PDA

Bekijk de volledige versie : Nieuwe pilaar speakers (Fronts)



PorscheHD
23-01-2007, 13:46
Okay, ik ben langzaam aan het kijken voor nieuwe Front speakers voor mijn set.

Ik heb nu een JBL SCS 200.5 dit klinkt super op mijn Denon! Nu wil ik voor muziek dus (stereo) wat grotere fronts gaan kopen. Omdat mijn BUGET niet super hoog is had ik de Eltax Symphony 8.4 op het oog mooie speaker voor niet veel geld lijkt me. Iemand ervaring hier mee of advies misschien?

Liefste ga ik voor 2 JBL Nordbrige speakers maar dat zit er even niet in.

Alexander D
23-01-2007, 13:48
Wat is je budget?

Seth__Gekko
23-01-2007, 13:49
Waarom niet lekker genieten van de huidige set en lekker doorsparen? Als je nu al die Nordbridge wilt hebben, ga je dan wel tevreden zijn met de Eltaxen?

PorscheHD
23-01-2007, 13:52
Geen idee,


En is ook niet vandaag besteld zoals vorige keer :lol: Boekenplank speakers (op mooie voet is dat wat trouwens?)

En ja die Eltax heb geen idee hoe dat spul is... zien er wel goed uit.

Alexander D
23-01-2007, 13:53
Geen idee,


En is ook niet vandaag besteld zoals vorige keer :lol: Boekenplank speakers (op mooie voet is dat wat trouwens?)

En ja die Eltax heb geen idee hoe dat spul is... zien er wel goed uit.

Heb je geen idee wat je budget is? :?

PorscheHD
23-01-2007, 13:57
Sorry dat was naar Seth.

Buget.... ongeveer 400 max om te beginnen. (JBL Northridge E80)

Alexander D
23-01-2007, 14:03
Sorry dat was naar Seth.

Buget.... ongeveer 400 max om te beginnen. (JBL Northridge E80)

Volgens mij heb je een goede receiver (Denon 2307?) en dus kun je veel meer uit je receiver halen als nog even door zou sparen. Ik heb natuurlijk geen inzicht in je financien en weet dus niet hoe snel je kunt sparen maar mocht je je budget kunnen verhogen kun je kijken voor speakers waar je gewoon lange tijd mee vooruit kunt. :wink:

PorscheHD
23-01-2007, 14:11
Denon AVR-1507 en Denon DVD-1730

Het is de bedoeling dat de 2 huidige front satieltjes op front B komen voor in de slaapkamer 8)

Of zelfs 7.1 aansluiten maargoed dat heeft weinig meerwaarde geloof ik.

Johan van den D.
28-01-2007, 10:19
Of zelfs 7.1 aansluiten maargoed dat heeft weinig meerwaarde geloof ik.Dit zal ik maar vergeten als ik jouw was, zeker met een beperkt budget.
Maar je had ook Eltax in je gedachten, deze maken zeker leuke speakers voor hun budget.

Gerco Stuivenberg
28-01-2007, 21:43
Ik denk dat een boekenplank-model uit de Northridge-serie van JBL voor een goede verbetering zal zorgen. Het "gat" wat een sateliet luidspreker achterlaat zal in ieder geval beter gevuld worden.

Vanwege het uitgangsvermogen zal de AVR-1507 veel moeite hebben met het aansturen van E80's. Met als gevolg dat deze het geluidsbeeld gaan overheersen en je dan een ongebalanceerd geluidsbeeld hebt.

De subwoofer zal dan ook minder opvallend het laag wat dikker maken, waardoor de boekenplank "groter" klinken en de subwoofer gecamoufleerd wordt. :wink:

PorscheHD
13-03-2007, 12:21
Even hier op terugkomend.

Ik begrijp dus dat voor mijn versterker grote pilaren niet goed is of iets dergelijks?

Het gaat me erom dat Stereo weergave (muziek dus) wordt verbeterd. De oude sataliet fronds maken er van 5.1 7.1 van.

Is dit dan bijvoorbeeld wat?

Set speakers - Sony SS-MF450HMI
Deze Sony SS-MF450HMI speakers omhullen u in geluid van perfecte kwaliteit. Wat de stijl en vorm van uw ruimte ook is, deze hoogwaardige speakers voegen er een nieuwe dimensie aan toe.

Kenmerk Kenmerkwaarde
Met o.a.:
150 watt maximaal (DIN) vermogen
3-weg systeem
frequentiebereik 50-50.000 Hz
impedantie: 8 Ohm
160 mm woofer
80 mm midrange speaker
25 mm nano fine tweeter
hxbxd: 85x22x25.5 cm

Edgar Smit
13-03-2007, 12:49
PorscheHD, ik heb een zeer leuk tweedehandskoopje voor je van een liefhebber:
Canton LE surround sound speaker set
PM maar als je interesse hebt.

PorscheHD
13-03-2007, 12:57
Wat is het precies 2 pilaren of wat?

Wil namelijk niet weer alles nieuw, de JBL SCS 200.5 heb ik namelijk nog niet zolang.

PorscheHD
15-03-2007, 18:08
Set speakers - Sony SS-MF450HMI
Deze Sony SS-MF450HMI speakers omhullen u in geluid van perfecte kwaliteit. Wat de stijl en vorm van uw ruimte ook is, deze hoogwaardige speakers voegen er een nieuwe dimensie aan toe.

Kenmerk Kenmerkwaarde
Met o.a.:
150 watt maximaal (DIN) vermogen
3-weg systeem
frequentiebereik 50-50.000 Hz
impedantie: 8 Ohm
160 mm woofer
80 mm midrange speaker
25 mm nano fine tweeter
hxbxd: 85x22x25.5 cm

http://productimages.wehkamp.nl/is/image/Wehkamp/?src=Wehkamp%2F709286_sp&$2007productdetail_liggend$

Ik wil deze gaan bestellen lijken me geen verkeerde speakers voor de versterker en het is geen Eltax ofzow dus troep is het niet lijkt me.

400 is me toch beetjje teveel nog op dit moment voor de JBL's

En deze Sonys kan ik voor 200 krijgen.

Wat vinden jullie?

Marcellow
15-03-2007, 18:11
Set speakers - Sony SS-MF450HMI
Deze Sony SS-MF450HMI speakers omhullen u in geluid van perfecte kwaliteit. Wat de stijl en vorm van uw ruimte ook is, deze hoogwaardige speakers voegen er een nieuwe dimensie aan toe.

Kenmerk Kenmerkwaarde
Met o.a.:
150 watt maximaal (DIN) vermogen
3-weg systeem
frequentiebereik 50-50.000 Hz
impedantie: 8 Ohm
160 mm woofer
80 mm midrange speaker
25 mm nano fine tweeter
hxbxd: 85x22x25.5 cm

http://productimages.wehkamp.nl/is/image/Wehkamp/?src=Wehkamp%2F709286_sp&$2007productdetail_liggend$

Ik wil deze gaan bestellen lijken me geen verkeerde speakers voor de versterker en het is geen Eltax ofzow dus troep is het niet lijkt me.

400 is me toch beetjje teveel nog op dit moment voor de JBL's

En deze Sonys kan ik voor 200 krijgen.

Wat vinden jullie?

200 is veeeeeeeeel te duur.. Zeker voor deze boxen!

Ze zijn wel aardig hoor, maar voor 200 weer niet!

Volgens mij moet je ze voor max 150 eutjes in huis kunnen hebben!
Helaas heb ik de mijne net verkocht (voor 100 eutjes) en dat was in mijn ogen zeer redelijk!


http://www.kieskeurig.nl/kopen/EEF801707F17F73BC1256CFC0049AE30.htm

PorscheHD
15-03-2007, 18:13
Je had deze boxen? Wat vond je ervan?

En is het dan goed om die alleen voor muziek te gebruiken (front B) zodat ze niet overheersen bij de center speaker enzo?

Peter Porrio
16-03-2007, 07:29
PorscheHD,

Je zou ook eens kunnen luisteren naar de Monitor Audio BR2. Is echt een hele mooie speaker.

Daarnaast denk ik dat je jouw manier van uitzoeken even moet loslaten. Daarmee bedoel ik dat het nu lijkt alsof je zoiets hebt van: "Ik heb 400 euro, ik ga kijken wat ik ervoor kan kopen. En als mensen zeggen dat ze een beetje goed zijn koop ik ze".

Misschien bedoel je het niet zo, maar zo komt het een beetje op mij over. Mijn ervaring is dat je met een luistersessie van verschillende merken en typen speakers op jouw reciever, een meer weloverwogen keuze maakt.

Dan heb je er ook veel langer plezier van en dat is het belangrijkste. :wink:

Seth__Gekko
16-03-2007, 07:32
Misschien kom je er dan ook wel achter dat je een hele andere speaker veel mooiet vind klinken, of dat je liever nog even door spaart.

Veel succes, maar ga eerst eens een paar luister sessies opzetten.

PorscheHD
16-03-2007, 08:16
Ik zou niet goed kunnen zeggen waarom, maar van mij hoeft dat allemaal niet zo. Dat luisteren, ben gewoon snel tevreden.

Ik vind het alleen wel belangrijk dat het gewoon degelijk spul is wat ik koop, Denon staat bekend voor goede versterkers etc vandaar Denon en van horen en zeggen matchte dat goed met JBL dus daarom keuze Denon en JBL. Je kan het merkpikkie noemen maar als ik gewoon een beetje bekende en goede merken koop ben ik in princiepe al tevreden.

Klinkt een beetje stom zo....

En ja Sony lijkt me kwa merk beter dan Eltax bijvoorbeeld. Vandaar dat ik nu de Sony's op het oog heb zijn niet duur en zullen muziek beter kunnen weergeven in stereo als mijn JBL SCS 200.5 speakers.

En de JBL's klinken voor mij al super missen alleen wat ''power'' vandaar dat ik 2 pilaren wil voor muziek.

Voor FILMS zijn de JBL's perfect mis niks niet groot en gewoon mooi design.

Edgar Smit
16-03-2007, 08:28
Sony maakt goede recevers etc, maar voor speakers moet je imho daar niet zijn. Dan kun je beter naar Elac's, Mission, JBL, Canton, B&W e.d. gaan kijken.

Marcellow
16-03-2007, 08:28
Met die sony boxen is ook absoluut niets mis hoor; Geven absoluut (en zeker voor die prijs) een goed geluid. Stevige bass, mooi (en op hoog volume) zuiver hoog en midden. Ik denk niet dat je voor 75 euro per speaker snel een betere "pilaar" zal vinden.

Mocht je trouwens nog je hele set iets willen upgraden.. Ik heb nog wel een mooie sony center en twee rears te koop voor je. Kan jij je JBL setje verkopen en een mooie sub (uit dezelfde serie) kopen..

Is je hele set geupgrade!


http://www.kieskeurig.nl/product/B3EDFFE6173093CAC1256CFC0049CE79.htm

Seth__Gekko
16-03-2007, 08:37
Sja, als je niet wilt luisteren....veel succes

PorscheHD
16-03-2007, 08:37
Die Sony center is dat uit dezelfde serie?? Want die kan ik nergens vinden....

Ennem probleem zit hem in dat ik geen nieuwe SUB wil kopen want dat kost gewoon erg veel geld en dat is er nu even niet.

En ik heb hier heus wel wat aan anders zou ik het niet vragen, niet iedereen doet het op de manier als de rest niet iedereen steld de hoogste eisen niet iedereen heeft een hoog buget :wink:

Marcellow
16-03-2007, 08:41
Is niet de center uit die serie (kan ik miss wel voor je organiseren; heeft een bekende) kijk maar even op de mijn ht link in mijn sig.

Als je liever die versie hebt uit de orginele serie, laat t ook maar weten, kijk ik wat ik voor je kan doen!

Seth__Gekko
16-03-2007, 08:41
Zolang jij maar tevreden bent.

Probeer in ieder geval wel af te spreken dat je je speakers kan proberen thuis. Anders ben je strak het haasje.

PorscheHD
16-03-2007, 08:47
Okay zal eens kijken,

Eltax iemand daar wat goeds over te zeggen?

Seth__Gekko
16-03-2007, 09:05
Okay zal eens kijken,

Eltax iemand daar wat goeds over te zeggen?Sja, lekker goedkoop, leuke lage instapmodellen...toch?

Edgar Smit
16-03-2007, 09:18
Okay zal eens kijken,

Eltax iemand daar wat goeds over te zeggen?Eltax levert gewoon goed spul voor het geld wat je ervoor betaald. Het is geen topspul maar je betaald ook geen hoofdprijs. Voor die prijs gewoon goede speakers.

PorscheHD
16-03-2007, 09:55
Ik vond deze namelijk erg mooi!


Set van 2 speakers - Eltax Symphony 8.4
Geniet van het warme en overweldigende geluid, dat deze geweldige Eltax Symphony speakers voor u in petto hebben. Luidsprekers vormen een essentieel onderdeel van elke Hifi-installatie: de elektrische signalen uit de versterker moeten worden omgezet in hoorbaar geluid, op een zo mooi en natuurgetrouw mogelijke manier. En dat doen deze speakers dus feilloos!

Kenmerk Kenmerkwaarde
Met o.a.:
230 watt maximaal vermogen
3-weg basreflex systeem
frequentiebereik: 32-22.000 Hz
impedantie: 4-8 Ohm
165 mm woofer
25 mm dome tweeter
afm. (hxbxd): 90x21x30.5 cm
in beuken

OOK Kwa design!

http://www.son-video.com/Rayons/Hifi/Enceintes/Eltax/Symphony/Symphony8_G.jpg

Marcellow
16-03-2007, 10:10
Ik vond deze namelijk erg mooi!


Set van 2 speakers - Eltax Symphony 8.4
Geniet van het warme en overweldigende geluid, dat deze geweldige Eltax Symphony speakers voor u in petto hebben. Luidsprekers vormen een essentieel onderdeel van elke Hifi-installatie: de elektrische signalen uit de versterker moeten worden omgezet in hoorbaar geluid, op een zo mooi en natuurgetrouw mogelijke manier. En dat doen deze speakers dus feilloos!

Kenmerk Kenmerkwaarde
Met o.a.:
230 watt maximaal vermogen
3-weg basreflex systeem
frequentiebereik: 32-22.000 Hz
impedantie: 4-8 Ohm
165 mm woofer
25 mm dome tweeter
afm. (hxbxd): 90x21x30.5 cm
in beuken

OOK Kwa design!

http://www.son-video.com/Rayons/Hifi/Enceintes/Eltax/Symphony/Symphony8_G.jpg

Dan moet je ze lekker kopen!

Rob G.
16-03-2007, 10:17
Het kan aan mij liggen maar volgens mij hebben de speakers nogal veel vermogen t.o.v. jouw versterker.

Alexander D
16-03-2007, 10:19
Het kan aan mij liggen maar volgens mij hebben de speakers nogal veel vermogen t.o.v. jouw versterker.

Een speaker heeft geen vermogen.... :wink:

Edgar Smit
16-03-2007, 10:30
Het kan aan mij liggen maar volgens mij hebben de speakers nogal veel vermogen t.o.v. jouw versterker.

Een speaker heeft geen vermogen.... :wink:Een speaker neemt vermogen op, en 230watt voor een speaker uit deze prijsklasse zal ongetwijfeld peak zijn en geen RMS :wink: .

PorscheHD als je ze mooi vind en je kunt ze betalen en je bent snel tevreden met het geluid, gewoon kopen!

PorscheHD
16-03-2007, 11:07
Nou ik heb ze besteld.

Mocht het bevallen zijn er ook bijpassende center speaker en rears te krijgen.... maarja eerst wachten levertijd minstens een week. En dan nog inspelen.

En geld groeit niet op de rug dus ze zullen voorlopig als fronts of als front b gebruikt gaan worden.

Als ze als Front gaan meespelen bij 5.1 etc gaan ze dan niet overheersen? Omdat de center kleiner is bijvoorbeeld?

Edgar Smit
16-03-2007, 11:11
Nou ik heb ze besteld.

Mocht het bevallen zijn er ook bijpassende center speaker en rears te krijgen.... maarja eerst wachten levertijd minstens een week. En dan nog inspelen.

En geld groeit niet op de rug dus ze zullen voorlopig als fronts of als front b gebruikt gaan worden.

Als ze als Front gaan meespelen bij 5.1 etc gaan ze dan niet overheersen? Omdat de center kleiner is bijvoorbeeld?Dat kun je in het setup menu van je receiver bijstellen zodat het een uiteindelijk mooi geheel wordt.
De kans is groter dat ze klankmatig niet matchen met je JBL, maar als je dat risico wilt vermijden gewoon de eltax voor stereo gebruiken en de JBL voor films.

PorscheHD
16-03-2007, 11:16
En 7.1 heeft dat meerwaarde?

Edgar Smit
16-03-2007, 11:24
En 7.1 heeft dat meerwaarde?Alleen als je het goed kunt plaatsen.
In principe zou je bij 7.1 in een cirkel om de luisterplek speakers hebben moeten staan, maar dta is bijna bij niemand haalbaar. Daarnaast zijn er bar weinig films met 7.1 geluid dus of dat echt zin heeft?
Je kunt het gewoon eens proberen, je hebt in ieder geval "meer" geluid maar of het mooi is moet je zelf beoordelen.

PorscheHD
16-03-2007, 11:26
Ah nou ff kijken hoe ze matchen anders wil ik namelijk 2 sataliet speakers op front b doen en die in de slaapkamer hangen.

darkraver
17-03-2007, 15:25
RMS vermogen van een speaker zegt eigenlijk totaal niets......

1) speaker heeft geen vermogen, vermogen is verder totaal oninteressant en zegt niets over luidsterkte, bassperformance of wat dan ook........

2) rms norm zegt nog minder omdat het geen VASTGESTELDE norm is met vaste meetwaardes.....

AES meetmethode voor speakers is bijvoorbeeld wederom een meetmethode waar je van op aan kunt.

Gerco Stuivenberg
18-03-2007, 21:39
RMS vermogen van een speaker zegt eigenlijk totaal niets......

1) speaker heeft geen vermogen, vermogen is verder totaal oninteressant en zegt niets over luidsterkte, bassperformance of wat dan ook........

De belastbaarheid van een luidspreker wordt nooit als RMS,DIN o.i.d. opgegeven maar als continu en piek. Wanneer er wel een RMS waarde opgegeven wordt is deze het uitgangsvermogen van de (eind-)versterker waar de luidspreker op aangesloten wordt.

Het uitgangsvermogen en de stabiliteit van de (eind-)versterker waarmee de luidspreker dan aangestuurd wordt, bepaalt dan ook de geluidssterkte, en de bassperformance.

PorscheHD
19-03-2007, 09:11
Door problemen met de levering van de Eltax zijn het toch de Sony's geworden....

http://images.hifishop.cz/Orig_190/ss-mf450h-b_jinav.jpg

Alexander D
19-03-2007, 09:17
Proficiat, veel plezier met je aanwinsten!

PorscheHD
19-03-2007, 09:21
Heb wel een beter geveol over de Sony's.... hoop ze vrijdag te hebben :)

Marcellow
19-03-2007, 10:54
Veel plezier ermee!!
Maar dat gaat wel lukken! Uitstekende prijs / kwaliteit verhouding!

(mocht je nog rears nodig hebben voor 50 euro per stel...)

darkraver
20-03-2007, 19:35
De belastbaarheid van een luidspreker wordt nooit als RMS,DIN o.i.d. opgegeven maar als continu en piek. Wanneer er wel een RMS waarde opgegeven wordt is deze het uitgangsvermogen van de (eind-)versterker waar de luidspreker op aangesloten wordt.

Het uitgangsvermogen en de stabiliteit van de (eind-)versterker waarmee de luidspreker dan aangestuurd wordt, bepaalt dan ook de geluidssterkte, en de bassperformance.

Klopt als een bus, waar ik heen wil is te zeggen dat RMS niets zegt daar het niet aan vastgestelde eisen normering is ......

PorscheHD
21-03-2007, 08:05
Nou LAATSTE keer een wijzeging het zijn de JBL Northridge E80 geworden!!!! 8)

Dit omdat ik gister een fijne brief van de verzekering kreeg dus een financiele meevaller! 8)

De fraaie speakers uit de JBL Northridge E serie vormen de uitkomst van jarenlang onderzoek van JBL naar geluid, de manier van horen én speakerdesign. De uitkomst is de geweldige Northridge E serie met een hoog prestatieniveau, voor een zeer aangename prijs. Het JBL Straightline Signal Path (SSP) crossover network verdeelt het signaal slim over de speakers, met zo weinig mogelijk geluidskwaliteitverlies.

Kenmerk Kenmerkwaarde
Met o.a.:
400 watt maximaal vermogen
3-weg basreflex systeem
frequentiebereik: 38-20.000 Hz
impedantie: 8 Ohm
2x 160 mm woofer
100 mm midrange speaker
19 mm titanium tweeter
biwiring
afm. (hxbxd): 92.7x21.3x34.9 cm
in zwart

Alexander D
21-03-2007, 08:09
Zeker dat het deze worden? :lol:

Nogmaals veel plezier met je nieuwe speakers gewenst!

PorscheHD
21-03-2007, 08:12
Ja ach dacht beter dan in 1 keer goed als je kans hebt plus dat ik dan alles JBL heb nog steeds in de zelfde kleuren enzo 8)

En ja mooie fijne speaker...

Nadeel is alleen dat het nu dinsdag wordt..... :roll:

jeroenenagnes
21-03-2007, 08:13
Mijn zwager heeft nog E100's te koop staan mogelijk interesse? ;-)
Deze hebben nog garantie en zijn in perfecte staat.


Jeroen.

PorscheHD
21-03-2007, 08:15
Haha nee bedankt heb nu eindelijk besteld na 2 keer veranderen lijkt me goed zo :lol:

Betaal er trouwens 399 voor inc bezorging etc.....

jeroenenagnes
21-03-2007, 08:17
Dan was je bij mijn zwager goedkoper uit ;-)


Jeroen.

PorscheHD
21-03-2007, 08:18
Ja maar dan werd het niet bezorgt etc en nu mag ik hem nieuw uitpakken enzo :lol:

Maar bedankt voor het aanbod.... 8)

jeroenenagnes
21-03-2007, 08:20
Oke duidelijk, ik dacht je weet maar nooit.
Veel plezier ermee iig (y)


Jeroen.

Marcellow
21-03-2007, 09:14
Nou, veel plezier ermee dan maar (weer)

PorscheHD
21-03-2007, 15:59
Nou dat klinkt bijna geirriteerd :oops:

Marcellow
21-03-2007, 17:04
Nou, veel plezier ermee dan maar (weer)

Hmm dan kom ik verkeerd over..

Ik bedoelde dat je nu al 3 keer het genot hebt gehad nieuwe boxen te kopen binnen een week.. Iets wat de meesten van ons niet gegund is!

PorscheHD
21-03-2007, 17:45
Haha nou ze zijn niet aangekomen hoor de eerste waren nier leverbaar de 2de heb ik geanuleerd omdat ik veel geld terug kreeg van de verzering en het dus maar in 1 keer goed gedaan heb. :)

PorscheHD
22-03-2007, 16:09
`Krijg morgen eerst de Sony's die ik moet weigeren ivm met een fout (vergeten te annuleren) dus niet zo handig :lol:

Dinsdag komen de JBL's!

Vandaag even 10 Meter 2,5mm kabel gehaald voor de JBLs want die kabels die voor de satieten zijn, zijn een beetje dun.... :lol:


Philips kabel, Viaco ofzo heb daar veel van (HDMI kabel, subwooferkabel, alleen de COAX kabel van DVD is van Oehlbach)

Ben nog niet zo thuis in de kabels maar ze (Philips) zullen wel beter zijn dan standaard kabels of Gamma kabels ofzo

PorscheHD
28-03-2007, 08:19
Nou ze zijn binnen! Wat een beesten zeg! (y)

Erg fijn met muziek enzo!

Nu wil ik alleen nog keer de center speaker:-P

Marcellow
28-03-2007, 10:38
Nou ze zijn binnen! Wat een beesten zeg! (y)

Erg fijn met muziek enzo!

Nu wil ik alleen nog keer de center speaker:-P

Uit deze serie neem ik aan! (dan heb je niets aan de mijne voor een zacht prijsje!)

PorscheHD
29-03-2007, 08:12
Ik heb de JBLs genomen niet de Sonys :)