PDA

Bekijk de volledige versie : Hulp nodig bij aanschaf van passende luidsprekers!



Stevie miracle
29-01-2007, 22:22
Ik ben van plan om een geheel nieuwe geluidsysteem aan te schaffen, maar ik ben daar nu niet zo in thuis. Nu heb ik al besloten om de volgende receiver aan te schaffen: Pioneer VSX-1016V-S.

Nu nog de speakers. Is het dan verstandig om ook boxen van Pioneer aan te schaffen of maakt dat niet uit?

Ik had gedacht € 200,- a € 400,- ervoor over te hebben.

Zelf heb ik de Pioneer S-V410 op het oog, lijkt me een mooie combinatie. Misschien iemand die dezelfde combinatie heeft aangeschaft?

Hopenlijk kunnen jullie als forumleden mij helpen bij het zoeken van de speakers.

Alvast bedankt.

Gerco Stuivenberg
29-01-2007, 22:44
Het heeft een voordeel als de luidsprekers van hetzelfde merk zijn als de toestellen, maar is niet noodzakelijk voor een goed geluid.

Belangrijk is dan wel dat de luidsprekers klankmatig gezien dan ook met de receiver te combineren is. Dit noemen wij dan "matchen".

Het beste is om gewoon zelf te gaan kijken en luisteren naar wat er allemaal mogelijk is.

Mocht je dan nog vragen hebben, dan kun je deze hier altijd stellen. :wink:

Hotsparky
29-01-2007, 22:51
Je moet zelf is gaan luisteren wat je mooi vind. Ik zou alleen gezien je budget ook is overwegen om niet alles in een keer aan te schaffen. Dus bijvoorbeeld eerst je fronts en dan verder opbouwen. Zo kun je later wat betere spullen bijkopen. En daarbij blijft het leuk als je steeds wat nieuws hebt :D