PDA

Bekijk de volledige versie : Arjen's HT



arjenvanlin
25-01-2007, 10:35
Toch maar even de moeite genomen wat betere foto's van mijn HT te nemen. Ben niet echt goed met fotocamera's maar het is beter dan telefoonkwaliteit.

Specs:
Apparatuur
Receiver: Marantz SR5500
DVD-speler: Marantz DV4500
Fronts: B&W DM602 s3 op originele B&W stands
Center: B&W LCR60 s3
Rears: B&W DM600 s3 op Atacama Nexus 7 stands
Subwoofer: BK Electronics XLS200 DF MKII op Auralex Gramma
LCD-TV: Sharp 26p50E

Kabels:
Luidsprekers: Qed Silver Anniversary (voor fronts en center) en no-name voor rears.
DVD->Receiver: Qed P75
DVD->Televisie: Qed QUNEX PCV1
Receiver->Subwoofer: Qed P-SW

Foto's
http://members.home.nl/arjenvanlin/DSCN0102.JPG
http://members.home.nl/arjenvanlin/DSCN0104.JPG
http://members.home.nl/arjenvanlin/DSCN0105.JPG
http://members.home.nl/arjenvanlin/DSCN0107.JPG
http://members.home.nl/arjenvanlin/DSCN0108.JPG

Stephan Nobelen
25-01-2007, 10:36
mooi spul arjen!

joostpolletje
25-01-2007, 11:15
Ziet er leuk uit!
Mooie spullen..
Alleen de Center zeg :shock: Heb je geen last dat die in het beeld staat? Kan je hem er niet boven hangen!!

Die poster is overigens wel gaaf van Kill Bill. Die komt hier ook nog in.

Nee, Ik vind de center not-done..

Voor de rest echt mooie spullen!

Edgar Smit
25-01-2007, 11:20
Arjen,

zeer mooi, alleen idd die centre, hij is van zichzelf nogal fors, maar door de plaatsing lijkt hij nog forser.

Ik weet niet hoe hoog je meubel is, maar misschien kun je een kleine stand maken die over je centre heen past waar je je TV op kunt zetten?

arjenvanlin
25-01-2007, 11:41
Ja de center...
dat is een geval apart.

Ik kon hem tweedehands krijgen, en toen zonder nadenken gekocht..

Niet over de plaatsing nagedacht eigenlijk, zat zelf ook te denken aan een stand waar de tv dan op kan (de tv is niet op te hangen, want de muur erachter is een gipswand). Maar dit alles is nu al 2 maanden geleden en ondertussen ben ik er aan gewend eigenlijk..
In het donker valt het niet op en hij staat ook niet in het beeld..

Seth__Gekko
25-01-2007, 12:45
Dat is een hele leuke setup zo inderdaad. Sja center plaatsen is niet altijd even makkelijk, maar misschien een kleine verhoging waardoor de televisie iets hoger komt te staan.

joostpolletje
25-01-2007, 13:57
Goeie tip van Seth.
Maak een verhoging voor de TV!!

Waar posters vandaan?

arjenvanlin
25-01-2007, 14:46
Goeie tip van Seth.
Maak een verhoging voor de TV!!

Waar posters vandaan?

Posters komen van postersale.nl (3 voor 25 euro) excl. lijsten die zijn van de ikea (net zoals de rest :D, blijf natuurlijk maar een student).

Die verhoging zat ik zelf ook aan te denken, misschien in dezelfde kleur als het kastje dan valt het bijna niet op.

Voor de rest iedereen bedankt voor de complimenten.

joostpolletje
25-01-2007, 16:07
Ja..
Ik zou dat persoonlijk doorvoeren..

Site ken ik ja!
Poster ook maar even aanschaffen :)
Heb m nog nooit bij EXPO gezien dacht ik.

LouisXIV
25-01-2007, 18:11
Die verhoging zat ik zelf ook aan te denken, misschien in dezelfde kleur als het kastje dan valt het bijna niet op.

Waarom zet je je LCD TV niet gewoon op je center? Dat kan toch ook prima?

Seth__Gekko
25-01-2007, 18:26
Die verhoging zat ik zelf ook aan te denken, misschien in dezelfde kleur als het kastje dan valt het bijna niet op.

Waarom zet je je LCD TV niet gewoon op je center? Dat kan toch ook prima?Ik zou het gewoon eens proberen, wel zo makkelijk inderdaad !!!

Paul H.
02-02-2007, 22:15
Zoals de rest al riep. Leuke set maar die center... ;-)

Johan van den D.
06-02-2007, 19:19
Leuke set (en ik zal maar niets meer over die center zeggen)

Rob G.
06-02-2007, 19:38
Inderdaad leuke set.

Maar ben wel erg benieuwd naar de oplossing met de center, daar kun je toch bijna niet meer onderuit :) :wink:

Alexander D
06-02-2007, 19:46
:shock: Die center..... :lol: (geintje dus)

Volgens mij heeft die center maar een paar centimeter overlap met de voet van de tv.

Koop een grote dikke plank mdf (is lekker zwaar).

Zaag die in de net zo breed als de center maar 10cm (schatting) dieper dan nu het kastje is.

De plank steekt dan dus iets uit waardoor je de center naar voren kunt schuiven.

Maak aan de achterkant een verhoging van een centimer of 5 a 10 door wat mdf aan elkaar te lijmen (met goede lijm is dit superstevig).

En klaar is Klara/topicstarter/de handige Harry die je wil helpen. :wink:

peter26
08-02-2007, 21:09
heeey deze set had ik nog helemaal niet gezien! Ik zag je reactie in mijn topic dus heb je profiel even gechecked.

Mooie set hoor! Kan mij als B&W fan zeker bekoren ;) Ik heb de 602 S2 alleen met andere stands eronder (die van mij zijn zwart).

Heb je ook upgrade plannen?

peter26
12-04-2007, 18:25
Heey Arjen,

Heb jij de LCR60 center destijds ook vergeleken met bijvoorbeeld de CC6. Kun je aangeven hoe hij klinkt? Ik overweeg namelijk dezelfde center maar ik twijfel of hij wel goed bij mijn frontspeakers past (CDM7 NT). Ik vind die CDM center namelijk niet echt mooi en behoorlijk groot, kost ook nog eens een paar centen meer.

Groeten Peter

DennisV
29-05-2007, 22:52
hey ziet er leuk uit,

ben tevens in bezit van dezelfde center, en moet zeggen het is een geklooi om dat ding op een goede plek te krijgen. Spreek uit ervaring.
mijn tv stond half voor het raam, de sub kon niet los erop staan, en om een stellage ronddom de tv te bouwen voor de center was geen optie voor de wederhelft want die wou nog een keer naar buiten kijken.:lol:

daarom heb ik een beugel laten maken voor de B&W center. (geluid gericht schuin) om aan de plafond te bevestigen.
4 keilboutjes (voor de zekerheid:wink: ) + rubbers van grolsch 1/2 liter bierflessen ertussen voor demping van eventuele trillingen.


ben nu op dit moment bezig om alles te verplaatsen in huis en zodoende is de beugel overbodig. zie foto (paar minuten oud). Zie nou deze topic en mischien is deze beugel iets voor jouw.
want voor de tv hoe je hem nu hebt is is geen gezicht.
over de prijs mocht je hem willen, komen we wel uit. weet ik zeker. 15 euros.

zelf ook woonachtig in brabant. Probeer de steun niet te slijten, maar zag de fotos en weet zelf wat een geklooi het kan zijn met zo'n Bad ************ (positief bedoeld) om te positioneren op een goede plek.
laat maat weten als ge hem wilt.


Gr.








http://img404.imageshack.us/img404/2194/steunzy8.jpg

Axel de Mol
03-06-2007, 18:06
Mooie set arjen, jammer van die center inderdaad maar daar zal best makkelijk een oplossing voor te vinden zijn. Veel plezier van je set :)

arjenvanlin
06-06-2007, 14:02
Bedankt voor je aanbod. Zie het niet als slijten van jouw kant, maar aangezien ik ondertussen aan de situatie gewend ben (en geloof me in realiteit valt het reuze mee), is dit overbodig. Tevens heb ik ook geen zin om iets aan het plafond te hangen.

Toch bedankt!

Rob Eric Blank
06-06-2007, 14:11
Mooie set en ik zou de center ook NIET aan het plafond hangen, je geluidsbeeld wordt ernstig (negatief) beïnvloed als een speaker op totaal andere hoogte zich bevind dan de rest van de speakers.

DennisV
06-06-2007, 19:47
^^ heeft een goede punt ben ik achter gekomen,

Nu ik de center op een andere positie heb geplaatst. Bemerk ik nu al een groot verschil.
fotos komen nog in de sectie.



je geluidsbeeld wordt ernstig (negatief) beïnvloed als een speaker op totaal andere hoogte zich bevind dan de rest van de speakers.

:lol: en ik altijd maar denken dat je het met een vette Center en dikke versterker het wel kon overbruggen. :lol: