PDA

Bekijk de volledige versie : HK avr 445 aansluiten op dvd 47 en hkts 11



Sansun
23-01-2007, 08:37
Hallo,
Ik heb een HK avr 445, dvd 47 en hkts 11 gekocht.
Nu heb ik alles proberen aan te sluiten maar als ik een dvd afspeel krijg ik alleen het achtergrond geluid, niet de stemmen in de film.

Kan iemand mij vertellen hoe ik het op de juiste maniet moet aansluiten/instellen????

Heb de boeken meerdere malen doorgenomen maar kom er niet uit.

Alvast erg bedankt.

Sander

Alexander D
23-01-2007, 09:36
Je omschrijving is wat beperkt maar misschien kun je via onderstaande link een wat beter beeld krijgen.

http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=52

Sansun
23-01-2007, 23:59
Bedankt voor je reply!
Ik ben er ondertussen uit wat het geluid betreft. Ik had de instelling van de versterker verkeerd staan. Heb nu de dvd-speler via de 6kanaals tulp aangesloten op de 6 kanaals ingang van de receiver. De instelling van de receiver op direct 6 channel gezet en hopla surround sound!!!

Maar heb nog 1 vraagje.

Er zit een osd (on screen display) functie op de receiver. Als ik de osd knop indruk komt er op de receiver osd on te staan, maar krijg geen instellings beeld op mijn tv waar ik instellingen kan veranderen. mijn tv is via scart op de dvd aangesloten want ik heb geen hdmi aansluiting.
Heb jij hier een verklaring voor?

Thanks!

Sander

DVDProfilersFilmgek
24-01-2007, 01:25
Bedankt voor je reply!
Ik ben er ondertussen uit wat het geluid betreft. Ik had de instelling van de versterker verkeerd staan. Heb nu de dvd-speler via de 6kanaals tulp aangesloten op de 6 kanaals ingang van de receiver. De instelling van de receiver op direct 6 channel gezet en hopla surround sound!!!

Maar heb nog 1 vraagje.

Er zit een osd (on screen display) functie op de receiver. Als ik de osd knop indruk komt er op de receiver osd on te staan, maar krijg geen instellings beeld op mijn tv waar ik instellingen kan veranderen. mijn tv is via scart op de dvd aangesloten want ik heb geen hdmi aansluiting.
Heb jij hier een verklaring voor?

Thanks!

Sander

Je hebt je DVD speler via scart aangesloten op je TV....
Je hebt je receiver naar je TV aangesloten met..... :?: Er zal geen OSD beeld van je receiver via je DVD speler naar je TV gaan, kan je lang op wachten.

Toch nog maar eens een keer die handleiding gaan doornemen :!:

Alexander D
24-01-2007, 09:18
Bedankt voor je reply!
Ik ben er ondertussen uit wat het geluid betreft. Ik had de instelling van de versterker verkeerd staan. Heb nu de dvd-speler via de 6kanaals tulp aangesloten op de 6 kanaals ingang van de receiver. De instelling van de receiver op direct 6 channel gezet en hopla surround sound!!!



Thanks!

Sander

Hiermee maak je dus gebruik van de analoge verbindingen. Het is beter om met een digicoax of een optische kabel de geluidsverbinding van dvdn naar receiver tot stand te brengen.

Sansun
24-01-2007, 11:37
Ik heb nog een s-video en een dvi-d ingang over op mijn t.v. Ik heb ook nog een hdmi uitgang over op de receiver. Zou ik dan een hdmi/dvi-d kabelverbinding tussen de receiver en tv moeten aanleggen om het osd menu in beeld te krijgen??
Kan het beeld van de dvd niet via de receiver naar de tv lopen? Zodat ik geen scart gebruik maar alles via de receiver? En dan met de hdmi/dvi-d kabel naar de tv?

Sansun
24-01-2007, 12:58
Om het iets duidelijker te maken heb ik wat foto's bijgevoegd.
Kan iemand mij vertellen wat de beste aansluiting voor mijn set is?
De aansluitingen op mijn lcd tv zijn: 4 x scart, dvi-d, rgb, s-video.

http://www.worldaudiocentre.com/Storefront/Image/Speaker/HarmanKardon/HKTS-11(L).jpg
http://www.harman-kardon.cz/harman-kardon-avr445-back.jpg
http://www.harman-kardon.cz/harman-kardon-dvd47-back.jpg

Alvast enorm bedankt.!!

Edgar Smit
24-01-2007, 13:12
Je kunt 2 dingen doen:
je DVD rechtstreeks op je TV zoals je nu hebt en je receiver apart ook naar je TV voor het OSD (On Screen Display). Houdt er wel rekening mee dat om het OSD te kunnen zien je vaak een ander kanaal moet zoeken dan je DVD kanaal.

Je kunt uiteraard ook je DVD via je receiver naar je TV laten lopen, je gebruikt dan je receiver als switch (schakelaar). DVD met HDMI naar je receiver. Vanuit je receiver via HDMI naar je TV.

Alexander D
24-01-2007, 13:21
Ik zou de dvd met een digicoax verbinden met de receiver

Dus bij de dvd de "coaxial" aansluiting naar de receiver "coax1" aansluiting.

Verder zou ik voor beeld je dvd rechtstreeks op je tvscherm aansluiten.

Als dat met hdmi kan, die gebruiken. Heb je nog een oudere crt tv dan zou ik de scart gebruiken.

Voor je OSD moet je (niet helemaal zeker) een geel tulpstekkertje van je receiver (monitor out) naar de tv.

Sansun
24-01-2007, 13:22
Maar ik heb geen hdmi ingang op mijn tv en moet dus een verloop van hdmi naar dvi-d gebruiken. En als ik het goed heb kan dvi-d alleen beeld dragen en geen geluid???

Alexander D
24-01-2007, 13:24
Je wil het geluid toch ook naar je speakers, en niet naar je tv. :?

Sansun
24-01-2007, 13:28
yep, klopt helemaal.

Alexander D
24-01-2007, 13:34
Als je al een Hdmi kabel hebt moet je een verloopstukje aansluiten.

Anders zijn er ook kabels van HDMI naar dvi te koop. :wink:

Sansun
24-01-2007, 23:25
Ik wil iedereen erg bedanken voor de tips en vooral het geduld om voor sommige mensen vanzelfsprekende dingen uit te leggen.
THX !!

DVDProfilersFilmgek
24-01-2007, 23:32
yep, klopt helemaal.

De beste manier van aansluiten;

1 HDMI kabel in de achterkant van de DVD speler, met een verloop naar DVI in de TV.
2 Een rode en witte tulp plug in de achterkant van de DVD speler waar ook L en R staat, het andere uiteinde gaat in de audio ingang van je TV, je TV beschikt daarover want wat jij een een RGB noemt is wat we hier een component aansluiting noemen, en als TV's over zulke ingangen beschikken, dan beschikken ze ook over een rode en witte tulpingang voor de inkomende audio.
3 Een optische of digitale tulp vanuit je DVD speler naar de receiver, dan gaat je signaal digitaal rechtstreeks je receiver in, dan heb je die zes tulppluggen niet meer nodig. Deze 6 tulppluggen ingang op je versterker wordt vaak gebruikt om Super Audio spelers aan te sluiten etc etc etc etc.
4 Voor het OSD beeld denk ik net als Alexander D dat je dan even een simpel geel(composiet) Tulp kabeltje van je receiver out naar je TV, en als je TV dat niet heeft, dan moet je hopen dat het via de component(dat wat jij RGB noemt) out van je reciever kan.

Dan is het aangesloten op de best mogelijke manier.... doch je zult de digitale ingang van je versterker moeten koppelen aan een bepaald apparaat, net zoals je de DVD speler zult moeten vertellen welke uitgang je gaat gebruiken. Men krijgt hier dan ook regelmatig het advies: RTFM
of met andere worden lees de gebruiksaanwijzing er op na, dit zul dan even wat diepgaander moeten doen dan in je eerste paar pogingen :wink:

Sansun
25-01-2007, 00:23
Hey bedankt voor deze zeer uitgebreide tip!
Morgen overdag vrij dus ga ik het gelijk uitproberen.

Alexander D
25-01-2007, 09:30
Succes! :wink:

Seth__Gekko
25-01-2007, 09:50
Veel succes en we zien graag de foto's als alles is aangesloten.

xander32
25-01-2007, 10:05
Hoi Sansun,

Kort geleden zat ik met dezelfde vragen.
Dit is idd. de manier om het correct aan te sluiten:


Ik zou de dvd met een digicoax verbinden met de receiver

Dus bij de dvd de "coaxial" aansluiting naar de receiver "coax1" aansluiting.

Verder zou ik voor beeld je dvd rechtstreeks op je tvscherm aansluiten.

Als dat met hdmi kan, die gebruiken. Heb je nog een oudere crt tv dan zou ik de scart gebruiken.

Voor je OSD moet je (niet helemaal zeker) een geel tulpstekkertje van je receiver (monitor out) naar de tv.


Suc6,

Sander.