PDA

Bekijk de volledige versie : Welke piratenfilm is dit. Ik herinner me nog slechts 1 scene



Jeroen vS
24-01-2007, 20:34
Ik kan het topic niet zo snel vinden waar je een scene uit een film kunt beschrijven en waar anderen dan weer kunnen helpen om er achter te komen om welke film het gaat. Vandaar even een nieuw topic.
Als iemand weet welk topic ik bedoel dan verhuis ik graag daar naar toe.

Het is een piratenfilm en de scene die ik mij herinner is een scene waarbij de piratenkapitein naar de kajuit van de kapitein gaat en vertelt dat deze zich moet overgeven. De kapitein zegt daarop iets over de aantallen mariniers op het schip (200) tegenover ik meen 50 piraten. En tijdens dat gesprek rolt er een aantal keer een dode marinier de trap af en telt de piratenkapitein af naar 199, 198, 197. Het kan Errol Flynn geweest zijn, maar ik weet het echt niet zeker meer. Het moet meer dan 20 jaar geleden zijn, dat ik de film gezien heb. Je ziet ook nog de schaduw van een helikopter in het water overigens. Maar dat kan ook weer een andere piratenfilm zijn. Anyway, misschien weet iemand waar ik het over heb.

Dennis Vansant
25-01-2007, 13:50
Captain Blood?

luyckfasseel stefan
25-01-2007, 15:49
captain blood zou mij verbazen, wit/zwart film uit 1935, denk niet dat er in die tijd al helikopters waren. :wink:

Jeroen vS
25-01-2007, 18:15
captain blood zou mij verbazen, wit/zwart film uit 1935, denk niet dat er in die tijd al helikopters waren. :wink:

Wat die helikopter betreft ... dat kan heel goed een geheel andere film zijn hoor.

Azazel
25-01-2007, 18:30
The Crimson Pirate (1952)??

Ronald dvd
25-01-2007, 18:36
Ik denk ook dat het Crimson Pirate is met Burt Lancaster. Alleen in de betreffende scene komen ze door een luik naar beneden. Maar het aftellen klopt met de scene. Schitterende film. Is wel op dvd maar alleen in de USA Warner versie. Welke volgens de doos regio 1 is maar werkelijk regio vrij NTSC.

Jeroen vS
25-01-2007, 19:36
Ik denk ook dat het Crimson Pirate is met Burt Lancaster. Alleen in de betreffende scene komen ze door een luik naar beneden. Maar het aftellen klopt met de scene. Schitterende film. Is wel op dvd maar alleen in de USA Warner versie. Welke volgens de doos regio 1 is maar werkelijk regio vrij NTSC.

Een luik zo ook kunnen. Het is lang geleden. Ik heb nu in ieder geval een titel. Bedankt.