PDA

Bekijk de volledige versie : Investeren of wachten ?



Edwin1977
26-01-2007, 14:56
Ik ben me sinds enkele weken aan het oriënteren voor een combinatie van een surround reciever en dvd-speler. Mijn budget daarbij is plm
€ 1.250 en dat mag overigens best iets meer zijn.
Omdat ik liefst beide componenten van 1 merk heb is mijn oog vooralsnog gevallen op de denon 2307 (of 2807 ) aangevuld met de denon 1730 of (1930) dvd-speler. (draai overigens veel gebrande dvd's)

Is dit een goede combinatie, kan ik hier met het oog op de toekomst
ook wat mee? Ik lees namelijk veel over (hd dvd/blu ray/ hdmi 1.3), en ik wordt daar een beetje zenuwachtig van. Ik wil nll. volgend jaar niet weer opnieuw € 1250 uitgeven.

Bestaan er naast DENON nog goede alternatieven binnen mijn budget
(PIONEER/MARANTZ)?

Rob Eric Blank
26-01-2007, 15:02
Wachten op Blu ray of HD DVD.....kun je zeker nog wel even eeen paar jaar wachten.
Er is altijd wel reden om te wachten, volgend jaar hebben ze wederom een beter model. Weer nieuwe features.
Ik zou gewoon eens wat gaan luisteren, oa. Denon en luisteren wat jij het mooist vind klinken.

Jeroen D
26-01-2007, 15:07
Ik zou echt niet wachten op blue ray of HD DVD..............moet eerst nog zien of het wel een blijvend iets is. De CD heeft ook zo vaak een opvolger gehad en de CD is nog steeds populair..........die 'opvolgers' zijn eigenlijk allemaal geflopt.
Dus geniet nog gewoon even van DVD :wink:

Edgar Smit
26-01-2007, 15:56
Ik zou echt niet wachten op blue ray of HD DVD..............moet eerst nog zien of het wel een blijvend iets is. De CD heeft ook zo vaak een opvolger gehad en de CD is nog steeds populair..........die 'opvolgers' zijn eigenlijk allemaal geflopt.
Dus geniet nog gewoon even van DVD :wink:Blu-Ray of HD-DVD,
zomaar even wat andere gedoodverfde opvolgers die het niet gehaald hebben:
laserdisc, DAT, Minidisc

als je gaat wachten, blijf je wachten want er komt altijd wel weer wat nieuws. Je moet toch een keer de knoop doorhakken en voor wat betreft Blu-Ray of HD-DVD zou ik daar echt niet mee wachten.

Albert Kostwinder
26-01-2007, 16:11
Edgar, vriend :mrgreen:

Tja, laserdisc, videobanden en sacd is ook nog steeds te koop....

Edwin1977
26-01-2007, 20:29
Heb inmiddels besloten dat ik niet ga wachten. Ik ben bang dat ik anders blijft wachten. De ontwikkelingen zullen toch niet stoppen. En met mijn bankrekening is dat niet steeds bij te houden..


Nog tips voor de 2307 of 2807? of DVD 1730/1930.

Met name over de DVD speler ben ik er nog niet uit, weet iemand hoe deze DVD-spelers omgaan met zelfgebrande dvd's.

Slecht? Welke DVD spelers in die kwaliteits/prijs klasse gaan hier dan wel goed mee om?

Alexander D
26-01-2007, 20:36
Voor de 2307 of de 2807 moet je gewoon gaan luisteren. Wellicht hoor je zelf geen verschil of onvoldoende verschil om voor de duurdere te kiezen.

Dan is je keuze toch makkelijk gemaakt.

Voor de dvd heb ik m'n reactie in je andere draadje gegeven.

DVDProfilersFilmgek
27-01-2007, 12:50
Heb inmiddels besloten dat ik niet ga wachten. Ik ben bang dat ik anders blijft wachten. De ontwikkelingen zullen toch niet stoppen. En met mijn bankrekening is dat niet steeds bij te houden..


Nog tips voor de 2307 of 2807? of DVD 1730/1930.

Met name over de DVD speler ben ik er nog niet uit, weet iemand hoe deze DVD-spelers omgaan met zelfgebrande dvd's.

Slecht? Welke DVD spelers in die kwaliteits/prijs klasse gaan hier dan wel goed mee om?

Over het algemeen schijnt Denon iets kieskeuriger te zijn met zelfgebrande DVD's, en mocht dat blijken, dan zet je er voor 20 euro zo'n blokker/mm/kruidvat allesvretergevalletje in een donker plekje bij :wink:

Over het algemeen zijn het juist de duurdere merken, dus niet alleen Denon, die zich strikt aan de standaards houden, zij spelen bijvoorbeeld geen MP3 af van een DVD. Ook op andere gebieden zijn ze erg strak afgesteld op de standaard, zo kan het dan gebeuren dat zij eerder een zelfgebrand exemplaar weigeren, niet iets om wakker over te liggen dus, het ligt meer aan de matige branders dan aan Denon en de andere topmerken die zich aan de standaard houden. :wink:

Toch wel lullig als zo'n 20 euro geval het wel doet, maar die heeft dan vaak ook een mindere beeldkwaliteit :wink:

Edgar Smit
28-01-2007, 22:49
Edgar, vriend :mrgreen:

Tja, laserdisc, videobanden en sacd is ook nog steeds te koop....weet ik, maar was even ter iluustartie naar TS toe, en ik weet dat jij dat ook weet :wink: :wink: