PDA

Bekijk de volledige versie : Stephen King's 1408



Jeroen D
28-01-2007, 08:21
http://movies.yahoo.com/feature/1408.html

Trailer ziet er erg goed uit.
John Cusack en Samuel L. Jackson spelen de hoofdrollen.

Menno Hagendoorn
28-01-2007, 08:32
Cool!!
Als Stephen King fan had ik dit verhaal al gelezen (was toevallig ook echt mijn favoriete verhaal uit de bundel "alles is eventueel")
En de verfilming ziet er vooralsnog echt vet en trouw aan het verhaal uit.
Mocht het echt gelukt zijn de sfeer van het verhaal te vertalen naar film, dan is dit echt een héle enge film....
ik kijk er vast naar uit!!

Hayko de Boer
28-01-2007, 08:39
Gave trailer... ze hebben echt iets met het verhaal gedaan...

Dit verhaal is eerst door King geschreven in een aanzetje (niet afgemaakt) en als voorbeeld in een biografie (over leven en schrijven) gezet..

Later heeft ie er een super short story van gemaakt voor de bundel Alles is Eventueel.

Met die cast moet het een goede film kunnen worden.
Sowieso lenen veel korte verhalen zich nog goed voor een verfilming.

Alleen blijf ik ook hopen op een verfilming van de Donkere Toren cyclus.

skunk
28-01-2007, 09:31
ziet er goed uit. King films zijn altijd goed. kan niet wachten op de release

Hugo R
28-01-2007, 12:59
King is sowieso altijd wel leuk, dus ben hier wel benieuwd naar.

hot stuff
28-01-2007, 13:05
bwa die eindes zijn altijd dom van kings boeken/films

Marcel v/d H.
28-01-2007, 15:35
Ziet er erg goed uit!

intexor
28-01-2007, 15:49
Ik heb het wel voor King-verfilmingen, cast ziet er ook goed uit. Laat maar komen dus.

Paul H.
28-01-2007, 20:57
Doet natuurlijk toch wel een beetje aan The Shining denken.

rveldhuizen
28-01-2007, 21:04
Hier kan ik erg naar uit zien. Idd goede cast, heerlijke trailer... nog een half jaartje wachten slechts :)

Dave
29-01-2007, 06:49
Kijk hier erg naar uit, vond het korte verhaal in Alles Is Eventueel en King's beschrijving daarvan al erg goed !
Kan niet wachten om deze te zien !

zaraki
29-01-2007, 14:12
trailer ziet er geweldig uit :D

Mik. V
30-01-2007, 20:03
Erg gave trailer, hoop dat dit weer een heerijk creepy bioscoop bezoekje word!

intexor
19-07-2007, 01:28
Ik las een review van iemand die dit de beste Stephen King verfilming vond sinds The Shining. Dat is één van mijn favoriete films en 1408 is één van de beste horrorfilms die ik de afgelopen jaren gezien heb, dus wat mij betreft had die persoon gelijk. Nu moet ik wel zeggen dat ik een zwak heb voor Stephen King verfilmingen, een enkeling als The Green Mile buiten beschouwing gelaten.

1408 is echt het kijken waard, al is het maar omdat veel mensen kritiek hebben op Saw, Hostel en consoorten en dit een heel ander soort horrorfilm is. John Cusack speelt een schitterende rol en Samuel L. Jackson is net als bijna altijd ook leuk om bezig te zien. Voor de rest is het waarschijnlijk best om niet teveel te zeggen, ik wist ook niets van het plot voor ik de film keek en zo bleek het een aangename verrassing te zijn ;) Deze ga ik waarschijnlijk ook nog wel eens in de bioscoop zien zodra hij bij ons ook te zien is.

Peter Neefs
19-07-2007, 07:12
Deze King -verfilming ziet er echt gaaf uit. Ik ben lang geen fan van alle films gebaseerd op verhalen van Stephen King, zo vond ik Desperation bijvoorbeeld een ontzettend slechte film, maar deze ga ik zeker bekijken...de trailer doet me in ieder geval al watertanden!

Jurriaan Wittenberg
19-07-2007, 08:16
Ik zag van de week de trailer van 1408 voor de aanvang van Transformers in Pathé De Kuip.

MY GOD!!! Wat een basklappen komen er in die trailer voorbij!! Het publiek schrok er gewoon van. Tot ver in de aantiteling van Transformers was het in ieder geval nog onrustig.

Erh .. zag er dus ook wel aardig uit (6)

Jordy van Buel
19-07-2007, 08:41
Toen ik in Juni in Amerika was, draaide deze film er dus al en nu kan ik geen echte eigen mening geven omdat ik er zelf niet naar toe ben geweest maar een stel vrienden van me wel en die vonden de film in het begin geweldig goed, het verhaal trekt je echt in de film maar naarmate de film vordert, wordt het te voorspellend, daar ook nog eens de 'schrikmomenten' zoals je in de trailer kunt zien en ook wel verwacht in een dergelijke film, nogal tegen vielen volgens hun.

Sjeisbroochem
19-07-2007, 10:19
Ik heb het verhaaltje van 15 pagina's van 1408 gelezen dat in de pocketuitgave alles is eventueel stond. Wel knap dat ze daarvan een hele film hebben gemaakt.

Ook ik heb de trailer gezien voor aanvang van Transformers en het zag er goed uit.

Christiaan Sauer
31-07-2007, 00:22
De film is DOODeng 8)
Vanavond was die in Vlissingen in de sneak. Stilte in de zaal bij de enorme opbouw van de spanning in de film. De gesprekken, het proberen over te halen, en de angst die zo goed overkomt.
Eenmaal in de film komt alles enorm snel op je af. Heftig, kort, en heel krachtig. Eigenlijk geen moment dat de film verveeld. Zelfs voor een anti-horrorfan als dat ik ben is dit gewoon een verdomd sterke film. De sneak werd door veel mensen verlaten omdat ze hem te eng vonden. Ben toch blij dat ik tot het einde ben gebleven.
Heb hem een 7.5 gegeven.

rveldhuizen
31-07-2007, 07:20
Klinkt goed...! Je hebt toch wel ff gechecked dat ze niet weggelopen zijn omdat ze de film zo slecht vonden :)

lestat_vivat
31-07-2007, 13:08
Ik heb de film enkele weken bekeken en ik moet zeggen, hij is echt erg goed. Ik ben er enkel zeker van dat als ik de trailer nog niet gezien zou hebben, ik hem nog beter gevonden zou hebben. Dus raad ik iedereen aan, geloof de rest dat de trailer je doet waterdtanden naar meer, maar ga de film gewoon bekijken zonder meer te weten.

Je moet het zelf uitmaken,

1101
30-08-2007, 22:21
Heb m vanmiddag gezien en ik vond m ook erg interessant. Alleen denk ik dat er meer mogelijk was geweest wat betreft het verkennen van het gebied waar 1408 deel van uitmaakt. Ik vind het jammer dat die ontdekkingstocht vrij beperkt blijft.

Ik begrijp ook niet zo goed waarom we halverwege de tweede helft de suggestie krijgen dat alles al goed is. Het is duidelijk een Kingiaans 'evil' ding dat ongrijpbaar blijft, en een weerspiegeling van de mentale staat van Enslin: in zelfverkozen opsluiting verkeren. Het einde is ook zodanig open dat het me een beetje stoort.

Fikret
31-08-2007, 01:10
Na middelmatige films als Spiderman 3 en Planet Terror, was dit met stip mijn beste bioscoopbezoek van het jaar. (y) The Bourne Ultimatum staat dan nog wel op de planning...

Symphony X
01-09-2007, 00:43
Waarschijnlijk maandag avond heen, ben erg benieuwd!

Hugo R
05-09-2007, 09:27
Ik vond deze echt heel erg tegenvallen. Verhaal kon me geen moment boeien en de "schrikmomenten" zag je ver van te voren aankomen, waardoor ik het nooit echt spannend vond. Jammer want normaal ben ik wel fan van King-verfilmingen, maar deze vond ik helemaal niks.

Daan de G.
05-09-2007, 10:21
idem dito... ik vond hem ook erg tegenvallen! Iemand hier zei dat hij heel erg eng was? Nou dan wil ik wel eens weten welke momenten,ben wel 1 keer geschrokken maar voor de rest was het flauwtjes... zeker dat nep einde, waarin hij gewoon denkt dat hij uit de kamer is.

hankey
06-09-2007, 13:27
Ik ben afgelopen week naar deze film geweest (was best een prima film, niks bijzonders) maar doordat ik mijn trein moest halen heb ik de laatste 5-10 min niet kunnen zien. Zou iemand mij kunnen pm-men wat er nog gebeurt is die laatste minuten?

Fikret
06-09-2007, 13:56
Ik ben afgelopen week naar deze film geweest (was best een prima film, niks bijzonders) maar doordat ik mijn trein moest halen heb ik de laatste 5-10 min niet kunnen zien. Zou iemand mij kunnen pm-men wat er nog gebeurt is die laatste minuten?
Op het einde zie je een shot dat de beroemde schrijver weer uit het ziekenhuis is en thuis zit samen met z'n vrouw. Daar speelt hij zijn geluidsrecorder af in het bijzijn van z'n vrouw, die hij op had genomen tijdens zijn bezoek aan kamer 1408. Daarbij is ook de stem van zijn dochter te horen die al jaren dood is, maar in een eerdere scene ook in kamer 1408 was, waarbij zijn vrouw begint te twijfelen of zijn man (de beroemde schrijver) dan tog de waarheid spreekt over kamer 1408.

Hugo R
06-09-2007, 14:03
Iemand hier zei dat hij heel erg eng was? Nou dan wil ik wel eens weten welke momenten zeker dat nep einde, waarin hij gewoon denkt dat hij uit de kamer is.
Ben ik ook wel benieuwd naar.

1101
06-09-2007, 18:52
@hugo20: Wat default-schrikmomenten. Verder is ie niet echt akelig eng geweest, het is vooral een anticipatie en de belofte van de mare die aan de film vooraf gaat, maar dat blijft toch enigszins uit. Idee is wel erg leuk, vind ik.

hankey
07-09-2007, 10:34
knip

bedankt

intexor
07-09-2007, 13:33
Ik vond dat deze film een zeer beklemmende sfeer overbracht die ik zelf zeer intens en geslaagd vond, waardoor de film ook goed was ondanks dat het verhaal redelijk beperkt is. Bovendien vind ik het concept geweldig van films die zich bijna helemaal in één ruimte afspelen (bijv. ook Rope, Rear Window, Phone Booth) en is John Cusack volgens mij een zeer ondergewaardeerd acteur.

Mark de Jong
08-09-2007, 15:56
Creepy film dit. Tevens briljante film, wordt een absolute aanschaf voor mij.

John Sital
09-09-2007, 12:19
Creepy film dit. Tevens briljante film, wordt een absolute aanschaf voor mij.


creepy zeker, een echte mind fuck film is dit:evil:

Rickje
11-09-2007, 14:34
1408 is een zeer vermakelijke film, creepy en goed geacteerd. De film heeft ook een paar prima schrikmomenten alleen ik zag ze al van mijlenver aankomen, jammer. Cusack zet een uitstekende rol neer evenals Jackson. De film heeft ook een paar verrassende, aparte scenes die ik graag wil mededelen maar ik kan de spoilers niet vinden dus laat ik het hierbij.

"It's an evil fucking room." krijgt van mij een 7/10

Patrick van den Hul
11-09-2007, 14:36
maar ik kan de spoilers niet vinden dus laat ik het hierbij.

238243279432897e keer

[ spoiler ] tekst [ / spoiler ]

Maar dan zonder de extra spaties (alles aan elkaar)

Rickje
11-09-2007, 16:12
238243279432897e keer

[ spoiler ] tekst [ / spoiler ]

Maar dan zonder de extra spaties (alles aan elkaar)

Je kon ook een PM sturen als je dit al voor de zoveelste keer wilde zeggen hehe..maar thanks mate (y)

Patrick van den Hul
11-09-2007, 16:27
Je kon ook een PM sturen als je dit al voor de zoveelste keer wilde zeggen hehe..maar thanks mate (y)

Zo kunnen anderen meteen meelezen :bier:

Beloved
13-09-2007, 09:19
Ik heb me alleen aan het begin een keer rot geschrokken, verder vond ik de film behoorlijk tegenvallen. Ik had gewoon even zin in een doodenge spookfilm, maar dat was het dus niet. Ik had aan het eind zoiets van: dit had beter gekund.

JJB
13-09-2007, 15:47
Gistter gezien, vond dat de film weinig sfeer uitademde (ook soundtrack liet aan te wensen over), en teveel leunde als 'enge' film door het toepassen van goedkope 'scare' truukjes, voorspelbare plottwist, verhaal was ook niet bijster origineel, het deed me veel denken aan Jacob's Ladder en Hellraiser: Inferno (qua plot etc, dus zonder gore en demonen etc) en het kon me tevens geen ruk schelen wat er met de hoofdpersoon gebeurde. De "hallucinerende" stukjes waren daarintegen wel weer erg gaaf. Al met al; matig 6/10

jasmin1
17-09-2007, 21:59
Kom net uit Pathe Kuip, wat een tegenvaller is dit zeg, met een gemmidelde cijfer van 7.5 op imdb,en meerdere goede recencies gelezen te hebben, dacht ik dat ik naar een topper van 2007 ging.Het was triest voor woorden, nergens werd het spannend, ik had de eerst twist al gelijk door surfen. wat ik ook zo jammer vondt is de bepertke rol van Jackson hij komt hooguit 5 minuten in de hele film voor.De decor werd ook met de minuut lachwekkender, dat sommige mensen deze film eng vinden, zal voor mij dan ook voor altijd een raadsel blijven.5,3/10

Daan de G.
17-09-2007, 22:11
Wie weet wat er allemaal in de Directors Cut extra zit?

refreshing
19-09-2007, 21:25
vond de film erg goed.
dacht eerst dat het een bagger einde zou zijn maar
dat viel weer mee.
heb me erg vermaakt met de film.
ik vind de meeste stephen king films goed, en deze
hoort er nou zeker bij.

Jeroen D
20-09-2007, 17:48
Tja, beetje flauwe film.
John Cusack vind ik erg goed altijd maar geef ém dan een beetje origineel script.
De effecten in de film zijn van een hoog niveau en het acteerwerk is dus dik in orde maar het is gewoon niet eng.
De film kabbelt iets langer dan 1,5 uur voort en dan verwacht je ook een behoorlijke climax maar die komt gewoon niet. Het verhaal is behoorlijk vergezocht en af en toe tegen het belachelijke af.

Behoorlijke afknapper.

5/10

angelic
20-09-2007, 18:06
hmm, ik vond hem zeer tegenvallen. :?

Tim Wiselaar
26-09-2007, 15:42
hmm, ik vond hem zeer tegenvallen. :?

Hier ook, einde was echt te bagger, hadden ze beter weg kunnen laten, hoezo is hij opeens terug in die kamer?

intexor
26-09-2007, 15:48
Hier ook, einde was echt te bagger, hadden ze beter weg kunnen laten, hoezo is hij opeens terug in die kamer?

wie zegt dat hij er ooit is weggeweest? :)

Tim Wiselaar
27-09-2007, 11:52
wie zegt dat hij er ooit is weggeweest? :)

Is ook niet, wordt ook duidelijk in de film als je weer ziet dat in het ziekenhuis ligt en blijkt dat ie alles heeft gedroomd, maar hoezo staat ie dan weer in de kamer als ie terug gaat naar het postkantoor als ie denkt dat ie een kaart heeft laten vallen

intexor
27-09-2007, 13:26
Is ook niet, wordt ook duidelijk in de film als je weer ziet dat in het ziekenhuis ligt en blijkt dat ie alles heeft gedroomd, maar hoezo staat ie dan weer in de kamer als ie terug gaat naar het postkantoor als ie denkt dat ie een kaart heeft laten vallen

Het is ondertussen al even geleden sinds ik deze film zag, maar ik interpreteerde het einde in ieder geval zo dat hij de kamer niet verlaat, en als je hem buiten de kamer ziet dit gewoon een nieuwe illusie is van de kamer

superman
27-09-2007, 18:30
Goeie film, ik heb 2 weken geleden gekeken en hij krijgt van mij een vette 7.

RobW
07-10-2007, 12:13
Slechte film. Ik vond het allemaal een beetje te wazig. Veel te overdreven tegen het eind en ook de ontwikkeling van het personage van John Cusack sloeg nergens op. Nergens bang voor, gelooft nergens in, maar zodra er ook maar 2 chocolaatjes op zijn kussen liggen wordt die al bang...

Mark de Jong
07-10-2007, 12:38
Slechte film. Ik vond het allemaal een beetje te wazig. Veel te overdreven tegen het eind en ook de ontwikkeling van het personage van John Cusack sloeg nergens op. Nergens bang voor, gelooft nergens in, maar zodra er ook maar 2 chocolaatjes op zijn kussen liggen wordt die al bang...

Misschien omdat ie in de film duidelijk aangeeft dat ie nog nooit iets paranormaals heeft gezien (hoe graag hij het ook zou willen)... :roll:

The Gr8oNe
24-12-2007, 22:36
Vandaag gezien en het was een leuke film.

En heb de film gekeken in een Dolby Digital 5.1 track en wat een track zeg :).

Dus laat staan hoe de DTS track is, niet eens geprobeerd.

Patrick van den Hul
25-12-2007, 09:10
Vandaag gezien en het was een leuke film.

En heb de film gekeken in een Dolby Digital 5.1 track en wat een track zeg :).

Dus laat staan hoe de DTS track is, niet eens geprobeerd.

Misschien snap ik het niet helemaal, maar waarom speelde je niet in de eerste plaats de film af met DTS-track als je apparatuur dat kan?

The Gr8oNe
25-12-2007, 09:40
Misschien snap ik het niet helemaal, maar waarom speelde je niet in de eerste plaats de film af met DTS-track als je apparatuur dat kan?


Het was naar tienen en heb buren, dus zouden ze niet echt op prijs stellen een DTS track naar tienen.

En geloof me de gewone 5.1 hebben ze ook wel last van gehad :).

Geluid moest ik een paar keer van 15 naar naar 10 zetten op de receiver.

Terwijl ik Vacancy hier voor met geluid op 17 had gekeken.

Patrick van den Hul
25-12-2007, 11:39
Het was naar tienen en heb buren, dus zouden ze niet echt op prijs stellen een DTS track naar tienen.

En geloof me de gewone 5.1 hebben ze ook wel last van gehad :).

Geluid moest ik een paar keer van 15 naar naar 10 zetten op de receiver.

Terwijl ik Vacancy hier voor met geluid op 17 had gekeken.

En het is niet in je opgekomen om de DTS wél aan te zetten en het volume daarvan aan te passen? (6) Volgensmij draait het namelijk om meer dan volume en is een DTS-tracks sowieso veel helderder en gedetailleerder (in het algemeen).

The Gr8oNe
25-12-2007, 11:49
En het is niet in je opgekomen om de DTS wél aan te zetten en het volume daarvan aan te passen? (6) Volgensmij draait het namelijk om meer dan volume en is een DTS-tracks sowieso veel helderder en gedetailleerder (in het algemeen).


Haha nee het was juist al goed genoeg, maar had hem gehuurd en het zal zeker een Blu Ray aanschaf worden.

Dus de DTS track hou ik me zelf nog te goed.

intexor
25-12-2007, 12:09
Het geluid is inderdaad één van de grote pluspunten van deze film ;)

YAH87
24-03-2008, 14:55
Was wel een aardige film, heb me wel vermaakt.
Einde met het bandje was wel leuk.

Kwam deze alternatieve einde nog tegen (via Moviemeter):
http://nl.youtube.com/watch?v=LG9ft-jPJFY

Huidige einde is wel sterker dan deze.