld, werd netjes te woord gestaan, ik moet het apparaat opsturen, met een begeleidend schrijven wat er mis mee is en kopie factuur en teolefoonnummer, dan bellen ze mij terug.

Helaas, maar wel zoals verwacht, moet ik zelf de kosten voor het terugsturen betalen.

Ik ga dus mijn geld terugvragen aangezien ik dat nu wat harder nodig heb voor een wandmeubel. Ik hou jullie op de hoogte.....

Olivier vd D.
05-02-2007, 16:08
Ach wat maakt het uit of je houten of betonnen vloeren hebt, of dat er tapijten op de grond liggen, of dat je zware vitrages hebt. Bij mij trekken nog steeds op straat spontaan de scheuren in het asfalt, ondanks sterke isolatiemaatregelen :lol: :wink: Zelfs aan het einde van mijn straat is een kantoor spontaan vertrokken vanwege een onwerkbare situatie :mrgreen:
Rob, dit bedoel ik met sterke verhalen. Maar dat terzijde.

@Edgar, kost dat verzenden zoveel dat je het niet meer de moeite waard vindt?

Edgar Smit
05-02-2007, 16:59
Ach wat maakt het uit of je houten of betonnen vloeren hebt, of dat er tapijten op de grond liggen, of dat je zware vitrages hebt. Bij mij trekken nog steeds op straat spontaan de scheuren in het asfalt, ondanks sterke isolatiemaatregelen :lol: :wink: Zelfs aan het einde van mijn straat is een kantoor spontaan vertrokken vanwege een onwerkbare situatie :mrgreen:
Rob, dit bedoel ik met sterke verhalen. Maar dat terzijde.

@Edgar, kost dat verzenden zoveel dat je het niet meer de moeite waard vindt?en blijven zitten met een versterker zonder rechtersurroundkanaal, een niet goed functionerende AB en die geen enkele instelling onthoudt? nee, sommige levenslessen zijn hard, maar je moet ze een keer leren....... :wink:

Alexander D
05-02-2007, 17:00
Ach wat maakt het uit of je houten of betonnen vloeren hebt, of dat er tapijten op de grond liggen, of dat je zware vitrages hebt. Bij mij trekken nog steeds op straat spontaan de scheuren in het asfalt, ondanks sterke isolatiemaatregelen :lol: :wink: Zelfs aan het einde van mijn straat is een kantoor spontaan vertrokken vanwege een onwerkbare situatie :mrgreen:
Rob, dit bedoel ik met sterke verhalen. Maar dat terzijde.

@Edgar, kost dat verzenden zoveel dat je het niet meer de moeite waard vindt?en blijven zitten met een versterker zonder rechtersurroundkanaal, een niet goed functionerende AB en die geen enkele instelling onthoudt? nee, sommige levenslessen zijn hard, maar je moet ze een keer leren....... :wink:

Misschien komt er na reparatie een perfect apparaat terug.... :P

Olivier vd D.
05-02-2007, 23:45
Ach wat maakt het uit of je houten of betonnen vloeren hebt, of dat er tapijten op de grond liggen, of dat je zware vitrages hebt. Bij mij trekken nog steeds op straat spontaan de scheuren in het asfalt, ondanks sterke isolatiemaatregelen :lol: :wink: Zelfs aan het einde van mijn straat is een kantoor spontaan vertrokken vanwege een onwerkbare situatie :mrgreen:
Rob, dit bedoel ik met sterke verhalen. Maar dat terzijde.
Ik kan er de schertsende knipoog naar onze discussie wel in zien eigenlijk, jij niet? ;)
Natuurlijk.

Alexander D
10-02-2007, 13:18
Ach wat maakt het uit of je houten of betonnen vloeren hebt, of dat er tapijten op de grond liggen, of dat je zware vitrages hebt. Bij mij trekken nog steeds op straat spontaan de scheuren in het asfalt, ondanks sterke isolatiemaatregelen :lol: :wink: Zelfs aan het einde van mijn straat is een kantoor spontaan vertrokken vanwege een onwerkbare situatie :mrgreen:
Rob, dit bedoel ik met sterke verhalen. Maar dat terzijde.

@Edgar, kost dat verzenden zoveel dat je het niet meer de moeite waard vindt?en blijven zitten met een versterker zonder rechtersurroundkanaal, een niet goed functionerende AB en die geen enkele instelling onthoudt? nee, sommige levenslessen zijn hard, maar je moet ze een keer leren....... :wink:

Nog nieuws?

Edgar Smit
10-02-2007, 13:41
ja, ik heb nog steeds geen tijd gehad om dat ding op te sturen.............

Johan van den D.
10-02-2007, 14:39
Hier zal ik toch even tijd voor maken hoor Edgar, zulke dingen moet je niet te lang mee wachten.

R Klemkerk
10-02-2007, 14:52
Hier zal ik toch even tijd voor maken hoor Edgar, zulke dingen moet je niet te lang mee wachten.

Inderdaad! Helemaal mee eens! :shock:

Olivier vd D.
10-02-2007, 17:35
ja, ik heb nog steeds geen tijd gehad om dat ding op te sturen.............
Onzin, als het moet kan je overal tijd voor maken. Dat het geen prioriteit heeft zou aannemelijker zijn, maar in dit geval toch niet echt aan te raden.

Alexander D
10-02-2007, 20:02
ja, ik heb nog steeds geen tijd gehad om dat ding op te sturen.............
Onzin, als het moet kan je overal tijd voor maken. Dat het geen prioriteit heeft zou aannemelijker zijn, maar in dit geval toch niet echt aan te raden.

Bepaal jij wat voor hem onzin is? :?

Je vindt het aannemelijker dat het geen prioriteit heeft maar de logische gevolgtrekking dat die zaken die dan wel meer prioriteit hebben zoveel tijd kosten dat hij hier geen tijd meer voor heeft, kun je niet maken.....

Afgezien van het feit dat je het beest niet eens in je eentje kunt verzenden want dan kom je nooit op het postkantoor. :shock: :wink:

Seth__Gekko
10-02-2007, 20:04
Jammer Edgar, maar slimme zet om je geld terug te eisen.

Olivier vd D.
11-02-2007, 00:55
ja, ik heb nog steeds geen tijd gehad om dat ding op te sturen.............
Onzin, als het moet kan je overal tijd voor maken. Dat het geen prioriteit heeft zou aannemelijker zijn, maar in dit geval toch niet echt aan te raden.

Bepaal jij wat voor hem onzin is? :?

Je vindt het aannemelijker dat het geen prioriteit heeft maar de logische gevolgtrekking dat die zaken die dan wel meer prioriteit hebben zoveel tijd kosten dat hij hier geen tijd meer voor heeft, kun je niet maken.....

Afgezien van het feit dat je het beest niet eens in je eentje kunt verzenden want dan kom je nooit op het postkantoor. :shock: :wink:
Ik bepaal dat niet, het is een vaststaand feit. Geen tijd hebben is per definitie onzin. Je hebt namelijk altijd tijd voor iets alleen je geeft andere zaken prioriteit. Nu is het wel begrijpelijk dat iemand zegt dat hij geen tijd heeft voor iets, maar helaas wordt het veel te vaak gebruikt. In werkelijkheid zegt iemand dat hij ergens geen prioriteit aan geeft. Maar "geen tijd" hebben klinkt waarschijnlijk minder afwijzend.

Edgar Smit
11-02-2007, 01:16
ja, ik heb nog steeds geen tijd gehad om dat ding op te sturen.............
Onzin, als het moet kan je overal tijd voor maken. Dat het geen prioriteit heeft zou aannemelijker zijn, maar in dit geval toch niet echt aan te raden.

Bepaal jij wat voor hem onzin is? :?

Je vindt het aannemelijker dat het geen prioriteit heeft maar de logische gevolgtrekking dat die zaken die dan wel meer prioriteit hebben zoveel tijd kosten dat hij hier geen tijd meer voor heeft, kun je niet maken.....

Afgezien van het feit dat je het beest niet eens in je eentje kunt verzenden want dan kom je nooit op het postkantoor. :shock: :wink:
Ik bepaal dat niet, het is een vaststaand feit. Geen tijd hebben is per definitie onzin. Je hebt namelijk altijd tijd voor iets alleen je geeft andere zaken prioriteit. Nu is het wel begrijpelijk dat iemand zegt dat hij geen tijd heeft voor iets, maar helaas wordt het veel te vaak gebruikt. In werkelijkheid zegt iemand dat hij ergens geen prioriteit aan geeft. Maar "geen tijd" hebben klinkt waarschijnlijk minder afwijzend.Olivier, ik snap wat je bedoelt, maar in mijn geval is het echt geen tijd hebben, vrouw nog lang niet hersteld, 3 kinderen die ook wel aandacht willen en ook geen postkantoor in de buurt. Ik kan natuurlijk ook even de kinderen alleen thuis laten, geen boodschappen gaan doen of even het huis niet wat opruimen en mijn werk maar gewoon even mijn werk laten, maar gezien de gevolgen die dat met zich meebrengt lijkt het me logisch dat geen tijd in mijn geval gewoon echt geen tijd is. Da's geen kwestie van prioriteiten, maar een kwestie oorzaak/gevolg en derhalve dus geen tijd. Maar goed, volgens jouw zal het ongetwijfeld een prioriteitenkwestie blijven, sinds je "het" boek gelezen hebt interpreteer je toch alles net even anders dan de gemiddelde mens. Niets mis mee hoor, is jouw goed recht, maar afwijken van het gemiddelde betekend ook dat de gemiddelde mens daar tegen ageerd, maar dat zul je inmiddels wel gemerkt hebben.

Overigens, ik krijg steeds vaker het idee om het ding gewoon zelf open te schroeven om eens te kijken of het niet gewoon een losse kabel aan de uitgang is oid. Als het RS kanaal het zou doen, vind ik de rest ook meteen minder erg namelijk....

Alexander D
11-02-2007, 11:25
Maar goed, volgens jouw zal het ongetwijfeld een prioriteitenkwestie blijven, sinds je "het" boek gelezen hebt interpreteer je toch alles net even anders dan de gemiddelde mens.
"Het" boek? Pseudopsychologie voor dummies?

of:

"De beste citaten uit de bijbel" :wink:

Alexander D
11-02-2007, 11:27
Overigens, ik krijg steeds vaker het idee om het ding gewoon zelf open te schroeven om eens te kijken of het niet gewoon een losse kabel aan de uitgang is oid. Als het RS kanaal het zou doen, vind ik de rest ook meteen minder erg namelijk....

Edgar,

Let er wel op of de garantie daar iets over zegt. Het zou lastig zijn als je niets kunt vinden, je het beest retour Duitsland stuurt en ze daar zeggen dat je garantie vervallen is omdat je hem zelf 'in de bek hebt gekeken'. :wink:

Edgar Smit
11-02-2007, 15:38
@Ron en Alexander, Olivier heeft een boek over psychologie gelezen wat ging over het ego oid. Sinds hij dat boek heeft gelezen is zijn kijk op dingen anders.

Verder, zeer goed nieuws!
Vandaag voor de kinderen (en voor mezelf :wink:) Madagascar opgezet. Eerst was er geen geluid, toen miste het centrekanaal ineens en toen sloeg het beest op stereo. Ik werd helemaal gek en haalde hem uit de kast. Ik had alles afgekoppeld en was al bijna bezig om mijn yamaha aan te gaan sluiten toen mijn vrouw zei, waarom controleer je niet nog een keer alle aansluitingen. En omdat vrouwen nu eenmaal altidj gelijk hebben of omdat ik het gevoel had dat er echt iets geks aan de hand was, sloot ik alles aan. De DVD weer laten afspelen, en alles deed het. Toen pakte ik de AB om het volume op te schroeven en ging hij weer op tilt. Handmatig toen weer goed gezet (hij schakelde zelfs vanzelf van optisch naar coaxiaal...) en niets aan de hand, tot ik de AB weer oppakte en hij weer begon te schakelen als een gek. Even testen, alles goed gezet, AB opgepakt en ja hoor, daar ging hij weer. AB buiten het gelegd, alles goed gezet, 10 minuten laten spelen, perfect! alles deed het, niets geks, alle kanalen deden het, dit wilde ik dus. Toen de AB opgepakt en langzaam richting het apparaat bewogen (bijna in slowmotion)en ja hoor, zodra het oogje contact kon maken sloeg hij weer op tilt.

Het probleem is dus de AB en niet het beest zelf. Toen de batterrijen daaruit gehaald, Madagascar eens op een lekker luisternivo gezet en jahoor, niets meer aan de hand. Mijn vrouw blij, ik nog veel blijer en ook de kids blij. review volgt hierna.

Edgar Smit
11-02-2007, 15:49
Zoals gezegd, Madagascar opgezet.

Wat valt er op, het overal geluid is zeer vol, detailrijk, helder, ruimtelijk. Je kunt duidelijk horen welke stukken er harder zijn afgemixed voor de spanning, de sub klonk zelfs strakker. Maar nergens is dit storend, sterker nog, het hoort gewoon zo zoals dat klinkt.

Het surroundgeluid was zelfs beter dan de yamaha, bijv. bij de scene waarbij de beestjes in het vliegtuig zitten is echt duidelijk het effect te horen van de beestjes die achterin zitten. De zee tijdens het aanspoelen en de strandscenes is zoveel duidelijker, ook op de achtergrond. Ook andere achtergrond geluiden zijn veel duidelijker aanwezig.

De sub deed zijn werk zeer goed en gaat nog steeds onhoorbaar over in de fronts. Bij de wilde brullen van Alex heb je het idee gewoon naast een leeuw te staan.

Kortom, afgezien van de defecte AB ben ik dus een zeer tevreden man. Grappige was dat mijn zoon van 7 mij aankeek en zei, papa, het geluid is mooier (oh, oh, nu al besmet..). Mijn dochter vond de vorige receiver beter, omdat ze daarvan wist hoe hij werkte :wink:.

Ik moet het beest dus nog wel helemaal goed afstellen waar je helaas de AB voor nodig hebt (als die werkt), maar hij klinkt nu al werkelijk super!

Sicco
11-02-2007, 16:05
goed nieuws Edgar!! Gefeliciteerd :)
enkel de AB opsturen is iets dat de postkamer op het werk ook nog wel kan doen voor je, toch? ;)

Edgar Smit
11-02-2007, 16:07
goed nieuws Edgar!! Gefeliciteerd :)
enkel de AB opsturen is iets dat de postkamer op het werk ook nog wel kan doen voor je, toch? ;)Exact, alleen even wat bubbeltjesfolie zoeken, maar dat is overkomelijk.

Jos A.
11-02-2007, 18:58
Exact, alleen even wat bubbeltjesfolie zoeken, maar dat is overkomelijk.

Volgende update = Universele AB?

Alexander D
11-02-2007, 19:35
Kun je de codes van de ab niet overzetten naar een lerende ab?

Alexander D
11-02-2007, 20:38
@Ron en Alexander, Olivier heeft een boek over psychologie gelezen wat ging over het ego oid. Sinds hij dat boek heeft gelezen is zijn kijk op dingen anders.
Zal best. Als ik een boek over autotechniek lees maakt me dat nog geen automonteur.

:lol:

Heb jij niet eens ooit een boek gelezen over ICT? :mrgreen:

Edgar Smit
11-02-2007, 21:56
Moet ik toch eerst een lerende AB kopen, terwijl dit me toch gewoon onder de garantie lijkt te vallen...

Johan van den D.
12-02-2007, 22:24
Apart en vaag probleem Edgar, echter wel gelukkig dat de versterker zelf niet kapot is.

R Klemkerk
12-02-2007, 22:25
Moet ik toch eerst een lerende AB kopen, terwijl dit me toch gewoon onder de garantie lijkt te vallen...

Ik wil er ook 1 kopen! ben ik ook ineens van die vervelende zooi aan AB's af! :D

Edgar Smit
12-02-2007, 22:44
Moet ik toch eerst een lerende AB kopen, terwijl dit me toch gewoon onder de garantie lijkt te vallen...

Ik wil er ook 1 kopen! ben ik ook ineens van die vervelende zooi aan AB's af! :DPowerbuy voor een logitech?
@Alexander, een lerende AB heeft geen zin omdat de huidige AB blijkbaar continue signalen uitzend :cry:

enno
13-02-2007, 00:08
Dat probleem is misschien nog wel op te lossen. Ik weet niet waar jouw huis woont, maar mijn Jungson en ik zitten vlakbij Aalsmeer.

En de AV1000C klinkt inderdaad waanzinnig goed.

Enno :D

PS houdt je wel de temperatuur in de gaten, 5 cm erboven is volgens mij niet voldoende als je een middagje gaat luisteren....

Edgar Smit
13-02-2007, 08:52
Dat probleem is misschien nog wel op te lossen. Ik weet niet waar jouw huis woont, maar mijn Jungson en ik zitten vlakbij Aalsmeer.

En de AV1000C klinkt inderdaad waanzinnig goed.

Enno :D

PS houdt je wel de temperatuur in de gaten, 5 cm erboven is volgens mij niet voldoende als je een middagje gaat luisteren....Hey Enno, bekende naam :wink: .
Ruim 5cm erboven, en bijna 15cm aan de zijkanten plus een open achterkant, dat moet voldoende zijn, het is bovendien maar tijdelijk.

Mijn huis woont in Den Haag, en ikzelf ook trouwens :wink: .

Rob Eric Blank
13-02-2007, 10:33
Edgar gefeliciteerd, dit is natuurlijk zeer goed nieuws!

Olivier vd D.
13-02-2007, 13:11
ja, ik heb nog steeds geen tijd gehad om dat ding op te sturen.............
Onzin, als het moet kan je overal tijd voor maken. Dat het geen prioriteit heeft zou aannemelijker zijn, maar in dit geval toch niet echt aan te raden.

Bepaal jij wat voor hem onzin is? :?

Je vindt het aannemelijker dat het geen prioriteit heeft maar de logische gevolgtrekking dat die zaken die dan wel meer prioriteit hebben zoveel tijd kosten dat hij hier geen tijd meer voor heeft, kun je niet maken.....

Afgezien van het feit dat je het beest niet eens in je eentje kunt verzenden want dan kom je nooit op het postkantoor. :shock: :wink:
Ik bepaal dat niet, het is een vaststaand feit. Geen tijd hebben is per definitie onzin. Je hebt namelijk altijd tijd voor iets alleen je geeft andere zaken prioriteit. Nu is het wel begrijpelijk dat iemand zegt dat hij geen tijd heeft voor iets, maar helaas wordt het veel te vaak gebruikt. In werkelijkheid zegt iemand dat hij ergens geen prioriteit aan geeft. Maar "geen tijd" hebben klinkt waarschijnlijk minder afwijzend.Olivier, ik snap wat je bedoelt, maar in mijn geval is het echt geen tijd hebben, vrouw nog lang niet hersteld, 3 kinderen die ook wel aandacht willen en ook geen postkantoor in de buurt. Ik kan natuurlijk ook even de kinderen alleen thuis laten, geen boodschappen gaan doen of even het huis niet wat opruimen en mijn werk maar gewoon even mijn werk laten, maar gezien de gevolgen die dat met zich meebrengt lijkt het me logisch dat geen tijd in mijn geval gewoon echt geen tijd is. Da's geen kwestie van prioriteiten, maar een kwestie oorzaak/gevolg en derhalve dus geen tijd. Maar goed, volgens jouw zal het ongetwijfeld een prioriteitenkwestie blijven, sinds je "het" boek gelezen hebt interpreteer je toch alles net even anders dan de gemiddelde mens. Niets mis mee hoor, is jouw goed recht, maar afwijken van het gemiddelde betekend ook dat de gemiddelde mens daar tegen ageerd, maar dat zul je inmiddels wel gemerkt hebben.
Wellicht boeit het niet, hier thuishoren doet het zeker niet, maar toch maar even...
1. Ik kijk sinds pakweg mijn puberteit al anders tegen veel zaken aan, niet sinds "het"boek.
2. "Het" boek heeft mijn kijk op zaken amper veranderd. Het is vooral bevestiging van wat ik altijd al vermoedde. Altijd fijn als een ander jouw gedachten op een rijtje zet.
3. Iedereen mag wat mij betreft zeggen wattie wil. Schelden, ageren, you name it. Ga maar los! Natuurlijk raakt het me weleens, maar ik beschouw dat als mijn zaak/probleem.
4. Als iemand een pistool op je hoofd had gezet had je dat ding netjes naar het postkantoor gebracht neem ik aan. Prioriteitenkwestie dus. Maar goed, het doet er weinig meer toe. Je zal nu wel blij zijn dat je "geen tijd" hebt gehad het beest te verzenden. :wink:

Alexander D
13-02-2007, 13:25
4. Als iemand een pistool op je hoofd had gezet had je dat ding netjes naar het postkantoor gebracht neem ik aan. Prioriteitenkwestie dus. Maar goed, het doet er weinig meer toe. Je zal nu wel blij zijn dat je "geen tijd" hebt gehad het beest te verzenden. :wink:

Kijk, dat is een opmerking waarmee je het helemaal in het juiste perspectief plaatst..... :?

edit: spraken zij bijna in koor..... :lol: :lol:

Edgar Smit
13-02-2007, 13:29
4. Als iemand een pistool op je hoofd had gezet had je dat ding netjes naar het postkantoor gebracht neem ik aan. Prioriteitenkwestie dus. Maar goed, het doet er weinig meer toe. Je zal nu wel blij zijn dat je "geen tijd" hebt gehad het beest te verzenden. :wink:

Kijk, dat is een opmerking waarmee je het helemaal in het juiste perspectief plaatst..... :?

edit: spraken zij bijna in koor..... :lol: :lol:Dreiging of vrije wil = prioriteiten?

Olivier vd D.
13-02-2007, 13:33
4. Als iemand een pistool op je hoofd had gezet had je dat ding netjes naar het postkantoor gebracht neem ik aan. Prioriteitenkwestie dus.
Een drogredenering van een bijna onwerkelijke stompzinnigheid .... :roll:
Ik heb het extreem neergezet om een punt te maken. Wat klopt er niet aan dan?

Edgar Smit
13-02-2007, 13:42
4. Als iemand een pistool op je hoofd had gezet had je dat ding netjes naar het postkantoor gebracht neem ik aan. Prioriteitenkwestie dus.
Een drogredenering van een bijna onwerkelijke stompzinnigheid .... :roll:
Ik heb het extreem neergezet om een punt te maken. Wat klopt er niet aan dan?omdat dreiging en vrije wil vergelijken hetzelfde is als appels en peren. Als je nou vrijwillige keuze's had opgegeven was je punt veel duideijker geweest.

Overigens, de reden waarom ik aan het boek refereer is omdat je (naar mijn idee dan) sinds het lezen van dat boek je visie ook hier op het forum projecteerd, iets wat daarvoor niet gebeurde, of in ieder geval in dergelijke mate dat het niet opvallend, uitlokkend of soms zelfs provocerend was. Ook sinds het lezen van dat boek heb je je onderschrift aangepast. Dit is in ieder geval zoals het op mij overkomt.

Olivier vd D.
13-02-2007, 14:15
4. Als iemand een pistool op je hoofd had gezet had je dat ding netjes naar het postkantoor gebracht neem ik aan. Prioriteitenkwestie dus. Maar goed, het doet er weinig meer toe. Je zal nu wel blij zijn dat je "geen tijd" hebt gehad het beest te verzenden. :wink:

Kijk, dat is een opmerking waarmee je het helemaal in het juiste perspectief plaatst..... :?

edit: spraken zij bijna in koor..... :lol: :lol:Dreiging of vrije wil = prioriteiten?
Ondanks dat dreiging natuurlijk erg dwingend kan overkomen, stel je bij dreiging wel degelijk prioriteiten ten aanzien van je acties.

Alexander D
13-02-2007, 14:17
4. Als iemand een pistool op je hoofd had gezet had je dat ding netjes naar het postkantoor gebracht neem ik aan. Prioriteitenkwestie dus. Maar goed, het doet er weinig meer toe. Je zal nu wel blij zijn dat je "geen tijd" hebt gehad het beest te verzenden. :wink:

Kijk, dat is een opmerking waarmee je het helemaal in het juiste perspectief plaatst..... :?

edit: spraken zij bijna in koor..... :lol: :lol:Dreiging of vrije wil = prioriteiten?
Ondanks dat dreiging natuurlijk erg dwingend kan overkomen, stel je bij dreiging wel degelijk prioriteiten ten aanzien van je acties.

Ja, en dat doe je ook als er geen dreiging is. Alleen stel je dan meestal andere.

Zonder dreiging stel je de juiste prioriteiten. :wink:

Olivier vd D.
13-02-2007, 14:23
4. Als iemand een pistool op je hoofd had gezet had je dat ding netjes naar het postkantoor gebracht neem ik aan. Prioriteitenkwestie dus.
Een drogredenering van een bijna onwerkelijke stompzinnigheid .... :roll:
Ik heb het extreem neergezet om een punt te maken. Wat klopt er niet aan dan?omdat dreiging en vrije wil vergelijken hetzelfde is als appels en peren. Als je nou vrijwillige keuze's had opgegeven was je punt veel duideijker geweest.
In essentie is weigeren met een pistool op je hoofd ook een vrijwillige keuze. Het voelt uiteraard anders aan maar dat doet niet terzake. Het gaat immers om de essentie.


Overigens, de reden waarom ik aan het boek refereer is omdat je (naar mijn idee dan) sinds het lezen van dat boek je visie ook hier op het forum projecteerd, iets wat daarvoor niet gebeurde, of in ieder geval in dergelijke mate dat het niet opvallend, uitlokkend of soms zelfs provocerend was. Ook sinds het lezen van dat boek heb je je onderschrift aangepast. Dit is in ieder geval zoals het op mij overkomt.
Zou best kunnen, heb het chronologisch allemaal niet bijgehouden. Maar feit is wel dat het jouw perceptie is en geen feit. In die zin was het wellicht niet zo handig er conclusies aan te verbinden. Niet dat het me stoort overigens.

Olivier vd D.
13-02-2007, 15:08
Zou best kunnen, heb het chronologisch allemaal niet bijgehouden. Maar feit is wel dat het jouw perceptie is en geen feit. In die zin was het wellicht niet zo handig er conclusies aan te verbinden.
Het verbinden van conclusies aan perceptie kunnen we beter aan jou overlaten inderdaad.... beslissingen maken at gunpoint = vrije wil. Uit welke kliniek ben jij eigenlijk ontsnapt?
Als jij niet in staat bent iets te strippen tot de essentie is deze discussie met jou volstrekt zinloos.

Alexander D
13-02-2007, 15:31
Zou best kunnen, heb het chronologisch allemaal niet bijgehouden. Maar feit is wel dat het jouw perceptie is en geen feit. In die zin was het wellicht niet zo handig er conclusies aan te verbinden.
Het verbinden van conclusies aan perceptie kunnen we beter aan jou overlaten inderdaad.... beslissingen maken at gunpoint = vrije wil. Uit welke kliniek ben jij eigenlijk ontsnapt?
Als jij niet in staat bent iets te strippen tot de essentie is deze discussie met jou volstrekt zinloos.

Jij misplaatst de essentie.

Jij stelt dat je een vrije keus hebt doordat je met een pistool op je hoofd ook nog kunt weigeren. Die (vrijwillige) keuze is echter een gevolg van een actie van een ander waardoor jij gedwongen wordt een keuze te maken en dan is het, wat je ook kiest, dus geen vrijwillige weigering/toestemming meer. :wink:

Kort gesteld: je voorbeeld blijft belachelijk.

Edgar Smit
13-02-2007, 15:49
Zou best kunnen, heb het chronologisch allemaal niet bijgehouden. Maar feit is wel dat het jouw perceptie is en geen feit. In die zin was het wellicht niet zo handig er conclusies aan te verbinden.
Het verbinden van conclusies aan perceptie kunnen we beter aan jou overlaten inderdaad.... beslissingen maken at gunpoint = vrije wil. Uit welke kliniek ben jij eigenlijk ontsnapt?zolang je kunt kiezen is het vrije wil, dat is de essentie, volgens Olivier. Dat jij dat niet ziet :wink:

Edgar Smit
13-02-2007, 16:09
4. Als iemand een pistool op je hoofd had gezet had je dat ding netjes naar het postkantoor gebracht neem ik aan. Prioriteitenkwestie dus.
Een drogredenering van een bijna onwerkelijke stompzinnigheid .... :roll:
Ik heb het extreem neergezet om een punt te maken. Wat klopt er niet aan dan?omdat dreiging en vrije wil vergelijken hetzelfde is als appels en peren. Als je nou vrijwillige keuze's had opgegeven was je punt veel duideijker geweest.
In essentie is weigeren met een pistool op je hoofd ook een vrijwillige keuze. Het voelt uiteraard anders aan maar dat doet niet terzake. Het gaat immers om de essentie.


Overigens, de reden waarom ik aan het boek refereer is omdat je (naar mijn idee dan) sinds het lezen van dat boek je visie ook hier op het forum projecteerd, iets wat daarvoor niet gebeurde, of in ieder geval in dergelijke mate dat het niet opvallend, uitlokkend of soms zelfs provocerend was. Ook sinds het lezen van dat boek heb je je onderschrift aangepast. Dit is in ieder geval zoals het op mij overkomt.
Zou best kunnen, heb het chronologisch allemaal niet bijgehouden. Maar feit is wel dat het jouw perceptie is en geen feit. In die zin was het wellicht niet zo handig er conclusies aan te verbinden. Niet dat het me stoort overigens.Euhm, aangezien jij het zelf chronologisch niet hebt bijgehouden zou het best wel eens zo kunnen zijn dat mijn perceptie ook een feit kan zijn. Als iemand het nieuwsdraadje doorleest van zo half november tot aan deze discussie (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=22542&postdays=0&postorder=asc&start=420) (waarbij je tevens je onderschrift hebt gewijzigd) wordt het voor mij duidelijk dat je steeds extremer(niet negatief bedoeld, lees ook -Dieper-) wordt in je opvattingen, misschien wel omdat we er tegen ageren, ik weet het niet.

Maar goed dat is mijn perceptie en geen feit, dus laat ik er geen conclusies aan verbinden.

Olivier vd D.
13-02-2007, 16:58
Zou best kunnen, heb het chronologisch allemaal niet bijgehouden. Maar feit is wel dat het jouw perceptie is en geen feit. In die zin was het wellicht niet zo handig er conclusies aan te verbinden.
Het verbinden van conclusies aan perceptie kunnen we beter aan jou overlaten inderdaad.... beslissingen maken at gunpoint = vrije wil. Uit welke kliniek ben jij eigenlijk ontsnapt?
Als jij niet in staat bent iets te strippen tot de essentie is deze discussie met jou volstrekt zinloos.
Jij stelt dat je een vrije keus hebt doordat je met een pistool op je hoofd ook nog kunt weigeren. Die (vrijwillige) keuze is echter een gevolg van een actie van een ander waardoor jij gedwongen wordt een keuze te maken en dan is het, wat je ook kiest, dus geen vrijwillige weigering/toestemming meer. :wink:

Kort gesteld: je voorbeeld blijft belachelijk.
Ik heb vrije wil en vrije keuzes etc. er nooit bijgehaald. Het ging over mijn stelling dat "geen tijd" onzin is en het in werkelijkheid gewoon prioriteitenstelling is. Met een pistool op zijn hoofd kan Edgar 2 dingen doen:
- Bij je overtuiging blijven dat hij geen tijd heeft om dat ding te verzenden.
- Zijn mening dat hij geen tijd heeft herzien en toch dat ding wegbrengen voor verzending.
Daar Edgar in een dergelijke situatie waarschijnlijk voor de tweede optie kiest moet hij toegeven dat hij er blijkbaar toch tijd voor vrij kan maken als de omstandigheden anders zijn dan toen hij de stelling deed. Daarmee is bewezen dat "geen tijd" een onterechte stelling was. That's all. Ik zie niet in waarom mijn voorbeeld in deze zin belachelijk is. Ik toon er immers mijn punt mee aan.

Alexander D
13-02-2007, 17:04
Zou best kunnen, heb het chronologisch allemaal niet bijgehouden. Maar feit is wel dat het jouw perceptie is en geen feit. In die zin was het wellicht niet zo handig er conclusies aan te verbinden.
Het verbinden van conclusies aan perceptie kunnen we beter aan jou overlaten inderdaad.... beslissingen maken at gunpoint = vrije wil. Uit welke kliniek ben jij eigenlijk ontsnapt?
Als jij niet in staat bent iets te strippen tot de essentie is deze discussie met jou volstrekt zinloos.
Jij stelt dat je een vrije keus hebt doordat je met een pistool op je hoofd ook nog kunt weigeren. Die (vrijwillige) keuze is echter een gevolg van een actie van een ander waardoor jij gedwongen wordt een keuze te maken en dan is het, wat je ook kiest, dus geen vrijwillige weigering/toestemming meer. :wink:

Kort gesteld: je voorbeeld blijft belachelijk.
Ik heb vrije wil en vrije keuzes etc. er nooit bijgehaald. Het ging over mijn stelling dat "geen tijd" onzin is en het in werkelijkheid gewoon prioriteitenstelling is. Met een pistool op zijn hoofd kan Edgar 2 dingen doen:
- Bij je overtuiging blijven dat hij geen tijd heeft om dat ding te verzenden.
- Zijn mening dat hij geen tijd heeft herzien en toch dat ding wegbrengen voor verzending.
Daar Edgar in een dergelijke situatie waarschijnlijk voor de tweede optie kiest moet hij toegeven dat hij er blijkbaar toch tijd voor vrij kan maken als de omstandigheden anders zijn dan toen hij de stelling deed. Daarmee is bewezen dat "geen tijd" een onterechte stelling was. That's all. Ik zie niet in waarom mijn voorbeeld in deze zin belachelijk is. Ik toon er immers mijn punt mee aan.

Het is belachelijk omdat je een situatie beschrijft die niet relevant is. Edgar had (terecht) geen tijd omdat hij zelf zijn prioriteiten kon bepalen, jij ontneemt hem die keuze met je voorbeeld.

Edgar Smit
13-02-2007, 17:11
Olivier, mag ik je erop wijzen dat
Daar Edgar in een dergelijke situatie waarschijnlijk voor de tweede optie kiest moet hij toegeven dat hij er blijkbaar toch tijd voor vrij kan maken als de omstandigheden anders zijn dan toen hij de stelling deed. een aanname is en geen feit? Dehalve is dus
Daarmee is bewezen dat "geen tijd" een onterechte stelling was.niet bewezen. De stelling of ik wel of geen tijd had is pas bewezen als ik daadwerkelijk in de door jouw geschetste (overigens imho wat vreemde) situatie terecht was gekomen en die beslissing had gemaakt. Zolang dat niet gebeurd is, blijft het jouw perceptie dat ik die keuze zal maken en geen feit. Ergo, om even in jouw stijl te blijven:

In die zin was het wellicht niet zo handig er conclusies aan te verbinden. :wink: .

Olivier vd D.
13-02-2007, 17:13
Zou best kunnen, heb het chronologisch allemaal niet bijgehouden. Maar feit is wel dat het jouw perceptie is en geen feit. In die zin was het wellicht niet zo handig er conclusies aan te verbinden.
Het verbinden van conclusies aan perceptie kunnen we beter aan jou overlaten inderdaad.... beslissingen maken at gunpoint = vrije wil. Uit welke kliniek ben jij eigenlijk ontsnapt?
Als jij niet in staat bent iets te strippen tot de essentie is deze discussie met jou volstrekt zinloos.
Jij stelt dat je een vrije keus hebt doordat je met een pistool op je hoofd ook nog kunt weigeren. Die (vrijwillige) keuze is echter een gevolg van een actie van een ander waardoor jij gedwongen wordt een keuze te maken en dan is het, wat je ook kiest, dus geen vrijwillige weigering/toestemming meer. :wink:

Kort gesteld: je voorbeeld blijft belachelijk.
Ik heb vrije wil en vrije keuzes etc. er nooit bijgehaald. Het ging over mijn stelling dat "geen tijd" onzin is en het in werkelijkheid gewoon prioriteitenstelling is. Met een pistool op zijn hoofd kan Edgar 2 dingen doen:
- Bij je overtuiging blijven dat hij geen tijd heeft om dat ding te verzenden.
- Zijn mening dat hij geen tijd heeft herzien en toch dat ding wegbrengen voor verzending.
Daar Edgar in een dergelijke situatie waarschijnlijk voor de tweede optie kiest moet hij toegeven dat hij er blijkbaar toch tijd voor vrij kan maken als de omstandigheden anders zijn dan toen hij de stelling deed. Daarmee is bewezen dat "geen tijd" een onterechte stelling was. That's all. Ik zie niet in waarom mijn voorbeeld in deze zin belachelijk is. Ik toon er immers mijn punt mee aan.

Het is belachelijk omdat je een situatie beschrijft die niet relevant is. Edgar had (terecht) geen tijd omdat hij zelf zijn prioriteiten kon bepalen, jij ontneemt hem die keuze met je voorbeeld.
In essentie is het nog steeds een keuze. Dat kan niemand ontkennen. Geen tijd hebben ergens voor gaat gewoonweg nooit op. Het is waarschijnlijk door mensen verzonnen omdat ze geen mot willen met een ander door te zeggen dat diegene even geen prioriteit voor hen heeft. Mensen draaien er liever omheen door te zeggen dat ze geen tijd hebben. Je kan altijd ergens tijd voor vrij maken mits je niet beperkt bent in je bewegingsvrijheid natuurlijk. Je maakt alleen de keuze om dat niet te doen.

Edgar Smit
13-02-2007, 17:18
juist en omdat je de keuze maakt om dat niet te doen, heb je die tijd dus ook niet, het ligt er maar net aan hoe je er naar kijkt. Vanuit jouw oogpunt dus onzin, vanuit mijn oogpunt geen tijd.

Alexander D
13-02-2007, 17:21
Zou best kunnen, heb het chronologisch allemaal niet bijgehouden. Maar feit is wel dat het jouw perceptie is en geen feit. In die zin was het wellicht niet zo handig er conclusies aan te verbinden.
Het verbinden van conclusies aan perceptie kunnen we beter aan jou overlaten inderdaad.... beslissingen maken at gunpoint = vrije wil. Uit welke kliniek ben jij eigenlijk ontsnapt?
Als jij niet in staat bent iets te strippen tot de essentie is deze discussie met jou volstrekt zinloos.
Jij stelt dat je een vrije keus hebt doordat je met een pistool op je hoofd ook nog kunt weigeren. Die (vrijwillige) keuze is echter een gevolg van een actie van een ander waardoor jij gedwongen wordt een keuze te maken en dan is het, wat je ook kiest, dus geen vrijwillige weigering/toestemming meer. :wink:

Kort gesteld: je voorbeeld blijft belachelijk.
Ik heb vrije wil en vrije keuzes etc. er nooit bijgehaald. Het ging over mijn stelling dat "geen tijd" onzin is en het in werkelijkheid gewoon prioriteitenstelling is. Met een pistool op zijn hoofd kan Edgar 2 dingen doen:
- Bij je overtuiging blijven dat hij geen tijd heeft om dat ding te verzenden.
- Zijn mening dat hij geen tijd heeft herzien en toch dat ding wegbrengen voor verzending.
Daar Edgar in een dergelijke situatie waarschijnlijk voor de tweede optie kiest moet hij toegeven dat hij er blijkbaar toch tijd voor vrij kan maken als de omstandigheden anders zijn dan toen hij de stelling deed. Daarmee is bewezen dat "geen tijd" een onterechte stelling was. That's all. Ik zie niet in waarom mijn voorbeeld in deze zin belachelijk is. Ik toon er immers mijn punt mee aan.

Het is belachelijk omdat je een situatie beschrijft die niet relevant is. Edgar had (terecht) geen tijd omdat hij zelf zijn prioriteiten kon bepalen, jij ontneemt hem die keuze met je voorbeeld.
In essentie is het nog steeds een keuze. Dat kan niemand ontkennen. Geen tijd hebben ergens voor gaat gewoonweg nooit op. Het is waarschijnlijk door mensen verzonnen omdat ze geen mot willen met een ander door te zeggen dat diegene even geen prioriteit voor hen heeft. Mensen draaien er liever omheen door te zeggen dat ze geen tijd hebben. Je kan altijd ergens tijd voor vrij maken mits je niet beperkt bent in je bewegingsvrijheid natuurlijk. Je maakt alleen de keuze om dat niet te doen.

Alles is een keuze Olivier. :?

Uitgaande van de stellling dat je kunt altijd beslissen om iets wel of niet te doen heb je gelijk. Helaas werkt het leven zo niet.

Helaas bestaan er voor 99% van de mensen ook ander verplichtingen (dus kun je niet altijd tijd vrijmaken), maar die laat jij gemakshalve maar buiten beschouwing. Voor jou is het leven blijkbaar theorie dus duik maar lekker je boek weer in. :wink:

Jos A.
13-02-2007, 23:24
Volgens mij lopen "geen tijd" en "geen zin" hier een beetje door elkaar. "Geen zin" = prioriteiten, "geen tijd" = andere verplichtingen. En volgens mijn logica kom ik tot het volgende:

Olivier heeft andere prioriteiten dan de "Geen tijd"-aanhangers, dus deze discussie heeft "geen zin". (We gaan van iemand met een mooie receiver, naar een dolle AB en dan naar het verzenden van receivers onder werktijd at gunpoint. Het lijkt wel een Monty Python sketch!)

And now for something completely different: Al iets gehoord uit 't Verre Oosten, Edgar?

Edgar Smit
14-02-2007, 08:53
Volgens mij lopen "geen tijd" en "geen zin" hier een beetje door elkaar. "Geen zin" = prioriteiten, "geen tijd" = andere verplichtingen. En volgens mijn logica kom ik tot het volgende:

Olivier heeft andere prioriteiten dan de "Geen tijd"-aanhangers, dus deze discussie heeft "geen zin". (We gaan van iemand met een mooie receiver, naar een dolle AB en dan naar het verzenden van receivers onder werktijd at gunpoint. Het lijkt wel een Monty Python sketch!)

And now for something completely different: Al iets gehoord uit 't Verre Oosten, Edgar?Jos, wat een zaligmakende conclusie. Nee nog niets gehoord, wacht even op een bevestiging dat ik alleen de AB kan opsturen voordat ik hem klakkeloos opstuur. Overigens is Duitsland voor mij niet echt ver hoor :wink: .

A3aan
14-02-2007, 08:55
Mooi samengevat Jos!

Als je de tijd niet hebt (of dat nu prioriteiten zijn of omdat je ziet dat de veiligheidspal er nog opzit), waar haal je de tijd vandaan??

nou, hier bijvoorbeeld (http://clocx.fi.cz/)

Maar ik vind als geïnteresseerde in Edgar's belevenissen en zijn nieuwe speeltje dat men hier aardig off-topic begint te raken.
Ik wou dan ook voorstellen om discussies over geloven, het boek [spoiler:3da2fa5bd0]natuurlijk is dat Lord of the Rings[/spoiler:3da2fa5bd0], geen tijd, prioriteitsstelling en vrije-beslissingsruimte-terwijl-je-onder-schot wordt gehouden te verplaatsen naar een ander topic.
Bijvoorbeeld ... eh .. het off-topic-topic?

http://www.buddy-icons.info/img/smile/1704.gif

Maar, Edgar, goed te horen (!) dat je apparaat toch wél te genieten is! Joepie enzo. Ook is het wegbrengen/ontkoppelen/versturen/terugontvangen van een AB m.i. wat minder zwaar werk (grinnik) dan die 18-kilo-bak-met-100-stekkers.

Keep us informed

Edgar Smit
14-02-2007, 09:17
A3aan, die bak weegt maar liefst 44Kg, inclusief krat etc 50Kg. Op zich geen probleem, maar het blijft een flink gewicht terwijl de AB nog geen kilo weegt. Scheelt ook een beetje in de verzendkosten :wink: .

Olivier vd D.
14-02-2007, 09:44
A3aan, het spijt me, maar ik was nog niet toegekomen aan mijn slotpleidooi. Bij deze...

De verplichtingen waar we het hier over hebben zijn gewoon keuzes en liggen niet zo vast als hier wordt gesteld. Er kan als het moet altijd geschoven worden met dergelijke verplichtingen. Als een familielid een zwaar ongeluk (ik durf niet meer over gunpoint te beginnen, want dat wordt direct uit zijn verband getrokken) heeft gehad, dan kan die enorm belangrijke vergadering echt wel even wachten. Toen dat ongeluk echter nog niet bekend was was de houding dat die belangrijke vergadering met geen mogelijkheid te verzetten was. Er waren immers grote belangen mee gemoeid. Kortom, allemaal prioriteiten op basis van belangen en dat heeft echt niets met "geen tijd" te maken. "Geen tijd hebben" impliceert dat het vaststaat dat er geen mogelijkheid is tijd te hebben voor iets. Geen keuzemogelijkheid dus. Die keuzemogelijkheid is er natuurlijk in het geval waar we het hier over hebben (wegbrengen van het beest naar het postkantoor) wel. Er wordt alleen niet voor gekozen omdat andere zaken belangrijker gevonden worden. Blijkbaar grotere belangen. De gedachte dat je geen keuze zou hebben wordt onkracht door het feit dat er plots wel tijd gemaakt kan worden indien zich iets voordoet waar meer prioriteit aan gegeven wordt. Edgar zegt dat hij andere verplichtingen had. Prima, maar wat bepaalt hoe vast die verplichtingen eigenlijk liggen? Precies, belangen. Edgar vindt het ten opzichte van zijn "verplichtingen" simpelweg niet belangrijk genoeg om het beest naar het postkantoor te brengen. Hij geeft prioriteit aan de "verplichtingen" i.p.v. aan het wegbrengen van het beest. Je kan natuurlijk niet stellen dat als je ergens prioriteit aan hebt gegeven het gevolg is dat je geen tijd hebt voor iets anders. De (belangen)situatie kan zodanig wijzigen dat je er toch tijd voor hebt. Geen tijd hebben kan dus nooit een gevolg zijn van het stellen van een prioriteit. Ze sluiten namelijk elkaar uit. Als je geen tijd hebt zijn er geen prioriteiten in het spel. Als je prioriteiten stelt, is "geen tijd hebben"niet aan de orde. Het is, OF het 1, OF het ander. Let wel, het uitgangspunt is dat "geen tijd hebben" betekent dat er geen mogelijkheid is om ergens tijd voor te hebben.

Om het wat breder/dieper te trekken. Ik vermoed dat het "geen tijd hebben" dusdanig is ingesleten bij mensen dat ze niet meer weten wat ze in essentie eigenlijk bedoelen. Ze houden zichzelf en anderen voor geen tijd te hebben terwijl ze in werkelijk ergens gewoon geen prioriteit aan geven. Wanneer "geen tijd hebben" wordt verward met "ergens geen prioriteit aan geven" zijn er volgens mij 2 mogelijkheden:
1. De persoon in kwestie durft er niet voor uit te komen dat iets geen prioriteit voor hem/haar heeft. Dit zal ongetwijfeld een rol spelen wanneer feitelijk afwijzing (iemand geeft het belang van een ander geen prioriteit) in het spel is.
2. De persoon in kwestie bedoelt wel degelijk te zeggen dat hij ergens geen prioriteit aan geeft, maar is zodanig geconditioneerd door zijn omgeving dat hij onbewust dezelfde vergissing maakt.
Ik vermoed dat m.b.t. Edgar en zijn beest optie 2 het geval is. Maar goed, alleen Edgar kan daar helderheid over geven.

Zo...dat was het geloof ik.

A3aan
14-02-2007, 10:49
ach, ik denk dat je in essentie gelijk hebt door te stellen dat mensen die zeggen dat ze "geen tijd" ergens voor hebben bedoelen dat ze andere dingen belangrijker vinden.
Naar mijn idee zegt dat iets over de betekenis van de term "geen tijd hebben voor". Dat is een keuze. Toch zijn sommige keuzes zo vanzelfsprekend (je kind is onder de tram gekomen en moet naar het ziekenhuis) dat de stelling "geen tijd" verdedigbaar is. etc etc.
Eens nadenken over "geen tijd" tegenover keuzemogelijkheden is niet verkeerd.
Aan de andere kant benader jij de nederlandse taal alsof het de booleanse logica van een computertaal betreft. Dat is een onjuiste vooronderstelling (al vind ik het wel eens drooggrappig om de taal wél via logica aan te pakken). Een voorbeeld vraag aan een collega die net ziek is geweest "Ben je al beter?" of "Ben je niet meer ziek?". twee keer inhoudelijk dezelfde vraag, maar je krijgt twee verschillende antwoorden!

En dan nu, waarde Olivier, toch mijn voornemen en tevens mijn verzoek aan jou deze off-topic-discussie elders voort te zetten of in ieder geval niet meer hier te voeren.

btw: A3aan en Olivier, klinkt toch bekend... :wink:

Olivier vd D.
14-02-2007, 11:34
Toch zijn sommige keuzes zo vanzelfsprekend (je kind is onder de tram gekomen en moet naar het ziekenhuis) dat de stelling "geen tijd" verdedigbaar is. etc etc.
Natuurlijk zijn ze vanzelfsprekend. Vrijwel iedere ouder zou dezelfde prioiteit stellen. Maar in essentie is geen sprake van "geen tijd hebben" voor iets anders. En die essentie is belangrijk op het moment dat de keuze veel minder vanzelfsprekend zou kunnen zijn dan voornoemde, zoals b.v. bij Edgar en zijn beest. Dan zijn de 2 mogelijkheden die ik eerder schetste beide reeel.


Eens nadenken over "geen tijd" tegenover keuzemogelijkheden is niet verkeerd.
Absoluut, "geen tijd hebben" wordt te vaak ten onrechte geroepen.


Aan de andere kant benader jij de nederlandse taal alsof het de booleanse logica van een computertaal betreft. Dat is een onjuiste vooronderstelling (al vind ik het wel eens drooggrappig om de taal wél via logica aan te pakken). Een voorbeeld vraag aan een collega die net ziek is geweest "Ben je al beter?" of "Ben je niet meer ziek?". twee keer inhoudelijk dezelfde vraag, maar je krijgt twee verschillende antwoorden!
Dat zie je goed, maar ik benader het natuurlijk niet voor niets op deze manier. Uitspraken kan je bijna wiskundig ontleden om de intentie van degene die de uitspraak doet te achterhalen. Anders gezegd, de intentie van de persoon die de uitspraak doet, is terug te vinden in de uitspraak zelf en/of de manier waarop deze wordt uitgesproken. Als puber heb ik me talloze malen afgevraagd waarom mensen vaak bepaalde dingen zeggen (myself included) terwijl ze eigenlijk wat anders bedoelen. Bij mezelf heb ik gezien dat dat puur met belangen te maken heeft (masker) en in sommige gevallen met conditionering.


En dan nu, waarde Olivier, toch mijn voornemen en tevens mijn verzoek aan jou deze off-topic-discussie elders voort te zetten of in ieder geval niet meer hier te voeren.
Het is niet mijn bedoeling je voor de voeten te lopen, maar offtopic is inherent aan een forum. Iedereen maakt zich er in meer of mindere mate 'schuldig' aan. Jij doet nu ook mee, maar maant anderen wel tot het elders voeren van deze discussie. Hoe moet ik dat dan uitleggen? Ik wil deze discussie overigens best ergens anders voeren, maar hier zijn alle discussiegenoten bij elkaar en het is maar de vraag of het lukt deze allemaal naar een nieuwe discussieplek te leiden. Daarnaast is de discussie dan over twee threads verspreid, hetgeen ook niet erg aantrekkelijk is, zeker niet gezien het feit dat bij deze discussie alle zinnen volledig doorgelicht en op goudschaaltjes afgewogen worden. Ik vind het een logische keuze om de discussie in deze thread te laten doodbloeden. Offtopic hoort er nu eenmaal bij en kan maar beter geaccepteerd worden denk ik. Degenen die echt totaal niet geinteresseerd zijn in de offtopic discussie worden hooguit belast emt wat scroll- en/of doorklikwerk.


btw: A3aan en Olivier, klinkt toch bekend... :wink:
Ehhhh....?

Edgar Smit
14-02-2007, 11:57
A3aan en Olivier, prachtige humorvolle boeken, wellicht een aanrader om eens te lezen voor je Olivier.

Johan van den D.
14-02-2007, 16:51
:shock:
Ik had helaas even geen tijd om die laatste paar reacties door te lezen.

Johan van den D.
14-02-2007, 18:17
:shock:
Ik had helaas even geen tijd om die laatste paar reacties door te lezen.

Geeft niks ;) .... Olivier had ook niet eerder tijd om ze te schrijven:


A3aan, het spijt me, maar ik was nog niet toegekomen aan mijn slotpleidooi. Bij deze...

;). :mrgreen:

Edgar Smit
14-02-2007, 22:45
overigens, men weet wel wat service is:

Hello Mr. Smit,

we will send the new remote controller today by DPD.

Please send us the defect remote controller back.
ik zal dus de oude snel opsturen als ik de nieuwe heb ontvangen.

Edgar Smit
14-02-2007, 23:04
overigens, men weet wel wat service is:

Hello Mr. Smit,

we will send the new remote controller today by DPD.

Please send us the defect remote controller back.
ik zal dus de oude snel opsturen als ik de nieuwe heb ontvangen.
Netjes! Daar kunnen ze bij It's nog wat van leren ... (ik mag 3 weken wachten op de reparatie van de ab van mijn TV :evil:).Krijg je niet eens vervangende of desnoods goedkope universele mee?

Jos A.
15-02-2007, 00:15
Krijg je niet eens vervangende of desnoods goedkope universele mee?
Helaas. "Je zult 'm even op het toestel zelf moeten bedienen."

Er is toch niks op, dus je hebt alleen de aan/uit knop nodig (6).

Edgar Smit
17-02-2007, 23:47
Zo, vandaag eindelijk eens op mijn gemak een filmpje opgezet. MI 3 gepakt, die wilde ik al een tijdje kijken dus die in de speler gedaan.

de tune is natuurlijk al fantastisch, zelfs als 96kbps MP3 swing je er nog op mee :twisted: maar dit is echt even andere koek zeg. Alsof ik nieuwe speakers heb staan, wat een sound, wat een power wat een details.

heb je MI 3 nog niet gezien, lees dan niet verder ivm spoilers.

[spoiler:1e678d8bbf]die heliachtervolging tussen de windmolens[/spoiler:1e678d8bbf] dat was echt een ervaring op zich, alsof je daadwerkelijk in die heli zat.

[spoiler:1e678d8bbf]de eerste operatie waarbij de automatische automatische geweren staan opgesteld[/spoiler:1e678d8bbf] waanzinnig, hoe de kogels je letterlijk om de oren vliegen, de schade die aangericht wordt zo duidelijk hoorbaar, de inslagen, alles hoorbaar zelfs muziek die tussendoor in diverse scenes bleef spelen zo duidelijk te onderscheiden van de effecten.

Ik moet zeggen dat ik fil kijken via surround op zich al een beleving vond en dat ik sowieso erg snel in film gezogen wordt, maar nu kan er een bom naast me ontploffen en ik zou denken dat het in de film zit.

voolumeschaal loopt van 0 tot 100 (denk ik, nog niet zover opengedraaid :wink: ) en de film stond op 43, echt heerlijk hard maar totaal geen last van luistermoeheid, iets wat bij de yamaha op hogere volumes wel voorkwam.

Ik hoop dat maandag de nieuwe AB er is, want die heb ik helaas nog niet ontvangen dit weekeinde. Maar nu hij normaal functioneert is het al een hele verbetering. Wat wel opvalt is datondanks dat hij nog niet optimaal is ingesteld de surround effecten al zeer goed aanwezig zijn. Ik vermoed dat als ik er strax weer een testsignaal doorheen jaag de rears niet zo heel veel bijgesteld hoeven te worden. Ook opvallend is het nu lijkt of de rears veel beter benut worden en hun capaciteiten echt laten merken, iets wat met de yammie die middels dB meter en DVE DVD was ingesteld toch echt minder was.

Al met al ben ik zeer tevreden met dit beest.

Sicco
18-02-2007, 00:21
goed om te horen Edgar!
het is altijd vervelend als je iets hebt gekocht dat niet in orde blijkt te zijn, helemaal als dit via internet is geweest! gelukkig was het 'maar' de AB, dus lekker blijven genieten van het beest! :)

Alexander D
18-02-2007, 10:12
Mooi Edgar.

En nu temmen dat beest! :wink:

hstadman
18-02-2007, 11:46
Zo, vandaag eindelijk eens op mijn gemak een filmpje opgezet. MI 3 gepakt, die wilde ik al een tijdje kijken dus die in de speler gedaan.

de tune is natuurlijk al fantastisch, zelfs als 96kbps MP3 swing je er nog op mee :twisted: maar dit is echt even andere koek zeg. Alsof ik nieuwe speakers heb staan, wat een sound, wat een power wat een details.

heb je MI 3 nog niet gezien, lees dan niet verder ivm spoilers.

[spoiler:287473ac88]die heliachtervolging tussen de windmolens[/spoiler:287473ac88] dat was echt een ervaring op zich, alsof je daadwerkelijk in die heli zat.

[spoiler:287473ac88]de eerste operatie waarbij de automatische automatische geweren staan opgesteld[/spoiler:287473ac88] waanzinnig, hoe de kogels je letterlijk om de oren vliegen, de schade die aangericht wordt zo duidelijk hoorbaar, de inslagen, alles hoorbaar zelfs muziek die tussendoor in diverse scenes bleef spelen zo duidelijk te onderscheiden van de effecten.

Ik moet zeggen dat ik fil kijken via surround op zich al een beleving vond en dat ik sowieso erg snel in film gezogen wordt, maar nu kan er een bom naast me ontploffen en ik zou denken dat het in de film zit.

voolumeschaal loopt van 0 tot 100 (denk ik, nog niet zover opengedraaid :wink: ) en de film stond op 43, echt heerlijk hard maar totaal geen last van luistermoeheid, iets wat bij de yamaha op hogere volumes wel voorkwam.

Ik hoop dat maandag de nieuwe AB er is, want die heb ik helaas nog niet ontvangen dit weekeinde. Maar nu hij normaal functioneert is het al een hele verbetering. Wat wel opvalt is datondanks dat hij nog niet optimaal is ingesteld de surround effecten al zeer goed aanwezig zijn. Ik vermoed dat als ik er strax weer een testsignaal doorheen jaag de rears niet zo heel veel bijgesteld hoeven te worden. Ook opvallend is het nu lijkt of de rears veel beter benut worden en hun capaciteiten echt laten merken, iets wat met de yammie die middels dB meter en DVE DVD was ingesteld toch echt minder was.

Al met al ben ik zeer tevreden met dit beest.

Hallo Edgar, goed om te horen dat het probleem opgelost is! Tja, nu hoor en ervaar je de meerwaarde van een echt goede versterker. Ik begrijp dus dat het probleem de afstandsbediening was, die het apparaat niet goed instelde? Hoefde je gelukkig dus alleen de AB op te sturen. :wink: Veel plezier ermee! :wink: (y)

Edgar Smit
18-02-2007, 23:35
Vandaag voor de kinderen (mooi smoesje :wink:) even cars opgezet. Deze film heb ik in de bios gezien maar ook met de yammie, dus was het leuk om te vergelijken.

De Bios : ik had er toen al over geklaagd, dit was in pathe arena een speciale voorpremiere waarbij veel kinderen aanwezig waren. Ik vond het volume niet echt indrukwekkend en er leek geen LFE aanwezig. ik weet nog steeds niet of dat ivm het aantal kids was of dat pathe arena echt slecht geluid heeft.

Yammie, klonk al beter van de DVD opmdat vooral de LFE veel duidelijker aanwezig was. Maar vooral de surround effecten leken met de yammie toch wel weinig.

Het beest: teringmozeskriebel wat een geluid!!!!!
sorry voor mijn taalgebruik, maar het leek wel of ik een compleet andere uitgave oid aan het kijken was! Het begon al met het THX logo en robotje, zo ongelooflijkk duidelijker waren zowel de LFE als de surround effecten. Toen de film zelf, de soundtrack die erin knalde, de effecten tijdens het racen, de momenten waarop de uitlaten zich lieten horen, alsof je er echt naast stond, en dat terwijl dit een animatiefilm is.

ik zei het al na aanscxhaf, maar nu weet ik het zeker:
Mijn kijk en luisterachterstand is hiermee in keer teruggevallen op mijn volledige collectie!

Edgar Smit
19-02-2007, 07:08
Toen de film zelf, de soundtrack die erin knalde, de effecten tijdens het racen, de momenten waarop de uitlaten zich lieten horen, alsof je er echt naast stond, en dat terwijl dit een animatiefilm is.
Ka-chow!!!

Ik begin toch wel heel benieuwd te worden naar die machine van je, Edgar :).

Overigens leuke film, Cars. Stukje op het einde [spoiler:425bc53b73]met de Michael Schumacher ferrari waarbij zowel Luigi als Guido 'flauwvallen'[/spoiler:425bc53b73] is iedere keer weer hilarisch ;).Niet alleen dat stukje, ook het stukje waarin ze overenthousiast vragen of hij ferrari's kent en hij dan zegt van niet en de laatste pitstop zijn heel grappig.

Maar ik kan je verzekeren, het klinkt ongeveer zo:
neem een zeer goede stereoversterker en stel je voor dat je over 5 kanalen zulke kwaliteit hoort, tel daarbij op dat zelfs de sub zeer goed wordt aangestuurd en je hebt een idee :wink: .

Seth__Gekko
19-02-2007, 08:46
Ik weet precies wat het is, na een mooie upgrade wil je al je films opnieuw gaan bekijken.

Dit was bij mij het geval bij mijn sub upgrade.

Edgar Smit
20-02-2007, 13:36
En vandaag de nieuwe AB ontvangen en alles werkt naar behoren. Ik = blij!

A3aan
20-02-2007, 13:52
En vandaag de nieuwe AB ontvangen en alles werkt naar behoren. Ik = blij!klik (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1111994#1111994)

Edgar Smit
20-02-2007, 13:55
En vandaag de nieuwe AB ontvangen en alles werkt naar behoren. Ik = blij!klik (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1111994#1111994)Wat een verrasing A3aan :wink: .

hstadman
20-02-2007, 14:06
En vandaag de nieuwe AB ontvangen en alles werkt naar behoren. Ik = blij!klik (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1111994#1111994)Wat een verrasing A3aan :wink: .

Eindelijk alles compleet. Nu kan het echte genieten beginnen. :wink:

Edgar Smit
20-02-2007, 14:23
En vandaag de nieuwe AB ontvangen en alles werkt naar behoren. Ik = blij!klik (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1111994#1111994)Wat een verrasing A3aan :wink: .

Eindelijk alles compleet. Nu kan het echte genieten beginnen. :wink:Dat was al begonnen., maar nu wordt het nog meer genieten!

hstadman
20-02-2007, 14:39
En vandaag de nieuwe AB ontvangen en alles werkt naar behoren. Ik = blij!klik (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1111994#1111994)Wat een verrasing A3aan :wink: .

Eindelijk alles compleet. Nu kan het echte genieten beginnen. :wink:Dat was al begonnen., maar nu wordt het nog meer genieten!

Naja, met de niet goed functionerende Ab genoot je een stuk minder dan dat je nu waarschijnlijk doet! :wink:

Seth__Gekko
20-02-2007, 15:04
Heerlijk in de stoel kunnen zitten en alsmaar harder zetten, zonder op een gegeven moment naar het beest te moeten rennen om deze zachter te zetten.

R Klemkerk
20-02-2007, 18:25
Edgar,

je moet ook eens I Robot erin schuiven. Daar zitten ook een paar heftige scenes in! :D Zeker bij sommige passages word je subwoofer flink aan de tand gevoeld. 8)

Edgar Smit
21-02-2007, 07:20
Edgar,

je moet ook eens I Robot erin schuiven. Daar zitten ook een paar heftige scenes in! :D Zeker bij sommige passages word je subwoofer flink aan de tand gevoeld. 8)Klopt, die staat ook al op de lijst, evenals finding nemo maar ook U571 en the matrix, HOFD en hero.

RCduck7
22-02-2007, 22:19
Kweet niet of die vraag al gesteld is (tis ondertussen al een lang topic he).
Maar hoe is hij in stereo?
Kun je zeggen hoe hij bvb is ivg met stereoversterkers van zo een 4 a 500 eur?

Edgar Smit
23-02-2007, 07:12
Kweet niet of die vraag al gesteld is (tis ondertussen al een lang topic he).
Maar hoe is hij in stereo?
Kun je zeggen hoe hij bvb is ivg met stereoversterkers van zo een 4 a 500 eur?Ik heb nog niet echt op mijn gemak stereo kunnen beluisteren, maar wat ik gehoord heb tot nu toe zeer goed. Zeer volle en gedetailleerde sound en ook helder en neutraal. Het is een versterker waarop je zeer goed de verschillen tussen kabels/speakers/andere componenten kunt horen.

Alexander D
23-02-2007, 09:24
Kweet niet of die vraag al gesteld is (tis ondertussen al een lang topic he).
Maar hoe is hij in stereo?
Kun je zeggen hoe hij bvb is ivg met stereoversterkers van zo een 4 a 500 eur?

Ik denk dat hij beter is dan een gemiddelde stereoversterker van die prijs.

Edgar Smit
23-02-2007, 09:58
Kweet niet of die vraag al gesteld is (tis ondertussen al een lang topic he).
Maar hoe is hij in stereo?
Kun je zeggen hoe hij bvb is ivg met stereoversterkers van zo een 4 a 500 eur?

Ik denk dat hij beter is dan een gemiddelde stereoversterker van die prijs.Ik durf te stellen dat deze elke stereoversterker van die prijsklasse verslaat (gisteren weer even een CD opgezet, en zelfs mijn Sansui die toch ook niet de minste is verbleekt hierbij (y) ).

Laat ik het zo stellen, als je het geld ervoor hebt en de ruimte (hij is echt groot, zeer lage WAF) is het zeer zeker de aankoop waard.

Edgar Smit
26-02-2007, 09:11
Ook dit weekeinde wat CD geluisterd.

Jamie Cullum - meerdere nummers, wat een prachtige ervaring, alles komt goed los van de speakers en een goede diepte. Alsof je er simpelweg middenin zit, alsof jamie je elk moment vraagt of je meedoet.

Talk Talk - it's my life, een prachtig nummer met een heerlijk diepe zwarte pianio waarvan het leek alsof ik af en toe in de piano kroop. alsof je de nagels de toetsen hoort raken.

Hitzone 39: even wat nummers uit de top 40 voor de kids opgezet. Ook hier blijkt dat mijn speakers veel meer kunnen dan ze ooit hebben gedaan, zelfs na al die jaren. Bijgeluidjes die eigenlijk nooit opvielen (achtergrondloopjes etc) komen nu uit de verf alsof je ineens een andere versie hebt opgezet.

ook wat Film gekeken.
Fun with Dick and Jane: (had visite) ik wist niet dat zelfs deze comedy (die de 2-de keer leuker was dan de eerste) zoveel surround had. veelal gesprekken, verkeer echt achtergrond geluid dus wat ook duidelijk door de rears werd weergegeven.

Underworld Evolution: een lekkere knalhollywood film waarbij tijdens de gehele eerste scene muziek door de rears pompt en er tijdens de gevechten diverse vecht (en andere) geluiden door de muziek heen goed te horen zijn. In de film zitten diverse heli scenes en die doen het qua surround altijd goed, maar in deze film veranderd het perspectief zo vaak en veranderd het geluid exact mee, waardoor de beleving echt zeer goed is.

hstadman
26-02-2007, 16:04
Ook dit weekeinde wat CD geluisterd.

Jamie Cullum - meerdere nummers, wat een prachtige ervaring, alles komt goed los van de speakers en een goede diepte. Alsof je er simpelweg middenin zit, alsof jamie je elk moment vraagt of je meedoet.

Talk Talk - it's my life, een prachtig nummer met een heerlijk diepe zwarte pianio waarvan het leek alsof ik af en toe in de piano kroop. alsof je de nagels de toetsen hoort raken.

Hitzone 39: even wat nummers uit de top 40 voor de kids opgezet. Ook hier blijkt dat mijn speakers veel meer kunnen dan ze ooit hebben gedaan, zelfs na al die jaren. Bijgeluidjes die eigenlijk nooit opvielen (achtergrondloopjes etc) komen nu uit de verf alsof je ineens een andere versie hebt opgezet.

ook wat Film gekeken.
Fun with Dick and Jane: (had visite) ik wist niet dat zelfs deze comedy (die de 2-de keer leuker was dan de eerste) zoveel surround had. veelal gesprekken, verkeer echt achtergrond geluid dus wat ook duidelijk door de rears werd weergegeven.

Underworld Evolution: een lekkere knalhollywood film waarbij tijdens de gehele eerste scene muziek door de rears pompt en er tijdens de gevechten diverse vecht (en andere) geluiden door de muziek heen goed te horen zijn. In de film zitten diverse heli scenes en die doen het qua surround altijd goed, maar in deze film veranderd het perspectief zo vaak en veranderd het geluid exact mee, waardoor de beleving echt zeer goed is.

Kortom, je bent er heel tevreden over. :wink: Ik had ook niets anders verwacht. :wink:

Je moet de meerwaarde van echt goede apparatuur zelf ervaren.

Edgar Smit
26-02-2007, 16:06
Heel tevreden Harry, heel tevreden, zelfs mijn vrouw laagt niet bij een volume van 45 (te vergelijken met ongeveer -30 op de yamaha) omdat de totale sound zoveel aangenamer is.

hstadman
26-02-2007, 16:09
Heel tevreden Harry, heel tevreden, zelfs mijn vrouw laagt niet bij een volume van 45 (te vergelijken met ongeveer -30 op de yamaha) omdat de totale sound zoveel aangenamer is.

Ik ben blij dat je vrouw ook eens lekker kan genieten! Tja zuiver geluid is wel wat anders he. Die blijft bij volume ook beter.

Alexander D
26-02-2007, 16:13
Heel tevreden Harry, heel tevreden, zelfs mijn vrouw laagt niet bij een volume van 45 (te vergelijken met ongeveer -30 op de yamaha) omdat de totale sound zoveel aangenamer is.

Ik ben blij dat je vrouw ook eens lekker kan genieten! Tja zuiver geluid is wel wat anders he. Die blijft bij volume ook beter.

:lol:

Edgar Smit
26-02-2007, 16:15
Heel tevreden Harry, heel tevreden, zelfs mijn vrouw laagt niet bij een volume van 45 (te vergelijken met ongeveer -30 op de yamaha) omdat de totale sound zoveel aangenamer is.

Ik ben blij dat je vrouw ook eens lekker kan genieten! Tja zuiver geluid is wel wat anders he. Die blijft bij volume ook beter.

:lol:en dat met jouw onderschrift:

Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT! :shock: :shock: :? :wink:

Alexander D
26-02-2007, 16:19
Heel tevreden Harry, heel tevreden, zelfs mijn vrouw laagt niet bij een volume van 45 (te vergelijken met ongeveer -30 op de yamaha) omdat de totale sound zoveel aangenamer is.

Ik ben blij dat je vrouw ook eens lekker kan genieten! Tja zuiver geluid is wel wat anders he. Die blijft bij volume ook beter.

:lol:en dat met jouw onderschrift:

Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT! :shock: :shock: :? :wink:

Er staat toch ook 'every person', daar val ik ook onder. :wink:

hstadman
26-02-2007, 16:29
Heel tevreden Harry, heel tevreden, zelfs mijn vrouw laagt niet bij een volume van 45 (te vergelijken met ongeveer -30 op de yamaha) omdat de totale sound zoveel aangenamer is.

Ik ben blij dat je vrouw ook eens lekker kan genieten! Tja zuiver geluid is wel wat anders he. Die blijft bij volume ook beter.

:lol:en dat met jouw onderschrift:

Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT! :shock: :shock: :? :wink:

Er staat toch ook 'every person', daar val ik ook onder. :wink:

Ach, edgar, typisch gevalletje van maandag zullen we maar zeggen he?!

Edgar Smit
03-03-2007, 23:59
Vandaag een soort van Clip en muziekdag bij ons thuis:

Eerst een hitzone DVD erin, doet het altijd goed bij de kids en zelf vind ik het ook niet zo heel erg om af en toe popmuziek in dd5.1 te horen.

Daarna even wat UB40 who you fighting for erin, vooral nummer 5, reasons, is een nummer wat ik persoonlijk heerlijk vind. Op een volume van 45 helemaal (te vergelijken met -25 op de yamaha schaal).

Toen kwam er visite en die wilde wat UB40 classics, dus Homegrown in Holland DVD gepakt en die opgezet, echt zalig. Red red wine live op een volume wat ik nog niet eerder had geprobeerd met het beest (rond de -10 yamaha schaal), af en toe twijfelen of ik nu de Watt meters moest bekijken die tot halverwege (soms zelfs verder) uitsloegen of het DVD beeld.

Daar achteraan nog wat Phill Collins the last farewell tour erin met drums, drums end more drums op DTS, fantaschtisch!! Van DVD 2 nog even in the air tonight dat was een beleving op zich, mooi gemixed en de drums knalde bijna letterlijk naar binnen.

Daarna nog wat Andrea Bocceli op CD waarbij het leek alsof de speakers het eindelijk weer eens leuk vonden om zo hard te mogen spelen, alsof je eindelijk eens gas kan geven in je sportwagen. Ook hier weer de twijfel om even de ogen te sluiten en te luisteren of toch te kijken naar watt meters die bij semplecimentetoch ruim over de helft gingen.

En daarna voor de kids nog wat andere hitzones erin gehad, ideaal om wat met de sub instellingen te spelen ook.

Toen begon Shrek 2 op SBS en heb ik de DVD ervan maar gepakt, dat kijkt en luistert immers veel beter.

Het mooist van dit alles is dat de helft van de tijd mijn vrouw het volume bediende en ik moet echt zeggen dat het mij goed deed om haar zo te zien genieten en ze eigenlijk zonder problemen zolang zo hard muziek luisterde. Dat was wel eens anders. Dan pas merk je dat met zo'n goede versterker echt geen last meer hebt van luistermoeheid, iets wat de yamaha toch wel gebeurde.

hstadman
04-03-2007, 03:09
Vandaag een soort van Clip en muziekdag bij ons thuis:

Eerst een hitzone DVD erin, doet het altijd goed bij de kids en zelf vind ik het ook niet zo heel erg om af en toe popmuziek in dd5.1 te horen.

Daarna even wat UB40 who you fighting for erin, vooral nummer 5, reasons, is een nummer wat ik persoonlijk heerlijk vind. Op een volume van 45 helemaal (te vergelijken met -25 op de yamaha schaal).

Toen kwam er visite en die wilde wat UB40 classics, dus Homegrown in Holland DVD gepakt en die opgezet, echt zalig. Red red wine live op een volume wat ik nog niet eerder had geprobeerd met het beest (rond de -10 yamaha schaal), af en toe twijfelen of ik nu de Watt meters moest bekijken die tot halverwege (soms zelfs verder) uitsloegen of het DVD beeld.

Daar achteraan nog wat Phill Collins the last farewell tour erin met drums, drums end more drums op DTS, fantaschtisch!! Van DVD 2 nog even in the air tonight dat was een beleving op zich, mooi gemixed en de drums knalde bijna letterlijk naar binnen.

Daarna nog wat Andrea Bocceli op CD waarbij het leek alsof de speakers het eindelijk weer eens leuk vonden om zo hard te mogen spelen, alsof je eindelijk eens gas kan geven in je sportwagen. Ook hier weer de twijfel om even de ogen te sluiten en te luisteren of toch te kijken naar watt meters die bij semplecimentetoch ruim over de helft gingen.

En daarna voor de kids nog wat andere hitzones erin gehad, ideaal om wat met de sub instellingen te spelen ook.

Toen begon Shrek 2 op SBS en heb ik de DVD ervan maar gepakt, dat kijkt en luistert immers veel beter.

Het mooist van dit alles is dat de helft van de tijd mijn vrouw het volume bediende en ik moet echt zeggen dat het mij goed deed om haar zo te zien genieten en ze eigenlijk zonder problemen zolang zo hard muziek luisterde. Dat was wel eens anders. Dan pas merk je dat met zo'n goede versterker echt geen last meer hebt van luistermoeheid, iets wat de yamaha toch wel gebeurde. :wink:

Johan van den D.
04-03-2007, 09:04
Dan pas merk je dat met zo'n goede versterker echt geen last meer hebt van luistermoeheid, iets wat de yamaha toch wel gebeurde.Dat is inderdaad een eigenschap van de betere versterkers.

hstadman
04-03-2007, 12:11
Dan pas merk je dat met zo'n goede versterker echt geen last meer hebt van luistermoeheid, iets wat de yamaha toch wel gebeurde.Dat is inderdaad een eigenschap van de betere versterkers.

Johan, je sig veranderd? :?

Inderdaad, luistermoeheid of hardheid/schelheid is een van de dingen die bij de betere of high end apparatuur niet voorkomt en verhoogt het luisterplezier. :wink:

Johan van den D.
04-03-2007, 12:20
Johan, je sig veranderd? :?

:wink:

Sicco
04-03-2007, 18:07
en die luistermoeheid is iets dat ik af en toe wel ervaar met mijn set... ik ben er tevreden mee hoor, maar ik merk het wel.

misschien daar eens geld voor opzij gaan leggen dan...

Alexander D
04-03-2007, 19:21
en die luistermoeheid is iets dat ik af en toe wel ervaar met mijn set... ik ben er tevreden mee hoor, maar ik merk het wel.

misschien daar eens geld voor opzij gaan leggen dan...

Om teleurstellingen te voorkomen:

Duurdere apparatuur gaat die luistermoeheid niet automatisch voorkomen.

Je kunt de duurste set neerzetten maar als de compenenten niet met elkaar matchen of de ruimte een probleem geeft, gaat dat probleem niet weg.

Edgar Smit
04-03-2007, 22:00
en die luistermoeheid is iets dat ik af en toe wel ervaar met mijn set... ik ben er tevreden mee hoor, maar ik merk het wel.

misschien daar eens geld voor opzij gaan leggen dan...

Om teleurstellingen te voorkomen:

Duurdere apparatuur gaat die luistermoeheid niet automatisch voorkomen.

Je kunt de duurste set neerzetten maar als de compenenten niet met elkaar matchen of de ruimte een probleem geeft, gaat dat probleem niet weg.Klopt helemaal, luistermoeheid kan ook met de duurste apparatuur voorkomen als het niet lekker matched. Met name door het gebrek aan luistermoeheid twijfel ik of ik mijn speakers alsnog zal gaan vervangen omdat de set zoals hij nu is zeer goed klinkt en de versterker alles uit de speakers (kan) halen.

Sicco
04-03-2007, 22:40
hmm, en de manier om erachter te komen waar de 'moeheid' vandaan komt is natuurlijk gewoon door iets te vervangen en kijken of het is opgelost.... kwestie van proberen dus? :)

edit: misschien dat jullie met jullie ervaring kunnen zeggen wat het kan zijn bij mij? de denon, de klipsch, of de combi, of gewoon sowieso de componenten? :) het zijn nou eenmaal niet de top van de series...

Johan van den D.
04-03-2007, 23:01
Edgar, er valt met name bij je speakers nog veel winst te behalen.

Edgar Smit
05-03-2007, 08:51
@Sicco, het hoeft ook helemaal niet de topserie te zijn om geen luistermoeheid te hebben. Wellicht dat bijv het in of uit draaien van je speakers al meer effect hebben dan je denkt. Voordat je gaat upgraden zou ik gewoon eens wat experimenteren met de opstelling. Soms is het naar voren richten van speakers ipv naar de luisterplek ook een oplossing omdat het geluid dan veel indirecter aankomt.

@Johan, ik weet het, daar valt nog zeer veel winst te behalen, maar ook mijn budget heeft (helaas :wink:) een einde en omdat er nu en een nieuw meubel en een nieuwe bank moet komen binnen niet al te lange tijd hou ik het voorlopig even zo.

Alexander D
05-03-2007, 09:08
hmm, en de manier om erachter te komen waar de 'moeheid' vandaan komt is natuurlijk gewoon door iets te vervangen en kijken of het is opgelost.... kwestie van proberen dus? :)

edit: misschien dat jullie met jullie ervaring kunnen zeggen wat het kan zijn bij mij? de denon, de klipsch, of de combi, of gewoon sowieso de componenten? :) het zijn nou eenmaal niet de top van de series...

Je zou wellicht een cdspeler kunnen testen. Dat zou voor muziek al een redelijjk verschil kunnen brengen tov je huidige dvdspeler. :wink:

Edgar Smit
05-03-2007, 09:45
hmm, en de manier om erachter te komen waar de 'moeheid' vandaan komt is natuurlijk gewoon door iets te vervangen en kijken of het is opgelost.... kwestie van proberen dus? :)

edit: misschien dat jullie met jullie ervaring kunnen zeggen wat het kan zijn bij mij? de denon, de klipsch, of de combi, of gewoon sowieso de componenten? :) het zijn nou eenmaal niet de top van de series...

Je zou wellicht een cdspeler kunnen testen. Dat zou voor muziek al een redelijjk verschil kunnen brengen tov je huidige dvdspeler. :wink:Dat is idd ook een zeer goede tip. Een beetje CD speler zal je geen fortuin kosten en vooral op muziek gebied toch een verbetering brengen.

Peter Porrio
05-03-2007, 09:58
hmm, en de manier om erachter te komen waar de 'moeheid' vandaan komt is natuurlijk gewoon door iets te vervangen en kijken of het is opgelost.... kwestie van proberen dus? :)

edit: misschien dat jullie met jullie ervaring kunnen zeggen wat het kan zijn bij mij? de denon, de klipsch, of de combi, of gewoon sowieso de componenten? :) het zijn nou eenmaal niet de top van de series...

Je zou wellicht een cdspeler kunnen testen. Dat zou voor muziek al een redelijjk verschil kunnen brengen tov je huidige dvdspeler. :wink:Dat is idd ook een zeer goede tip. Een beetje CD speler zal je geen fortuin kosten en vooral op muziek gebied toch een verbetering brengen.

Je kunt eens kijken naar:

- Marantz CD5001 (€249,- bij Hobo Hifi)
- Marantz CD5001 O.S.E. (€349,- bij Hobo Hifi)

Wellicht nog ergens goedkoper te krijgen.

Alexander D
05-03-2007, 10:20
Of de Denon die hier op het forum te koop staat:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=50063

Sicco
05-03-2007, 10:36
de Denon heb ik gezien inderdaad en heeft zeker mijn interesse, maar ik ben dan weer zo'n zeur die wel alles in het zilver wil.... en dat is deze niet.

een cd-speler wil ik zeker gaan aanschaffen voor muziek, maar dat heeft nog niet de hoogste prioriteit. ik moet een keer tegen een goede deal aanlopen. ik draai niet al te veel cd's, maar ik denk wel dat dat gaat veranderen als ik eenmaal een cd-speler heb. en dan ga ik ook weer meer cd's kopen, dus dat kost me ook weer geld.... hmm... misschien toch nog maar even mee wachten ;)

Johan van den D.
05-03-2007, 17:01
@Johan, ik weet het, daar valt nog zeer veel winst te behalen, maar ook mijn budget heeft (helaas :wink:) een einde en omdat er nu en een nieuw meubel en een nieuwe bank moet komen binnen niet al te lange tijd hou ik het voorlopig even zo.Begrijpelijk..... :wink:

hstadman
05-03-2007, 17:22
@Johan, ik weet het, daar valt nog zeer veel winst te behalen, maar ook mijn budget heeft (helaas :wink:) een einde en omdat er nu en een nieuw meubel en een nieuwe bank moet komen binnen niet al te lange tijd hou ik het voorlopig even zo.Begrijpelijk..... :wink:

Helaas bij de meeste mensen een wederkerend probleem. :wink: