PDA

Bekijk de volledige versie : Madonna – The Confessions Tour (DVD+CD) [DVD]



Arnold van Oostrum
30-01-2007, 17:09
Madonna – The Confessions Tour (DVD+CD) [DVD]

Concertregistratie van Madonna’s veel besproken Confessions Tour.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=2848)

Werner
30-01-2007, 19:09
Met haar songs, teksten en show balanceert ze bewust op de grens van het toelaatbare.

Overdrijven is ook een kunst ;) Shockerend? Nee. Getuigend van goede smaak? Verschilt van cd tot cd.

BuffyLover
30-01-2007, 23:05
Heeft iemand last van sync problemen? Op de madonna forums hebben een heleboel mensen hier namelijk last van.
Ik vind de dvd wel OK, soms zijn de effects iets too much (lucky star bv) en de audio is naar mijn mening te veel opgepoetst.
Jammer dat het gebrabbel aan het begin van luck star eruit is gemixed maarjah.

jeanreno
31-01-2007, 12:39
Kaballa, kinderboeken, adoptie-perikelen, afwezigheid van acteertalent... Madonna (inmiddels 48 jaar) meent nog steeds te moeten shockeren tijdens haar optredens, puriteinse Amerikanen en Nederlandse christenen zullen beslist zwaar verontwaardigd zijn als ze het infantiele geturn van Madge aan haar crucifix voor ogen krijgen, ieder weldenkend mens zal het redelijk koud laten.
Voor de rest is er veel gedaan om te verhullen dat toonzuiverheid en conditie van La Ciccone enigszins te wensen over laten (veel te veel gemixed).

...but the memory remains...

PieterWever
31-01-2007, 20:19
Ik ben naar het concert geweest in de ArenA Amsterdam. Ik stond vrij vooraan. Heb alles redelijk goed kunnen zien.

Ik heb de versie DVD+CD gekocht.

Wat me opvalt aan de DVD is dat het je weer helemaal het gevoel geeft daar te zijn. De graphics, de screens, belichting, dansers, alles is exact zoals het er ook daadwerkelijk was. Dat is voor bij al een hele kunst om dat op film te krijgen.

Het beeld is hier en daar flink opgepoetst als je t mij vraagt.
De zinnen in beeld zijn er later in gezet. En er is veel bij gekleurd.
Dit alles wordt absoluut niet negatief beinvloed op beeld.

Het geluid op de DVD in DTS klinkt erg goed. Ietsje teveel diep-geluid erin, wat ik tijdens de show niet ervaarde. Ik heb ook het idee dat de stem van Madonna tijdens het zingen later iets is ingevuld. Maar ook hierbij vind ik het niet storend.

Verder ben ik heel blij met deze DVD. Want ik heb genoten van het concert en het geeft op DVD precies weer hoe t was.

De rest van de DVD ga ik nog kijken net zoals ik de Live-CD nog moet beluisteren.

Ik vraag me nog steeds af:
Zat Madonna al in de glitterbol toen die naar beneden ging?
Of is ze er later van onderaf ingekropen?
Ik kan het maar niet ontdekken. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze er al in zit. Maar ik kan niets ontdekken dat er een luik of zo in de bol zit. Technisch gezien moet ze gewoon van onderaf erin gekropen zijn. Iemand een idee??

BuffyLover
31-01-2007, 20:35
lol, tuurlijk.. ze hangt 3 uur voor showtime daar al boven in die bol te bungelen.. :wink:
Nee, ze gaat van onder af de bol in door een kleine opening, dezelfde als waar ze aan het eind van Jump ook naar beneden gaat. (als de bol naar beneden komt kun je ook zien dan datie open is van onder).. Onder de catwalk zit een soort 'railtje' met een trolly erop waardoor ze snel onder de catwalk heen en week kan zoefen.

PieterWever
31-01-2007, 20:52
ja BuffyLover, blijft vernuftig, er zitten een hoop hydrolische dingetjes daar onder. En dan zit ze ook nog met die grote hoed. Maar ja, het lukt haar toch iedere avond maar weer om door het gaatje te kruipen.

druppelstop
04-02-2007, 19:16
Ben er bij geweest in de Arena, was echt een waanzinnige show. Mensen die zeuren over madonna's mindere zangkwaliteiten moeten nu écht eens ophouden. Als je naar Maddies show gaat om lekker te luisteren bent je gewoon raar bezig. Madonna staat voor show en die geeft ze! De dvd creëert heel goed de sfeer en actie van de concerten, de editing is geweldig! Heel intens.

Henk Heideveld
05-02-2007, 10:46
Gelikt en superprofessioneel concert.
Diep onder de indruk van de fraaaaaaaie geluidstrack :!: (y) :!:

rveldhuizen
11-02-2007, 22:03
was er ook bij, in de arena (met mijn vrouw ;), stonden vrij vooraan... Briljant concert (en dat komende van iemand die liever naar Deep Purple, Pink Floyd, etc. gaat)... Geluid was gelukkig erg goed daar beneden in de Arena (op de ringen zal het wel weer slecht geweest zijn)... Absolute aanrader. Madonna's beste tour ooit, als je het mij vraagt...

Henk Heideveld
12-02-2007, 11:41
Wie via een multichannel-kanaal werkt zal merken dat bij gebruikmaking van de DTS track de subwoofer geen geluid produceert.
Dit is eenvoudig te verhelpen door op de versterker multichannel om te zetten naar digital.
Ik denk ik zeg 't maar even. Ik had dat eerst zelf niet eens door. :oops: :oops: Tot nu toe is dat namelijk nog niet voorgekomen. Normaal kan ik een DTS track gewoon op multichannel laten staan.

Henk Heideveld
12-02-2007, 11:44
Mensen die zeuren over madonna's mindere zangkwaliteiten moeten nu écht eens ophouden.
Gelijk heb je, dan kunnen we nog een waslijst samenstellen van zangeressen die minder goed zijn dan Madonna en ook nog eens een keer totaal geen performance hebben.
Madonna is gewoon een gelikte vakvrouw. (y)

Oakey
14-02-2007, 21:57
Heeft iemand last van sync problemen? Op de madonna forums hebben een heleboel mensen hier namelijk last van.

Yep, de DTS-track is bij mij niet geheel synchroon. Ik heb daar wel vaker last van bij full-bitrate DTS-tracks op mijn Pioneer-DVD-speler. De meeste mensen valt dit geeneens op, maar ik vind het wel altijd storend.

Daniel1974
12-09-2007, 17:54
Geen subwoofer activiteit met de DTS, terwijl met de stereo, de bass bijna de woonkamer uitbeukt. Jammer, ik had dit ook graag met de DTS gehad. Dus hoe zet je de versterker om van multi naar digtal ?

Henk Heideveld
21-09-2007, 16:27
Geen subwoofer activiteit met de DTS, terwijl met de stereo, de bass bijna de woonkamer uitbeukt. Jammer, ik had dit ook graag met de DTS gehad. Dus hoe zet je de versterker om van multi naar digtal ?
Bij mij zitten er gewoon twee keuzeknopjes op de afstandsbediening.:-P

pjblack
29-06-2011, 22:43
Ik vind dit nog steeds een van de beste concerts. Jammer alleen dat ie niet op blu ray verschijnt, al is hij op DVD al heel erg mooi.