PDA

Bekijk de volledige versie : dj



edouardvdh
28-01-2007, 19:48
hoi,
ik heb 2 maquant boxen ge kocht alleen ik wil ze aansluiten op iets,,hoe doe ik dat.wat ik heb ik er voor nodig.
ik snap het echt niet,, hoeveel watt?
kan iemand me helpen
mijn doel is dj worden

Seth__Gekko
28-01-2007, 20:20
Probeer je vraagstuk eens iets gedetaileerder te formuleren.

Johan van den D.
28-01-2007, 21:25
:shock:

reason
28-01-2007, 21:55
hoi,

kan iemand me helpen
mijn doel is dj worden

Ik vind dit wel een goed doel.

Johan van den D.
28-01-2007, 22:06
hoi,

kan iemand me helpen
mijn doel is dj worden

Ik vind dit wel een goed doel.Zeer zeker maar hoe kan je een goede DJ worden als je de basis begrippen niet weet van je "gereedschap".
Daarnaast is de trend de laatste dagen een beetje dat mensen eerst dingen gaan kopen zonder te weten wat ze eigenlijk kopen en dan pas advies komen vragen en dat is jammer.
Daarnaast verwachten ze een passend antwoord zonder dat ze zelf ook maar enige bruikbare info geven.

Jos A.
29-01-2007, 11:02
How to become a DJ (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/749359//)

Seth__Gekko
29-01-2007, 11:03
Mooie link!

edouardvdh
29-01-2007, 15:45
hoi,

kan iemand me helpen
mijn doel is dj worden

Ik vind dit wel een goed doel.Zeer zeker maar hoe kan je een goede DJ worden als je de basis begrippen niet weet van je "gereedschap".
Daarnaast is de trend de laatste dagen een beetje dat mensen eerst dingen gaan kopen zonder te weten wat ze eigenlijk kopen en dan pas advies komen vragen en dat is jammer.
Daarnaast verwachten ze een passend antwoord zonder dat ze zelf ook maar enige bruikbare info geven.

ik heb 2 boxen marquant met 2 ingangen erin min en plus!
maar....ik weet niet hoeveel watt het is en wat ik er bij moet kopen?

Johan van den D.
29-01-2007, 15:47
Tja om DJ te worden moet je denken aan versterker, minimaal 2 draaitafels en meng paneel.
Het is een begin zullen we maar zeggen.

reason
29-01-2007, 17:05
"Don't forget the wiring!!"

En denk ook aan software (vinyl,cd,dat) en ontwikkelen van je eigen stijl qua muziekkeuze en mengen/overgangen tussen verschillende trax.



Staat er op de speaker helemaal geen info?
Waarom eigenlijk dan deze speaker gekocht (op (wsch) lage prijs na) ?

mark_a
29-01-2007, 17:17
Een DJ zal in het begin ook weleens een brief moeten schrijven met punten en komma's :roll:.

Jos A.
29-01-2007, 17:32
How to become a DJ (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/749359//)

Naast deze link (misschien had je het niet door, maar je kunt er op klikken) zijn er talloze fora voor DJ's en mensen die DJ willen worden. Ik raad je aan om zelf eens te zoeken, zomaar twee luidsprekers kopen en dan hier komen vragen wat je nou moet doen om DJ te worden werkt niet, je zult toch echt zelf aan de bak moeten. Bovendien, wat voor DJ wil je worden? Iemand die plaatjes maakt of plaatjes draait? Voor het maken zou ik je aanraden om een mixprogramma voor op de computer uit te zoeken en daar alvast wat mee te spelen, en je dan ondertussen op fora in te lezen in wat je nou verder moet.

Om plaatjes te draaien zul je een soort van Drive-In moeten maken. Daarvoor heb je een versterker nodig, stevige speakers die een flinke zaal aankunnen, een mengpaneel, een draaitafel (kan ook voor cd's), een hoop cd's, koptelefoon, microfoon, evt. computer, flight cases voor je apparatuur, een truss voor je eventuele discolampen etc. etc. etc.

Hopelijk zie je zelf ook in dat die lijst lang door kan lopen, en dat je écht zelf dingen zult moeten uitzoeken.