PDA

Bekijk de volledige versie : Inventarisatie DVD's of spelers met problemen



Edwin V
16-04-2002, 06:25
Ik koop DVD's vanwege de kwaliteit. In enkele gevallen zorgen bepaalde DVD's soms in combinatie met bepaalde spelers problemen. Zo blijft Moulin Rouge bij mij hangen, bevat Abre Los Ojos vlak voor het einde ook een paar grote fouten en enkele forumleden hebben blijkbaar problemen met Swordfish.

In deze thread kunnen die problemen worden gepost. Het gaat dan wel om structurele problemen dus niet DVD's die het niet doen omdat ze beschadigd zijn. Ik begin maar vast.

DVD: Moulin Rouge
Speler: Sony DVPS735
Probleem: Speelfilm blijft hangen op tijdstip 39:47
Opmerking: De DVD speelt wel goed op Sony DVP715 en mijn PC.

DVD: Abre Los Ojos
Speler: Alle
Probleem: Speelfilm bevat ongeveer 5 minuten voor het einde een paar keer stilstaand en blokkerig beeld.

Dave
16-04-2002, 07:21
Ik merkte bij mijn exeplaar van American Pie dat er in het laatste deel van de film een paar happeringen in het beeld zitten een die ik nog weet zit in het stuk dat os van de la-cross game naar het zang duet rent, kan iemand mij dit beamen of dit aan de schijf ligt anders ga ik er vd week ff mee terug, vast bedankt.
Heb het zelf eens nagekeken met de versie van m'n broer op zijn speler en precies hetzelfde probleem, ligt dus aan de schijf...

Axioma
16-04-2002, 12:50
Bij de film "Resurrection" ( met Christopher Lambert ) liep het geluid niet synchroon met het beeld na ongeveer 1 uur.
DVD film was een rental.
Mijn speler : Philips 711.
Met andere DVD's geen problemen behalve die verdoemde layerwissels.

Oakey
16-04-2002, 21:55
...
DVD: Abre Los Ojos
Speler: Alle
Probleem: Speelfilm bevat ongeveer 5 minuten voor het einde een paar keer stilstaand en blokkerig beeld.

Dit laatste is niet echt een probleem van de DVD en de speler, het zit gewoon in de MPEG-stream (een lekkere compressiefout).

Bij mij doet het documentaire-menu van Pink Floyd - The Wall het niet (speler: Philips DVD-711)

Werner
16-04-2002, 22:35
Speler: Philips 730
Film: The English Patient
Wat? Speelt gewoon niet?
Remedie? Na lang zagen heeft Philips een nieuwe versie geperst. Zaak heeft zo lang aangesleept dat ik intussen wel een andere speler gekocht heb.

chello
16-04-2002, 23:13
Bij de film "Resurrection" ( met Christopher Lambert ) liep het geluid niet synchroon met het beeld na ongeveer 1 uur.
DVD film was een rental.
Mijn speler : Philips 711.
Met andere DVD's geen problemen behalve die verdoemde layerwissels.

Klopt maar dat ligt aan de dvd zelf. Het was mij ook opgevallen.
Wel een goeie film trouwens.

H@gar
17-04-2002, 07:39
Ik heb bij Planet of the Apes (2e disc) een enorm idioot geval:
Als ik een filmpje bekijk in (bijv.) menu 1, en ik wil daarna naar een van de andere hoofdmenus, komt hij daar aan, en begint automatisch het zojuist gespeelde filmpje te spelen. Als ik daarna terug naar het menu kom, zit ik weer in menu 1. Ik wil dan naar menu 2, en hij begint weer met dat filmpje! Dat maakt het knap lastig om erdoorheen te navigeren...
Ik hoop dat dit duidelijk is, want het is nogal lastig uit te leggen...
Iemand anders last van ditzelfde probleem?

H@gar

Cenobite
17-04-2002, 14:53
Mijn Pioneer DVD 626D StandAlone heeft met 2 regio 1 DVD's problemen . Deze DVD's doen het wel perfect op mijn Pioneer 106S PC DVD Speler ... :confused: :confused:

Luminous Motion ( USA / R1 ) , blijft hangen na 10 min .

Komodo ( USA / R1 ) , vertikt het compleet om de featurette af te spelen.