PDA

Bekijk de volledige versie : Mac mini (DVI) op TFT en LCD



R Klemkerk
22-01-2007, 20:51
Even een kort vraagje..

Ik heb een mac mini waarop een DVI uitgang zit. Op deze uitgang wil ik zowel mijn HP TFT monitor op aansluiten, alsmede mijn Samsung LCD TV.

Mac --> HP = DVI Kabel
Mac --> Samsung = DVI-HDMI Kabel.

Die kabels zijn niet zozeer het probleem, maar ik wil iets hebben waarbij ik niet elke keer hoef te switchen.

Nu kwam ik op Allekabels.nl een switchkastje tegen (wel meerdere) maar ik vroeg me af of deze daarvoor geschikt zijn. Ik kreeg het idee alsof deze geschikt waren om bijvoorbeeld 2 pc's aan te sluiten op 1 monitor.

Kan iemand mij uit de brand helpen, en of iets geven wat wel degelijk gaat werken..

Ps! Het liefst een switchbox ipv een splitter.

DVDProfilersFilmgek
24-01-2007, 01:38
Even een kort vraagje..

Ik heb een mac mini waarop een DVI uitgang zit. Op deze uitgang wil ik zowel mijn HP TFT monitor op aansluiten, alsmede mijn Samsung LCD TV.

Mac --> HP = DVI Kabel
Mac --> Samsung = DVI-HDMI Kabel.

Die kabels zijn niet zozeer het probleem, maar ik wil iets hebben waarbij ik niet elke keer hoef te switchen.

Nu kwam ik op Allekabels.nl een switchkastje tegen (wel meerdere) maar ik vroeg me af of deze daarvoor geschikt zijn. Ik kreeg het idee alsof deze geschikt waren om bijvoorbeeld 2 pc's aan te sluiten op 1 monitor.

Kan iemand mij uit de brand helpen, en of iets geven wat wel degelijk gaat werken..

Ps! Het liefst een switchbox ipv een splitter.

Ik denk dat je blijft ompluggen :roll:

Wat je wilt is zeer wel realiseerbaar, doch er hangt een fiks prijskaartje aan, zolang je als je bijvoorbeeld zo'n switch met 5 of 6 ingangen naar 1 display hebt, gaat het nog wel, maar iets naar 2 displays is ietjes duurder, hier een voorbeeld van wat ik heb gevonden:

http://www.copperbox.com/lite/popinfo.php?lc_code=EXT-HDMI-242&uneek=55588956

Mastermano
24-01-2007, 10:13
Volgens mij zijn de samsung lcd tv's niet geschikt om je pc via dvi/hdmi aan te sluiten. Zit er geen vga op de mac mini?

Ik heb zelf sinds kort een samsung lcd tv en daar staat ook in de handleiding dat de hdmi aansluiting niet bedoeld is om een pc op aan te sluiten.
Ook op verschillende forums lees je dat het beeld niet goed is als je die via dvi/hdmi aansluit. Je kunt niet de native resolutie van je scherm gebruiken. Dit levert nogal wazige beelden op.
Tenzij je het scherm alleen maar gaat gebruiken om video mee af te spelen.
Ik heb zelf het schermpje via vga aangesloten en dat ziet er top uit.

Ik heb verder geen ervaring met switchboxjes.
misschien dat zoiets ook zal werken alleen dan met vga.
http://www.dlink.nl/?go=jN7uAYLx/oIJaWVUDLYZU93ygJVYKuJXStvhLPG3yV3oVIh/haltbNlwaaRp7jkqFT2onGQTo48EBtrnzKDmKkYZs+zdb4Y=

R Klemkerk
24-01-2007, 12:15
Waarvoor ik hem ga gebruiken is het vooral afspelen van HD materiaal. Aangezien mijn pc een eindje van mijn pc afstaat, wil ik liever een digitaal, dan analoog signaal naar mijn tv laten lopen.

Dat het een prijzig geintje werd heb ik al wel gezien. Zo'n dergelijke switch kost al gauw 100 euro. In principe zal het het wel waard zijn, maar het blijft een hoop geld.

DVDProfilersFilmgek
24-01-2007, 22:52
Waarvoor ik hem ga gebruiken is het vooral afspelen van HD materiaal. Aangezien mijn pc een eindje van mijn pc afstaat, wil ik liever een digitaal, dan analoog signaal naar mijn tv laten lopen.

Dat het een prijzig geintje werd heb ik al wel gezien. Zo'n dergelijke switch kost al gauw 100 euro. In principe zal het het wel waard zijn, maar het blijft een hoop geld.

100 euro :?:

Dat zou nog te doen zijn, wat je verlangd is even duurder, doe maar X3 :cry:

R Klemkerk
25-01-2007, 12:17
Waarvoor ik hem ga gebruiken is het vooral afspelen van HD materiaal. Aangezien mijn pc een eindje van mijn pc afstaat, wil ik liever een digitaal, dan analoog signaal naar mijn tv laten lopen.

Dat het een prijzig geintje werd heb ik al wel gezien. Zo'n dergelijke switch kost al gauw 100 euro. In principe zal het het wel waard zijn, maar het blijft een hoop geld.

100 euro :?:

Dat zou nog te doen zijn, wat je verlangd is even duurder, doe maar X3 :cry:

Ik moet een DVI verdeler hebben, en geen hdmi. ;) Deze zijn wat goedkoper heb ik gezien.


DVI Splitter, 2-port
• Maximum resolution 1600 x 1200 Pixel at 60 Hz
• By Panel Link Digital Technik highest Video resolution, up to UXGA
• UXGA 25 - 165 MHz
• Input: DVI-I Female
• Outputs: DVI-I Female
• Cable lenght between Monitor and Splitter up to 10m

(bron) (http://www.ppacomputers.nl/index.html?lang=nl&target=d27.html)

Dit is precies wat ik zoek, en nog enigsinds betaalbaar. :)

DVDProfilersFilmgek
26-01-2007, 00:38
Waarvoor ik hem ga gebruiken is het vooral afspelen van HD materiaal. Aangezien mijn pc een eindje van mijn pc afstaat, wil ik liever een digitaal, dan analoog signaal naar mijn tv laten lopen.

Dat het een prijzig geintje werd heb ik al wel gezien. Zo'n dergelijke switch kost al gauw 100 euro. In principe zal het het wel waard zijn, maar het blijft een hoop geld.

100 euro :?:

Dat zou nog te doen zijn, wat je verlangd is even duurder, doe maar X3 :cry:

Ik moet een DVI verdeler hebben, en geen hdmi. ;) Deze zijn wat goedkoper heb ik gezien.


DVI Splitter, 2-port
• Maximum resolution 1600 x 1200 Pixel at 60 Hz
• By Panel Link Digital Technik highest Video resolution, up to UXGA
• UXGA 25 - 165 MHz
• Input: DVI-I Female
• Outputs: DVI-I Female
• Cable lenght between Monitor and Splitter up to 10m

(bron) (http://www.ppacomputers.nl/index.html?lang=nl&target=d27.html)

Dit is precies wat ik zoek, en nog enigsinds betaalbaar. :)

MMMMmmmm,

Oke heb je er ook rekening mee gehouden dat je eventueel in de toekomst er nog een DVD speler of ander apparaat op aan wilt sluiten, heb je ook het HDCP verhaal in je achterhoofd gehouden :?:

R Klemkerk
27-01-2007, 01:05
Waarvoor ik hem ga gebruiken is het vooral afspelen van HD materiaal. Aangezien mijn pc een eindje van mijn pc afstaat, wil ik liever een digitaal, dan analoog signaal naar mijn tv laten lopen.

Dat het een prijzig geintje werd heb ik al wel gezien. Zo'n dergelijke switch kost al gauw 100 euro. In principe zal het het wel waard zijn, maar het blijft een hoop geld.

100 euro :?:

Dat zou nog te doen zijn, wat je verlangd is even duurder, doe maar X3 :cry:

Ik moet een DVI verdeler hebben, en geen hdmi. ;) Deze zijn wat goedkoper heb ik gezien.


DVI Splitter, 2-port
• Maximum resolution 1600 x 1200 Pixel at 60 Hz
• By Panel Link Digital Technik highest Video resolution, up to UXGA
• UXGA 25 - 165 MHz
• Input: DVI-I Female
• Outputs: DVI-I Female
• Cable lenght between Monitor and Splitter up to 10m

(bron) (http://www.ppacomputers.nl/index.html?lang=nl&target=d27.html)

Dit is precies wat ik zoek, en nog enigsinds betaalbaar. :)

MMMMmmmm,

Oke heb je er ook rekening mee gehouden dat je eventueel in de toekomst er nog een DVD speler of ander apparaat op aan wilt sluiten, heb je ook het HDCP verhaal in je achterhoofd gehouden :?:

Daar is in dit verhaal geen rekening mee gehouden omdat ik daar op dit moment geen waarde aan hecht, en hetgeen wat jij benoemt (dvd/hddvd/bluray) niet op de planning staat. Hierdoor wil ik een eenvoudige splitter/switch voor het simpele werk. ;)

Tegen de tijd dat er een bluray komt, is er ook vast wel weer een nieuwe TV ;). je bent gadgetfreak of je bent het niet ;)

Bedankt voor je reactie overigens! :wink:

taco77
19-09-2008, 17:57
Ik moet een DVI verdeler hebben, en geen hdmi. ;) Deze zijn wat goedkoper heb ik gezien.


DVI Splitter, 2-port
• Maximum resolution 1600 x 1200 Pixel at 60 Hz
• By Panel Link Digital Technik highest Video resolution, up to UXGA
• UXGA 25 - 165 MHz
• Input: DVI-I Female
• Outputs: DVI-I Female
• Cable lenght between Monitor and Splitter up to 10m

(bron) (http://www.ppacomputers.nl/index.html?lang=nl&target=d27.html)

Dit is precies wat ik zoek, en nog enigsinds betaalbaar. :)

Ik heb hetzelfde "probleem". Mijn VGA schrerm en mijn panasonic vlakscherm op de mac mini aansluiten.....
Mijn VGA monitor werk perfect op de mac mini (met het DVI VGA verloopje).
Mijn Panasonic werkt perfect op de mac mini met een DVI HDMI kabel
Ik heb nu volgens mij dezelfde DVI splitter gekocht (Digitus).
Alles aangesloten.........niet werken dus. Enkel mijn panasonic geeft beeld.

Heb jij het spul aan de praat gekregen???

groeten,

Taco