PDA

Bekijk de volledige versie : VGA naar - BEAMER; Welke verbinding? (component; vga etc...)



easyit
30-01-2007, 20:34
Hoi,

Kan iemand iets zinnigs vertellen over wat wel en niet te doen bij het verbinden van mijn beamer en laptop?

Setup:
Laptop met VGA out;
DVD met Component out
TV met Component IN
beamer (Sanyo PLZ4, VGA en Component IN)

De beamer hangt 12 meter van de rest vandaan.

Hoe sluit ik dit het beste/mooiste aan? Ik wil HD vanaf de kaptop weer kunnen geven (720p).

Momenteel denk ik dat het het beste is om de laptop VGA uitgang om te zetten naar Component, en dus maar één kabel naar de beamer te leggen. handig, want dan kan ik ook schakelen via de AV receiver.

de vraag is dan volstaat het een kabel te nemen (die bestaan), of moet er electronica aan te pas komen? Kan ik volstaan met een converter (€120,-), of is het beter een scaler te kopen (€359,-...)
http://www.mcsnet.nl/index.html?target=dept_100.html&lang=nl?

VGA zou echter beter zijn dan component. Maar hoeveel beter? Weet iemand dat?

Ik kan op het web nergens onderbouwd gegevens vinden over waarom iets beter is en wat de verschillen zijn. Iedereen heeft het over "DIT is beter dan DAT", zonder uit te leggen waarom.
Als iemand mij (misschien uit ervaring?) meer kan vertellen ben ik daar dankbaar voor.

Maarten

Jack van Dijk
11-04-2007, 21:40
Met VGA kun je waarschijnlijk precies de projector aansturen op zijn native resolutie, bij component gaat die waarschijnlijk scalen (aan 2 kanten). Dus gezien het feit dat je bij VGA het minst aantal vertaalslagen maakt zou ik daar ook het beste beeld verwachten tussen je laptop en projector.

Jack