PDA

Bekijk de volledige versie : Room with a View



daxie
23-01-2007, 08:47
Dag beste leden,

het wordt tijd eens foto's te posten van mijn HT in wording.

Het geheel is gehuisvest in een slaapkamer van 4 op 3,8 en 2,4 hoog met een schuin oplopend plafond tot ongeveer de helft van de kamer.
Hierin staat mijn dubbelbed, en uiteraard nog wat andere apparatuur :-).

Ik woon nog bij mijn ouders, maar in 2007 zal dit veranderen, en alles dient dus in dat kader gezien te worden. Vandaar de ietwat rare verhoudingen (zie later).

Hart van het geluidsgedeelte is een Marantz SR7500 receiver in zilver. Een heel mooi apparaat vind ik, en onlangs gekocht als einde reeks model tegen een mooie prijs. Zolang ik de HD toer niet opga voldoet dit aan al mijn eisen.

Front en Rears zijn de alom bekende Kef iQ3, gestoeld op 4 Atacama Nexus 60 speaker stands, gevuld met zilverzand. Center is de iQ6c uit dezelfde reeks. Ik hou wel van hun ingetogen en vrij warme klank, dat maakt het geheel zeer rustgevend, wat mijn HT voor mij is, een rustpunt. Vooraan worden ze gebi-amped met behulp van Canare 4s11. Achteraan eenvoudige dropveter. De LS-kabels worden dus nog geupgraded, maar dat zal pas tijdens/na de verhuis zijn.

De rust wordt echter verstoord en toch weer aangevuld door mijn laatste nieuwe aanwinst. De SVS PB12+ is een gigantisch beest voor dergelijke kleine luisterruimte. Hierdoor is de plaatsing zeer beperkt (en in de huidige opstelling zelf zeer nefast, aangezien ik ergens in een dip van jewelste zit), maar met behulp van de Behringer BFD parametrische equalizer hoop ik daar in de komende weken een oplossing voor te vinden. Momenteel bevindt hij zich ongeveer in de helft van de kamer, maar het is de bedoeling dat hij naar achter toe schuift.
Experimenteren met de plaatsing moet nog gebeuren.

Het geheel wordt ietwat getemperd door de momenteel ondermaatse weergever. Een LG DV-9900 DVD-speler is de enige bron. Dit beestje dat ik in de GB aangeschaft heb voor 70 euro, speelt alles wat ik er in stop, maar daar blijft het ook bij. Een upgrade staat in de planning, maar ik heb voor mezelf besloten om pas te upgraden als het HD-plaatje klopt. Nog niet voor onmiddellijk dus.

Interlinks hiertussen zijn van Canare, de alombekende Hifisupply Super Edition (ofte de LV-77).

De beeldweergave is momenteel een beetje achtergesteld. Gezien het feit dat ik dit jaar toch verhuis, en het hele HD-verhaal nog in zijn kinderschoenen staat, wordt gewacht met upgraden naar een degelijke projector en scherm tot de prijzen van een goeie 1080p projector betaalbaar worden. Daarom is een klein 50cm Philips CRT'tje mijn huidige weergever. Dit geeft me de kans ondertussen nog wat te sparen :-).

Het geheel staat op een zelfgebouwd flexy-rack, een meter hoog, 5 MDF planken afgewerkt met matglanzende zwarte hamerslagverf.

Kortom, de weg is nog lang, maar voorlopig ben ik vrij tevreden.

Het lange upgradepad:
- betere plaatsing subwoofer
- posterkaders
- LS-kabels na verhuis
- PJ en Scherm
- HD weergever

Groeten,

Wouter

http://users.telenet.be/aaitee/images/ht/FrontalView.jpg (Oeps, statief stond wat scheef :-)) (En compositie slecht, ik trek deze nog wel eens opnieuw)

http://users.telenet.be/aaitee/images/ht/Kef%20Kef.jpg

http://users.telenet.be/aaitee/images/ht/Kef%20Kef%202.jpg

http://users.telenet.be/aaitee/images/ht/MarantzSR7500.jpg

http://users.telenet.be/aaitee/images/ht/Behringer.jpg (Zwart en belichting en stof gaan niet samen)

http://users.telenet.be/aaitee/images/ht/SVS_PB12Plus.jpg

Alexander D
23-01-2007, 08:53
Mooie slaapkamerset Daxie. 8)

Ligt het aan de foto of staan je fronts redelijk dicht bij elkaar?

daxie
23-01-2007, 09:10
Mooie slaapkamerset Daxie. 8)

Ligt het aan de foto of staan je fronts redelijk dicht bij elkaar?

Ong 1m10 uit elkaar. Verder kan niet want dan kan de deur niet meer open :?

Alexander D
23-01-2007, 09:11
Mooie slaapkamerset Daxie. 8)

Ligt het aan de foto of staan je fronts redelijk dicht bij elkaar?

Ong 1m10 uit elkaar. Verder kan niet want dan kan de deur niet meer open :?

Haha, die deur had ik even gemist. :wink:

Seth__Gekko
23-01-2007, 09:12
Dat ziet er zeker goed uit voor in de slaapkamer.

Heerlijke overkill met die sub zeg! Maar altijd goed als je gaat verhuizen.

Wat zit er aan je sub, een bettercable?

daxie
23-01-2007, 09:32
Momenteel nog een Canare LV-77.

Maar die is eigenlijk te kort om de sub in de hoek te plaatsen.

Dus ik moet nog een subkabel van een meter of 8... Weet nog niet goed welke.

Seth__Gekko
23-01-2007, 09:38
Momenteel nog een Canare LV-77.

Maar die is eigenlijk te kort om de sub in de hoek te plaatsen.

Dus ik moet nog een subkabel van een meter of 8... Weet nog niet goed welke.Misschien een bettercable? :wink:

joostpolletje
23-01-2007, 10:54
Haha geweldige slaapkamer set zeg!! Met oog op toekomst!!
Die sub haha :)

Mooie spullen man!

Hoe is het geluid van de sub in de rest van het huis?

daxie
23-01-2007, 12:04
Haha geweldige slaapkamer set zeg!! Met oog op toekomst!!
Die sub haha :)

Mooie spullen man!

Hoe is het geluid van de sub in de rest van het huis?

Goeie vraag :-)

Ik heb hem sinds zaterdag, en nog maar een half uurtje tijd gehad om de behringer input in te stellen en de fase even snel af te regelen...

Vanavond hopelijk meer nieuws :-)

De oudjes die 2 kamers verder slapen moet ik uiteraard wel te vriend houden, maar als ze niet thuis zijn...

Edgar Smit
23-01-2007, 12:19
Als de kat van huis is dansen de muzien, wat zullen jullie buren blij worden. Als die jouw ouders zien vertrekken, vluchtten ze voortaan zelf ook maar denk ik :wink: .

Maar mooi spul hoor (y).

lekkere schrijfstijl heb je trouwens, leest lekker weg.

joostpolletje
23-01-2007, 13:17
Edgar,

De woorden-goeroe let op de schrijfstijl haha :) :)

daxie
23-01-2007, 13:56
Als de kat van huis is dansen de muzien, wat zullen jullie buren blij worden. Als die jouw ouders zien vertrekken, vluchtten ze voortaan zelf ook maar denk ik :wink: .

Maar mooi spul hoor (y).

lekkere schrijfstijl heb je trouwens, leest lekker weg.

Dank je, ik heb de neiging nogal lange stukken te schrijven... Heb ik meermaals docenten de muur mee opgejaagd...

Edgar Smit
23-01-2007, 15:13
Als de kat van huis is dansen de muzien, wat zullen jullie buren blij worden. Als die jouw ouders zien vertrekken, vluchtten ze voortaan zelf ook maar denk ik :wink: .

Maar mooi spul hoor (y).

lekkere schrijfstijl heb je trouwens, leest lekker weg.

Dank je, ik heb de neiging nogal lange stukken te schrijven... Heb ik meermaals docenten de muur mee opgejaagd...en omdat dat met schrijven bij de buren niet lukt, heb je maar een SVS gekocht? :D :wink:

Waarom ik er overigens wat van zeg heeft niets met Joost' opmerking te maken hoor, maar veel nieuwposters komen hier in MSN of SMS taal posten, en dan zijn dit soort berichten echt een verademing om te lezen.

daxie
23-01-2007, 16:53
Als de kat van huis is dansen de muzien, wat zullen jullie buren blij worden. Als die jouw ouders zien vertrekken, vluchtten ze voortaan zelf ook maar denk ik :wink: .

Maar mooi spul hoor (y).

lekkere schrijfstijl heb je trouwens, leest lekker weg.

Dank je, ik heb de neiging nogal lange stukken te schrijven... Heb ik meermaals docenten de muur mee opgejaagd...en omdat dat met schrijven bij de buren niet lukt, heb je maar een SVS gekocht? :D :wink:

Waarom ik er overigens wat van zeg heeft niets met Joost' opmerking te maken hoor, maar veel nieuwposters komen hier in MSN of SMS taal posten, en dan zijn dit soort berichten echt een verademing om te lezen.

Als 25-jarige val ik nog net uit die generatie denk ik :-).

Johan van den D.
13-05-2007, 08:29
Mooie en sfeervolle opstelling, leuk om naar te kijken.

daxie
30-05-2007, 12:15
Hey Daxie, ik neem aan dat je inmiddels je Behringer helemaal ingeregeld hebt? Wat zijn jouw bevindingen (icm. de PB12-Plus); is het de moeite waard?

Hoe stel je zo'n ding trouwens af? Kan 'ie zelf metingen doen, of is het allemaal handwerk?

Nou, je kan het manueel doen, maar het helpt als je wat hulpmiddelen hebt...

een laptop en een geschikte geluidskaart doen wonderen samen met een programmatje dat Room Equalizer Wizard noemt. Je kan de info hierover vinden op www.hometheatershack.com. Daarin staat een gans forumonderdeel over hoe de behringer gebruiken samen met dit programmatje. Dat helpt heel wat.

Ik vind het alleszins wel de moeite waard, maar het belangrijkste blijft je plaatsing. De eerste stap is het meten van je subrespons terwijl je de sub verhuist tot je een zo goed mogelijke curve hebt. Op dat moment kan je beginnen corrigeren.