PDA

Bekijk de volledige versie : Aansluiten Archos PVR op UPC digitaal



Ronald Stiebolt
02-02-2007, 06:21
Hallo allemaal!

Alhier een (luxe)probleem waar de helpdesks van zowel UPC, Archos als Thomson me niet kunnen helpen.

De hardware:

- Archos 504/160Gb (http://www.archos.com/products/video/archos_504/index.html?country=nl&lang=en)
- Archos DVR Station (http://www.archos.com/products/video_recording/dvrStation.html?country=nl&lang=en)
- UPC / Thomson digitale TV-ontvanger

Alle hardware werkt naar behoren op mijn TV. Het gaat echter mis zodra ik mijn Archos tussen de Thomson en mijn TV aansluit. De Archos weigert nl. om het binnenkomende tv-signaal 'op te pakken' waardoor ik dus niet met de Archos kan opnemen. Sterker nog; zodra de Archos er 'tussenzit' komt er geen enkel beeldsignaal (TV digitaal) meer door.

In alle gevallen sluit ik de boel aan op de EXT1 (scart) van mijn TV. Ik loop al een paar dagen mee dus neem ajb van mij aan dat alle kabels goed aangesloten zitten.

Nu is het zo dat je op de Archos kunt instellen welke SetTopBox je hebt maar Thomson staat er niet tussen. Wellicht is dit de belangrijkste oorzaak. Hoe dan ook, ik zou graag willen opnemen met mijn Archos en daarom wil ik jullie vragen of jullie kunnen meedenken aan een workaround o.i.d.

Op voorhand dank!

Ronald

NB: alle apparatuur is voorzien van de laatste firmware.

DVDProfilersFilmgek
03-02-2007, 23:23
Hallo allemaal!

Alhier een (luxe)probleem waar de helpdesks van zowel UPC, Archos als Thomson me niet kunnen helpen.

De hardware:

- Archos 504/160Gb (http://www.archos.com/products/video/archos_504/index.html?country=nl&lang=en)
- Archos DVR Station (http://www.archos.com/products/video_recording/dvrStation.html?country=nl&lang=en)
- UPC / Thomson digitale TV-ontvanger

Alle hardware werkt naar behoren op mijn TV. Het gaat echter mis zodra ik mijn Archos tussen de Thomson en mijn TV aansluit. De Archos weigert nl. om het binnenkomende tv-signaal 'op te pakken' waardoor ik dus niet met de Archos kan opnemen. Sterker nog; zodra de Archos er 'tussenzit' komt er geen enkel beeldsignaal (TV digitaal) meer door.

In alle gevallen sluit ik de boel aan op de EXT1 (scart) van mijn TV. Ik loop al een paar dagen mee dus neem ajb van mij aan dat alle kabels goed aangesloten zitten.

Nu is het zo dat je op de Archos kunt instellen welke SetTopBox je hebt maar Thomson staat er niet tussen. Wellicht is dit de belangrijkste oorzaak. Hoe dan ook, ik zou graag willen opnemen met mijn Archos en daarom wil ik jullie vragen of jullie kunnen meedenken aan een workaround o.i.d.

Op voorhand dank!

Ronald

NB: alle apparatuur is voorzien van de laatste firmware.

Ik heb even de gebruiksaanwijzing van dat ding erbij gehaald:

http://www.archos.com/support/download/manuals/nederlands_-_gebruikersgids_-_archos_504-604_-_v2.1.pdf

en een beetje doorgenomen. Nergens een mooi schema gevonden van de aansluitmogelijkheden. Wel een hoop wazige opmerkingen dat sommige dingen niet zullen werken etc etc. Als een beeld niet wordt doorgegeven kan dat onder andere zijn omdat de content copyprotected is.

Je schrijft dat we ajb moeten aannemen dat je alles goed hebt aangesloten, je loopt alweer een tijdje mee, maar het spijt me voor je, zelfs de doorgewinterde kan een denkfoutje maken.

Je denkt dat de belangrijkste oorzaak is dat je de code van de Thomson niet hebt ingevuld, maar dat is onzin, die code wordt alleen gebruikt om de decoder via de infrarood te kunnen bedienen als je geprogrammeerde opnamen wilt maken, bovendien wordt er een testje beschreven om zelf codes uit te proberen.

Je schrijft niet waarvoor je het apparaatje wilt gebruiken en ook niet of het je wel eens gelukt is om een opname te maken vanaf de tuner of vanaf je TV, je schrijft wel dat alle hardware naar behoren werkt, maar je informatie is niet compleet.

Het lijkt mij niet dat dit apparaatje geschikt is om het signaal door te lussen, dus ik persoonlijk vind ik het niet zo vreemd dat je geen beeld op je TV krijgt als je het ding tussen je decoder en je TV zet, maar als we het moeten doen met neem ajb aan dat je al een tijdje meeloopt, daar het probleem al zit :roll: :wink:

Ik hoop niet dat je de illusie hebt om te denken dat dit ding een HDD recorder kan vervangen, het kan wel geprogrammeerde opnamen maken, maar de beeldkwaliteit is minder dan van een HDD recorder.

Om hulp te krijgen zul je dus even met de billen bloot moeten en vertellen hoe je de handel hebt aangesloten, met welke kabels en wat waar in gaat. Je dient je te beperken tot een handmatige opname, persoonlijk heb ik geen zin om dat stuk over geprogrammeerde opnames door te nemen, ik begrijp dat je beeld wilt hebben op zowel je TV als op dat ding.

ajb helpt niet, gewoon even vertellen hoe je het hebt aangesloten, het maakt mij niet uit hoeveel dagen je al weer op deze aardkloot rondhobbelt :roll: :wink:

schaf
09-05-2007, 22:01
Is het probleem al opgelost?
Ik had hetzelfde en bij mij werkt het nu.
Was inderdaad de instelling van het type decoder.
laat even weten als ik dat moet nakijken. groet