PDA

Bekijk de volledige versie : Denon of Onkyo icm met Mission speakers



j.bertrand
21-01-2007, 22:26
Hallo,

Ik overweeg om mijn huidige Marantz - Mission set te upgraden naar Denon - Mission of Onkyo - Mission. Wie heeft met een van beide ervaring?

Voor mij is vooral de muziek kwalitiet voornaam.

Alvast bedankt voor de reactie

Groet,
Jerry

Alexander D
22-01-2007, 09:04
Dealers hebben héél veel ervaring.

En daar kun je ook luisteren naar wat jij het mooist vindt klinken. En dat blijft dan ook het enige advies: zelf gaan luisteren. :wink:

j.bertrand
22-01-2007, 21:34
Inderdaad, het beste is luisteren bij een dealer.

Toch zou ik graag de mening van andere mensen willen horen.

Heeft iemand ervaring met deze combinaties?

Harrie van Geleuken
27-01-2007, 22:51
Inderdaad, het beste is luisteren bij een dealer.

Toch zou ik graag de mening van andere mensen willen horen.

Heeft iemand ervaring met deze combinaties?

Een Onkyo 804 receiver icm een dvp 503 aangesloten op de "Elegante""
home-cinemaset van Mission E-82 5.1....Heeft zijn prijs welliswaar,maar dan heb je ook wat op dit gebied.Ook zeer goed met DVD-audio en SACD.

Alexander D
28-01-2007, 09:04
Inderdaad, het beste is luisteren bij een dealer.

Toch zou ik graag de mening van andere mensen willen horen.

Heeft iemand ervaring met deze combinaties?

Een Onkyo 804 receiver icm een dvp 503 aangesloten op de "Elegante""
home-cinemaset van Mission E-82 5.1....Heeft zijn prijs welliswaar,maar dan heb je ook wat op dit gebied.Ook zeer goed met DVD-audio en SACD.

Neem dan wel een 504 dvdspeler. :wink:

Johan van den D.
28-01-2007, 10:26
Wat wil je precies bereiken met je upgrade, op welke punten wil je verbetering.

Uit je keuzes zal ik voor Onkyo gaan icm Mission.

Harrie van Geleuken
29-01-2007, 13:42
Inderdaad, het beste is luisteren bij een dealer.

Toch zou ik graag de mening van andere mensen willen horen.

Heeft iemand ervaring met deze combinaties?

Een Onkyo 804 receiver icm een dvp 503 aangesloten op de "Elegante""
home-cinemaset van Mission E-82 5.1....Heeft zijn prijs welliswaar,maar dan heb je ook wat op dit gebied.Ook zeer goed met DVD-audio en SACD.

Neem dan wel een 504 dvdspeler. :wink:

Heb de 503 en de 504 vergeleken....en wat die HDMI betreft...ik zie eerder een verslechtering. (naar 720p en 1080i) Nee dan liever de component aansluiting,wat een fantastisch beeld oplevert. (progressive).

j.bertrand
29-01-2007, 19:06
Waarom ik wil upgraden??

Als ontspanning luister ik nog wel eens naar muziek (stereo).
In de stereo weergave van mijn Marantz SR4300 ontbreken de bastonen. Ze zijn wel aanwezig, maar niet zo als ik ze zou willen horen.

Om het e.e.a. te compenseren heb ik reeds een REL Quake erbij geplaatst en degelijke luidspreker kabel tussen mijn receiver en luidsprekers gemonteerd.

Wat ik nu eigenlijk wil, is een receiver die in combinatie met mijn Mission speakers, REL Quake niet alleen op 5.1 een goede kwaliteit levert, maar zeker ook op "stereo" weergave.

Dutchman01
29-01-2007, 19:43
ga eens serieus luisteren naar denon in de combinatie met mission luidsprekers.

Zal je uitemate waarderen.

De AVRs van denon zijn voor stereo muziek de beste reveivers.
dat blijkt in alle testen iedere x weer.

Zelf heb ik de Denon AVR-4306 op 4x M35i en center M3C2i en 2x M32i

een genot om naar te luisteren.

Alexander D
29-01-2007, 19:55
De AVRs van denon zijn voor stereo muziek de beste reveivers.
dat blijkt in alle testen iedere x weer.



Je zult vast een trotse bezitter zijn maar dit is complete bullshit. :roll:

Johan van den D.
29-01-2007, 20:51
De AVRs van denon zijn voor stereo muziek de beste reveivers.
dat blijkt in alle testen iedere x weer.



Je zult vast een trotse bezitter zijn maar dit is complete bullshit. :roll:Duidelijke taal.... :mrgreen:

Seth__Gekko
30-01-2007, 07:06
Misshien eens proberen om je REL ook via de high level aan te sluiten, dan krijg je genoeg laag wanneer je stereo speelt.

Alexander D
30-01-2007, 08:19
De AVRs van denon zijn voor stereo muziek de beste reveivers.
dat blijkt in alle testen iedere x weer.



Je zult vast een trotse bezitter zijn maar dit is complete bullshit. :roll:Duidelijke taal.... :mrgreen:

Ik dacht 'laat ik eens duidelijk zijn'..... :lol: :wink:

Maar het is toch zo. Denon maakt zonder meer ZEER goede receivers in bijna alle prijsklasses maar ze zijn zeker in de hogere prijsklasses niet de meest muzikale.

Johan van den D.
30-01-2007, 12:56
De AVRs van denon zijn voor stereo muziek de beste reveivers.
dat blijkt in alle testen iedere x weer.



Je zult vast een trotse bezitter zijn maar dit is complete bullshit. :roll:Duidelijke taal.... :mrgreen:

Ik dacht 'laat ik eens duidelijk zijn'..... :lol: :wink:

Maar het is toch zo. Denon maakt zonder meer ZEER goede receivers in bijna alle prijsklasses maar ze zijn zeker in de hogere prijsklasses niet de meest muzikale.Ik was en ben het dan ook zeker met je eens. :P

j.bertrand
31-01-2007, 18:52
Misshien eens proberen om je REL ook via de high level aan te sluiten, dan krijg je genoeg laag wanneer je stereo speelt.

Heb mijn REL al via high level aangesloten en moet toegeven dat de sound al beter is, maar voor mijn gevoel ontbreekt er toch nog iets.

Voordat ik deze Marantz kocht, luisterde ik naar muziek via een gewone Denon versterker i.c.m. mijn Mission. En dat was genieten :P

Ik weet dat je een gewone versterker niet mag / kan vergelijken met een AV receiver, maar zou toch graag de sound weer terug krijgen.

Alexander D
31-01-2007, 19:24
Misshien eens proberen om je REL ook via de high level aan te sluiten, dan krijg je genoeg laag wanneer je stereo speelt.

Heb mijn REL al via high level aangesloten en moet toegeven dat de sound al beter is, maar voor mijn gevoel ontbreekt er toch nog iets.

Voordat ik deze Marantz kocht, luisterde ik naar muziek via een gewone Denon versterker i.c.m. mijn Mission. En dat was genieten :P

Ik weet dat je een gewone versterker niet mag / kan vergelijken met een AV receiver, maar zou toch graag de sound weer terug krijgen.

Een goedkopere receiver zal nooit de stereoweergave halen van een stereobak in dezelfde prijsklasse.

Misschien moet je kijken voor een goede eindversterker die je voor je fronts gaat gebruiken.

Edgar Smit
01-02-2007, 08:02
Ik weet niet wat je budget is, maar ik kan je verzekeren dat voor zeer goede stereo en surround de keuze niet optimaal is.
Zelf heb ik, vooral omdat de stereokwaliteiten mij niet aanstonden, een Jungson AV1000C aangeschaft. Dat is stereo in klasse A en surround in 1. Zit alleen geen tuner op en het apparaat is werkelijk enorm qua formaat/gewicht (44kg), maar een geluid dat eruit komt, daar zal je huidige Marantz bij verbleken.

j.bertrand
12-02-2007, 20:38
Ik weet niet wat je budget is, maar ik kan je verzekeren dat voor zeer goede stereo en surround de keuze niet optimaal is.
Zelf heb ik, vooral omdat de stereokwaliteiten mij niet aanstonden, een Jungson AV1000C aangeschaft. Dat is stereo in klasse A en surround in 1. Zit alleen geen tuner op en het apparaat is werkelijk enorm qua formaat/gewicht (44kg), maar een geluid dat eruit komt, daar zal je huidige Marantz bij verbleken.

Mooi apparaat, echter buiten mijn budget. Veel luister plezier :D

Alex1975
12-02-2007, 21:10
ik ben zelf ook wel benieuwd naar goede combinaties met de Mission speakers.... Heb nu een pioneer vsx-D2011, maar toch heb ik ergens het gevoel dat het niet helemaal de juiste combinatie is met de missions.....

Edgar Smit
12-02-2007, 21:47
ik ben zelf ook wel benieuwd naar goede combinaties met de Mission speakers.... Heb nu een pioneer vsx-D2011, maar toch heb ik ergens het gevoel dat het niet helemaal de juiste combinatie is met de missions.....Vergeet niet dat je ook met je speakerkabels nog wat kunt finetunen :wink: . Met QED SA klinkt het bijv net wat fellet, scheller, helderder terwijl met v/d Hul het wat warmer zal klinken. Met Nordost zal het weer neutraler klinken. Omdat ik "oude" Missions heb (762, uit 1990) hebben deze nog de engelse sound, wat aan de warme kant. Mijn Jungson heeft een zeer neutraal geluidsbeeld, dus met de QED SA is dat een zeer goede match.

Alex1975
12-02-2007, 22:02
Hoi Edgar,

IK heb mijn fronts en de center al met QED SA aangesloten. Alleen de surrounds nog niet. Ik heb het gevoel alsof het gewoon nog niet helemaal open klinkt... Weet niet echt hoe ik het moet omschrijven. Qua bas klinkt het wel lekker, maar wat ik al zei niet echt open/helder... Zit er dus echt aan te denken om een andere serie speakers te nemen of een andere receiver....

Edgar Smit
12-02-2007, 22:22
Hoi Edgar,

IK heb mijn fronts en de center al met QED SA aangesloten. Alleen de surrounds nog niet. Ik heb het gevoel alsof het gewoon nog niet helemaal open klinkt... Weet niet echt hoe ik het moet omschrijven. Qua bas klinkt het wel lekker, maar wat ik al zei niet echt open/helder... Zit er dus echt aan te denken om een andere serie speakers te nemen of een andere receiver....In dat geval zal het moeilijk worden. Je zou eens kunnen rondvragen of je van iemand een Yamaha mag lenen, volgens sommigen klinkt dit te schel, maar bij mijn Yamaha was dat juist lekker open en helder.

Johan van den D.
13-02-2007, 16:59
Hoi Edgar,

IK heb mijn fronts en de center al met QED SA aangesloten. Alleen de surrounds nog niet. Ik heb het gevoel alsof het gewoon nog niet helemaal open klinkt... Weet niet echt hoe ik het moet omschrijven. Qua bas klinkt het wel lekker, maar wat ik al zei niet echt open/helder... Zit er dus echt aan te denken om een andere serie speakers te nemen of een andere receiver....Ik denk dat hetgeen jij zoekt een hoop geld kost en je dus inderdaad de oplossing in andere hardware moet zoeken.
Echter denk ik te weten (schat ik in) wat je zoekt en dan val je in de duurdere spullen.

Je zou dus kunnen stellen dat je nog een lange upgrade weg heb te gaan.

Dutchman01
20-02-2007, 17:45
Ik weet niet wat jouw budget is maar ga eens luisteren naar de denon 3806 en de 4306 op je speakers.

advies:
test eerst voor je een versterker aanschaft.

Alex1975
20-02-2007, 19:59
Ik ben in ieder geval wel benieuwd naar Denon.
Daarnaast ben ik ook nog wel benieuwd naar wat J.van den Dool in gedachten heeft....

Johan van den D.
20-02-2007, 20:13
Als wij hetzelfde met open en helder bedoelen is dat wat ikzelf ook altijd zocht en nu aardig heb gevonden inmiddels.
Zoals jij je wensen omschrijft herken ik dus iets van mezelf en denk met mijn huidige set het aardig te hebben gevonden, een open en helder geluid met een goede basis in het laag.
Bekijk mijn set eens via de link in het onderschrift.

Alex1975
20-02-2007, 20:29
Ziet er mooi uit hoor! Dacht even dat Arcam heel erg duur zou zijn, maar dat valt dan nog wel enigszins mee.....
Ik hou het in gedachten...
Ik kan trouwens beter een nieuw onderwerp beginnen, dan laat ik dit onderwerp (Denon of Onkyo icm met Mission speakers) met rust :wink:
Want wie weet is het beter om de versterker te houden en er andere speakers bij te zoeken....