PDA

Bekijk de volledige versie : Playstation 2 DVD driver



Playstation2
20-08-2001, 15:19
Wauw...
Heb nu een paar maanden een playstation 2 console.
Hij bevat een HELE goede DVD driver.
Hij kan zeker vergeleken worden met een standalone en had gelezen dat de playstation2 nog soms beter kleurencontrast vertoonde dan een stand alone van 1400 gulden.
Hij ondersteund ook DTS,dolby digital 5:1.
Ik zelf heb NOG een pro logic systeem maar wil snel een AC3 of gewoon een DTS versterker hebben (liefst van sony)
zijn er nog meer mensen hier die de playstation2 als DVD speler gebruiken?

Playstation2
20-08-2001, 15:25
ohja...hoe plaats je hier een avater?

Nathan Strik
21-08-2001, 00:59
Ja, naast mijn JVC standalone en twee DVD-ROM spelers heb ik ook een PS-2 waar ik nu bijna 90% van alle films op kijk.
Ik heb ook een Region X CD gekocht zodat ik op de PS-2 alle regio´s kan afspelen zonder de boel om te hoeven bouwen (en mijn garantie te verliezen)
Ik ben ook zeer tevreden over de beeld en geluidskwaliteit, al is de zoektijd iets minder snel dan mijn JVC. Voor de rest geen klachten... :D



zijn er nog meer mensen hier die de playstation2 als DVD speler gebruiken?

Playstation2
21-08-2001, 10:57
Juist...de driver is 4X van de playstation2 maar dat hindert niet.
als je al kijkt wat de mogelijkheden zijn met het systeem....YEAH YEAH!!

Ash
21-08-2001, 20:31
Ik gebruik mijn PS2 om Regio 1 DVD's te bekijken (met Region X)want mijn standalone Sony DVD speler is nog niet omgebouwd.

Jeroen Driessen
19-11-2001, 21:06
Ik heb vandaag een Sony breedbeeld binnen (32FX65) en had al DVD Region X. Op mijn oude TV kon ik het verschil zien, want ik kreeg groen beeld als ik een andere Ext. ingang selecteerde (of zoiets). Het groene beeld was inderdaad strakker. Na DVD Region X gebruikt te hebben had ik dit groene beeld niet meer, dus strakker.

Nu ben ik op mijn nieuwe TV ook aan het proberen om dit strakkere (groene) beeld tevoorschijn te toveren, zodat ik ook hier het beste beeld heb....en Region X kan gebruiken om het groen weg te 'toveren'.
Maar ik kan geen instelling vinden die groen beeld oplevert. Is dan mijn huidige instelling al perfect, of moet ik iets anders doen om de best mogelijke beeldkwaliteit te krijgen???

System 3rror
19-11-2001, 21:25
Ik heb dat ook eens uitgetest met de Region X card, en idd het groene beeld verdwijnt op mn TV wat ik eerst wel hadbij een RGB kabel!

Beeld is ook meteen stuk strakker..

Zal het beeld nog beter worden als je dit door een S-video kabel vervangt? Ik heb ze wel ergens op het internet gevonden en de prijs viel mee!!

Nathan Strik
19-11-2001, 23:57
Nee, de RGB SCART is de best mogelijke manier van aansluiten van de PS-2.
Maar daar is hij ook duur genoeg voor. Als trouwends iemand nog zo´n RGB SCART voor de PSX of PS-2 heeft liggen die hij voor een zacht prijsje kwijt wil.... ik hou me aanbevolen. :D


Zal het beeld nog beter worden als je dit door een S-video kabel vervangt? Ik heb ze wel ergens op het internet gevonden en de prijs viel mee!!

System 3rror
19-11-2001, 23:59
Zal ik je zeker niet vertellen dat ik hem gratis kreeg bij bestelling van 2 controllers een Region X card :)

Maar zo duur is die echt niet, ik geloof 25 piek nieuw op het net!

Jeroen Driessen
20-11-2001, 09:01
Ik dacht dat ik een RGB scart had, maar ben er niet zeker van. Het is in ieder geval een PS2 ingang, met daaraan een vaste scartkabel. Daarnaast hangen er nog twee audio kabeltjes aan (wit en rood) die ik in m'n stereo heb zitten (surround setje moet nog komme...). In de PS2 ingang zit nog een extra aansluiting voor een digitale kabel (dacht ik).
Op de ene site wordt dit als S-video omschreven, ergens anders als RGB met AV....ik weet het dus niet meer. Kan iemand mij een direct link geven naar een goeie RGB scart waarmee ik gewoon het beste beeld uit mijn PS2 kan halen?? Beetje zonde van zo'n mooie TV als het beeld niet optimaal is.

Daarnaast kan het zijn, als ik al de goeie kabel heb, dat ik verkeerde instellingen heb op mijn PS2 of TV. Ik heb nu de scart in mijn RGB ingang van de TV zitten. De PS2 staat ook op RGB ingesteld.
Op mijn TV zitten ook nog 2 scartingangen voor S-video en aan de zijkant kan ik de standaard kabeltjes van mijn PS2 ook nog kwijt (zonder het scart verloopstukje), maar dat is geloof ik niet het beste beeld.

Olaf M.
20-11-2001, 11:38
Ik heb ook een p2s en een Pioneer DV-444 (sinds een maand ), maar ik ben echt heel erg blij dat ik die Pioneer gekocht heb.
Vergeleken met mn ps2 is het beeld echt veel beter. Met mn ps2 viel de scherpte af en toe weg, dat het wazig werd. Ik dacht dat dat dus hoorde bij een dvdspeler, maar op mn Pioneer heb ik er geen last van.
Nee, mn ps2 gebruik ik alleen nog voor GTA3. :D

Jeroen Driessen
20-11-2001, 11:52
Ik heb hem eigenlijk voor beide gekocht, dus ben voorlopig nog niet van plan om een nieuwe DVD speler te kopen. Misschien over een jaartje ofzo, dus voorlopig wil ik gewoon een kabel die me de beste kwaliteit geeft...

Had jij een dergelijke kabel, want daarin kon het natuurlijk ook zitten dat je slechter beeld had. Toen ik nog op mijn ouwe TV keek vond ik het verschil al vrij groot....alleen krijg ik het beste beeld dus nu niet meer te zien :(
Vandaar mijn vraag nu.....

Wat ik momenteel slechter vind aan mijn beeld is de scherpte en het contrast. Het beeld is te donker (heeft niks met TV instellingen te maken) en zou scherper moeten kunnen. Ik zie dit ook al als ik GT3 speel, want ook die zou veel scherper moeten zijn.

Dadaveke
27-11-2001, 01:37
He over 2 weken komt de nieuwe chip uit voor PS2 dan kun je de spelen die download gewoon afdraaien en alle copieen en alles regio films afspelen, de huidige chip heeft nog wel keuren maar met de nieuwe gaat alles perfect.

Jeroen Driessen
27-11-2001, 07:09
Maar niemand weet dus iets over die kabels en instellingen???

Of heeft Sony een beveiliging in z'n TV's gebouwd, zodat een PS2 nooit als RGB input gezien wordt?

Nathan Strik
27-11-2001, 11:44
Ik gebruik momenteel een RGB kabel van het merk Draxter, voor 14,95 gekocht bij Intertoys.
En voor het opheffen van de RGB beveiliging en het afspelen van alle regio´s gebruik ik de Region X CD en Memorycard methode.

En ik heb gewoon superbeeld!!! Echt geweldig, vooral de verzadiging van de kleuren is prachtig. Kijk Shrek maar eens met deze setup en iedereen die je kent zal spontaan met open mond staan te kijken.

marcel
27-11-2001, 11:54
Zit er trouwens verschil in RBG of S-video bij aansluiten van de PS-2?
Ik gebruik namelijk S-video en weet niet of RGB veel verschil oplevert.

System 3rror
27-11-2001, 11:56
Ik gebruik nu RGB!
Super kwaliteit, niets over te klagen!

Ik meen dat Nathan een keer zei dat RGB beter is dan de S-video kabel... weeet het niet meer helemaal zeker!

Jeroen Driessen
27-11-2001, 18:02
Ik gebruik momenteel een RGB kabel van het merk Draxter, voor 14,95 gekocht bij Intertoys....met deze setup en iedereen die je kent zal spontaan met open mond staan te kijken.

Hoe is je PS2 en TV dan gesetup??

En hoe ziet je kabel eruit...misschien helpt me dat....

System 3rror
27-11-2001, 19:09
Mijn kabel ziet er zo uit:
http://www.psxcity.nl/picture/accessoires/playstation/PSCART1.gif
Hij is van het merk Lik Sang.

Die van Nathan is iets anders vertelde hij!

Tsja, mn tv heb ik niet anders ge-setupt!! Gewoon die kabel in je PS en de scart op je scart ingang van de tv!! Meer is er niet voor nodig! Alleen dan de region X card + cd!

Nathan Strik
28-11-2001, 00:21
Ik heb mijn PS-2 met die RGB SCART op mijn Sony breedbeeld TV aangesloten. Voor de audio heb ik een tulpsnoertje (rood en wit) aangesloten op mijn versterker en zo kijk ik tegenwoordig mijn DVD´s. Vooral het beeld is een openbaring en dus inderdaad een stuk beter dan S-VHS. Je merkt het vooral aan de kleurverzadiging en de scherpte. (Doe de Star Wars THX OptiMode test maar eens en je ziet wat ik bedoel, dat scherm met dat testbeeld bijvoorbeeld)

En inderdaad dus niet vergeten de Region X, anders heb je groen beeld. (Ook even in de setup van je PS-2 de boel op RGB zetten)

En mijn kabel lijkt als twee druppels water op die van System 3error, alleen is hij van een ander merk.
Die van hem is van Lik Sang en die van mij van Draxter, maar allebei zijn het prima kabels dus...

Michael Law
28-11-2001, 00:35
Ja, naast mijn JVC standalone en twee DVD-ROM spelers heb ik ook een PS-2 waar ik nu bijna 90% van alle films op kijk.
Ik heb ook een Region X CD gekocht zodat ik op de PS-2 alle regio´s kan afspelen zonder de boel om te hoeven bouwen (en mijn garantie te verliezen)
Ik ben ook zeer tevreden over de beeld en geluidskwaliteit, al is de zoektijd iets minder snel dan mijn JVC. Voor de rest geen klachten... :D


Ja, effe een vraagje: die PS 2 van jou is natuurlijk eentje die alleen discs afdraai met het PAL systeem. Is het dan zo dat je door middel van die Region X CD ook NTSC discs van de regio 2 en de andere regio's kunt afdraaien? En ook RCE gecodeerde discs?

Enric Batista
28-11-2001, 02:34
Ik heb ooit gelezen dat s-vhs oftewel s-video de manier is om dvd''s op vhs te copieren. De anti-copie beveiliging (juist ja, het groene beeld) werkt dan niet. (de beveiliging bestaat namelijjk uit het maskeren van twee kleur-kanalen, rood en blauw zie je niet maar alleen groen- rood+blauw+groen=RGB).

Maar ja, wie wil nou van dvd naar vhs copieren? Nou, onlangs heb ik wel een paar films voor mijn oom op vhs gezet. Maar daar blijft het bij.

Wat beter beeld geeft? RGB of S-VHS? Ik meen gelezen te hebben dat s-vhs het beste beeld gaf, maar aangezien de meesten van jullie pleiten voor RGB zal dat wel zo zijn!

Oh, ja er is ook nog ziets als Super-VHS systeem, maar dat moeten jullie niet verwarren met s-vhs of s-video.

Jeroen Driessen
28-11-2001, 13:27
Ik heb mijn PS-2 met die RGB SCART op mijn Sony breedbeeld TV aangesloten. Voor de audio heb ik een tulpsnoertje (rood en wit) aangesloten op mijn versterker en zo kijk ik tegenwoordig mijn DVD´s.

Dit heb ik dus ook zo. Alleen heb ik een RGB (of S-Video, dat weet ik dus niet) kabel waarbij de scartuitgang loshangt van de audiokabels (rode en witte tulpstekkertjes)...(bij jullie kabel zag ik dat er een apart verloopstukje opzit voor de audio aansluitingen...).
Plaatje:
http://www.gameland-helmond.nl/gamelandshop/plaatjes/PS022.jpg

Aangezien ik op mijn (hele) oude Philips TV wel groen beeld kreeg met deze kabel ga ik er vanuit dat dit een RGB kabel is. Mijn Sony TV (32FX65) herkent hem dus niet als zodanig. Is het dus géén RGB, dan moet ik een nieuwe halen en weet ik dus voldoende. In mijn setup menu kan ik niet de RGB instellingen aanpassen, dus denk ik dat de TV geen RGB signaal ziet.....erg verwarrend allemaal dus.
Moet je voor jullie RGB kabel nog aparte kabeltjes kopen voor de audio? Ik heb nog geen Surround setje waarvoor ik de optische kabel kan gebruiken, dus voorlopig dan maar daarmee doen...

DVD regionX heb ik wel al, nieuwste versie waarvoor geen kaart meer nodig is, alleen de CD. Super handig inderdaad!

Nathan Strik
29-11-2001, 00:19
Aangezien ik op mijn (hele) oude Philips TV wel groen beeld kreeg met deze kabel ga ik er vanuit dat dit een RGB kabel is.
Klopt, als je groen beeld krijgt is het een RGB kabel. Die instelling voor RGB zit trouwens gewoon in het System Configuration menu van de PS-2 (met pijltje naar onder door de instellingen bladeren tot je Component Video Out ziet. Dit staat of op Y Cb/Pb Cr/Pr, of het staat al op RGB, hier kun je het dus veranderen.
Ik heb mijn PS-2 taal op Engels staan, dus bij jou kunnen de instellingen iets anders heten.
Kan ook geen kwaad om de handleiding eens door te lezen... :D

Enne... RGB geeft inderdaad strakker beeld en betere kleurverzadiging dan S-VHS, maar kan op sommige TV´s rare problemen geven. Mijn Sony breedbeeld geeft bijvoorbeeld geen 4:3 beeld meer weer als de RGB kabel erin zit. 4:3 films moet ik daarom met minder kwaliteit kabels bekijken, maar dat is een klein minpuntje.

En een PS-2 met RGB-SCART en Region X speelt 99% van de DVD´s van de hele wereld af, of het nu NTSC of PAL is, RCE beveiligd of niet, dat maakt niet uit. Die ene procent komt door problematische discs die helemaal niet spelen, zoals Fantasia 2000 (Regio 2, NL).

System 3rror
29-11-2001, 00:24
Nathan ->

Heb jij in je instelling van je PS 2 het beeld op 16:9 staan?
Zal neem ik aan wel, of heb je hem op full?

Bij full krijg je wel meer beeld, maar ik vraag me af hoe dat dan bij films is? valt er dan ook wat weg??

Jeroen Driessen
29-11-2001, 08:31
Kan ook geen kwaad om de handleiding eens door te lezen... :D

Da's het probleem juist, want dit staat er niet duidelijk in. Ik heb mijn PS2 ook op Engels, de instellingen voor Component Video Out op RGB en deze kabel in mijn RGB ingang op de TV.
Volgens de TV handleiding moet ik de RGB instellingen ook kunnen aanpassen, als er een apparaat met RGB uit signaal op aangelsoten staat. Dit kan ik dus niet, want die optie is grijsgekleurd en kan ik dus niet aanpassen.

Ik hoopte dus eigenlijk dat ik misschien een verkeerde kabel had en dat het daaraan ligt. Maar aangezien hij het bij m'n oude TV wel deed....
Tenzij een S-video kabel ook groen beeld kan veroorzaken. Het voorbeeld van de kabel staat erbij <<

marcel
29-11-2001, 08:50
Tenzij een S-video kabel ook groen beeld kan veroorzaken. Het voorbeeld van de kabel staat erbij <<
Een S-video kabel geeft dus geen groen beeld.
Althans niet bij mij.

Enric Batista
29-11-2001, 18:09
Dat is inderdaad zo. Eeen S-VHS kabel geeft geen groen beeld. Daarom wordt hij gebruikt voor het copieren van dvd naar VHS!

Jeroen Driessen
29-11-2001, 20:38
Dan heb ik misschien een S-VHS kabel??

Ga denk ik maar gewoonzo'n RGB kabel halen voor 15 piek...misschien werkt het wel.....

marcel
29-11-2001, 21:14
Hoe ziet jij kabel er uit dan?
Een s-video kabel bestaat uit 3 connectoren , waarvan 2 een tulp-plug hebben voor audio, en een ronde stekker waarin 4 pinnetjes en een plastic rechthoekig blokje.
Zie het volgende plaatje S-video aansluiting (http://www.dvd.nl/images/achtergronden/000005-01.jpg) .
De aansluiting rechts is de S-video, staat er ook boven (voor de blinde kippen onder ons):p

Nathan Strik
29-11-2001, 22:15
Heb jij in je instelling van je PS 2 het beeld op 16:9 staan?
Zal neem ik aan wel, of heb je hem op full?
Bij full krijg je wel meer beeld, maar ik vraag me af hoe dat dan bij films is? valt er dan ook wat weg??
Alles staat bij mij op 16:9, maar dat heeft er niks mee te maken, want met een andere kabel lukt het wel om een puur 4:3 beeld op mijn breedbeeld te krijgen (met zwarte balken links en rechts dus).
Het ligt aan mijn Sony breedbeeld TV, die kan ik niet op 4:3 zappen als de RGB SCART erin zit, dan wordt alleen het beeld donkerder, maar hij blijft op 16:9 staan (zoom 3 voor de Sony kenners).
Volgens mij is daar niks aan te doen.

Ach het is niet zo erg, de meeste films zijn in breedbeeld en die kan ik wel met de RGB SCART kijken.

Trouwens, die 16:9 instellingen in het PS-2 menu hebben geen effect op DVD films. Dat moet je instellen in het aparte Instellingen menu waar je alleen bij kan als er een DVD in zit.

Herald
01-12-2001, 19:03
Als tip op het kabelverhaal nog een aanvulling:
Deze site geeft een uitleg van van DVD Video op de PS2.

http://www.playstationrepublic.nl/features/ps2rgb/index.htm

Met de historie van het hele kabelverhaal: Waarom Sony? Waarom?!
Tja, echt gemakkelijk hebben ze het ons niet gemaakt. Maar het blijft great fun met de PS2!!!!!

Question: heeft iemand nog een goede tip voor een afstandbediening???

Jeroen Driessen
20-12-2001, 20:11
YES! Eindelijk strak beeld!!! Ik heb toch maar wat meer geinvesteerd in een extra kabeltje waarvan ik zeker was dat ie RGB was. De BLAZE Ultimate Scart Cable, met gouden plugjes. Er zit ook nog een knopje op waarmee je de stand op speciaal voor DVD en Speciaal voor games kunt zetten. Bij de Games stand krijg je het beste beeld, maar het is groen als je een DVD erin stopt....maar daar werkt Region DVD X weer tegen, dus mijn probleem is opgelost.
(Dan weten jullie dat :cool: )