PDA

Bekijk de volledige versie : Aanschaf Digitale TV via @Home



Vicious One
31-01-2007, 19:54
Versterkingen van kabelsignaal met signaalversterkers, het vervangen van bestaande kabels e.d. hielp niet om tot echt optimaal beeld te komen. Het stoort niet, maar het kan echt nog beter. Met name bij voetbalwedstrijden ontstaan er vlekken.

Dan lijkt me digitale tv het proberen waard.

Weet iemand of er ook zwart gekleurde kastjes worden aangeboden die samengaan met een smartcard van @Home? En waar verkrijgbaar?

Mr_Parker
31-01-2007, 20:45
De beide "nieuwe" decoders van Samsung zijn in het zwart en in het zilver te krijgen.

Het gaat dan dus om de HD decoder en om de SD decoder met opname (en twintuner) mogelijkheid. Het zijn dus wel de duurdere decoders.

Daarnaast kan een "zwak" basis signaal, wat je lijkt te hebben gezien je eigen opmerkingen, ook voor een slecht digitale ontvangst zorgen.

Bij analoog heb je bij een zwk signaal last van oa ruis, bij digitaal krijg je blokken en volledig wegvallen van beeld en of geluid. Houd hier rekening mee!

Vicious One
03-02-2007, 20:11
Heb gisteren dus de Samsung (Zilver) Digitale Ontvanger en Pakket van @Home gekocht en geinstalleerd.

In de installatieoprocedure wordt je signaal gemeten, en dit bleek bijna maximaal te zijn. Ik merkte het ook bij het kijken daarna naar de zenders. Het is scherper.

Wat me ook opvalt is dat er vaak verschil zit tussen bepaalde zenders. De een is scherper dan de ander.

Momenteel krijg ik dus (volgens mij) 2 maanden +/- 300 zenders via deze ontvanger :D incl. Sport1 en Film1, en meer van dit soort leuks. Binnen die 2 maanden moet de kaart geregistreerd staan en moet je aangeven wat voor pakket je wilt. Denk dat ik overga op een sportpakket.

Waar ik echter nog steeds last van blijf houden zijn de voetbalwedstrijden. Echt een ergernis :evil:

Meer mensen specifiek bij voetbal op grote lcd's last van wazige overview shots. Close up is alles namelijk kraakhelder.

Pieter Kleine
03-02-2007, 22:22
Vermoed dat dit meer een zwakte van jouw tv is. Welke type heb je?

Vicious One
04-02-2007, 12:16
Philips 32PF9531/10

http://www.kieskeurig.nl/product/99FBFCE996F43486C125712600437C77.htm