PDA

Bekijk de volledige versie : Maximale lengte HDMI kabel?



Stone
23-01-2007, 20:06
Hallo, mede forum gebruikers....

Vanaf vandaag in het bezit een nieuwe dvd speler (onkyo DV-SP404E) met HDMI aansluiting.

De bedoeling is dat de speler rechtstreeks op mijn projector (met DVI) wordt aangesloten, nu zijn er verschillende meningen over de beeldkwaliteit van een (lange)
HDMI kabel (ik moet 15 meter overbruggen!)
Is het waar dat ik beter (gezien de prijs en afstand) een goede componentkabel kan aanschaffen met behoudt van kwaliteit of kan ik gerust een HDMI kabel kopen voor die afstand? en zo ja van welk merk? ik heb gezien dat een Audioquest voor die afstand al gauw €350,- kost, wat misschien wat overdreven is...toch?

Misschien weet iemand een alternatief? of een goedkoop adres??

Bvd, Stone

DVDProfilersFilmgek
24-01-2007, 01:20
Hallo, mede forum gebruikers....

Vanaf vandaag in het bezit een nieuwe dvd speler (onkyo DV-SP404E) met HDMI aansluiting.

De bedoeling is dat de speler rechtstreeks op mijn projector (met DVI) wordt aangesloten, nu zijn er verschillende meningen over de beeldkwaliteit van een (lange)
HDMI kabel (ik moet 15 meter overbruggen!)
Is het waar dat ik beter (gezien de prijs en afstand) een goede componentkabel kan aanschaffen met behoudt van kwaliteit of kan ik gerust een HDMI kabel kopen voor die afstand? en zo ja van welk merk? ik heb gezien dat een Audioquest voor die afstand al gauw €350,- kost, wat misschien wat overdreven is...toch?

Misschien weet iemand een alternatief? of een goedkoop adres??

Bvd, Stone

HDMI kabels worden hier:

http://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=HDMI&x=32&y=6

tot een lengte van wel 25 meter verkocht. De door je gewenste lengte kost hier €120,75 en dat is een aanmerkelijk verschil.

minimoke
25-01-2007, 19:00
Ik zit binnenkort met hetzelfde probleem. Van mijn denon avr3806 naar de projector zal het ook tussen de 15 a 20 meter zijn.

Waarom is er zo een groot prijsverschil tussen 10 meter en langer. Zit daar een "versterker" of zo in ?
Is de kabel veel dikker (lees: beter afgeschermd)?

Als ik de kabel in de muur en de vloer van de bovenverdieping wil laten wegwerken (ja het is een nieuwbouw, dus dat is niet zo moeilijk), moet ik deze kabel dan in een speciale goot/buis leggen?

R Klemkerk
25-01-2007, 19:38
Ik zit binnenkort met hetzelfde probleem. Van mijn denon avr3806 naar de projector zal het ook tussen de 15 a 20 meter zijn.

Waarom is er zo een groot prijsverschil tussen 10 meter en langer. Zit daar een "versterker" of zo in ?
Is de kabel veel dikker (lees: beter afgeschermd)?

Als ik de kabel in de muur en de vloer van de bovenverdieping wil laten wegwerken (ja het is een nieuwbouw, dus dat is niet zo moeilijk), moet ik deze kabel dan in een speciale goot/buis leggen?

Het nadeel van langere digitale kabels van goedkope kwaliteit, is dat ze langer dan 10 meter moeilijk kunnen overbruggen gezien de kwaliteit die ze bieden.

Wil je langer, zullen ze echter van een betere kwaliteit willen zijn, wil je optimaal gebruik willen maken van upscalen zonder last te krijgen van blokvorming en of error's. Het digitale signaal komt dan niet meer correct over.

Kabels die van betere kwaliteit gemaakt zijn, en garanderen dat bepaalde kwaliteit overgebracht kan worden, kosten inderdaad veel geld helaas.

Zelf zou ik eerst een goedkope kabel proberen of deze aan jouw wensen voldoet. Zoniet, dan zou ik pas gaan kijken naar een betere en duurdere kabel.

DVDProfilersFilmgek
26-01-2007, 00:56
Ik zit binnenkort met hetzelfde probleem. Van mijn denon avr3806 naar de projector zal het ook tussen de 15 a 20 meter zijn.

Waarom is er zo een groot prijsverschil tussen 10 meter en langer. Zit daar een "versterker" of zo in ?
Is de kabel veel dikker (lees: beter afgeschermd)?

Als ik de kabel in de muur en de vloer van de bovenverdieping wil laten wegwerken (ja het is een nieuwbouw, dus dat is niet zo moeilijk), moet ik deze kabel dan in een speciale goot/buis leggen?

Gewoon net als R klemkerk zegt die goedkope kabel proberen, je koopt het immers bij een internetwinkel, je probeert hem en als de kabel het niet kan, dan stuur je hem simpelweg terug, met andere woorden je kunt je er geen buil aan vallen :wink:

Een speciaal gootje of buis lijkt mij niet noodzakelijk, als je de kabel wilt wegwerken kan dat volgens mij met de standaard afwerkmaterialen, er gaat een digitaal signaal door de kabel, en dat is minder storingsgevoelig dan een analoog signaal.